Sign In

Remember Me

שלג – בנקודות

שלג – בנקודות

יש לי כל כך הרבה דברים להגיד על השלג שברור שאם אנסה לכתוב פוסט אחד ארוך אני אתבלבל ואבלבל. אז, קבלו, (כמעט) כל מה שחשוב לי לספר על השלג ובנקודות.

יש צורות שונות של שלג – לפני החורף הקודם, שבעצם היה החורף הראשון שלנו פה, שוחחתי שיחת חולין מאחד מאנשי הקהילה הוותיקים והוא אמר לי "את תגלי שיש צורות שונות של שלג". אני חשבתי לעצמי "כן, בטח" ואז הגיע השלג. יש לו צורות שונות ומשונות, לעתים הוא מרחף באוויר, כמעט מפחד לנגוע באדמה ולעתים הוא נוחת כסופה ויש עוד המון צורות. זה כל כך יפה לראות את השלג על כל גווניו ועם זאת נראה לי שלבינתיים יש לי העדפה לזה שפשוט מרחף לו ולמרות הקור לא מצטבר אלא פשוט נשאר באוויר.

בגדי חורף – הבן שלי בן 11 (אני ממעטת לכתוב על הילדים, אבל נקווה שיסלח לי) אמר לי השבוע שהוא שכח את ה"גלבס" בבית. ישנן מילים שפשוט לא ממש יצא לנו להשתמש בהן בחורף הישראלי ופה הן פשוט חלק בלתי נפרד מהלקסיקון. אז הנה כמה דגשים על הבגדים שיש לי פה. למכנסיים של החורף יש בטנה נוספת. המעיל מתאים עד לטמפרטורה של מינוס 30 וכנ"ל הנעליים (שאני לא יודעת אם מדובר במגפיים או נעליים). הכפפות הן מצרך קבוע שהולך לאיבוד ולכן קנינו אותן בדולורמה במינימום השקעה ויש לי גם כובע והבנתי שאכן מדובר בפריט שימושי. אמרו לי פעם שכל מה שצריך הוא שכבות, אבל כשאני נוסעת לחדר כושר, כל מה שאני לובשת הוא את הבגדים הדקים של הספורט ומעל מעיל שמחמם (את הנעלי חורף אני מחליפה בנעלי הספורט שהשארתי שם).

סנו בלוור – אפשר לקרוא למכשיר הזה גם "מכסחת שלג" לדעתי כי הוא עושה עבודה של כיסוח השלג והעפה שלו למרחק. הכי כיף זה לפנות את השלג כשיש שמש, אך הפעולה הזו מתבצעת לרוב דבר ראשון על הבוקר, לפני שאנחנו לוקחים את הילדים לבית הספר וכדי שאפשר יהיה לעבור את החניה. האמת, רק התחיל החורף וניקינו רק פעמיים, אבל יש לי זיכרון משנה שעברה שניקיתי לאחר כמה ימים של סופה. נראה לי שצירפתי בעבר סרטון שלי עושה את זה, אם לא בא לך לחפור ומתחשק לך לראות, מצורף הקישור כאן.

שלג זה פסולת – מעולם לא היה לי מושג כמה שלג יכול להיות מלוכלך ויותר מכך, שמדובר בפסולת שיש לפנות אותה. ממש כפי שאני מפנה את השלג מהחניה, עם כלים גדולים הרבה יותר, מפנים את השלג מהמגרשים השונים והכבישים (הבינעירוניים והעירוניים). חשבת פעם מה זה אומר לפנות מגרש חניה שלם משלג? מה זה אומר להוציא את כל השלג מרחובות העיר? מסתבר שמעמיסים את השלג על המשאיות ומוציאים אותם ליערות כי אין מספיק מקום בעיר כדי לאחסן את כל השלג. אז אולי זו לא בדיוק פסולת, אבל השלג דורש פינוי של ממש.

סקי – הנה סיבה מעולה למה לאהוב את השלג. במרחק ארבעים דקות מאתנו יש אתר סקי. הוא לא מעולה ובימים הלא טובים שלו הוא מזכיר במעט את הרמה בחרמון, למעט היחס, הצפיפות, אי הנעימות, הלחץ לשכור ציוד בחנות וכו'. בסוף השבוע האחרון נסענו, הבת שלי, שתי חברות שלה ואני לגלוש וזאת לאחר שהתחדשנו שתינו בציוד סקי משלנו. אני ממש אוהבת את זה שיש לי ציוד משלי, זו סיבה מעולה לצאת יותר אל האתר. מצורפת תמונה שלי באדום (פעם ראשונה שאני באדום) להעברת החוויה.

צמיגים ורכבים – חווית הנהיגה בשלג היא חוויה אחרת. ההחלטה של האיש הייתה לקנות רק AWD שזה סוג של 4X4. זה מעולה, אבל כדאי גם לשים צמיגי חורף. השנה לא התנגדתי לעניין (בואו נגיד שהחלקה לא יפה גרמה לי לשנות את דעתי) ויש לנו צמיגי חורף שאחיזתם טובה יותר בכביש וכי המחיר הוא גם בתצרוכת הדלק (אבל הביטחון זה מה שחשוב פה). בנוסף, ישנם כל מיני דברים שצריכים להיות ברכב כמו מים לווישרים שמונעים קפיאה, ווישרים שמתאימים לחורף וגם מגב בהישג יד. אסביר שאי אפשר לנסוע כשהשלג על גג הרכב ויכולים להיות (והיו) מקרים בהם יצאנו לסופר וכשחזרנו האוטו היה מכוסה בשלג. לשם כך יש מגב מתאים ולפני היציאה לדרך יש להסיר את השלג מהשמשה והגג. חשוב לציין כי הורדת השלג מהגג מיועדת למנוע אסון שעלול להיגרם במקרה והשלג בבת אחת יעוף על השמשה.

קור – פתאום שמתי לב שכתבתי המון בלי לכתוב שום דבר על הקור. מסתבר שאפשר להתרגל אליו, לפחות ככה מרגיש לי. אני כמובן עובדת מהבית ורוב היום קובעת כמה יהיה לי חם, אבל גם היציאה החוצה לא נוראית כמו שאפשר לחשוב. היום מבחינתנו 8 מעלות זה ממש לא קר וזו טמפרטורה שאני אפילו לא שואלת את הילדים אם הם שמו מעיל. כשהטמפרטורה מגיעה לאפס, יש להתייחס אליה יותר ברצינות ואני אודה שטמפרטורה שיורדת מתחת למינוס 4 כבר מתחילה להיות ממש קרה ומינוס 14 עדיף לא לצאת אם לא חייבים. מבחינת בתי הספר, אם אין מניעה, הם פתוחים כרגיל ויוצאים החוצה בהפסקות עד מינוס 20.

כלבים – בקיץ האחרון הצטרפה אלינו למשפחה עדה (או קיפי, תלוי את מי שואלים). בורדר קולי חכמה בטירוף ומופרעת קשות (מה שנקרא, הגיעה אל הבית הנכון, כנראה, תלוי את מי שואלים). אז מה עושים עם הכלבים בחורף? אני שמה לה מעיל. היא לא ממש משוגעת על הליכה בתוך השלג, אבל מוכנה לרוץ בכיף בפארק כלבים. מבחינת נעליים/ מגפיים, אין צורך פה כי הם שומרים על כפות הרגליים מפני המלח ששמים במדרכות ופה לא מפזרים. המעיל הוא הרגל חיובי מבחינתי, הוא מקסים ואין שום דבר רע בקצת דאגה. מצורפת תמונה איך היא נראית בפארק הכלבים.

תנור – אנחנו מחממים בתנור עצים כך שחשבון החשמל שלנו בחורף הוא מעט מעל זה של הקיץ. החשמל אצלנו גם מעביר את המים הביתה (יש לנו באר) וגם מחמם את המים, כך שבחורף תצרוכת החשמל עולה. מעבר לכך, אחת הפעולות הראשונות שלי בבוקר היא להוסיף עצים ונראה לי שהשנה אני כבר מבינה הרבה יותר בתפעול נכון של התנור, כך שיפעל כל הלילה וישמור על החום של הבית בלי לחמם יותר מדי. יש המון יתרונות לתנור ואציין רק אחד מהם שהוא המראה. אני יכולה לעצור כמה פעמים ביום מול מראה האש ופשוט להירגע. נראה לי שיש רק שני מראות שיכולים לגרום לי ממש לעצור, האש והשלג, מה שמוביל אותי לסעיף האחרון (לבינתיים).

לבן – המראה הלבן שעוטף את הכל הוא קסום. אני אוהבת את כל השלבים שלו. את השלב בו השלג רק מתחיל והכל נראה מפוזר, את העצים שמתחילים לקבל שכבה לבנבנה, את הרגע בו הענפים קורסים ומפילים בבת אחת מלא, מלא פתיתים לבנים, את הנוף הרחב הלבן, הנטיפים היורדים מהגגות ושנוסעים בחלק התחתון של המכוניות. אני פשוט אוהבת להסתכל על השלג הלבן, כשהוא יורד, כשהוא עוצר, כשהוא נערם ופחות אוהבת אותו כשהוא מלוכלך.

שימשיך להיות חורף קסום ועכשיו זה זמן מעולה להשאיר תגובה ולספר לי איך החורף שלך 🙂

מאת

Subscribe
Notify of

4 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
שקשוקה
Guest
4 years ago

זה מאוד מעודד. בן זוגי ואני עוד בתהליכים של מעבר, מספרים לנו שוב ושוב על הקור, על השלג, ואני מנסה ככל יכולתי להסביר שאני לא יודעת איך אסתגל מפני שאני פשוט לא מכירה את זה. מכירה את החמסין והשרב והלחות וזה לא הכי כיף, אני נהנת מאוד מקור, אבל באמת ובתמים לא יודעת איך אסתדל לשלג וחורף שנמשך חצי שנה. אנחת רווחה ענקית כעת, כשאני קוראת שאפשרי בהחלט להתרגל. תודה רבה לך!

מעיין הראל
Guest
6 years ago

אח בסלון ושלג בחוץ זה חלום שאנחנו מאוד מחכים לו, שמח לשמוע שכיף לך בחורף כמו שאני רק מצפה ! שיהיה חורף לבן וחגיגי 🙂
ותתחדשו על הכלבה ! כשנגיע לקנדה נקפוץ להפגיש את שלנו עם שלכן…שלנו מאוד אוהבת לרוץ בשלג..
אה, ובישראל הוכרזה רשמית שנת בצורת :\

Editor
6 years ago

חבל שלא צירפת תמונה של תנור העצים !
יואו כמה כיף לך, בצרפת האקלים הוא כמו בארץ רק טיפה יותר קר, 13 מעלות היה היום … איזה שלג, זה נמצא רק בהרים או בצפון, הקנאה חח
פוסט מדהים

6 years ago

מהמם, מהמם, מהמם, מהמם!
אני מתה על שלג. ואצלנו סתם קופאים בלי תמורה, אז אני תמיד מתלוננת. בכל גרמניה יש שלג, חוץ מאצלנו. אלו הרגעים שאני מצטערת שלא עברתי לקנדה!
פוסט מקסים ומשובב נפש 🙂