Sign In

Remember Me

יהודים ודמוקרטים

פוסט אורח מאת ירוא

ביומיים האחרונים אנו עדים למהומה לא קטנה שפרצה בגלל האמירה הלהט"בופובית, חידוש לשוני מעניין "להטבופוב", פעם היו אומרים רק "הומופוב", של כבוד השר שי פירון, השר הממונה על חינוך ילדי ישראל, שככל הנראה גם מחזיק בתואר המפוקפק: להיות הראשון להציע שיעורי שואה לגיל הרך. להלן קישור אל הנוסח המדויק של האמירה שהרעידה את אמות הספים כל הזכויות שמורות לבלוגר יוסי גרוביץ מהחברים של ג'ורג', ולשר החינוך כמובן.

אז מה עשה שר החינוך? מה הוא אמר שעורר עליו את כל המהומה? בסה"כ הצביע על הנקודה, הכמעט מובנת מאליה, שמדינה יהודית אורתודוקסית וזכויות להט"ב זה לא הולך ביחד.  שומו שמים למשמע הדבר הזה! איזו הפתעה, איזה הלם! האם שר החינוך בעצם אומר לנו שלמדינה היהודית ודמוקרטית היקרה שלנו יש בעיה עם זוגות חד-מיניים? הייתכן כדבר הזה? איך זה יכול להיות? הוא בטח מתבלבל.

אז זהו שלא. שר החינוך לא מתבלבל. שר החינוך צודק. שר החינוך יודע לקרוא. שר החינוך יודע שבספר הספרים של היהדות הומוסקסואליות נאסרה במפורש כמו שהיא נאסרת בעוד שתי הדתות שונאות-בני-האדם שמתבססות עליה. שר החינוך מבין כנראה  למה מתכוונים שאומרים שמדינת ישראל: יהודית ודמוקרטית. כלומר קודם כל יהודית ורק אחר כך דמוקרטית. והמשמעות היא שאם יש התנגשות בין יהודית ודמוקרטית, הדמוקרטיה צריכה לסור הצידה ולפנות את הדרך לפני היהדות. במדינה שבה אסור להסיע אוטובוס בשבת, במדינה שבה אסור למכור חמץ בפסח, בגלל שהיא יהודית, למה שיהיה מותר לזוגות חד-מיניים להינשא?

למעשה שר החינוך עושה פה שירות חשוב לעם היושב בציון. הוא חושף את תרבות השקר שגורסת שאין סתירה בין יהודית ודמוקרטית ומראה לנו שלא רק שיש סתירה כזאת, אלא שבשעת קונפליקט בין השתיים היהודית לוקחת. לא הדמוקרטית. בקיצור, שי פירון אומר לנו את האמת. זהו דבר לא נפוץ במחוזותינו במיוחד לא כשמדובר בפוליטיקאי.

מה עושה העם בתגובה? האם הוא אומר תודה לשר החינוך שלו על כך שהצביע על פגם חשוב באופיה של המדינה? האם הוא בא בדרישה להנהגה שלו לתקן את הפגם הזה לטובת הדמוקרטיה? לא! הוא דורש להרוג את השליח! קהילת הלהט"בים מגנה. מארגנים הפגנה מול הכנסת בקריאה לפטר לאלתר את השר (על מה בדיוק? על כך שהעז לומר לנו את האמת?) התקשורת בכללותה סוערת. וכולם מתקיפים את שר החינוך על עמדותיו החשוכות (הן באמת חשוכות אבל זה לא העניין). המסר הוא ברור: "לא רוצים לשמוע את האמת. רוצים להמשיך להשלות את עצמנו שהכל בסדר".

דבר אחד אפשר לומר על מערכת החינוך הישראלית. היא עושה לתלמידים שלה יופי של אינדוקטרינציה בכל הנושא של מדינת ישראל כמדינה "יהודית ודמוקרטית". מדובר הרי באוקסימורון. איך אפשר לקיים יישות אחת שהיא מצד אחד יהודית אורתודוקסית, דת בעלת מסורת של בדלנות, העדר פתיחות, מחשבה דוגמטית וחשוכה, יחס מפלה לנשים וחוסר סובלנות (דת שידועה ביחס העוין, עד כדי קריאה לסכילה באבנים, כלפי להט"בים). ומצד שני דמוקרטיה מערבית שאומרת בדיוק ההיפך מכל זה כלומר: פלורליסטית, נאורה, מתקדמת, פתוחה ומעודדת שיוויון בין המינים ובעלי נטיות מיניות שונות. באותה מידה אפשר היה ללמד שישראל היא מדינה חשוכה-נאורה או מתקדמת-מפגרת. גם היום, אחרי 12 שנות לימוד במערכת הזאת, לא ברור לי איך זה בדיוק עובד להם.

אבל עובדה שזה עובד להם. הישראלים ברובם הם "יהודים ודמוקרטים" כמו המדינה שלהם. כלומר, יהודים ורק אחר דמוקרטים. רוב הישראלים אוהבים להנות מהפריוולגיות שמעניקה להם יהדותם (תחושת זהות לאומית, חופש תנועה, חופש הצבעה, חופש מאפליה, חופש מהתייחסות משפילה בשדה התעופה וכולי וכולי) ורק כאשר הם מאמינים שהזכויות שלהם נפגעות הם נזכרים בדמוקרטיה, כלומר הם יהודים כל עוד זה נוח ודמוקרטים כשלא. העמדה של קהילת הלהט"בים אינה שונה מהותית מהעמדה של כל אזרח חילוני-ישראלי מצוי. כולם פה מנסים להיות יהודים ורק אז דמוקרטים, כמו שהמדינה מלמדת אותם, עד שהיהדות פוגעת אישית בהם, הו אז הם נהיים פתאום דמוקרטים.

בישראל אין באמת יהודים חילונים (מי שמטיל מום בבן שלו בגיל 8 ימים בשם הדת אינו חילוני בעיני). יש רק יהודים שמחפשים לעצמם הקלות. זה רוצה תחבורה ציבורית בשבת, ההוא רוצה נישואים (וגירושים) אזרחיים, אחר רוצה לא לצאת פראייר מול החרדים, אני רוצה זכויות שוות להומואים ולסביות. כל אחד רוצה משהו אחר ואת אף אחד זה לא מעניין שיש כאן סתירה בין מה שהוא רוצה למה שמדינה יהודית מכתיבה שהוא אמור לקבל. מה בעצם אומרת מדינת ישראל לנתיניה היהודים? רציתם מדינה יהודית? קיבלתם! עכשיו תהיו יהודים טובים ותפסיקו להתבכיין שפוגעים לכם בזכויות.

כל מי שלא מוצאת חן בעיניו האמירה הזאת מוזמן להתנגד לה בכל ימות השנה ולא רק בימים שהוא נפגע ממנה. ולכל השאר אני אומר – מגיע לכם!

אני מקווה שהפוסטים שלי יעודדו אותכם ויעניקו לכם השראה להגר וגם למצוא את האושר האישי שלכם :) קריאה נעימה.

Subscribe
Notify of

18 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments