Sign In

Remember Me

ניו זילנד – קרקע פוריה לצמיחה והתפתחות אישית!

ניו זילנד – קרקע פוריה לצמיחה והתפתחות אישית!

ניו זילנד זה המקום להתפתחות, צמיחה וגדילה!

למה אני בטוח בזה? כי אחרי שחייתי במדינות שבעצם אינן כאלה, יש לי עם מה להשוות! בכל מקום אפשרי לצאת מהבוץ, אך השאלה היא כמה משאבים יש לך בשביל לייבש את הבוץ ולצאת ממנו.

אם להסתכל על הניסיון שלי ושל ההורים שלי מתקופת ברית המועצות באוקראינה. לא דוגמא הכי טובה, מדינה שבה בתקופת ברית המועצות אפילו לחשוב על הגירה היו שמים אנשים בכלא לא בדיוק נותן הזדמנות להצליח ולעלות לאנשהוא. את ההורים שלי לימדו שצריך לעבוד קשה במפעל כל היום ורק יחידים ובני מזל מצליחים איך שהוא בחיים. הכלכלה במדינה ממש חלשה, המטבע מאוד חלש, לנסוע לחוץ לארץ זה תענוג שיש למעטים מאוד להנות ממנו. להצליח באוקראינה? אפשרי בהחלט! רק שאני ממש לא יודע איך וגם לא חקרתי.

לאחר מכן ישראל, מדינה שבעיקר מה שחוויתי זה סביבה שלוקחת ולוקחת ולוקחת ונותנת ממש מעט בחזרה. אם זה בבית ספר, בצבא/שירות לאומי, אוניברסיטאות ולאחר מכן בשוק העבודה והעסקים. המערכות בישראל מקשות על עסקים קטנים ובינוניים לקום היטב על הרגליים באמצעות מיסוי גבוה, חוסר מתן תחרות שווה, בירוקרטיה מאוד קשה וחוסר שקיפות. לעומת זאת תאגידים וקומץ קטן של אנשים מקבלים כוח של מונופול והם אלה שמכתיבים את המשחק. אם זה מבחינה פוליטית השיח הוא על שנאה, מלחמה, הגנה, אוייב וכל משחק של הבטחון הוא מאוד דומיננטי.

נשים בישראל שבהריון חוות קשיים להיות חלק ממקום עבודה כתוצאה מאפלייה סמוייה כלפיהן.

אז בישראל להצליח? בהחלט אפשרי, אך רק בתנאים מסויימים ובקבוצה מסויימת. לאדם שלא חלק מהקבוצות הללו או בעל אופי מסויים יהיה קשה מאוד!

מה לגבי ניו זילנד? מי שתושב או אזרח ניו זילנד יש אינספור תוכניות שבהן אפשר להצליח.

צבא? אין למקומיים מושג על שירות צבאי, שומעים כאן על גיוס צבא מקצועי וממש מעטים עושים את זה, בעיקר בגלל שהשכר והתנאים מאוד מאוד גבוהים. אין כאן לאנשים המקומיים מושג מה זה אויב, ומה זה פיגוע (עד לפני מס' שבועות עם הירי במסגד). או שאם אומרים כאן למישהו שיש גיוס חובה אז מסתכלים בפליאה – מה זאת אומרת גיוס חובה? זאת אומרת שאחרי שנער מסיים בית ספר אין לו את הזכות לבחור מה לעשות עם החיים שלו הלאה? כן, לא בכל מקום יש זכות לבחירה חופשית. את זה הם מתקשים להבין.

בואו נחזור לניו זילנד.

רוצה להקים עסק? בבקשה, הממשלה מממנת בחינם לימודים לדיפלומה על ניהול עסק קטן, כיצד להתחיל, מה לעשות, כיצד לשווק ואפילו נותנת לך מנטור צמוד שילווה אותך! ב-ח-י-נ-ם במימון המדינה.

רוצה לדעת איך לשלם מיסים? אין בעיה, רשות המיסים תזמין אותך לקורס בחינם שתסביר כיצד לשלם מיסים נכון אם אתה שכיר, עצמאי, משקיע, הכל אתה תדע, ואם אתה עדיין רוצה לדעת גם יפגשו איתך אחד על אחד ויסבירו לך כל מה שאתה רוצה!

אתה מעוניין בללמוד כיצד לנהל את הכסף שלך? להשקיע? יש לך ברחבי ניו זילנד יועצים פיננסיים בתוך הבנקים ומחוץ לבנקים שישבו איתך שעות, יאבחנו את המצב שלך ויכתוב לך תוכנית מפורטת מה עליך לעשות ובמה להתמקד.

אתה מהגר חדש במדינה? אין בעיה, יש כאן אירגונים שיעזרו לך להקלט לניו זילנד כמה שיותר מהר. לדוגמא מרכזים של MULTI CULTURAL. אנגלית הבעיה? יש לך קורסים באנגלית בחינם שיעלו לך את האנגלית לרמה טובה!

רוצה לעבוד במשהו? יש אינספור מקומות עבודה בניו זילנד! מי שרוצה לעבוד, ימצא עבודה. אנשי בעלי מוגבלויות, מבוגרים, נשים בהריון, צעירים, אסירים לשעבר, מכורים לסמים לאלכוהול עכשיו או לשעבר, לכולם יש עבודה!

רוצה לשבת בבית, לא לעשות כלום ולקבל כסף? גם זה אפשרי! תלך לרופא או תעשה משהו משוגע, יאבחנו אותך כחולה נפש ותוכל לקבל בית, תשלום שבועי לבנק, פינוק של 10 אנשי מקצוע שנותנים לך תשומת לב כל הזמן ואפילו מסיעים אותך לעשות קניות שאפילו מונית או אוטובוס אין לך צורך לממן! יודע מה? אתה אפילו לא צריך לחשוב איך להגיע לסופר, פשוט יקחו אותך ויחזירו אותך הביתה עם הקניות! טוב להוולד בניו זילנד אה?

אז זהו, שלא.

אליה וקוץ בה!

על פי סקרים, האנשים בניו זילנד נחשבים לאנשים הכי עצלנים בעולם! ויש סיבה לכך, החיים לניו זילנד באופן יחסי לעולם הם מאוד קלים! הם לא צריכים להתאמץ הרבה בחיים- זאת המנטליות, הכל הולך לאט, להכל יש זמן.

הרבה אנשים כאן לא יודעים מה זה חיים קשים, ומה זה לחיות במדינה שבשביל לשרוד צריך להתאמץ ולעבוד קשה! מערכת בית הספר הרגילה כאן, כמו בארץ, אינה מלמדת את הנושאים החיוניים שיכינו את הילד להתמודד עם המציאות בחיים.

הרבה מהגרים מהודו שולחים את הילדים שלהם ללמוד בבית ספר בהודו רק מהסיבה כי בהודו הם יתחשלו ויבנו אופי חזק. ולאחר מכן שהם יסיימו את גיל הבית ספר הילדים באפשרותם ללמוד לימודים גבוהים בניו זילנד, אך הפעם אחרי שהם התחשלו וחיו בעולם קשה כמו בהודו.

חייב להגיד שיש להוציא את המאורים מהמשוואה כי אצלם יש סיפור שונה מבחינה תרבותית שקיבלו מכה רצינית מהאנגלים שכבשו את ניו זילנד מהם. הדבר השאיר צלקת כל כך עמוקה שהרבה מהם חיים במציאות קשה של אלימות, הזנחה, כנופיות, סמים, פשע וחולי. אך עדיין זה לא אומר שיש הרבה מאוד שטחים ששייכים להם ללא צורך בתשלום כלשהוא (MAORI LANDS), או מענקי לימודים הרבה יותר גבוהים מתרבות אחרת ועוד.

איך המאורים חיו לפני האנגלים? חוץ מסיפורים של קאניבליזם, אכילת דגים ועבודה רוחנית בMARAI (סוג של מקום שבו עושים את הטקסים התרבותיים שלהם) לא יודעים הרבה. ההיסטוריה שלהם התנהלה מפה לאוזן, בגלל שהרבה אנשים מהתקופה הזאת אינם, קשה מאוד לדעת מהי האמת על התרבות הזאת היום! אפשר רק לנחש. מהלימודים שעשיתי בניו זילנד ישנה התנגשות במידע שלמדתי לבין מה שהמאורים אומרים שמדברים איתם פנים מול פנים, לכן במידע של מוסד הלימודים הרשמי אין לי אמון.

עכשיו זה רק ממגורים במדינה בסך הכל 4 שנים שאני נמצא פה! מי יודע מה עוד אני אגלה בשנים הבאות או כמה שאני לא יודע שניו זילנד מציאה? השפע כאן אינסופי!

מה הפואנטה שאני רוצה להעביר?

כאן בעצם היתרון שלכם, אנשים שחיים בישראל או במדינות שנחשבות הרבה פחות ברמת חיים. אתם צריכים להודות שאתם חווים את הקשיים בישראל וזה מה שחישל אתכם, ובנה אתכם. כאשר אתם תתבססו במקום כמו ניו זילנד, יהיה לך את הכישורים לבלוט במקומות עבודה, ביזמות, בעסקים ובדוגמא אישית. המהגרים זה בעצם מי שמקדם ובונה את ניו זילנד!

והכי חשוב אתם תהיו מסופקים מלחיות פה הרבה יותר מאשר אם הייתם מקומיים ונולדים פה ולוקחים דברים כמובן מאליו.

תבואו.

מאת
CLATYR, נווד בדם, בעל אזרחות משולשת, מנוסה בתהליכי פסיכולוגיה והגירה. רואה בדרך חיים של נוודות הסגנון החיים האולטימטיבי בשבילי שמותאם לסביבה מלאת השינויים הסיכונים שאנחנו חווים בעולם וגם מאפשר הרפתקאה נהדרת ומעניינת בחיינו.

Subscribe
Notify of

9 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Admin
5 years ago

כתבת סיפור יפיפה של אדם שגר בשלושה מדינות שונות ושידרג את חייו ממדינה למדינה – אתה לא מוותר!

אני שותף למסקנה שלך בסוף המאמר, שהמדינה "שבנתה" אותי היא בעצם ישראל, הרי בלי המאבקים, התיסכולים והאכזבות מהמדינה שפעם אהבתי, לא הייתי מי שאני. כשאני רואה את הבריטים או בכלל אירופים אחרים, יש להם פחות להט להילחם, לכבוש ולנצח כמוני.

טוב, אני יוצא לקרב בשכונה… 🙂

רחל
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
5 years ago

מדינת ישראל גמורה ופועלת על זמן שאול.
הלאומנות ההתחרדות המיסוי הגבוה וההתרחקות מדמוקרטיה ידחפו מכאן את הכוחות הטובים והמדינה צועדת בביטחה לעבר עתיד של מדינה ערבית נוספת במזרח התיכון.

תמיר
Guest
5 years ago

אני לא רחוק מניו זילנד , איך מתחילים ?

Yosef
Guest
5 years ago

עשיתי תואר שני באוניברסיטת אוטגו שבדנידין. זה היה גדול. מדינה יפה.

Reply to  CLATYR
5 years ago

ככה זה, תמיד הדשא של השכן ירוק יותר. אפילו אם הוא גר אלפי ק"מ ממך

אנונימי
Guest
5 years ago

להשוות מדינה מזרח תיכונית לניו-זילנד זה לא מלמד הרבה. יותר מעניין לעשות השוואה לאוסטרליה למשל, ולהסביר למה הניו-זילנדים הצעירים עוזבים.

Reply to  אנונימי
5 years ago

אני לא יודעת בקשר לאוסטרליה, אבל הניו-זילנדים שמגיעים לברלין בעיקר מחפשים ריגושים, ולהיות קרובים לכל מקום שהוא לא סוף העולם.

וובה
Guest
5 years ago

מהם התנאים לקבלת תושבות קבע בניו-זילנד?