Sign In

Remember Me

קבלת ויזת עבודה לקנדה

קנדה היא אחת המדינות הנחשקות ביותר מבחינה תיירותית, כמעט כמו שכנתה מדרום, ארה"ב. חלק גדול מהתנועה הנכנסת לקנדה שייכת למהגרי עבודה – אנשים אשר מעוניינים לנסות את מזלם במדינה, לעבוד במקום יפה ומלא חוויות וכמובן מתגמל הרבה יותר בהשוואה לישראל, לדוגמא.

אם כך, מהו התהליך הנדרש מאדם אשר מעוניין לעבוד בקנדה בצורה חוקית?
ראשית, חשוב לזכור כי נושא אישור העבודה במדינה כלשהי, תלוי במדיניות ההגירה שלה. בקנדה נהוגה מדיניות מתירנית יחסית בנושא זה מה שמבטיח כמעט לכל מי שיגיש בקשה לאשרת עבודה כי יקבל אותה. על פי המומחים לתחום, קרוב ל-90% מהבקשות לאישור עבודה במדינה התקבלו בשנים האחרונות.

למרות זאת, אין זה אומר שהתהליך כולו פשוט וקל. למעשה, לעיתים נזקק מגיש הבקשה לשלושה חודשי המתנה עד שהוא זוכה לאישור העבודה המיוחל, מה גם שהתהליך כולו עולה כ-800 דולרים ואף יותר. רבים בוחרים, בשל כך, לנסות את מזלם בעבודה לא חוקית, אך הם מסתכנים בשל כך בהרחקה מקנדה לצמיתות. עדיף לבצע את כל שלבי הגשת הבקשה במלואם, ולהמתין לאישורה הצפוי על ידי הרשויות.

השלבים לקבלת אשרת עבודה בקנדה הם:
אישור המעסיק על רצונו להעסיק עובד זר
מדובר, כמובן, במעסיק אשר עובד בקנדה ומעוניין בגיוס המועמד לשורותיו. האישור יישלח לרשויות ההגירה בקנדה, ואלו יבחנו את תוקפו. הבחינה תכלול בדיקה לגבי מהות המשרה: ישנן משרות אשר מוגדרות כ'מועדפות' לעובדים זרים, כאלו שאינן מעניקות אישור עבודה בקנדה בשום מקרה ואחרות שכלל לא ידרשו ויזת עבודה. כך או כך, ברור כי אישור כזה ישפר משמעותית את סיכויי המועמד לקבל את ויזת העבודה המיוחלת.

אגב, כאשר ישנו מעסיק מוגדר אשר נמצא כבר בקנדה, לרוב הוא יישא בהוצאות הדרושות לצורך הפקת הויזה, או לחלופין – יחזיר לעובד את הכסף שהוציא עם סיום תקופת העבודה.

אישור מטעם משרד העבודה הקנדי
המשרד הקנדי לעבודה ופיתוח כישורים (HRSDC) הוא שייתן תוקף לאישורו של המעסיק, כך שיש להמתין תקופה מסוימת עד לקבלתו. לאחר אישור זה, העובד יגיש את בקשתו הרשמית לרשויות ההגירה של קנדה. את הגשת הבקשה ניתן לעשות דרך הקישור הזה.

הוצאת אישור בדבר היעדר רישום פלילי
כמו בעבודות שונות בישראל (אבטחה למשל), גם בקנדה נדרש להוציא אישור מטעם המשטרה על היעדר רישום פלילי של העובד. את האישור הזה יש להשיג בתחנת המשטרה כאן בישראל – והמסמכים יישלחו אל שגרירות קנדה בישראל.

התחייבויות בזמן השהות בקנדה
בהתאם למסמכים השונים, יתקדם תהליך האישור הלאה, והעובד לעתיד יצטרך להתחייב בפני הרשויות בנושאים הבאים:

  • הצגת יכולת כלכלית מספיקה 'להחזיק' את עצמו ואת כל הנלווים אליו (בני המשפחה). התחייבות זו תאושר בהתאם למצב חשבון הבנק של העובד.
  • התחייבות לעזוב את קנדה מייד עם תום העסקתו של העובד
  • הוכחה כי הוא אינו מסוכן ביטחונית
  • הוכחה בדבר בריאותו התקינה
  • התחייבות להציג בכל רגע נתון כל מסמך שיבקשו רשויות ההגירה

חשוב לציין כי בן זוג אשר מתלווה אל העובד, לא יצטרך להציג ויזה לשהות במדינה (מאחר שתושבי ישראל אינם מחויבים בויזת תיירים) אך אם אותו בן זוג ירצה לעבוד גם הוא באותה תקופה, יהיה עליו לעבור את אותו התהליך מראשיתו ועד סופו.

בכל בעיה, הן בזמן בקשת האשרה והן בזמן השהות בחו"ל, ניתן לפנות למשרד החוץ הישראלי לבקשת סיוע, בין היתר בעזרת הקישור הזה והזה.

המידע על קבלת ויזת עבודה לקנדה נכתב על ידי משרד עורך דין הגירה דותן כהן.

גילוי נאות: המידע שנכתב בפוסט פורסם באדיבות עורך הדין דותן כהן. 

עבור לדף ההגירה לקנדה

אני מקווה שהפוסטים שלי יעודדו אותכם ויעניקו לכם השראה להגר וגם למצוא את האושר האישי שלכם :) קריאה נעימה.

Subscribe
Notify of

3 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Flying Dutchman
Guest
5 years ago

שלום רב,
רציתי לשאול אם יש כאן מישהו שבקיא היטב בתהליך הגירה לקנדה, או שהתנסה בכך בעצמו ויכול אולי לומר לי מה הם הסיכויים שלי להגר לקנדה בהתאם לנתונים הבאים: אני חשמלאי במקצועי (הנדסאי), עובד בענף האלקטרוניקה כשלוש שנים. האם הנתונים הנ"ל מספיקים והאם היותי בעל אזרחות אירופית תעזור לי בתהליך? תודה מראש ושבוע טוב לעונים!!

Reply to  Flying Dutchman
5 years ago

הי, מוזמן לבדוק את סוגי הויזות המתאימות לך, ולחשב את הנקודות באמצעות החבילה שאנחנו מציעים של ויזות לקנדה: https://leaveisrael.com/product/packages-visas-and-citizenship/

Flying Dutchman
Guest
Reply to  ברלינאית
5 years ago

אין עלייך ברלינאית, Dankeschön!! 🙂