Sign In

Remember Me

לכו להצביע

לכו להצביע

לא, אני לא טסה להצביע. כשביבי הואיל בטובו להכריז על תאריך הבחירות ישר רצתי לאינטרנט לבדוק את מחירי הטיסות, אבל חברות התעופה היו יותר מהירות ממני, והמחירים לטיסות ליום או יומיים בין ברלין לתל אביב עמדו על אזור אלף אירו.

אני טסה בנובמבר במילא לשבוע, ובאמת שרציתי לממש בפעם האחרונה את זכותי לבחור כאזרחית ולעזור לעם היושב בישראל, אבל כלכלית אני לא יכולה להרשות לעצמי אלף אירו לטיסות. מאז המחירים ירדו וכיום המחיר עומד 550 אירו. עדיין לא מחיר סביר, אבל עכשיו זה כבר לא רק המחיר. יש לי פגישה חשובה עם מישהו שיכול לפגוש אותי רק בשלישי, אז זכותי האזרחית ירדה מהפרק.

חבר ניסח בצורה מאוד יפה את תרומתם של תושבי החוץ שעודם אזרחים לתושבי מדינת ישראל:
"אני כבר לא יודע מה לכתוב. כשאני רציני (ההצעה להצביע רשימה אחת שמאלה ממה שאתם חושבים כדי להעניק סיכוי למדינה נורמלית), אתם כועסים. כשאני מרים קמפיין לטוס להצביע 80% מהמדינה אתם אומרים 'באיזו זכות!' וכשאני מנסה להכניס קצת הומור למצב אבסורדי, אתם נעלבים. בקיצור, תפקיד יהודי וישראלי התפוצות- תשתקו, עד שנצטרך מכם משהו."

אני קצת חצויה. הייתי רוצה להשפיע עבור המשפחה שלי והחברים שעוד נשארו שם, אבל מבינה שיש בעייתיות עם העניין מכיוון שאין לי כוונה לחזור לעולם ובכל זאת אני מצביעה למפלגה שאולי תשנה את פני המדינה (כל שינוי יכול להיות רק לטובה, לדעתי).

מה שאני כן מרגישה שאני יכולה לעשות בלב שלם הוא לומר למי שעדיין שם ולמי שלא (אבל יכול ורוצה מבחינה כלכלית) – לכו להצביע. אל תתנו לאחרים לקבוע בשבילכם איך ייראה העתיד שלכם. זו המדינה שלכם, שאולי יכולה להשתנות אם תתנו לה את קולכם.

נ.ב. הדבר שאני הכי שמחה עליו בבחירות האלו הוא שזהות התפרקו לרסיסים. הללויה.

 

ברלינאית ברמ"ח איברים ומגשימת חלומות

Subscribe
Notify of

4 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Flying Dutchman
Guest
4 years ago

ברלינאית יקרה, את כל כך צודקת. אבל האמת היא, שבתור אחד שעדיין תקוע בישראליסטן המתהווה, אני מיואש ועצוב לחלוטין ואני מתקשה להאמין שעוד יהיה אי פעם בישראל שינוי לטובה. בגדול, המדינה הזאת נהרסה. לא אפרט כאן בגלל מי כי זה ארוך וזה סתם ייראה רע. מה שכן, אני עם ההחלטה שלי לרדת מהארץ שלם לחלוטין ונותרה לי רק עוד שנה בערך עד שאקבל את הדרכון האירופי שלי ואז אולי ניפגש פנים אל פנים בברלין בבית הקפה השכונתי, או בטראם מדי בוקר 🙂

Flying Dutchman
Guest
Reply to  ברלינאית
4 years ago

הלכתי. נהרתי לקלפי הקרובה והצבעתי למען שינוי. אבל זה לא ישנה את הדעות וההחלטות שלי.