Sign In

Remember Me

על תיירים וחיות אחרות

על תיירים וחיות אחרות

הלסינקי היא אמנם בירה אירופית, אבל אפשר למצות ביקור בה ביום או יומיים. אפשר ללכת למוזיאונים, כנסיות ואוטובוס תיירים כמו בכל עיר אירופית אחרת, אבל לא אלה הדברים שהופכים אותה למעניינת. האטרקציה המרכזית של העיר היא המבצר הימי Suomenlinna, ופסטיבלים ואירועים עונתיים שהעיר מצטיינת בהם. הרבה מקומיים נהנים מהאטרקציות של העיר לא פחות מן התיירים, כאן משום מה העניין של להיות תייר בעיר שאתה גר בה לא מפריע לאף אחד.
ביום הכי חם של הקיץ נסענו, אני וחברה, לבלות יום אחד בהלסינקי. התוכנית היתה ביקור במבצר הימי, לשתות קצת בירה, לשבת על החוף, לשחות ולהסתכל על הספינות שיוצאות ונכנסות מהנמל. המבצר ממוקם על אי וכדי להגיע אליו צריך לשוט כ-15 דקות במעבורת מכיכר השוק של הלסינקי. בתור למעבורת נשמע קול אימים, קול שחשבתי שלעולם לא אצטרך לשמוע עוד: "מצאתי אחי, זה פה!"
מרבית התיירים מגיעים להלסינקי מרוסיה, גרמניה, המדינות הבלטיות וצפון אמריקה. פינלנד בכלל והלסינקי בפרט זה יעד שהתייר הישראלי עדיין לא גילה, או לפחות ככה חשבתי. לשמוע צעקות בעברית זה אירוע די נדיר כאן, ואחד הדברים הכי סבירים שיהרסו לי את היום. הם גם התנהגו כמו הסטיגמה הכי גרועה על הישראלי המכוער: צעקו במקום לדבר כמו בני אדם נורמליים, נדחפו ועקפו בתור, עלו על המעבורת בלי לשלם, עישנו איפה שאסור וזרקו את הסיגריות על הרצפה. הדבר האחרון שרציתי זה לתקשר איתם, לא רציתי שמישהו אחר יחשוב בטעות שאני איך שהוא קשורה אליהם וגם לא ממש התאמצתי להסתיר את סלידתי מהם. החברה שהיתה איתי הבחינה במבט החמוץ שלי כשראיתי אותם, אמרה שאני נראית כאילו בלעתי לימון ושאלה מה לא בסדר. בדיוק כשהסברתי לה שאין לי שום רצון לתקשר עם תיירים ישראלים השניים האלה, למרבה הזוועה, ניגשו אלינו. אולי הם קלטו את המבטים שלי, כנראה שגם בלי להבין את השפה אפשר לשים לב כשמדברים עליך…
אני וחברתי דיברנו בינינו בפינית ואין שום דבר במראה שלי שיסגיר אותי כלא מקומית, אז הם פנו אלינו באנגלית. לא רציתי שהם יתנהגו איתי כמו לישראלית אז לא טרחתי להגיד להם שאני דוברת עברית. פתחנו בשיחה, הם סיפרו שנמאס להם משאר אירופה והם רצו לנסות מקום חדש, סיפרו שהם מחפשים להכיר בנות נחמדות ממדינות חדשות. תוך כדי השיחה אחד מהם התחיל עם חברתי בצורה מאוד בוטה וכל הזמן ניסה לגעת בה, לכאורה בתמימות ובצורה חברית שדווקא די נהוגה בישראל, תוך שהוא מחליף עם חברו הערות מחפיצות עליה וגם עליי. היא אמרה לו שיש לה חבר והיא לא מעוניינת, אבל הוא המשיך לנסות וגם הציע לנו להצטרף אליהם בטיול ולצאת איתם אחר כך. כשכלום לא עזר והיא אמרה לו בפעם השנייה "לא תודה" הבנים קמו והלכו, תוך שהם מקללים ומאשימים אותנו ואת כלל הבנות הפיניות באנטישמיות.
אני בדרך כלל אדם מאוד רגוע, אבל זה עבר את הגבול מבחינתי. קמתי ממקומי והלכתי אחרי הבנים, ופתחתי עליהם את שערי הגיהנום. נזפתי בהם, בעברית, על התנהגותם הלא מכבדת ושהם לא רק מעליבים אותי ואת חברתי, שתי נשים זרות, אלא את כל הסביבה. היא אמרה לך פעמיים שהיא לא מעוניינת, תפסיקו לצעוק, תרימו את האשפה שלכם ואל תזרקו את הסיגריות שלכם על הרצפה. ברגע שהם שמעו אותי מדברת עברית הגישה שלהם השתנתה לחלוטין, פתאום הם דיברו אליי כאל חברה מהגן. שאלו מה מביא אותי לפינלנד (בפרוטרוט ובנימה חטטנית), אם אני רוצה להצטרף אליהם בטיול ובכלל למה שלא תעשי לנו סיור באי. אמרתי להם שכבר יש לי תוכניות להיום, שאני לא מדריכת טיולים ויש הרבה מהם באי אם הם רוצים סיור מודרך, ולמה בכלל שארצה לבלות בחברתם אחרי הצורה שבה הם דיברו עלינו, ואפילו להתנצל לא טרחו כשהתברר להם שהבנתי כל מילה שהם אמרו? אחד מהם גם שאל איפה בית חב"ד כי הם רוצים להשתתף בקבלת שבת ובכלל שלשם אני "חייבת" לבוא איתם כי אני מישראל, וכשאמרתי שאין לי מושג הוא התעצבן כי אין דבר כזה שישראלים בחו"ל לא יודעים איפה בית חב"ד הקרוב. בינתיים החבר שלו שאל "אולי תעזרי לי עם זאתי, החברה שלך? אומרים שהסקנדינביות האלה דווקא זורמות". קודם כל פינלנד היא לא חלק מסקנדינביה. דבר שני הסקנדינביות וגם הפיניות דווקא זורמות, אבל זה לא אומר שכל אחת מהן תהיה מעוניינת לזרום דווקא איתך. דבר שלישי, היא אמרה לך פעמיים שיש לה חבר ושהיא לא מעוניינת, מה לא ברור? בסופו של דבר הם התייאשו מאיתנו, קיללו אותי עוד קצת (יאללה ס'תכל איך זאתי עפה על עצמה) והלכו להידחף לקדמת התור לירידה מהמעבורת.
כשהמעבורת עגנה באי אני וחברתי הלכנו לשירותי הנשים והסתגרנו שם במשך עשר דקות לפחות, רק כדי ששני היצורים האלה ילכו ויעזבו אותנו בשקט. היא שאלה אם כל הישראלים מתנהגים ככה והביעה השתתפות כנה בצערי על שזאת התרבות שנאלצתי לגדול בה. למרות החוויה הלא נעימה הזאת שתינו כמה בירות, המשכנו בטיול ונהנינו מהים והספינות.


זאת לא הפעם הראשונה שנתקלתי בתיירים ישראלים בפינלנד, אבל זאת הפעם הראשונה שנתקלתי בתיירים ישראלים מהסוג הזה בפינלנד. לרוב מגיעים לכאן משפחות עם ילדים או אנשים בני 50 ומעלה, כאלה שדווקא יודעים איך להתנהג ומכבדים את עצמם ואת המקום. ברור לי שלא כל הישראלים הם כאלה, אבל המפגש עם השניים האלה גרם לי לתהות איך לעזאזל שרדתי חיים שלמים בתוך ה"תרבות" הזאת. גם הבנתי שהספקתי לשכוח עד כמה וולגריים ובוטים ישראלים יכולים להיות ואפילו שכחתי איך להתנהג כשהם מתחילים להציק לי.
כבר אמרתי פעם שאני לא מתביישת לומר שאני מתביישת במקום שממנו הגעתי, ושאני לא רוצה שום קשר עם אנשים שהגיעו משם. אני יודעת שהרבה ישראלים שמהגרים למדינות אחרות כן מחפשים להיות בקרבת ישראלים ויהודים ובגלל זה הם גם יודעים איפה בית הכנסת, בית חב"ד ושאר מוסדות הקהילה. לא מובן לי למה הבחור הזה החליט שאני לא בסדר כי אני דווקא מנסה להימנע מזה ולהשתלב במדינה שאני גרה בה, הוא אפילו מצא לנכון להעיר לי שהייתי צריכה לדבר איתם בעברית מהרגע הראשון כאילו אני חייבת להם משהו. אולי לא הייתי צריכה לצעוק עליהם בעברית ולתת להם להבין שאני מישראל, ככה יכולתי להימנע משאר השטויות, אבל ההתנהגות שלהם הוציאה אותי מהכלים בצורה מאוד לא אופיינית לי…

מאת
יום אחד ארזתי חתול, המון ציפיות ואת כל החיים שלי בשתי מזוודות ועברתי לחיות במדינה אחרת. היא די קטנה, מנומנמת ויש מי שיאמר משעממת, שלה אני קוראת הבית החדש שלי. אני מקווה שהבלוג שלי יתן השראה לאנשים שהיגרו או מתכננים להגר, או סתם יעניין את הקוראים.

Subscribe
Notify of

22 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Flying Dutchman
Guest
4 years ago

כל כך התגעגעתי למאמרים שלך לומי יקרה… וכן, מסכים עם כל מילה ומשפט. הישראלי המכוער פולש לכל מקום והורס הכל. אחרי זה מתפלאים למה שונאים יהודים בכל מקום. תרבות מזרחית קלוקלת. אני ממש מצטער שזו החוויה שהייתן צריכות לעבור, זה בטח נורא הביך אותך כל העניין הזה.

הישראלי המכוער
Guest
4 years ago

מצטער לשמוע… הדור הצעיר בישראל לרוב עובר שטיפת מוח בכל מיני פורומים של קהילת הפיתוי והרבה חברי מהקהילה נוסעים לאירופה כי כביכול הבחורות שם יותר "זורמות"… יש כל מיני פורומים ישראלים של אמנות הפיתוי שמקשקשים שם לאנשים את המוח על זה שצריך להיות "גבר אלפא", כנראה הדבילים האלה חשבו שאת בעניין שלהם וסתם עשית להם "מבחני חרא" ושיחקת את עצמך "קשה להשגה". באירופה קהילות הפיתוי לא כל כך צברו פופולאריות, אבל ישראלים שעשו קורס בדון ז'ואן או אצל איזה חברת פיקאפ ישראלית בשקל תשעים בישראל הולכים קצת להתפרע באירופה ולנסות את מזלם. יש גם קהילות בחו"ל כמובן, אבל ישראל וארה"ב… Read more »

Kek
Guest
Reply to  הישראלי המכוער
4 years ago

הייתה חלק מהקהילה ,הזאת ?

Reply to  הישראלי המכוער
4 years ago

אני לא בטוח שהישראלים האלו הם בוגרי קורס הפיתוי, ייתכן שזה הטבע שלהם…

שמעתי סיפורים נוראיים על הקורסים האלו. מתייחסים לבחורות כמו אל מכונה שגדולת הכותרת הוא ללמוד איך להתגרות ולהעליב אותה בשיחה הראשונה כדי למשוך תשומת לב – הם קוראים לזה טיזינג. ראיתי אותם בקניין עזריאלי, מקום המעודף עליהם "לצוד" בנות… מה שעצוב שגברים רבים כל כך נואשים שהם מאמינים לכל השטויות האלו.

Reply to  הישראלי הנודד
4 years ago

חשבתי שאתם צוחקים!! זה אמיתי הקורס הזה?

הישראלי המכוער
Guest
Reply to  ברלינאית
4 years ago

אני נראה לך צוחק? זה אמיתי לחלוטין. את יודעת כמה בתי ספר לפיקאפ יש בתל אביב?
תכתבי "תקשורת אמיתית" ביוטיוב… הכל אמיתי. לא המצאתי כלום. תבדקי בעצמך.

05:20
(בהתחלה הוא סתם מקשקש במוח על זה שבחורות נגעלות מגברים שלא ניגשים אליהן)

https://youtu.be/Q6EWVnwhRtw

Reply to  הישראלי המכוער
4 years ago

אני בשוק

Ariel
Guest
Reply to  ברלינאית
4 years ago

מי שרוצה לחזות בתופעת הפיק אפ במלוא כיעורה, שיגיע לאחד מהאיים היווניים(רודוס,כרתים,סנטוריני,מיקונוס)ששורצים נערים ישראלים שמנסים את מזלם בתור 'אמני פיתוי'. פשוט הזייה! בתור נער חשבתי שקורסי הפיק אפ האלו זו בדיחה לא מצחיקה, אבל יש מי שמנסה את זה 'על אמת' וכשהוא מקבל דחיה הוא לא בוחל בקללות ואיומים. פשוט עצוב

4 years ago

מקווה שלא יהיו יותר כאלה. בפעם הבאה תגידי להם שתקראי למשטרה 😉

מרי
Guest
4 years ago

אנשים נוראיים, מטיילים כבר כמה חודשים במדינות פחות מתקדמות מישראל, aka מדינות עולם שלישי, ואפילו פה האנשים נחמדים אדיבים, לא צועקים ודוחפים. לעומת זאת, כמה ישראלים טינופת אני רואה, משהו בין טפשות לחוסר נימוסין מוחלט. צריך להגיד גם שנתקלתי גם בבריטים צרפתים והולנדים לא מנומסים, ככה שגם הצעירים שם לא תלית שכולה תכלת. פחות מהישראלים, אבל עדיין חסרי תרבות.

הישראלי המכוער
Guest
Reply to  מרי
4 years ago

פעם עבדתי בתור קופאי בישראל. שרדתי רק 3 או 4 ימים בעבודה. ואחת הלקוחות אמרה שבמרוקו זה לא ככה והם הרבה הרבה יותר מנומסים מישראלים.

Admin
4 years ago

חח, תמונה של קוף 🙂 יש לי נוסחה לזהות אותם: סיגריות + בית חב"ד… היום זה נדיר, אבל אם אדם דתי (יהודי או מוסלמי) מדבר איתי על האלוהים אני שואל אותו בדרך אגב, עם חיוך כמובן: "מה מספר הטלפון של אלוהים?"… הם בדרך כלל לא מבינים בפעם הראשונה, ואז אני מוציא את הטלפון הנייד מהכיס, מצביע עליו ואומר "אני רוצה להתקשר לאלוהים… יש לי כמה שאלה".

זה נהדר להתבונן בפנים שלהם: רגע נדיר של תובנה שלאלוהים הכל יכול אין טלפון 🙂

ואיך היה המבצר הימי?

הישראלי המכוער
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
4 years ago

חחחחח תגובת השנה בLeaveisrael. חחחחח אני משתין במכנסייםםם. לגמרי נכון, 90% מהתיירים הישראלים באוקראינה הם ליטרלי מה שתיארתxDDD

Ariel
Guest
Reply to  הישראלי המכוער
4 years ago

ללא ספק! קיבלתי השראה ואגש לנסות את זה היום…מבטיח לעדכן!

Venus
Guest
4 years ago

כניראה שנתקלת בערס הארצישראלי המצוי. לא חשבתי שהם יגיעו עד פינלנד, לרוב מה שמעניין אותם זה לונהפארק, מועדונים ונשים (אם את מבינה למה אני מתכוונת). אני במקומך גם הייתי מתעצבנת. גועל נפש של התנהגות, בגללם אני מתביישת שאני ישראלית !
האמת אני מבקרת במקומות שבהם צרפתים בחיים לא פגשו ישראלים, והם דווקא מתרשמים לטובה בגלל שאני מנומסת מאוד ומכבדת, אבל אני מפחדת שאם יום אחד הם ייתקלו בישראלי המכוער, הם יקבלו שוק טוטאלי וטראומה לכל החיים.
מקווה שלא תתקלי יותר במגיפה הזאת. התגעגעת לכתבות שלך !

Ariel
Guest
Reply to  Venus
4 years ago

רוב הישראלים ממש לא ככה! אתונה היא בירת הישראלים באירופה וכל יום אני נתקל בהרבה מהם וכל מי שמחוץ לגיל הטיפשערה, לא שונה מכל תייר אחר. לרוב תראו אותם עם מפה/google maps מנסים לנווט דרכם ואף פולטים בינם לבין עצמם 'אנחנו באירופה! בואו נתנהג בהתאם'.
הבעיה שאדם נוטה לזכור בעיקר את מה שחריג לכיוון השלילה ואכן מספיק ישראלי מכוער אחד כדי להכתים את שמנו 🙁

Kek
Guest
Reply to  Ariel
4 years ago

שמנו ? אתה חי ביוון ? מה עדיין אכפת לך מ"העם". חשבתי שעזבת לצמיתות את ישראל , כמו ,כמעט כל האנשים כאן. (חוץ ממני ). אקח לי זמן.

Ariel
Guest
Reply to  Kek
4 years ago

אני קצת שונה מרוב האנשים כאן. עזבתי את ישראל בעיקר מסיבות כלכליות וקצת בריחה מכל מה שקשור לדת, אבל אני עדיין גאה מאוד במדינה ובעם הנפלא שלנו! מגדיר עצמי ישראלי בכל רמ"ח איבריי וכל חבריי(בעיקר הלא ישראלים)יודעים כמה אני גאה בישראליות שלי.
חשוב לי מאוד להציג את הפנים החיוביות של הישראלים בעולם.
סה"כ אנחנו עם איכותי ואסור שכמה ערסים מפגרים כמו אלו שבכתבה יגרמו למישהו לחשוב אחרת!!

Kek
Guest
Reply to  Ariel
4 years ago

היי לי אין בעיה אם אהדה של כל בן אדם לעמו. כל עוד לא ירחיק לכת. אבל… לא עזבת לצמיתות את הארץ ? הרי העברת את מרכז חייך ליוון ? אולי תתאהב ביווניה ? מי יודע ?

Ariel
Guest
Reply to  Kek
4 years ago

בהחלט יכול להיות שאתאהב ביווניה או גם ישראלית אחרת שחיה פה, לא רואה איך זה סותר את האהבה למולדת! כרגע לא רואה איך אני חוזר לישראל לצערי

Kek
Guest
Reply to  Ariel
4 years ago

אבל.מבחינתך הגרת לצמיתות ?

Ariel
Guest
Reply to  Kek
4 years ago

אם אני זוכה בלוטו בסכום שאוכל לקנות וילה באיזה מושב פסטורלי בצפון, הרחק מהפקקים, דת והפוליטיקה אני אחזור 🙂