Sign In

Remember Me

קיץ קיץ תיגמר

קיץ קיץ תיגמר

הקיץ הגיע לברלין כבר מזמן, למען האמת. בשנתיים האחרונות אנחנו סובלים מקיץ חם במיוחד, שמתבטא בטמפרטורות קיצוניות כל פעם מחדש. לפני שבוע וחצי, למשל, מדדו באיזו פינה בגרמניה טמפרטורה של 42 מעלות. מצד שני, יש ימים חמים מאוד ומחמש אחר הצהריים כבר מתחיל לרדת גשם, לפעמים אפילו כדי רמת הוריקן. הזוי קמעא.

אני לא אוהבת קיץ. אני ממש שונאת קיץ. עזבתי את ישראל לברלין בגלל האפרוריות והגשם ולפעמים גם שלג שיש כאן, ואז באה ההתלהטות הגלובלית ודפקה לי את העיר.
ואין כאן מזגנים, בדיוק כמו שאין כאן מעליות ברוב הבניינים. התשתיות לא מתאימות לזה, וממילא הגרמנים (ואירופאים באופן כללי) חושבים שזה לא בריא. במהלך השנים הבנתי את הרעיון שמאחורי זה יותר ויותר: המזגנים אוספים אבק ויצורים בדרך בתעלות ובמכשירים עצמם, ואת זה מוציאות לאוויר בתהליך הקירור. מאוורר רק עושה סירקולציה.
אגב מאוורר – בגרמניה אם לא קנית מאוורר עד מאי, כנראה שלא תמצא מאוורר טוב, כי ברגע שהמלאי בחנויות מסתיים, לא מביאים עוד. מאוורר קונים בחורף או בקיץ באינטרנט.

ואם בענייני בריאות עסקינן – בריכות ואגמים זה עניין מאוד חשוב כאן.
יש בריכות סגורות (מקורות), שהמשתמשים העיקריים שלהן הם מועדוני שחיה (וקבוצות לימוד שחיה), אבל יש שעות מסוימות לאנשים "רגילים". בקיץ הבריכות המקורות נסגרות ומשמשות את מועדוני השחיה בלבד, ואחרים הולכים לאגמים (יש אגם אחד לפחות לכל שכונה וכי זה בריא יותר מבריכה!!) או לבריכות קיץ.

בעלי הגרמני שיחיה יוצא מהעבודה מוקדם בימים חמים במיוחד, והולך לבריכת קיץ או לאגם עד הערב. אני מעדיפה להתחבא בבית מהשמש, אבל הוא מת על שמש וחום, כל עוד הוא במקום מוצל וקריר.
לפני שבוע היה ממש חם, והחלטתי לקחת יחד איתו יום חופש וללכת לבריכת קיץ שלידנו (20 דקות, בקטנה). זו הייתה הפעם הראשונה שלי בבריכת קיץ, וזו הייתה חוויה מעניינת ביותר, במיוחד כשכל הבריכות שיש לי להשוות אליהן נמצאות בישראל.

קודם כל, אין פקקים בדרך כי כמעט כל האנשים מגיעים באופניים. לכן גם אין בעיות חניה. בכניסה צריך לשלם 5.5 אירו (לכל היום) ויש תור ארוך של אנשים שמחכים בשקט, בלי לצעוק ובלי לדחוף אף אחד. בכלל, השקט והנימוס הם מוטיב חוזר כאן. פשוט גן עדן.

כשנכנסים יש לוקרים לשים דברי ערך, ואם באים מאוד מוקדם אז גם יש הרבה מקום על הדשא, לבחור איפה לשבת. אנחנו, איך לא, באנו בעשר ובחרנו מקום מוצל וקריר… לא חלפה שעה וכל הדשא מסביבנו התמלא לחלוטין, וגם ממול הכל כבר נראה מלא.

על הדשא שוכבים אנשים מכל המינים, הצבעים ומבני גוף. אף אחד לא צועק "יא שמנה!" ולא רואים בשום פינה גברים שמנסים להתחיל עם בחורות שיושבות לבד או עם חברות. כולם יושבים או שוכבים, קוראים ספר או הולכים בנחת לבריכה, ואין רעש. יש מוזיקה ברקע, אבל כזו שלא מפוצצת את האוזניים, וגם לא מתקרב לזה. מוזיקת מעליות שכזו.
הכל נקי, ואנשים זורקים את הזבל שלהם בתוך שקית שהביאו איתם, או בפחים שמסביב. הפחים לא עלו על גדותיהם במשך כל השעות הרבות שבילינו שם. אף אחד גם לא "פותח שולחן". מרענן.

הבריכה עצמה עצומה, והמים קרים לאללה. עכשיו אני לגמרי מבינה את האהבה להליכה לבריכת קיץ בימים החמים. כשנכנסים למים כאילו כל השמש והחום נעלמים. פשוט נהדר.
היו ילדים עם כל מיני מזרונים, אבל אף אחד לא נדחף לאף אחד בפרצוף. כל אחד במרחב שלו ולא מציק לאחרים. לדעתי זמן השהייה המקסימלי היה עשרים דקות (אולי חצי שעה), אבל קפוא שם. צריך לצאת מהמים להתחמם קצת…

כשהגיעה שעת הצהריים, אנשים ניגשו למזנון ואיך לא – כולם עומדים בתור בשקט עד שיגיע תורם. שוב אף אחד לא צועק ולא דוחף. איזה כיף.
אפשר לשבת לאכול בשולחנות שליד, או במקום הישיבה המקורי. אין פיסת זבל זרוקה על הרצפה. הכל עדיין נקי.

אחרי כמה שעות טובות אני פרשתי והשארתי את בעלי לעוד חמש שעות לבדו. כשהוא חזר אמרתי לו שממש נהניתי וביום החם הבא אני הולכת לשם, אפילו אם לבד. הוא התלהב שאני סוף סוף מתלהבת מהבריכה "שלו". אממה? מאז התקרר ולא היה יום אחד מעל 30 מעלות. ברור.

ברלינאית ברמ"ח איברים ומגשימת חלומות

Subscribe
Notify of

11 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Venus
Guest
4 years ago

וואי אני גם הייתי קורבן, במיוחד שעם המזל שלי פריז הייתה העיר הכי חמה באירופה עם 42 מעלות. אני זוכרת יצאתי החוצה מהמזגן והרגשתי כמו ביום שרבי בארץ. אחד לאחד. אבל כאן זה לא נגמר. כי בארץ לפחות יש מזגן ברכבת ובאוטובוס. נאלצתי לסבול שעה וחצי של נסיעה ברכבות לא ממוזגות, עם מיליון אנשים ועומס, ללא מקומות ישיבה, וגם היו בעיות תנועה בגלל החום. כמעט קראו פעמיים לאמבונלס כי התחלתי להרגיש רע, התיישבתי על הרצפה ואנשים התחילו לקנות לי קולות ומים קרים, והציעו לי לשבת. צרפתים הם אנשים לבביים, חמים, ואם מישהו נופל ברוחב כולם מתקהלים סביבו, אבל דבר אחד… Read more »

Ariel
Guest
4 years ago

הדבר הכי קרוב למה שתיארת אצלנו באתונה הוא אגם ווליגמני: אגם טבעי עם מים נעימים כל השנה, מינרלים בסגנון ים המלח וסביבו יש דק עץ גדול עם כיסאות שיזוף וכמובן ה-מ-ו-ן מקום לכוולם! השמעת מוזיקה אסורה(אולי בקטנה עם רמקול חלש של הטלפון)והכי חשוב: אסור לעשן ואין פינות עישון בסביבה! לא מובן מאילו ביוון אפופת העשן. אמנם לא עברנו את ה35 מעלות, בטח לא 42 אבל 32 מעלות זה הנורמה אצלנו, חם מספיק כדי להגיע לאגם 🙂 לגביי מזגנים, לא רואה את עצמי חי בלי מזגן! התסכול שלי והסבל בהעדר מזגן הרבה יותר מזיקים לבריאותי מכל גרגר אבק שאולי הוא מפזר… Read more »

ליאור נגרין
Guest
Reply to  Ariel
4 years ago

אהלן אריאל, אני ישראלי בן להורים יוונים, דובר יוונית (ברמה בינונית) ואני ואשתי שוקלים ירידה ליוון. האם אפשר להתייעץ איתך על זה? בבקשה צור אתי קשר במייל אם אתה יכול.

ברלינאית
Guest
Reply to  ליאור נגרין
4 years ago

ליאור ואריאל, אתם מוזמנים לשלוח פרטי קשר לטופס צור קשר באתר ונחבר ביניכם בפרטיות 🙂

הישראלי המכוער
Guest
4 years ago

חורף חורף תיגמר !!! אוגוסט וזה שיא החורף באירופה! בפולין אין קיץ
מעדיף קיץ כל השנה כמעט ולא את המזג אוויר המדכא הזה

"ולא רואים בשום פינה גברים שמנסים להתחיל עם בחורות שיושבות לבד או עם חברות. "
מה שכן… אין ספק שקהילת הפיתוי לא מוצלחת באירופה כמו בישראל!! ישראל זו הבירה של אמני הפיתוי ורודפי השמאלות שצמאים לחסדיהן של נשים… כל כך הרבה גברי אלפא שסיימו קורסי פיתוי שקורעים ת'עיר כדי לצוד בחורות!

ומסכים עם ההולנדי המעופף, אני תמיד נהנה לקרוא את הכתבות שלך:)

Flying Dutchman
Guest
4 years ago

עוד מאמר מקסים מבית היוצר של ברלינאית. אני ממש נהנה לקרוא אותך!! זה מדהים לראות את ההבדל שבין גרמניה התרבותית לבין גן החיות ששמו ישראל, גם בנושא של בילויי קיץ. רק לציין ששם בטח גם אין קריוקי של ערסים. אבל מעניין לדעת איך אוכלוסיות המהגרים בגרמניה מתנהגות במקומות כאלה. זה מזכיר לי שהייתה ידיעה באינטרנט על מהגרים שהתפרעו בפארק מים בשטוטגרט ומה שפרסמו באינטרנט זה סרטון של התפרעות ערסים בישראל, בתור מה שהיה בשטוטגרט.

ערן
Guest
4 years ago

פוסט מקסים. לצערי לא יצא לי עדיין להגיע לבריכה בסגנון, וגם לא טבלתי באגם. נדמה שבכל יום שבו מזג האוויר מתאים אני עסוק ובכל יום שאני פנוי בו קר וגשום. הימים שתיארת בהתחלה הזויים לגמרי, ימים שמתחילים בעומס חום ובלחות ונגמרים בגשם שוטף וברוחות. אף פעם לא נתקלתי בכזה דבר. לפני כמה ימים יצאתי בצהריים עם חולצה קצרה וג׳ינס קצר לקניות. כשנכנסתי לחנות היה חם ולח. כשיצאתי היה גשם שוטף. הדרך חזרה הביתה הייתה ניווט בין שלוליות, עם בגדים קצרים, ללא מטרייה. והעניין של המזגנים באמת לא מובן. יותר מזה, מרגיש לי שהגרמנים ממש נגד רוח וקור גם בימים הכי… Read more »

ערן
Guest
Reply to  ברלינאית
4 years ago

לא יודע, אני חושב שהפחדים הגרמניים קצת לא רציונליים. זה לא בריא לפתוח את החלון ברכבת, אבל זה כן בסדר להיסגר בתוך קרון מסריח, רותח ודוחה עם עשרות אנשים מזיעים בלי דאודורנט דחוקים בלי שום אוויר צח.
אוי ויי זמיר, איזו בדיחה.. וזאת גם רכבת, אז בכלל dual-purpose.
הייתי פה פעמיים נפרדות בקיץ הקודם לכמה ימים בכל פעם, אבל זאת הפעם הראשונה שאני חווה את כל הקיץ, עם העליות והמורדות. את צריכה "לפתוח פה לשטן" לעיתים קרובות יותר. רק כתבת ותראי איזה גשם! 🙂