Sign In

Remember Me

אובססיה ובחירות

אובססיה ובחירות

ביבי החליט סופסוף לפרק את הקואליציה שלו, והכריז על בחירות באפריל. הגיע הזמן. כל העולם נכנס לסערת רגשות, חברים שולחים לי הודעות של "את באה להצביע? כל קול חשוב!!", "הפעם מורידים אותו מכס המלכות שלו.." ועוד כל מיני. האינסטינקט הראשוני הוא תמיד לומר "ברור, אני באה להצביע כי הגיע הזמן שישתנה משהו אצלכם", אבל אחרי שעוברות שתי השניות הראשונות, השכל נכנס לפעולה.

בפעם שעברה שהיו בחירות עוד בדקתי את המחירים של טיסות לישראל, שבאורח פלא קפצו השמיימה אם רציתם להגיע באחד הימים שלפני, או באותו היום. הטיסות שאחרי גם היו סופר-יקרות. לא היה שווה את המאמץ לטוס. ביום הבחירות הקודמות הייתה לי פגישה איפשהו, וראיתי קבוצה של ישראלים מטיילים. אוטומטית אמרתי להם: "מה אתם עושים פה? לכו תצביעו! כל קול חשוב!" – צחקו עליי, כי איפה אני? עובדת בברלין, ולא רצה להציל את המדינה.

מעבר לעובדה הפשוטה שעושים הכל כדי שאלו מעבר לים לא ישפיעו כי זה עולה מלא כסף, יש גם את הבעיה הקשה של פשוט אין למי להצביע… בישראל אני מוגדרת בצד השמאלי של המפה (בגרמניה לא, אגב). עבור המחנה הציוני אני לא אצביע גם אם ישלמו לי מיליון אירו, אחרי שיצא לי לשמוע את אבי גבאי בברלין ("השמאלנים שכחו מה זה להיות יהודים"), מרצ פשוט איבדו את זה, ליאיר לפיד וכת חסידיו אין מצב בעולם (עשיתי פעם אחת את הטעות כשמישהי שכנעה אותי, ונשבעתי שלעולם לא עוד), ואין לי מה להצביע לרשימה המשותפת. מילא אם היו עושים משהו מועיל לערביי ישראל, נניח, אבל הם מתעסקים בדברים אחרים, במקום מי שבאמת שלח אותם לכנסת.

איך ששמעתי על הבחירות שלחתי הודעה למשפוחה, שאני לא אגיע להצביע, ואחותי הגדולה כתבה משהו מאוד נכון: "עברת לברלין כי את לא רוצה להיות מעורבת, אז למה לטרוח במיוחד? יש לך חיים במקום אחר. שחררי."

בהתחלה הייתי בטוחה שהיא צינית, אבל מסתבר שהיא רצינית לחלוטין. ותכל'ס? היא צודקת לגמרי.

האובססיה הזו לפתוח את YNET על הבוקר ולקרוא את החדשות, אחר כך את וואלה!, להמשיך עם דה-מרקר וכלכליסט היא לא בריאה. אני מתעצבנת על דברים שהם לא שלי, אני לא מכירה יותר מחצי מהשמות שמופיעים בחדשות. אני כבר לא שייכת. אז אני צריכה לשחרר.

אז ההחלטה שלי לשנה החדשה היא להפסיק להיות אובססיבית ולהשאיר את ישראל לישראלים שגרים בה. מבטיחה שהחיפוש באתרים יהיה אך ורק עבור עמוד הפייסבוק של 'לרדת מהארץ'.

בי נשבעתי.

אה, ובהצלחה שם בבחירות, כן?

ברלינאית ברמ"ח איברים ומגשימת חלומות

Subscribe
Notify of

13 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ליאור
Guest
5 years ago

את לא יכולה פשוט להצביע בשגרירות ישראל בגרמניה?

Flying Dutchman
Guest
5 years ago

אחלה מאמר, כרגיל!! מאוד אוהב לקרוא מה שאת כותבת. ולא רק שבישראל אין באמת למי להצביע, אין גם טעם כל כך להצביע כי בתכלס, ההתדרדרות הכללית בארץ היא כבר בלתי הפיכה ואין אף אחד שיכול (ורוצה) לתקן את כל הליקויים. וכן, לך כברלינאית באמת אין כל טעם לטרוח ולהצביע בבחירות בישראל. יותר חשוב שתדעי למי להצביע שם בגרמניה בבחירות, לכשיהיו.

Admin
5 years ago

אין ממש אלטרנטיביות ולכן הצעד המתבקש הוא לרדת מהארץ ולא להביט אחורה.

רחל
Guest
5 years ago

אני מזמינה אותך לביקור בירושלים. אחרי שיחה עם המצביע הממוצע אני מבטיחה לך שתעזבי בלי להסתכל לאחור על המזרח התיכון יותר לעולם ותחסכי לעצמך מאות שעות של עיסוק בנושא אבוד.

JrJ
Guest
5 years ago

יש המון דמיון בין התקופות והמקומות של גרמניה בשנות ה-30 לישראל היום. בלי להרחיב, במיוחד בולט ההבדל הגדול בין הנאמנויות השונות של גופי מדינה השונים שמחזיקים אחד את השני בני ערובה בסטטוס קוו כמו בסרט של טרנטינו בו כולם מאיימים על כולם וצריך לפתור את המצב במילים ולו משום שקשה להעריך את אחוזי ההצלחה במצב כזה… אפשר להרחיב בנושא עוד ועוד ולמלא ספרים שלמים, אבל זה בזבוז זמן לדעתי כי ההתפוררות של החברה הישראלית היא מדיניות מכוונת, כי הברית שיש בין השבטים השונים ששולטים בישראל הם המרויחים הגדולים משיטה הזאת, בה לא משנה כמה המדינה משגשגת או נכשלת, הם תמיד… Read more »

Kek
Guest
5 years ago

https://www.politicalcompass.org/ זה יעזור לך .

Kek
Guest
Reply to  ברלינאית
5 years ago

אז מה יצא לך?

Kek
Guest
Reply to  ברלינאית
5 years ago

המצפן אינו מושלם . אך מבחינתי , הוא נתן הרבה בהירות לגבי פילוסופיות פוליטיות שונות. שבארץ זה בולשיט. חוץ מזה את מעדיפה לשמור את עמדותיך לעצמך ? בסדר

אנונימי
Guest
Reply to  Kek
5 years ago

Economic Left/Right: -3.25
Social Libertarian/Authoritarian: -4.0