Sign In

Remember Me

הכת החדשה בישראל – מפלגת זהות

הכת החדשה בישראל – מפלגת זהות

אני תוהה איך זה שמלא אנשים חילונים שנחשבים על ידי לנורמלים בדרך כלל, מוכנים להצביע למפלגת 'זהות'. זה תמיד נראה לי שהם לא קראו את כל המצע. אז כשירות לציבור אני מביאה כאן חלק מהסעיפים הבעייתיים (לדעתי) במצע של המפלגה, ואולי אצליח לשכנע מי מכם להבין לאן אתם רוצים להכניס את אזרחי ישראל.

יעדי זהות

-״זהות״ היא מפלגה ישראלית יהודית הדוגלת בחירות ושואפת לתיקון החברה והעולם מתוך נאמנות לא-לוהי ישראל (לא צריך להיות גאון גדול מה זה אומר). המפלגה תפעל להנהגת מדינת ישראל כמדינה יהודית (לא מוזכר בשום מקום דמוקרטית)
-מדינת המשפחה והקהילה – מדינה המשמרת את ערכי המשפחה ומעודדת את בניין הקהילה; שאלו אבני יסוד בבניין החברה. (אני לא באמת צריכה לאיית מה עומד מאחורי ערכי המשפחה עבור אדם דתי-משיחי, נכון?)
-מדינה ריבונית – מדינה המממשת ומחזקת את ריבונותה בכל חלקי ארץ ישראל שבשליטתה, ובראשם ירושלים והר הבית (בשפה פשוטה, בואו מלחמה עם הערבים. בשפה יותר פשוטה: בית המקדש ייבנה שם במהירה בקרוב בימינו).

מבנה הממשל וצמצומו

-בית המשפט לא יוכל להתערב בשאלות מהותיות ובסוגיות בעלות אופי מדיני.
-במקרה שבו בג"ץ מצא פגם בחוק שחוקקה הכנסת וסבור שהוא אינו קביל מהותית, הכנסת תצטרך לאשר מחדש את החוק. אם עשתה זאת, בג"ץ לא יוכל לבטל את החוק.
-הוועדה למינוי שופטים, בנוסף לשר המשפטים, תורכב אך ורק מחברי כנסת שבחרה בהם הכנסת בבחירה חשאית.
(שלושת אלו מהווים ביחד העצמה של הרשות המחוקקת והרשות המבצעת על חשבון הרשות השופטת, שאמורה להיות המאזן של שתי האחרות. רק תחשבו מה יקרה ברגע שיש רוב לימין או לשמאל, שאיכפת להם רק מעצמם. השופטים יהיו מוטים פוליטית והמדינה יכולה להתדרדר לתהום מוסרי, שלא אחת נמנע בשנים האחרונות אך ורק בזכות בית המשפט העליון.)

התכנית החברתית

מה אין בחלק של שיקום מעמד המשפחה: אין מילה על הסמכות של בתי הדין הרבניים (כתוב המדינה, אז אפשר לפרש לכאן ולכאן מי זה המדינה אם לא בתי המשפט האזרחיים), יש דחיפה להעמדה לדין והחמרה בנשים שמתלוננות תלונות שווא (שזה מבורך, אבל אין מילה על החמרת העונשים לגברים מכים, או הצעת פתרון לנשים מוכות, או תכנית באשר לאלימות נגד נשים), ועוד.
-צמצום הדרגתי של שירותי הביטוח של המדינה (ביטוח מפני אובדן כושר עבודה, ביטוח סיעודי וביטוח מפני נכות) והעברתם לשוק החופשי. (כן, כי עד כה ביטוחים פרטיים עשו עבודה כה נפלאה עם המבוטחים שלהם, ולכן יש פוסטים ופרסומים כל יומיים בדגש על ההתעללות של חברות הביטוח בתשושי נפש וסיעודיים).
-'זהות' מאמינה כי על המדינה לאפשר לכל אדם לבטא כל דבר שמותר לו לבטא על פי חוק ובכל אמצעי שיבחר. תקשורת חופשית ממגבלות ומהתערבות המדינה היא תנאי הכרחי לקיום חופש הביטוי. (ואיך בדיוק מתכננים בזהות לאכוף את החוק הזה? הרי אז כל פרחח יוכל להסית לגזענות בלא מפריע, ומה זה גזענות בכלל? התורה קובעת? כוהני המקדש? הכהניסטים? בל"ד? מי?).
-בתי חולים פרטיים בלבד, כולל שיעורים קבועים לתיירות מרפא (על חשבון מי יבואו תיירי המרפא בהמוניהם?) (אז אם אין לכם מספיק כסף לרכוש ביטוח, שיהיה רק פרטי, אז חפשו מי ינענע אתכם- בארה"ב, אגב, שהיא אלוהי תומכי המפלגה הזו, מחירי הביטוחים מרקיעים שחקים, ולא ההיפך, כמו שאמור להיות לפי תורת הכלכלה החופשית. אנשים שמשלמים מעט לביטוח רפואי בארה"ב הם אנשים שהביטוח ניתן להם דרך מקום העבודה, סביר להניח).

יהדות, תרבות ומדינה

(אין לי מושג איך אפשר לפרש אחרת את מה שכתוב כאן, אבל ניחא)
-בשונה ממרחב הפרט והקהילה שבו החיבור לזהות היהודית הוא מרצון, 'זהות' מאמינה שעל המוסדות הממלכתיים של המדינה להיות מחויבים להלכה ולמסורת ישראל כביטוי לזהותה היהודית של המדינה.
-'זהות' מאמינה כי הגיור המקנה זכאות לעלייה לארץ ישראל ולקבלת אזרחות ישראלית במסגרת חוק השבות צריך להתבצע כהלכה המקובלת בעם ישראל, על ידי בתי דין שהוסמכו לכך ועל ידי הרבנות הראשית לישראל. (כלומר, אין ישות דתית מלבד הרבנות הראשית האורתודוכסית בישראל לקביעת מיהו יהודי, והכנסת יכולה לחוקק רק חוקי הלכה, להזכירכם, כי זה מוסד ממלכתי)
-יהודי על פי ההלכה העולה לארץ זכאי לאזרחות ישראלית. בני משפחתו (בת זוג, ילדים) המגיעים עמו זכאים גם כן לאזרחות.(אבל מי אומר מה מותר ומה אסור? נכון- הרבנות הראשית).
-'זהות' תפעל להחייאתו המעשית של המשפט העברי, בדמות מערכת שפיטה ממלכתית וולונטרית – עבור המעוניינים בה, שתפעל במקביל למערכת המשפט הקיימת בתחום המשפט האזרחי.
בתי הדין העבריים הממלכתיים שיקומו יהוו את הביטוי המובהק ביותר לזהותה היהודית הממלכתית של המדינה – כל זאת ללא כפייה על איש, פרט לאלה המעוניינים לבוא ולהישפט בשעריהם.
(טוב ויפה, כי כאילו משאירים לכם את זכות הבחירה, אבל מה קורה כשצד אחד הולך לבית דין רבני, או לבית משפט המבוסס משפט עברי, והצד השני לא מעוניין בכך? כנראה שבמקום/בנוסף לפיצוי כספי על בגידה, תקבלו סקילה באבנים או מלקות, לדוגמה)
-בכל הנוגע למרחב הפרט, כגון כשרות וחתונות, הרבנות צריכה להפסיק להיות מונופול, אלא לספק תקן. למשל, כל המעוניין לפרסם את מוצרו ככשר, יהיה מחויב לציין האם מדובר בכשרות העומדת בתקן של הרבנות, ללא תלות בשאלת ספּק ההשגחה על כשרות זו. הונאה בנוגע לתקן הכשרות תהווה עילה לתביעה כלפי העסק המפרסם, ותגרור עונשים חמורים כמו כל הונאה עסקית של לקוחות. (איזה קטע, למה לא מצוין מה קורה אם משגיחי הרבנות לוקחים שוחד, בדיוק כמו שקורה בימינו? אצל זהות יש רק עונשים למפרסמים שמעיזים לרמות!)
-'זהות' מאמינה כי המדינה אינה צריכה לקבוע מה הם נישואין, מי נשוי ומי לא. החלטות אלה שייכות לחברה ולקהילה שאליהן משתייך האדם. (זה הכי קורע- חד-מיניים יוכלו להתחתן איך שהם רוצים, על פי המשפט העברי או על פי קידום ערכי המשפחה של פייגלין?)

התכנית הכלכלית

-מפלגת זהות דוגלת בכלכלה חופשית. די להתבונן במצב כלכלתן של מדינות העולם כדי לראות בבירור שאימוץ מדיניות כלכלית ליברלית המעודדת יוזמה חופשית מביא עמו צמיחה ושגשוג לכל שכבות האוכלוסייה, בעוד מדיניות כלכלית ריכוזית והתערבות ממשלתית מעכבת את הצמיחה ופוגעת בכל השכבות גם יחד.
(וזה די מסכם את העניין: אני חשבתי שזהות הם ליברטיאנים, אבל הישראלי הנודד טוען אחרת, ולכן הוספתי הארה למטה. אבל לא משנה איך נקרא לזה, מה יעשו הנכים? אלו שזקוקים לדיור סוציאלי שמעכשיו יצטרכו להתנהל על פי שיקולי בעל הבית הפרטי, שחישוביו הם בוודאי לא סוציאלים? מה יעשו העניים? כי זו הכלכלה שזהות מקדמת!

הרשו לי שתי הארות קטנות לפני שנמשיך:
1. אני לא סוציאליסטית, אלא סוציאל-דמוקרטית. ההבדל הוא עצום, ומי שחושב שאני מעוניינת בשלטון סוציאליסטי כמו במדינות הסוציאליסטיות המעטות שנותרו (ונצואלה, צפון קוריאה וכו'), צריך לחדד את הבנת המושגים הבסיסיים שלו.
2. הישראלי הנודד הפנה את תשומת ליבי שהתיאוריה הליברטיאנית מתארת קהילה שמכבדת זכויות אדם, וזה לא מה שמשתמע מהמצע של זהות.

-החלת ריבונות מלאה ביהודה ובשומרון. עם החלת הריבונות (ראה להלן "התכנית המדינית") תבוטל הקפאת הבנייה ולמעשה יבוטלו כל ההגבלות והסמכויות הייחודיות ליהודה ולשומרון. בכך תתאפשר בנייה חופשית גם בלב הארץ.
(זה, אם זה כוס התה שלכם, אז סבבה, אבל התוצאות של זה יהיה מערב פרוע עוד יותר ממה שיש שם עכשיו, ובעצם השתלטות מוחלטת של המתנחלים המשיחיים על השטחים. הפלשתינים לא קיימים שם כנראה, לפי זהות)

חירות האזרח וביטחון הפנים

בחלק של הליגליזציה אני מתה מצחוק. לדוגמה, "בית עסק שיהיה מעוניין למכור קנאביס או את מרכיביו יזדקק לרישיון עסק מתאים." – אם זהות מחסלים את כל הרגולטורים וכוחות האכיפה של המדינה, מי נותן את הרישיון בדיוק? השריף המקומי?
– העברת השיטור לשוטרים קהילתיים (מעבר לזה שזה לא יחסל את אלימות המשטרה, ולא ברור לי איך לא ברור לאחרים שהמודל מבוסס על ארה"ב, כמו יותר מחצי מהמצע הזה, אבל בארה"ב האלימות המשטרתית מרקיעה שחקים עוד הרבה יותר מישראל. אה, ויש שם רמה פדרלית, כשבזהות רוצים למחוק אותה בישראל).
– החלק של נשיאת נשק הוא באמת טעם אישי. לתת לכל אחד רובה באופן חוקי זה לא יחסל את האלימות לדעתי האישית, כי האלימות בישראל נובעת מאופי והתנהלות, לא מעודף כלי נשק, שבכל מקרה יש, אבל הוא פשוט לא חוקי. אבל, שוב, אם אתם אוהדי NRA לא אמורה להיות לכם בעיה עם הסעיף הזה – נשק לכולם וכמה שיותר.

ביטחון ישראל ותכנית מדינית

-'זהות' חולקת על התפיסה הרואה בסיוע האמריקני למדינת ישראל ערובה לביטחונה שאין לוותר עליה…. לכן, 'זהות' תבטל את קבלת כספי הסיוע האמריקני."
(ואז מה? הבסיס הוא על המיסים שמשלמים כל התושבים האחראים של מדינת ישראל (אין חצי מרשויות האכיפה, להזכירכם)? או אולי על יהדות ארה"ב שישראל תהרוג כל זיקה איתם בהעלאת קרנה וחשיבותה של הרבנות הראשית? מה בדיוק יהווה חלופה לכספים האמריקאיים?)

נגיד שאתם בעד החלק הכלכלי, שזה הגיוני יחסית, אבל בעד כל השאר? אם אתם חילוניים שפויים – איך זה יכול להיות שאתם תומכים בדברים האלו?

למצע מפלגת זהות לחצו כאן.

ברלינאית ברמ"ח איברים ומגשימת חלומות

Subscribe
Notify of

26 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אליז
Guest
4 years ago

הרבה הרבה זמן לא ראיתי גיבוב שטויות שכזה במקום אחד,

אני יכול להסביר איפה טעית בתגובה ארוכה ומפורטת, אבל אני יודע שאין טעם.

Reply to  אליז
4 years ago

אני באופן אישי, אשמח לדעת מה דעתך… תרשום כאן בתגובה.

ביקורת
Guest
5 years ago

את מעוותת לגמרי את משמעות הדברים. כל המטרה, לפי מה שנאמר במצע, היא לבטל את המונופול של הרבנות הראשית, ואת ממשיכה לשאול מה עם הרבנות הראשית. כרגע יש לה את כל הכח שעליו את מתלוננת, ובמצע נאמר שיקחו ממנה את המונופול. עוד עיוות טוטאלי הוא העניין עם הבחירה מרצון של איפה להישפט. לא ברור כל כך מה ההגדרה שלך לחופש, אבל זה בהחלט נראה כאילו את מגדירה חופש ככפייה. כרגע יש כפייה להישפט לפי סט חוקים אחד. ההצעה במצע היא שבתנאי ששני הצדדים מסכימים אז יוכלו להישפט לפי סט חוקים אחר. את מנסה להציג את האפשרות שצד אחד יכול לכפות… Read more »

Kek
Guest
Reply to  ביקורת
5 years ago

אתה מאותם ליברטניים ימניים …

הישראלי המכוער
Guest
5 years ago

למרבה האירוניה, למפלגת זהות אין זהות.. חחחח..

הישראלי המכוער
Guest
5 years ago

זה ברור מאליו שכל המפלגה הזו היא בלוף אחד גדול.. בדומה לשאר הפוליטיקאים בישראל. הכל זה קומבינות, לרגע לא חשבתי אחרת. ידעתי שמשהו מסריח במפלגה הזו, מרגיש לי שהמפלגה מסריחה מפופוליזם… מה שכן – יאיר לפיד הוא סתם קשקשן חסר אינטליגנציה, הטריקים הפוליטיים של זהות ללא ספק הרבה יותר ערמומיים בהשוואה למפלגות אחרות בישראל, בפרט יאיר לפיד אני בבחירות הבאות לא טורח להגיע לקלפי… לדעתי כל העניין הזה של "למי יש גוש יותר גדול, לימין או לשמאל?" הוא פשוט חסר פואנטה… רוצים לראות גוש גדול? תלכו לחרבן בשירותים, תקבלו גוש חרא אחד גדול.. שווה ערך לכל מפלגה בישראל שתצביעו לה,… Read more »

Editor
5 years ago

כתבה מעניינת, אני לא מבינה כלום בפוליטיקה וזה גם לא מעניין אותי אך בהחלט יש לך כישרון הסברתי מצויין. מיד שראיתי "מפלגה הדוגלת במדינה יהודית" (אך לא מצויין אם זו מדינה דמוקרטית שמכבדת זכויות אדם וחופש דת, כפי שציינת) הבנתי שמשהו מסריח פה. במיוחד עם בית דין יהודי וכל המושגים בנושא שעשו לי סלט בראש. צריך להיזהר ממפלגות כאלו אשר המצע שלהן מעורפל ושהם חוסכים בפרטים. בפקולטה למשפטים לומדים לחשוב, להרהר ולתהות האם זה באמת טוב, וכמובן להסתכל על כל מילה מכל הכיוונים ולחשוב מחוץ לקופסא. עצם זה שהם מדברים דיי בכלליות ולא מפרטים מה זה באמת אומר מדינה יהודית,… Read more »

Ariel
Guest
5 years ago

אני כבר 3 שנים באתר הזה ואך טבעי שמידי פעם יצוצו ויכוחים פוליטיים, מכל הצדדים הפוליטיים. הפוסט הזה הוא לא ויכוח 'בקטנה על הדרך' או השוואת הפוליטיקה/משטר הישראלי לעומת העולם, אלא ייעודו לעסוק אך ורק בפוליטיקה ונכתב ע"י מישהי שנראה לי לא חיה בארץ כבר הרבה זמן, אכולת שנאה עצמית ופשוט לא מבינה את רצון העם היושב בציון! אבל עזבו, על זה עוד אפשר להתווכח ולחלוק על דעותיי לכאן או לכאן. מה שמפריע לי היא הסטייה הגסה מייעודו של האתר! איך בדיוק כתבה כזו קשורה לנושא ההגירה מישראל?? אין פה ולו פיסת מידע אינפורמטיבית אחת שיכולה לסייע למהגר המתחיל/מתקדם וכו'… Read more »

הישראלי המכוער
Guest
Reply to  Ariel
5 years ago

אני לא מסכים איתך, לדעתי יש גם מקום לכתבות שקשורות לישראל או לפוליטיקה הישראלית, לדעתי זה לא סוטה מהנושא ואני לא רואה בזה משכו פסול או בעייתי, כל עוד אנשים מתעניינים ויש דיון.

אנונימי
Guest
5 years ago

המשותף לארה"ב ולישראל ששתיהן המערב הפרוע ואין בהן באמת עם אותנטי.

Bar
5 years ago

תודה רבה ברלינאית, כתבה מצויינת! 🙂 בדרך כלל אני לא נוטה להצטרף לנושאים הפוליטיים באתר, אך כבר כמה חודשים אני מודהם מאיך מפלגה משיחית כמו זהות מצליחה לגנוב כל כך הרבה קולות של ליברלים תמימים אשר לא טרחו לקרוא את המצע המדיני של המפלגה, לא מכירים את האנשים (ואת פייגלין), ולא מבינים את המשמעות של הקול שלהם [האחראי הראשי לכך הוא כנראה גלעד אלפר, שעד כמה שהוא חד ומכיל פתרונות לכל כך הרבה בעיות במדינה, לא ברור איך הוא בעצמו בחר להיות חלק מהמפלגה הקיצונית הזאת. אולי הוא לא כזה טוב אחרי הכל]. המצע המדיני והמצע הכלכלי של המפלגה סותרים… Read more »

Reply to  Bar
5 years ago

לא ידעתי שגלעד אלפר שהוא גאון בהבנתו הכלכלית ותומך נלהב בשוק החופשי הצטרף ומועמד במפלגה הזאת. לא ברור לי איך אדם עם תפיסת עולם כמוהו תומך במפלגה יהודית. אולי הוא מנסה להשפיע על המפלגה מפנים, אולי להשפיע על תחומי כלכלה שלא יעמדו בסתירה עם הדת?

הישראלי המכוער
Guest
Reply to  Bar
5 years ago

אני אפילו לא טרחתי לקרוא את המצע של זהות, אני מריח את הסירחון מקילומטרים

Admin
5 years ago

המפלגה הזאת מסוכנת. היא אולי מצטיירת שתומכת בשוק חופשי, אבל בפועל המהות שלה הוא מפלגה יהודית, הדת היא הכוח המניע ולא ברור איך אפשר לקיים את תרי'ג מצוות ובו זמנית לכבד זכויות אדם. האם ליהודי ולגוי זכויות שוות? האם לגברים ולנשים זכויות שוות? ומה עם הומואים? (לא לפי ההלכה!) ברגע שתהיה דילמה פוליטית בין השבת הקדושה לבין הקניין הפרטי – מה תהייה ההכרעה? זו לא מפלגה שמייצגת שוק חופשי שנגזר מזכויות אדם. זו מפלגה דתית. נכון שמבחינה כלכלית היא עדיפה על ש"ס הסוציאליסטית, מרצ הקומוניסטית או מפלגת העבודה – אבל המצע שלהם מבוסס על מדינה יהודית עם סממנים (מלאכותיים) של… Read more »

Flying Dutchman
Guest
5 years ago

כרגיל מרתק. יש לך כישרון הסברתי מיוחד במינו.

Flying Dutchman
Guest
Reply to  ברלינאית
5 years ago

ולמען האמת (הקשה יש לומר), אני לא חושב שזה באמת משנה מי יהיה בשלטון ומי יכנס לגועליציה כי המצב החברתי בישראל כל כך רע ששום דבר כבר לא יעזור. על זה אף פוליטיקאי לא מעיז לדבר. מה שבטוח, זה שלי זה הכי לא משנה מי ייבחר כי את ההחלטה שלי להגר (ככל הנראה לגרמניה) אף אחד כבר לא יצליח לשנות. ברגע שאקבל סוף-סוף את האזרחות האירופית אני אתחיל לעשות צעדים יותר קונקרטיים. אני אומר זאת בכאב לב אמנם, אבל אני במדינת ישראל לא נשאר.

Ariel
Guest
Reply to  Flying Dutchman
5 years ago

גם אני חשבתי ככה!
ככל שטיילתי בעולם וגרתי יותר מחוץ לישראל(כרגע ביוון)הבנתי עד כמה המצב החברתי בישראל בכלל לא רעוע בניגוד למה שאנחנו חושבים.
הסיבה שאני ירדתי היא יוקר המחיה הבלתי נסבל וקצב החיים המהיר

Editor
Reply to  Ariel
5 years ago

יש אותן בעיות כמו בארץ, רק שבניגוד לארץ, אין שם כפייה דתית, אפשר למצוא בשר חזיר בכל מקום ובגרושים ואפשר לרשום את עצמך כחסר דת … וזה עושה בשבילי את כל ההבדל.

Flying Dutchman
Guest
Reply to  Venus
5 years ago

יש אמת בדבריכם. האמת היא שגם אם המצב החברתי נחשב לטוב, אותן סיבות שציינתם מספיקות מבחינתי כדי לקום וללכת. אגב, איך ביוון? זה מעניין לדעת. איך המצב הכלכלי? השתפר קצת?

Ariel
Guest
Reply to  Flying Dutchman
5 years ago

המצב הכלכלי די השתפר. כבר אין הגבלה על כמות המזומן שאפשר למשוך ויש הלוואותת משכנתאות וכו'.
דירוג האשראי קפץ ב2 רמות!(עדיין נמוך יותר מישראל)ובכללי אחלה.
מה שאני אוהב ביוון לעומת אירופה כולה הוא המזג אוויר הנוח, האנשים החמימים(בניגוד לאירופאי הסנוב בד"כ, לפחות מנסיוני האישי בבריטניה)וכמובן הטבע הפראי שיש שם!

הישראלי המכוער
Guest
Reply to  Flying Dutchman
5 years ago

אני מסכים איתו, הכתבה מעולה

Flying Dutchman
Guest
Reply to  הישראלי המכוער
5 years ago

תאמין לי, חבל שאתה קורא לעצמך ישראלי מכוער, כי אתה נראה לי ההיפך הגמור מזה 🙂

הישראלי המכוער
Guest
Reply to  Flying Dutchman
5 years ago

זה סרקסטי שכזה, למעשה זה על שם הספר שלי:)