Sign In

Remember Me

סיפור ההגירה שלי לניו זילנד – הפוקוס האולטימטיבי

סיפור ההגירה שלי לניו זילנד – הפוקוס האולטימטיבי

סיימנו את הפרק הקודם בדיכאון והוא יימשך עם הדיכאון (אך לא לעוד הרבה זמן!).

אז חזרתי לארץ, לבית של ההורים בבאר שבע, בחוסר חשק מוחלט. הרגשתי שחזרתי למקום זר, לא הבנתי מה אני עושה שם והכי חשוב הרגשתי תקווה אפסית לחזור. לא ידעתי מה לעשות! אז באותה תקופה (ספטמבר 2014) בדיוק הייתי עסוק במעבר לתזונה טבעונית נאה (RAW FOOD) והקדשתי חודשים מהבוקר עד הלילה ללמוד את הנושא של התזונה. במקום להיות בדיכאון, ניתבתי את האנרגיה הזאת ללמידה, יצירה ושינוי בריאותי חיובי! התהליך היה מדהים והדיכאון נגמר לאחר כשבוע!

תזונה פירותנית, פירות פירות פירות!

לאחר כחודש ימים, הבנתי שאני צריך למצוא עבודה כעובד סוציאלי בארץ, כי כנראה אצטרך להשאר בארץ לתקופה. אם לא הייתי מבוקש מספיק לשוק העבודה בניו זילנד אז אצטרך לבנות תוכנית כיצד אני כן אהיה כזה! אז מה שעשיתי בנוסף להשקעה שלי בתחום התזונה, גם ישבתי וקראתי שעות על גבי שעות את אתר ההגירה הניו זילנדי. התכתבתי עם עשרות מהגרים לניו זילנד אשר הצליחו להגר בהצלחה. בנוסף, גם הכרתי בחור שמאוד בכיר ברשות ההגירה בניו זילנד – הוא מנהל צוות של פקידים אשר אחראים על אישור ויזת תושבות, מזל אה?? הסיפור שלו היה מאוד מעניין. הוא גם עובד סוציאלי מארצות הפסיפיק והוא הגיע לניו זילנד עם כלום. עבר אינספור קשיים דומים למה שאני חוויתי ואפילו יותר מזה (להיות הומלס במשך מס' שבועות). ובסופו של דבר הוא הצליח לקבל את התושבות ואת האזרחות ואת התפקיד הבכיר שלו.  למדתי ממנו הרבה סודות כיצד ההגירה של ניו זילנד עובדת.

ובכן, אחרי ששקלתי את כל האפשרויות, הייתי צריך לקבל 140 נקודות (זה היה המינ' באותה שנה, כיום זה 160). כתבתי תוכנית מה אני הולך לעשות, נרשמתי למבחן באנגלית (IELTS), כתבתי איך אני מקבל רישיון עבודה סוציאלית, חישבתי כמה כסף אני צריך בשביל לטוס בפעם השניה וכו'. בגלל שבחרתי ללכת בדרך של לימודים\ מה שיאפשר לי לקבל ויזת עבודה בתום לימודים, הייתי צריך לדעת כמה כסף אני צריך לחסוך וכמה זמן זה יקח. הבנתי שאם אני אעבוד בעבודה סוציאלית (זה יהיה נקודות של ניסיון במקצוע לצורך הגירה וגם מציאת עבודה). השכר של עובדים סוציאליים לא אטרקטיבי, במיוחד לא לעובד סוציאלי מתחיל. אז בנוסף לכך עבדתי בעוד 2 עבודות. אז עבדתי 7 ימים בשבוע כ12-13 שעות ביום, מדי פעם היה לי איזה יום חופש. רציתי להיות חזרה בניו זילנד בהקדם!

סיכום קצר: היתה לי תוכנית כיצד אני חוזר לניו זילנד! הידד! עבדתי ב-3 עבודות בו זמנית! גרתי אצל ההורים בשביל לחסוך שכירות וידעתי עד מתי אצטרך לעמוד בקצב החיים המטורף הזה, תוך שנה וחצי יהיה לי מספיק כסף לשלם על הלימודים (20 אלף דולר ניו זילנדי) ומספיק כסף להתקיים בחודשים הראשונים. ידעתי שלאחר כשנה אני חייב לקבל ציון גבוה ככל האפשר במבחן באנגלית ולפי זה אוכל להגיש לתחומי לימודים שרלוונטיים למקצוע שלי (חלק מתנאי הגירה).

הדבר הכי חשוב שעשיתי זה ניתוב אנרגיה לעשייה, צמיחה והתפתחות ולא לדיכאון, תקיעות ושליליות. עשיתי שימוש בכל הטכניקות שלמדתי כמטפל הוליסטי בשביל ליצור את המציאות שאני רוצה. כאשר אדם מכוון מטרה, מפוקס ועושה צעדים פרקטיים לקראתם וגם עושה עבודה פנימית/רוחנית ופסיכולוגית ככה משיגים מטרה באופן אופטימלי. לאחר כשנה היה לי מספיק כסף להגיש ללימודים.

לפני שאמשיך, אשתף קצת בתחום הזוגי כי בטח חלקכם תוהים, מה קרה לי בהיבט הזה. אז שהגעתי לניו זילנד בפעם הראשונה הייתי בזוגיות של מס' שנים עם בחורה ישראלית. הזוגיות לא הסתדרה, והבת זוג נסעה חזרה לישראל ואני נשארתי בניו זילנד. כאשר חזרתי לארץ באותו זמן שאני מספר לכם בפוסט הזה, מספר חודשים לאחר מכן הזוגיות נגמרה סופית. במשך הזמן שעבדתי קשה ומעט הזמן הפנוי שהיה לי הייתי נפגש עם בחורות, אך בפגישות הראשונות חשפתי שאני לא בארץ לעוד הרבה זמן. לי חשוב להיות כנה כדי שהצד השני לא יפתח ציפיות. עם זאת רציתי זוגיות, רציתי למצוא בת זוג שתהיה מוכנה לעזוב איתי לניו זילנד, אך לא מצאתי אותה בזמן שהייתי בניו זילנד. מה שחשוב \ה שהמטרה להגר לניו זילנד היתה העדיפות מספר אחת מעל הכל. אני חייב להגיד שהייתה בחורה שמאוד מצאה חן בעיניי וראיתי אותנו ביחד, והיא לא רצתה שאני אסע, אבל מבחינתה לא היה שום סיכוי שהיא תעזוב את המשפחה שלה בארץ. כתוצאה מכך נפרדנו, לא הייתי מוכן לוותר על ניו זילנד בשביל זוגיות ולהשאר בארץ.

לומד דקדוק.. משעמם!!

עכשיו נמשיך עם התוכנית. קיבלתי ציון של 6 בIELTS, הציון לא גבוה במיוחד ואיתו עשיתי בדיקת שוק מה אני יכול ללמוד בתחום שלי שיקבל אותי עם הציון הזה וגם יעזור לי בתוכנית הגירה. עשיתי בדיקה של כ-ל מוסדות הלימוד בניו זילנד, למדתי איך כל מערכת החינוך בניו זילנד עובדת, מי נחשב יותר מי נחשב פחות, מחירים… בקיצור ידעתי הכל על ההשכלה הגבוהה בניו זילנד! בסופו של דבר הגשתי ל-4 מקומות, ל-2 מהם לא התקבלתי, ל-2 התקבלתי ובחרתי אחד. הלכתי ללמוד התמכרויות, שכר הלימוד היה כ-19 אלף דולר ניו זילנדי לשנת לימודים. בהתאם לחוקי ההגירה בזמנו לימודים של הדיפלומה הזאת של שנה נתנה לי אפשרות לעבוד אחר כך. מבחינת רישיון, בניתי על התואר שלי בעבודה סוציאלית. בכל מקרה לא ארחיב יותר מדי על הפרטים הקטנים של תוכנית ההגירה כי לכך נצטרך ספר. אז בקיצור התחלתי תהליך מול מוסד הלימודים, התקבלתי וכבר היה לי תאריך מתי הלימודים שלי מתחילים!

כאשר קיבלתי הצעת לימודים, ישר הגשתי לויזת סטודנט, קניתי כרטיסים וידעתי בדיוק מתי אני עוזב חזרה לניו זילנד! איזה כיף!

במקומות העבודה עדיין שמרתי על שקט, אף אחד בסביבה לא ידע שאני עובד על לחזור לניו זילנד פרט לבחורות שיצאתי איתן לדייט, חברים קרובים ומשפחה. לגבי משפחה, אמא שלי ממש התנגדה למעבר שלי לניו זילנד, היא גם לא האמינה בי שאני אוכל לחזור ולקבל שם ויזה קבועה. מבחינתה היא ראתה את זה בתור תקופת בידור, לחוות חוויה ולחזור, אז היא חשבה שאני אוותר על התהליך ואחיה בארץ. מצד אחד אני מבין אותה ומצד שני הרגשתי איפה שהוא אכזבה שהיא לא תמכה בי. כשחושבים על זה, כמעט כל מי שהיה בסביבה שלי התנגד למעבר שלי וניסה לעצור אותי מלהצליח, מכירים את הפתגם "טוב איפה שאין אותנו"? כל הזמן ניסו להכניס לי את זה למוח, שבמקום אחר טוב זה רק אשליה. ואני חשבתי לעצמי – אם זה ככה, אני רוצה לאמת את האמרה על בשרי. לא להקשיב לאף אחד.

הגיע חודש יוני, התפטרתי מהעבודות, אבל עבדתי עד השבוע הלפני אחרון לפני הטיסה עצמה! הייתי צריך כל שקל! הלכתי לביטוח הלאומי וביטלתי תושבות, סגרתי חשבונות בנק וסגרתי כל פינה שיכולה לקשור אותי לארץ. לפני שעזבתי אמרתי, שאני חוזר לישראל רק כשאני תושב וזה למטרת ביקור בלבד! כרטיס הטיסה היה כיוון אחד! וההחלטה היתה חד כיוונית.

ההגעה שלי לניו זילנד הפעם היתה רק ההתחלה ועוד חיכתה לי המון עבודה עד לתושבות המיוחלת בניו זילנד. על העבודה הזאת, בפוסט הבא.

מאת
CLATYR, נווד בדם, בעל אזרחות משולשת, מנוסה בתהליכי פסיכולוגיה והגירה. רואה בדרך חיים של נוודות הסגנון החיים האולטימטיבי בשבילי שמותאם לסביבה מלאת השינויים הסיכונים שאנחנו חווים בעולם וגם מאפשר הרפתקאה נהדרת ומעניינת בחיינו.

Subscribe
Notify of

26 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
פוקהונטס
Guest
4 years ago

זוגיות אפשר למצוא בכל מקום ולגבר מהגר מאוד קל להכיר בחורות.
בהצלחה

Reply to  פוקהונטס
4 years ago

תלוי, אם גבר מערבי ממוצע מהגר למדינות העולם השלישי (לתאילנד, אוקראינה) אז יחסית קל לו להיכנס למערכת זוגית עם בחורות מקומיות, אבל לגבר ממוצע שמהגר למדינה מערבית יהיה דיי קשה.

לבחורות זה ההיפך, אם הן רוצות, הן יכולות למצוא זוגיות עם גברים בכל זמן ומקום דיי בקלות…

הסיבה לכך היא שככלל נשים בוחרות עם מי לשכב ולא להיפך.

פוקהונטס
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
4 years ago

זה לא נכןן, לגברים יותר קל בכל מקום בעולם ולא רק בתאילנד.
אם בחורה נראית לא טוב יהיה לה מאוד קשה להכיר בן זוג.
ואני יודעת על מה אני מדברת כבחורה מכוערת.

Flying Dutchman
Guest
Reply to  פוקהונטס
4 years ago

לעולם אל תגידי על עצמך שאת מכוערת. מי החליט שאת מכוערת? זה נשמע אולי כמו קלישאה שחוקה, אבל בסופו של דבר,לכל סיר יש את המכסה שלו.

פוקהונטס
Guest
Reply to  Flying Dutchman
4 years ago

הרבה אמרו לי את זה.
לפחות קיבלתי שכל. וטוב לב.
זוגיות כבר לא מחפשת.

פוקהונטס
Guest
Reply to  CLATYR
4 years ago

הכוונה למהגרת.
אין דבר כזה ניזילנדית שלא נראית טוב.

Reply to  פוקהונטס
4 years ago

אם את חושבת שאת מכוערת, גם אם זה לא נכון אובייקטיבית, אז את משדרת כיעור, וזה מרחיק אנשים. אנשים מתרגלים דיי מהר למראה חיצוני ובסוף מה שנשאר זה האדם מאחורי "המסכה" את יכולה להיות "נשית ויפה" באישיותך וזה מספיק כדי למשוך גברים. וברור שיש ניזילנדית יפות ומכוערות כמו שיש בכל עם. אני אדבר על עצמי, כגבר, אין לי בעיה להיכנס למערכת יחסים מזדמנת וזמנית עם אישה שידוע לי מראש שהיא תסתיים תוך שבועיים וחצי בהנחה שבזמן הזה יהיה כיף… יום אחרי הפרידה הצפוייה אמשיך את חיי כאילו לא קרה דבר… אבל בחורות? לא פגשתי בחורה שמוכנה להיכנס למערכת יחסים קצרה… Read more »

פוקהונטס
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
4 years ago

בגלל זה כתבתי שלגברים יותר קל למצוא זוגיות.
בכל אופן אין לי צורך בזוגיות גם אם בראד פיט ידפוק על דלתי באמצע הלילה אגיד שאני לא מעוניינת

Flying Dutchman
Guest
Reply to  פוקהונטס
4 years ago

חבל. בלי שאני מכיר אותך, כואב לי לשמוע דברים כאלה. אל תוותרי, בסוף תמצאי. אני בדיוק כמוך באותו מצב, אבל עוד יש לי איזה שביב של תקווה שאולי יום אחד, זה יקרה. ותדעי לך שדווקא אנשים כאלה שיש להם ביטחון עצמי כה נמוך, בסוף מתגלים כאוצרות הכי יפים.

פוקהונטס
Guest
Reply to  Flying Dutchman
4 years ago

Flying Dutchman תודה על המילים החמות, רואים שאתה בחור אכפתי וטוב לב , מאמינה שתמצא בת זוג עם מעלות טובות.
אין לי בטחון עצמי נמוך להיפך יש לי בטחון עצמי גבוה. אולי דימוי עצמי נמוך בקשר למראה החיצוני אבל זה קיים אצל הרבה בחורות.

Flying Dutchman
Guest
Reply to  פוקהונטס
4 years ago

באמת בכיף… אני מאמין שלחזק בן אדם זה לא עולה כסף וזה גם מחזק אותי כשאני מנסה לחזק מישהו אחר. דימוי עצמי נמוך הוא גרוע לא פחות מביטחון עצמי נמוך ואני חושב שיש דווקא קשר הדוק בין השניים. אבל איך שלא יהיה, אין באמת דבר כזה יפה או מכוער, כי זה בעיני המתבונן בלבד כמו שאומרים. ואת בטח מכירה את משל הפרפר, זה כמו זוגיות: אם תרדפי אחרי פרפר הוא יברח. ואם לא תרדפי אחריו, אז יש סיכוי שהוא ינחת לך פתאום על כף היד. ואני גם חושב שכל המחשבות האלה שלך על זה שאת "מכוערת", הן תוצאה של אנשים… Read more »

פוקהונטס
Guest
Reply to  Flying Dutchman
4 years ago

אהבתי את הפרפר. תודה.
צריך לזכור שזוגיות זה נחמד אבל חשוב להיות עצמאי או עצמאית בחיים ולשאוף קדימה
העולם מלא בדברים יפים ואפשר להנות גם לבד.
לטייל ,ללכת לסרט. מסעדה וכו.
האמת שאני נהנת מחברת עצמי
ושוב,לגבר יותר קל להכיר אתה רק צריך להתחיל עם בחורות.
אני בטוחה שהרבה ירצו להיות איתך בגלל שאתה טוב לב ואכפתי .תכונות שאין להרבה אנשים בעולם.
בהצלחה מכל הלב.

Reply to  CLATYR
4 years ago

אתה לגמרי צודק. ועדיין לגבר ממוצע קשה יותר למצוא מערכת יחסים כי נשים יותר בררניות וההחלטה הסופית היא שלהן. נ.ב: הלוואי שרוב הנשים היו מחפשות גבר טוב לב ואיכפתי, מהניסיון שלי הן מחפשות גבר עם מעמד חברתי או כלכלי גבוה, לפחות שיהיה גבוה משלהן ועדיף שישלם את החשבון בדייט הראשון (והשני). נשים מתות מפחד אם הגבר קצת "חורג" מהנורמה שלהן, אם למשל הוא ביסקסאול רובן יברחו כאילו היה מצורע, אם האיטלגציה שלו גבוהה משמעותית הן מרגישות אי נוחות, ומאוד חשוב להן מה החברות והההורים יגידו על אותו בן זוג פוטנצאילי…בחורה יכולה לפסול גבר נהדר רק מהמחשבה שהחברות שלה לא יחבבו… Read more »

פוקהונטס
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
4 years ago

זה לא נכון, רוב הבחורות מחפשות גבר טוב לב, אכפתי, היום נשים עובדות ומרוויחות טוב לפעמים יותר מהגבר.
לא כולן רוצות שישלמו בדייט .
נשים חכמות רוצות גבר חכם אולי זה ההיפך גברים מפחדים מנשים חכמות ועצמאיות שיש להן דעה כמעט על כל דבר. ופוסלים על מראה חיצוני כבר בהתחלה.
לא כל בחורה שואלת חברות על הגבר שהן פוגשות.
לגבר יש יתרון משמעותי זה שהוא מתחיל עם בחורה ולא להיפך.

Reply to  פוקהונטס
4 years ago

פוקהונטס, איתך לגמרי בתגובה הזו (חוץ מהגבר שמתחיל עם אישה, אני לא מתלהבת מזה).

פוקהונטס
Guest
Reply to  ברלינאית
4 years ago

ברלינאית, כשאת מסכימה איתי אני יכולה לפרוש בשיא.
טוב לדעת שיש עוד אישה שחושבת כמוני.
את מדהימה.

Reply to  פוקהונטס
4 years ago

תודה תודה, אבל זה לא אומר שאני תומכת בזה שאת מכוערת!!

אנונימי
Guest
Reply to  פוקהונטס
4 years ago

אין לך מושג בגברים אם את\ה חושב\ת ש"גברים מפחדים מנשים חכמות ועצמאיות שיש להן דעה כמעט על כל דבר. ופוסלים על מראה חיצוני כבר בהתחלה."

Reply to  אנונימי
4 years ago

אני מניחה שזה מניסיון שלה, ואני יכולה לומר גם מניסיון מר שלי. כמו בכל דבר, אם משהו לא מתאים לך אישית, זה לא אומר שזה לא קיים.

פוקהונטס
Guest
Reply to  CLATYR
4 years ago

מכירה את כל האמונות המגבילות וחשיבה חיוביות.
מכירה את כל תורת הניו אייג'.

פוקהונטס
Guest
Reply to  CLATYR
4 years ago

דימטרי,אני מגיבה רק בגלל שאני מעריכה אותך מאוד אבל בגלל הפוסט האחרון שהיו בו תגובות לא נעימות שהופונו כלפיי החלטתי לא להיכנס יותר לאתר.
לתגובה שלך, אני כל הזמן נמצאת עם גברים מאוד איכותיים במסגרת העיסוק שלי.
יש לי הרבה ידידים אבל זוגיות כבר לא מעניינת אותי. תודה על הנכונות לעזור. מעריכה את זה מאוד. בהצלחה במדינה הכי יפה בעולם ותיזהר מ 1080 שמפזרים בכל מקום.

Editor
4 years ago

אפילו שאני לא תמיד מגיבה, אני מאוד אוהבת את הכתבות שלך, ולעיתים אני קוראת אותן לפני השינה כשאין לי מוטיבציה. זה פשוט כלכך מעורר השראה. מחכה לפרק הבא !