Sign In

Remember Me

לאסוף אותם…

מאת: מיטל אור / עוברים הלאה

אוטוטו יעבור חודש מאז שהגענו (חזרה) לארץ והרצון לאסוף הכל ולעבור הלאה לא ממש נעלם. עם הרצון שנשאר מופיעות גם אינסוף שאלות מאנשים מסביב שבעיקר נוגעות ללוח הזמנים שלנו. נראה שכולם רוצים לדעת מתי כבר לא נהיה פה (טוב, זה קצת בצחוק). אז… 

מה שנשאר עכשיו הוא בחלקו הראשון תלוי בנו ובחלקו השני לא קשור ממש אלינו ואנחנו בחלק הראשון. זה הזמן לאסוף תדפיסי יתרות בנק באנגלית, להוציא נסח טאבו שיעבור תרגום (למי שאין), לעשות דו"ח שמאי באנגלית, להצטלם ועוד…

תדפיסי בנק על מנת לעשות סדר בדברים ולעבור שלבים, הדבר הראשון שאתייחס אליו הוא תדפיסי הבנק. הקנדיים רוצים לראות תדפיס של 6 חודשים אחרונים מהבנק ורוב הבנקים מוכנים להוציא 4 חודשים אחורה את התדפיסים כאשר הם באנגלית. מה שאומר שללחוצים לעבור כדאי להוציא תנועות בנק לפני הטיסה ואז לחסוך בזמני הוצאת התדפיסים. כעיקרון, רוב הבנקים לא אמורים לעשות בעיות מיוחדות (אם כי באחד החשבונות שאלו אותנו בערך 10 פעמים לשם מה אנחנו צריכים את התדפיס וכשנתנו את התשובה הסתכלו עלינו כאילו עכשיו יצאנו מהכלא….). ישנם בנקים אשר מאפשרים להוציא תדפיסים בקלות דרך אתר האינטרנט (או ככה הם טוענים- העניין בבדיקה).

הוצאת נסח טאבו – אותו לא ניתן להשיג בשפה האנגלית. יש להזמין את הנסח בעברית ולשלוח לתרגום עם נוטריון (כמובן בתוקף רק לבעלי נכס).

דו"ח שמאי ישנן שמועות על עלויות שונות ומגוונות. אם יש לכם כבר דו"ח שמאי (אם לקחתם או ביצעתם מחזור משכנתא) ניתן לנסות לתרגם אותו. תרגום נוטריוני יעלה הרבה מאד כסף, תרגום על ידי השמאי עצמו מתברר לרוב כפתרון טוב מאד. חברה שלי שהיא יועצת משכנתאות חיברה ביני לבין שמאי שהמחיר שהוא מבקש סביר למדי והנושא עדיין בבירור, מה שיוביל לכך שבהמשך אצטרך להוסיף עדכונים.

תמונות פספורט מה שהתגלה כמעניין הוא שאפילו בצילומי תמונות הפספורט המחירים משתנים ממקום למקום. כרגע, הקניון בכרמיאל נמצא הכי זול- 20 ש"ח בלבד לצילום ליחיד.

מסמכי העסקה יש להכין מסמכים המעידים על העסקה ב- 10 שנים האחרונות. על כל מעסיק לחתום על נוסח משלו ורק מגיש הבקשה צריך להחתים את המסמכים. המשמעות של המסמכים הללו אומרת שאם עד היום לא גיליתם למעסיק שלכם מדוע בעצם טסתם לקנדה, זה הזמן לשיחה.

מכתב יתרה רגע לפני שמגישים את הבקשה לקנדה יש לגשת לבנק לקבל את היתרה העדכנית בחשבון. היתרה מחשיבה את הכל כולל יתרות בחוב. באופן כללי בקנדה רוצים לראות שעבור כל בן משפחה ישנו כסף נזיל (בחיסכון שניתן לפרוע או בעו"ש) על סך 4,000$. בעלי משכנתאות צריכים להוציא יתרת משכנתא עדכנית באותה הזדמנות.

בעת הגשת הבקשה יש להפיק צ'ק בנקאי על סך 250$ כאגרת פרובינציה ולתת מספר כרטיס אשראי אשר איתו יתבצע התשלום הפדרלי. חשוב מאד שכרטיס האשראי יהיה בתוקף בעת הורדת התשלום, אחרת יהיה להגיש שוב טפסים. מה שאומר שמומלץ לבחור בכרטיס אשראי על תוקף ארוך (מומלץ כשנה נוספת ליום ההגשה, ליתר ביטחון).

זהו לבינתיים, אנחנו יוצאים לבצע איסוף 🙂

< למאמר הקודם     |     למאמר הבא >

אני מקווה שהפוסטים שלי יעודדו אותכם ויעניקו לכם השראה להגר וגם למצוא את האושר האישי שלכם :) קריאה נעימה.

Subscribe
Notify of

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments