Sign In

Remember Me

ביקור בישראל ובחירות

ביקור בישראל ובחירות

הבטחתי לאמא שלי לפני חצי שנה שנגיע לבקר ליותר משלושה ימים לראש השנה. חלק מזה היה שגם רציתי להוכיח לבעלי שיחיה, שהתלונות שלו על התחבורה הציבורית בברלין שוות לטוסיק לעומת התחבורה הציבורית בישראל, ועוד בחגים. בתחום הזה, אגב, נרשמה הצלחה מסחררת 🙂

בארבעת הימים הראשונים אכלנו. זה בערך מתאר את כל מה שעשינו. אכלנו אצל אמא שלי, אכלנו אצל אחותי, אכלנו ביער אילנות, אכלנו בבית הפנקייק, אכלנו בחוף הים. אכלנו. בעלי לא הבין למה אוכלים כל כך הרבה, אז הסברתי שחגים יהודיים זה כמו ועידת אוכל. לא מפסיקים לאכול בכל ימי הועידה. כמה עצוב, ככה נכון.
היתה המון משפחתיות, היה נחמד, אם כי לפעמים יותר מדי, אבל נו, פעם בשנה… ביומיים האחרונים היינו בתל אביב וירושלים. כשהוא אמר שירושלים יותר מעניינת מתל אביב, הכרזתי שאני רוצה גירושים. בתור מישהי שגרה בשתי הערים ומקבלת בחילה כבר בשער הגיא, מאוד נעלבתי בשם תל אביב. אבל הוא גרמני, הוא לא מבין.

כשהיינו בתל אביב, בערב, התחילו לזרום תוצאות הבחירות. מרקל ניצחה, אבל אף אחד לא ציפה אחרת. מה שעיצבן אותנו יותר מהכל היה העלייה המטאורית של מפלגת AfD (אלטרנטיבה לגרמניה). 5% נוספים הצביעו השנה, כנראה לנאצים-לייט. אבל עזבו את זה, מה שהכי עיצבן אותי זה שהישראלים בעלי זכות הבחירה התגאו בפורומים הישראלים בגרמניה וברלין שהם שומרים על גרמניה מפני מהגרים ופליטים כשהם מצביעים ל- AfD. הם מתגאים בזה. הם לא מהגרים, כן? גם יהודי גרמניה הצביעו להיטלר כי חשבו שהוא יסדר את הכל, והם לא היו מהגרים. גם אותם שרפו בסוף.

יום אחרי זה נסענו לירושלים ופגשנו חבר שליווה אותנו לכל היום, כולל באוניברסיטה העברית (מרכז חיי במשך שנים). הוא עשה את כל העבודה המלוכלכת שאני לא רציתי לעשות, כמו ללכת עם בעלי לכותל, להראות לו על מה כל המאומה. אני רק ישבתי על המדרגות ועישנתי סיגריה. לא הלכתי איתם. קיר מטופש שסוגדים לו טיפשים עוד יותר, שעוד מעזים לצחוק על אלו שסוגדים לאבן בערב הסעודית. אני ממש שונאת את ירושלים. כל היום חיכיתי ליריקה עליי מאיזו אישה או גבר שיחליטו שאני לא צנועה מספיק..

אבל אתם יודעים מה? רציתי לכתוב על החוויות ולהתלונן מחדש על הבדלי התרבות שיש בין ישראלים לגרמנים. אולי הגיע הזמן שאפסיק להתלונן ופשוט אשלים עם זה שישראלים הם ישראלים וגרמנים הם גרמנים, ואתחיל לחיות עם עצמי בשלום.

שנה טובה וזה.

ברלינאית ברמ"ח איברים ומגשימת חלומות

Subscribe
Notify of

14 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Mixivan
Guest
4 years ago

על מה כל המאומה – אהבתי

Love overboard
Guest
6 years ago

שאלה

האם לדעתכם ניתן לקשר בין הדעות של פטריק שרודר לדעות של פראוקה פטרי

לברבי לין
Guest
6 years ago

נכון שגרמניה היתה נאצית.אבל כרגע היא לא.נכון שיש בעיה עם המוסלמים באירופה.ונכון שהם מתרבים ויש בהם איום.אבל איני יודע האם הגרמנים יעשו שואה למוסלמים כי איני נביא.אבל המוסלמים לא ילכו כצאן לטבח כמו היהודים זה בטוח.בנתיים מי שמציק ליהודים הם המוסלמים.שמקשרים בין היהודים לישראל.לא שהם פעם אהבו אותנו.אלא שיש להם כביכול סיבה.
למרות הכל איני חושב שישראלי צריך להגביל את עצמו ולא לטייל בעולם או להגר.כי זה עניין טריויאלי עולמי.הגירה היא תופעה הקיימת מאז ערש ההסטוריה.זה לא חדש.ויהודים תמיד היגרו.היהודי הנודד הנצחי.
איני מקבל את טיעוני הכותבת.אבל אני מכבד את זכותה לטעון.
מה לעשות שלא כולם אותו דבר.

ברבי לין
Guest
6 years ago

הכיף הכי גדול, שסיימת את התגובה עם החיוך על הפנים שלך.

איני גרה בישראל. אך אני עושה סלקציה בין איכות האוכלוסייה שמהגרים לגרמניה ולשאר העולם.

אני נותן לך גג 10-15 שנה, עד שכל עניין ההגירה המוסלמית באירופה יגיע לפיצוץ. האירופאים יגרשו, ירצחו ויעיפו את המוסלמים (ואולי גם יהודים מחופשים לגרמנים וג'יפסים על הדרך במתנה) בדיוק כמו שההיסטוריה חוזרת על עצמה..

אז נראה כבר למי הצחוק יחכה בפינה..

יש לעודד הגירה.. ויש לעודד להגר לגרמניה

שאלו שני דברים שונים לגמרי..

עדיין, יש לך הרבה זמן לברוח.. תחשבי על זה

The Lost European
Guest
Reply to  ברבי לין
6 years ago

ובכן מדאם "ברבי לין" (שם שכמובן מעיד על הרבה אינטליגנציה ואצילות), היכן את מתגוררת והאם פעם ביקרת בכלל בגרמניה או אפילו בכלל אירופה? ואני לא מדבר על בלגרד, בורגס, בוקרשט, או כרתים, אלא בשוודיה, גרמניה או אוסטריה?

העבר וההווה
Guest
6 years ago

לא ניתן להכחיש את העבר הנאצי.הבעיה שהיהודים סבלו בכל מדינה.מאנטישמיות.ורדיפה
אז אם ככה לא יהיה ליהודי לאן ללכת.
גורלו של היהודי להיות רדוף.
גם היום זה ככה.וגם בישראל לא נוח.
אינני מאמין בהצהרות בומבסטיות
לכאן או לכאן.שניהם מוגזמים.ומונעים מעניין אישי.ולכן איני מקבל אותם.
מה שכן אני חושב שלצערי בישראל
יש תרבות שצריך לשרש.והיא השוחד.
הלוביסטים.העושק.החוסר תרבות.
וזה מה שחשוב בעיני הרבה יותר מפוליטיקה שאינה מעניינת אותי כלל.

העבר וההווה
Guest
Reply to  ברלינאית
6 years ago

לא הבנת את התגובה שלי.
אמרתי שהיה בגרמניה עבר נאצי עם השלכות נוראיות.ושהיהודים סבלו במקומות רבים בעולם.
ולכן יהודי לא יכול להגביל את עצמו.כי כמעט כל מדינה יש לה עבר לא טוב עם יהודים.
אז אין ברירה אלא להמשיך הלאה.

ברבי לין
Guest
6 years ago

אם נולדת בישראל, ואין לך אזרחות גרמנית…

אז את ישראלית או גרמנית?

מעניין איך ישראלי נהפך לגרמני..

הרי הם שרפו אותנו למוות לפני 70 שנה

אז אולי את קמת מהאפר של אותם גרמנים יהודים?

מעניין..

או שגרמניה זה העלייה לכותל של כל הפמיניסטיות, גייז, טרנסגנדרים, ליברלים בעולם?

Bar
Reply to  ברבי לין
6 years ago

ברבי לין, יש נאצים ויש גרמנים. השלטון הנאצי נפל מלפני יותר מ-70 שנה וממנו קמה גרמניה חדשה. לא נשאר כמעט אף בן אדם חיי בגרמניה שגדל על האידיאולוגיה הישנה הזאת. בנוסף לזה, גרמניה כיום היא אחת המדינות המשפיעות ביותר בעולם ברמה הכלכלית, האקדמית והתרבותית. בסופו של דבר צריך להבין שלכל עם יש היסטוריה עם דם, ואף אחד לא חיי בשלווה בכל תקופת חמשת אלפים השנה האחרונות. זה כולל את גם אותנו, עם סיפורי מלחמה ומריבות רבות בתקופת התנ"ך ואחריו. העולם כל הזמן משתנה ומתקדם. צריך ללמוד לעבור הלאה, להבין את הסביבה החדשה ולהחליט איפה העקרונות והאידיאולוגיות שלנו יושבים. אני אישית… Read more »

Editor
6 years ago

גם אני לא כזה מחבבת את ירושלים, איפה שכל הלאומנים והדתיים קיצוניים מתרכזים. שמחה שניצלת את החג ומקווה שבעלך נהנה איתך !