Sign In

Remember Me

לקחו לי את האביב

אביב גשום בקנדה

האביב הגיע. לפחות ככה זה בחנויות. יש פה קטע של "נושא," לפני הכריסמס כל החנויות היו מקושטות לחג, יום אחרי שהוא עבר כבר קישטו לחג הבא וכך כל פעם יש נושא אחר אותו מוכרים. כשהאביב הגיע (ביומן) כל החנויות התחלפו לנושא הקיץ והאביב. בקוסטקו מוכרים כל מה שאפשר לדמיין שמתאים לעונות החמות; קייקים, בריכות לגינה, גזיבו, ריהוט גן (מלא סוגים ובשפע) וכמובן שבכל מקום האופנה אביבית ואפילו פיג'מה ארוכה לא הצלחנו להשיג יותר.

עכשיו נשאלת אצלי (ולא רק אצלי) השאלה – "מה זה האביב הזה?" כל הזמן יורד גשם ואפרורי. איפה הפריחה? איפה הירוק והצהוב? הסגול והכתום? נראה לי שהוא קיים רק בפייסבוק ואצל אנשים שמתגוררים בישראל. לקחו לי את האביב, לקחו את הפריחה, את השמש הזו שמחממת במידה הנכונה והביאו לי משהו אחר שאני לא מכירה. אתמול הבת שלי שאלה את חברותיה אם זה האביב, אם זה מה שהם שמחו לקראתו ואם זה תמיד ככה? ומה הייתה התשובה – "כן." זה האביב ולי בא לשים מיליון סימני קריאה.

אנחנו נחתנו בקיץ והטמפרטורות מדי פעם היו קרירות אך לרוב היה נעים. עברנו את הסתיו שהיה מהמם ביופיו והשאיר אותנו ללא מילים ועם הרבה תמונות. הגענו אל החורף, שאני באופן אישי חיבקתי בחוזקה בזמן שהדלקתי את הקמין וצפיתי בפתיתים בלי הפסקה ואז הגיעה העונה הלא ברורה הזו שנקראת אביב ואני חושבת שמישהו משקר לי.

אם מישהו נוסף יגיד לי "אבל ממש קר בקנדה" ויראה בכך חיסרון, מעכשיו אני אענה לו, "זה לא החורף, זה האביב." האביב האפרורי, הלא נעים, הגשום (פתאום כן צריך את המטריה ששוכבת כבר חודשים בארון ללא מעש), שעושה חשק ללכת לישון מוקדם ולא לקום.

כשבתי הייתה קטנה הקראתי לה ספר "קופסת הצבעים של אפרורי." הוא מספר על גמד שהיה צובע את העולם בגוונים, עד שיום אחד קוף כלשהו גנב לו את קופסת הצבעים. הוא הולך לחפש את הקופסה ולבינתיים העולם שלו נהיה אפור. הסוף טוב, הקופסה מוחזרת לו ועולמו חוזר להיות צבעוני. עתה, אני מרגישה שאני בתוך הספר ורוצה שיחזירו לי את קופסת הצבעים כדי להתחיל לצבוע את החוץ בצבעים המדהימים שאני יודעת שיכולים להיות פה.

המשך אביב שמח, מיטל.

מאת

Subscribe
Notify of

6 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
6 years ago

מיטל, אם זה מנחם אותך בקצת, אז גם בברלין קר וגשם. אתמול היתה קצת שמש, ואפילו לא שקרנית, אבל עבר לה מהר מאוד…

האמת
Guest
6 years ago

רבים מעוניינים להגר.הבעיה שהם פוחדים.לכן צריך לתת להם עידוד.אני בטוח שאנשים רבים מאוד לו היו מהגרים.מתוך אלה שתקועים ולא מרוצים מכל מיני היבטים.הרי שבוודאי חלקם היו נקלטים.וחייהם היו טובים לאין ערוך.בטוח שזה היה עדיף מלחיות חיים נטולי השראה וסיפוק.ובמיוחד כאלה התקועים במדינות עולם שלישי ורביעי.

Editor
6 years ago

בלתי אפשר לנהל חיים כאלו כשחצי מהשנה בחו"ל, אלא אם כן אתה פסיונר מיליונר. עדיף כבר להגר וזהו, מזג האוויר בישראל בחיים לא יהיה נוח וטוב. הוא רק מחמיר משנה לשנה.

חולם בהקיץ
Guest
6 years ago

בוא נגיד שלו יהיה לי אפשרות כלכלית.לחיות בחול.נגיד ככה.בקיץ בישראל לטוס למדינה שיש שם סתיו נגיד בדרום אמריקה.לטייל בה בסתיו.אחרי זה לטוס למקום קריר סתוי.משם להמשיך למקום אביבי.וככה לא לסבול קיץ חם ומהביל.אין לי בעיה עם החורף בארץ.ולא עם הסתיו.אבל הקיץ פה שמתחיל ממאי ובמיוחד מיוני עד חודש 10.זה נורא.החום הלחות.היובש.ממש גהינום לוהט.זיעה דביקה.עור צורב.חום אש.לא בשבילי.תנו לי להיות בוונקובר עם גשם.אין בעיה.ניקח מטריה.

Editor
6 years ago

לדעתי דווקא זה נשמע האביב המושלם

פה כבר 27 מעלות ואני סובלת איכס

אביב שמח צח

לוני
Guest
6 years ago

באמת בעיה.קשה למצוא מדינה שמתאימה לך עם מזג אויר מותאם.אבל אני יודע שקנדים רבים מטיילים בארהב כדי להרגיש מזג אויר נעים מידי פעם.