Sign In

Remember Me

הגירה לקנדה

הגירה לקנדה

הקונוטציה הראשונה שלנו כשאנחנו שומעים "קנדה" היא קור. וזה נכון, קר כאן בטירוף ברוב המקומות. אבל קנדה היא הרבה יותר מקור ושלג. קנדה היא עירוב תרבויות, ניחוח הרים ואגמים, קרחונים ומרחבים פתוחים, פסטיבלים ואנשים. אמנם לא הרבה אנשים יחסית לשטח, אבל האנשים הם אלו שעושים את המדינה למה שהיא, ולוקחים אותה לכיוון שהיא מתפתחת.

במאמר זה נסקור את קנדה כמדינה, על נתוניה, יתרונותיה וחסרונותיה, כך שתוכלו לקבל תמונה רחבה יותר של המדינה, אם אתם שוקלים להגר אליה. המאמר לא כולל רק "נתונים יבשים", אלא גם אנקדוטות מחיי היומיום והבחנות שרק מי שגר כאן יכול לספר לכם.

דרכון מדינה – קנדה

קנדה היא השכנה הצפונית של ארה"ב והיא מגיעה עד לקוטב הצפוני (אולי נכון להגיד שעדיין יש ויכוח על נכסים קנדיים בקוטב עצמו, אבל זה למאמר אחר…). היא עצומה בגודלה – כמעט 10 מיליון קמ"ר (לשם השוואה: שטחה של מדינת ישראל הוא 20,770 קמ"ר), עם אוכלוסייה של קצת יותר מ-35 מיליון איש. קנדה מחולקת לעשר פרובינציות ושלוש טריטוריות והעיר הגדולה ביותר היא טורונטו (8 מיליון תושבים בטורונטו רבתי). לא נזכיר את כל הפרובינציות, אבל הידועות שבהן הן קוויבק, אונטריו וקולומביה הבריטית. קנדה היא חלק מהממלכה הבריטית, ושכזו היא מהווה מונרכיה חוקתית, עם דמוקרטיה פרלמנטרית. יש שלוש זרועות שלטון, והשפות הרשמיות על פי חוק הן אנגלית וצרפתית, כשהצרפתית בשימוש בעיקר באזור קוויבק.

האקלים בקנדה שונה מפרובינציה לפרובינציה. אלו הנמצאות בדרום מערב המדינה נחשבות ליותר חמימות, יחסית, מאלו בדרום-מרכז ודרום-מזרח קנדה. נספר לכם שבצפון קנדה כמעט ולא גרים אנשים, ואנו מצדיעים לכם אם תחליטו לעבור לכפור של האזור הזה… מיחזור הוא עניין חשוב בקנדה, והתחבורה הציבורית ברוב המקומות היא מעולה. אף על פי כן, ברוב קנדה עדיין צריך רכב כדי לנסוע ממקום למקום, ואפשר גם למצוא רכבים זולים. הנסיעה היא בצד ימין, כמו בישראל, בניגוד לרוב מדינות הממלכה הבריטית. בחורף יש היערכות נוספת לנהיגה, שכוללת ניקוי הקרח מהמראות והפנסים, ובהרבה מקומות גם צמיגי חורף מיוחדים.

כפי שציינו קודם, קנדה מובילה את רעיון הרב-תרבותיות, ויש בה אוירה מאוד פתוחה להגירה ולתרבויות שמביאים איתם המהגרים. טורונטו וונקובר נחשבות לבעלת אוכלוסיית המהגרים (מכל העולם) הגדולות ביותר בקנדה. למרות שיש רוב לנצרות על גווניה, רבים מהתושבים מגדירים את עצמם חילוניים או אתאיסטים, או בעלי דת אחרת. היחס לכולם שווה על פי חוק, וברוב המוחלט של חיי היומיום, גם בפועל. קהילות יהודיות וישראליות גדולות ניתן למצוא בטורונטו (הגדולה ביותר בקנדה), ונקובר ומונטריאול, אך יש, כמובן, בערים קטנות יותר ברחבי המדינה. רוב הקהילות מאוד פעילות, ותומכות במהגרים החדשים שמגיעים ומשתלבים.

יוקר המחיה בקנדה משתנה בין פרובינציה לפרובינציה ובין עיר גדולה לקטנה ועיירות. טורונטו, לדוגמה, נחשבת ליקרה כשמחיר דירת שני חדרים להשכרה יכול להגיע גם ל-1,900 דולר קנדי. בוונקובר תצטרכו לשלם יותר עבור שכירות וגם עבור מצרכי סופרמרקט. אנחנו רואים את זה כתשלום מועט עבור איכות חיים בעיר שמוגדרת שנה אחרי שנה כאחת הערים עם איכות החיים הטובה ביותר בעולם.

קנדה היא מדינה סוציאלית, כך שבין היתר יש ביטוח בריאות ממלכתי מצוין. מערכת החינוך נחשבת למצוינת אף היא, והחינוך הוא אכן חינוך חינם, כל עוד הוא ציבורי. יש גנים ובתי ספר פרטיים, אבל הם פחות פופולאריים מאשר בארצות הברית, למשל.

אהבה לספורט מתחלקת בעיקר בין חורף לקיץ, מאחר שיש ענפי ספורט שייחודיים לחורף (אם כי פעילים גם בקיץ לעיתים) ויש כאלו של קיץ. אז כן, פוטבול פופולארי גם כאן, וגם בייסבול. אבל לקרוס וענפי ספורט הקרח והשלג גורמים לעיתים לאיבוד עשתונות בערים מסוימות, הרבה יותר מכל ענף ספורט אחר.

מבחינת ויזות, כפי שמפורט בלינק המצורף, אין הרבה הבדלים בין הפרובינציות השונות, וההבדל העיקרי ממדינות אחרות הוא שקיים מסלול מעבר לפרובינציה מסוימת, בנוסף לאלו הפדרליים. תנאי ההגירה משתנים מעת לעת, וצריך להיות עם היד על הדופק לפני תכנון המעבר ובמהלכו. לפני שש שנים היתה עצירה פתאומית והוחמרו התנאים, ולקח זמן עד ששוב השתנתה המגמה וחזרו להקל בתנאים.

כמו כן, בשנים האחרונות החמיר משרד ההגירה הקנדי את העונשים על העסקה ועבודה בלתי חוקית והאכיפה הוגברה, כך שאם אתם חושבים לעבור ללא היתר מתאים למכירת ציורי שמן, כדאי לחשוב שוב.. אנו ממליצים תמיד לעשות מחקר נוסף ומעמיק באינטרנט ו/או להתייעץ עם עורך דין ו/או יועץ הגירה.

מכשולים אפשריים: החיסרון הבולט ביותר הוא מזג האוויר. כמובן שתמיד תלוי היכן בחרתם כמקום מגוריכם, אבל עדיין הקור בקנדה הוא לא הקור של אירופה המערבית, ובוודאי לא זה של ירושלים. יש רבים שמאוד חשוב להם הפקטור הזה. ההמלצה הכי טובה שלנו: סעו לעשות בקנדה ביקור הכנה בשיא החורף ותראו על מה מדובר. בנוסף, יש השפעה גם למרחק מכל מקום שאינו קנדה או ארצות הברית. גם אלו שהתחילו מביקור של פעם בשנה אצל המשפחה והחברים בישראל, עברו לפעם בשנתיים בשלב כלשהו, וגם יותר מזה. יש טיסות ישירות לישראל, אבל לא כולם ששים לעשות את כל הדרך בתדירות כזו.

אם אתם מוכנים נפשית לעבור את כל המכשולים – לכו על זה!

מידע נוסף:

  • מידע על סוגי הויזות השונות לאלו שאינם אזרחי קנדה ניתן למצוא כאן.
  • מידע מאתר שגרירות קנדה בישראל ניתן למצוא כאן.
  • מידע לגבי קבלת אזרחות קנדית ניתן למצוא כאן.
  • הבלוג של מיטל – שהיגרה עם משפחה לקנדה.

קצת על גאווה קנדית


Subscribe
Notify of

24 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אין לנו ארץ אחרת!
Guest
2 years ago

קנדה כיום בכל מקום בכל פינה, בכל חור מלא סינים, הודים, שחורים, מוסלמים וכמעט רוב פליטים ומהגרים ממדינות עולם שלישי. כל כך המון סינים יש בקנדה שאולי בעוד כמה שנים בודדות יהפכו לצ'יינדה ושלטון קומוניסטי כמו בסין!!!

Bar
Reply to  אין לנו ארץ אחרת!
2 years ago

יש לך מקורות לנתונים האלה? מהנתונים בדו"ח הבא סינים מהווים רק 5%, בדתות איסלאם היא רק 3% ורוב האוכלוסיה טוענת שהיא מדברת אנגלית או צרפתית, שאלו השפות הרשמיות בקנדה – ראה לינק בתגובה.
לא הייתי מפיץ נתונים כאלה במקומך בלי לאמת אותם, מה שכן לפי הכינוי שלך באתר אני לא חושב שאשכנע אותך (ולא חושב שהאתר הזה בשבילך)
https://worldpopulationreview.com/countries/canada-population

ונקובר
Guest
Reply to  Bar
2 years ago

בקנדה יש המון מיעוטים מסוגים שונים.
בונקובר יש נוכחות גדולה של אסיאתים
סינים וכדומה.זה בגלל שפעם הביאו אותם
לסלול כביש והם נשארו לגור שם.
לא נראה לי שהם בעייתיים.הם אנשים רגילים.

אידיוט
Guest
Reply to  אין לנו ארץ אחרת!
1 year ago

מאחל לך לחלות בסרטן ושתקבל איידס מהראש ממשלה שלך חתיכת זומבי מטומטם

למקלל
Guest
Reply to  אידיוט
1 year ago

למקלל לא הבנתי את מי קיללת

Moshe
Guest
2 years ago

שלום לך ,שמי משה בן 32 מתכוון להגר עם משפחתי לוונקובר במהלך שנת 2022 ,עד היום התעסקתי בענף הבנייה כמנהל אתרי בנייה (שכיר) .

מעוניין להגיע לשם ולפתוח עסק עצמאי עם שותף מקומי שמכיר את הבירוקרטיה ,,ולאו דווקא בתחום הבנייה.

מספר הוואצאפ 0547175533…..

אם הכרת בנאדם אמין עם הרבה כריזמה אני הכתובת

אודה לכם אם תשלחו אלי אדם כזה שגם מחפש

תודה

אין לנו ארץ אחרת!
Guest
Reply to  Moshe
2 years ago

לצערינו הרב אין מה לחפש בקנדה שאוטוטו הוםכת לצ'יינדה – המון סינים ושלטון קומוניסטי באופק יגיע!

מיכאל
Guest
Reply to  אין לנו ארץ אחרת!
1 year ago

אז? פה הפכנו למדינת ערב…. מעדיף סינים סוטים על פיגועים כל שני חמישי.

קנדה
Guest
Reply to  מיכאל
1 year ago

קנדה לא חסינה מפיגועים.
בכלל כל העולם כולו בסיכון.
אבל זה החיים.לא ניתן לברוח ממנו

ונקובר
Guest
Reply to  Moshe
2 years ago

תחפש בגוגל באנגלית.
פורום ישראלים ונקובר.
ומדורי תעסוקה
ודרוש שותף.
מוטב שתפתח עסק לבד.
תלמד אנגלית ברמה גבוהה בארץ.
כתיבה- קריאה- דיבור.תלמד היטב היטב.

Last edited 2 years ago by ונקובר
קנדה
Guest
Reply to  Moshe
1 year ago

תכנס לפורום ישראלים בקנדה.
תתחבר עם אנשים.
תפנה גם לחבד
כך תכיר מקומיים

יעל
Guest
5 years ago

שלום לכולם , מישהו יודע אול על עבודה בחקלאות בפרברים בקנדה ?

אין לנו ארץ אחרת!
Guest
Reply to  יעל
2 years ago

הכל קפוא שם איזה חקלאות ואיזה נעליים, אולי מגפיים!

יש גם יש
Guest
Reply to  אין לנו ארץ אחרת!
2 years ago

גם רוסיה ואוקראינה עם מזג אויר קשה בחורף.
ועדיין יש להם שטחי חקלאות עצומים.
גם קנדה מדינה עם חקלאות ענפה.
ואל תשכח שיש גם קיץ ולא רק חורף.

Last edited 2 years ago by יש גם יש
מיכה
Guest
Reply to  יעל
2 years ago

תחפש בגוגל באנגלית.
תחפש חוות המחפשות עובדים.
תכנס לאתר תעסוקה בקנדה
בהצלחה

עדן
Guest
5 years ago

האם אפשר להגר לקנדה לבד בגיל 16 ללימודים בתיכון (יש שם משפחה)

Reply to  עדן
5 years ago

גיל 16 עדיין נחשב לקטין. משפחה צריכה להיות מקרבה מאוד מסוימת בשביל שאפשר יהיה להגר לשם, והם צריכים להוכיח יכולת כלכלית לפרנס אותך כדי שזה יתאפשר.
ניתן לקרוא פרטים נוספים על הדרישות והתהליך בחבילת ויזות הבסיס שלנו לקנדה:
https://leaveisrael.com/product/packages-visas-and-citizenship/

אורי
Guest
5 years ago

אם יש לי דרקון ארופאי אני אוכל לעבור לגור בקנדה??

Reply to  אורי
5 years ago

אין עדיפות לדרכון אירופאי בקנדה.

ככדגכד
Guest
Reply to  אורי
5 years ago

איפה אפשר להשיג דרקונים?

מיטל
Guest
6 years ago

הוצאת ויזה לטיול היא הליך קצר מאד, אינטרנטי וזול. מצרפת את הלינק ממנו יש להתקדם:

shimeles bitew
Guest
6 years ago

אני אזרח ישראלי ורוצה להוציא וויזה לקנדה בשביל טיול לחצי שנה
מה אני צריך לעשות ?

תכנס
Guest
Reply to  shimeles bitew
1 year ago

תכנס לאתר השגרירות הקנדית
ותמלא טופס תשלם בויזה כמה דולרים
ותקבל אישור כניסה