Sign In

Remember Me

ישראל ז"ל 1948 – 2023

ישראל ז

המאמר הזה פסימי, קודר ומאשים. ישראל מתה. ליתר דיוק, ישראל החופשית, החילונית והמשגשגת שהכרתי. הבית שלי, שם נולדתי וגדלתי איננו עוד.

מותה היה צפוי, אחרת לא הייתי מהגר מישראל לפני עשור ובטח לא מקים את האתר הזה מדירתי בפלורנטין בת"א באפריל 2010. ישראל מתה, ולא בגלל שכנותיה המוסלמיות, אלא דווקא בגלל הישראלים בארץ, או ליתר דיוק, בגללכם.

בשנת 2005 בית המשפט בישראל הרשיע אותי בעבירה פלילית (שבוטלה לאחר ריצוי עבודות שירות) על הסגת גבול לאחר שנכנסתי לישיבה חרדית בבני ברק והפצתי מאמרי ביקורת על ההלכה היהודית, אני זוכר את הפרצוף האידיוטי של השופטת, אבל מה שאיכזב בזמנו היו התגובות הנזעמות שקיבלתי ממכם, תושבי תל אביב היקרים שחיים באשלייה שכולנו אחים: חילונים, מסורתיים, דתיים וחרדים (אסור להזכיר את הערבים) ובדמנו זורם דם יהודי טהור, משל אנחנו הגזע העליון או לפחות העם הנבחר.

תמים הייתי. חשבתי שאפשר לשנות, אבל מחתרת חילונית אתאיסטית אינה יכולה לשרוד כשהקהילה עבורה היא נאבקת מלגלגת על פעולותיה ומכנה אותם פרובוקציות.

שרפו לכם את הדגל וגם רצחו ראש ממשלה. "אלו קיצונים, עשבים שוטים" מילמלתם,
אז קיבלתם את המהפכה המשפטית. תעשו פרצוף מופתע 😲 ולכו לחסום כביש.
 

זו היתה תגובת הנגד האפקטיבית ביותר נגד המחלה המסרטנת ששמה דת. התכנסנו "סיירת אתאיסטים" על הגבול בין רמת גן לבני ברק, נכנסנו למכוניות ונסענו לישיבות ובתי הכנסת של העדה החרדית. באישון לילה חדרנו לישיבות, תוך נישוק המזוזות, במקרה וחרדי תמוה יראה אותנו שלא יחשוד. הכנסנו לספרי קודש אקראיים מידע שבבוא היום יציל אלפי צעירים מכת הטרור החרדית. הצלחנו לסדוק את הביטחון של מנהיגי הקהילה החרדית בביתם, לזרוע בהם פחד ואימה, אלפי צעירים יצרו איתנו קשר ו"חזרו בשאלה". דיברתי ונפגשתי עם חרדים צעירים, מבוהלים אבל סקרנים שחיפשו תמיכה ודרך לברוח מהגטו הדתי-חרדי. היינו חוד החנית, סיירת מטכ"ל חילונית שעשתה שמות בקרב החרדים הצעירים בארץ ואימה לחשוף את השקר שהממסד הדתי-חרדי טיפח בקרב מאמיניו. אבל מעטים היינו ותמיכה ציבורית או פוליטית לא קיבלנו. הרבנים פנו לחברי הכנסת ולשרים הטאלבנים בכנסת ואלו התקשרו ישירות למפקדי המשטרה והפרקליטות ואיימו שאם לא יוגש נגדו כתב אישום הם ישפיעו בכוחם הפוליטי לעצור את הקידום של אותם אנשים במשטרה ופרקליטות. אז המשטרה מיהרה לעצור אותנו ובסוף בית המשפט שם סוף לפעילות שלנו. האייטולות החרדיות ניצחו, וכבר לא היה מי שיעמוד בדרכם.

לפני שנים רבות שוחחתי עם טייס קרב על השינוי הדמוגרפי שישראל עוברת ואיך תוך מספר עשורים הקהילה הדתית-חרדית תשתלט על הפוליטיקה וחיי היום יום בישראל. טענתי שהחרדים מהווים איום גדול יותר מכל שכונותיה המוסלמיות של ישראל יחד – הוא חשב שאני צעיר שהוזה. היום אני קורא על טייסי מילואים שקוראים לסירוב. צעד חיובי, אבל מעט מדיי ומאוחר מדיי. כמו שיש טייסי F-15 באירן, כך יבוא היום, שר הביטחון הדתי-חרדי (אולי מתנחבל) ישלח לקורסי טיס חיילים דתיים-חרדים כובשי כיפה וציצית ששומרים כשרות, כי אלו יהיו קריטריוני הסף לענוד את סיכת הטייס. אף אחד לא צריך את הטייסים הישראלים החילונים. זמנם עבר. ישראל החילונית מתה. ארה"ב תמשיך לספק לישראל מטוסים מתקדמים כפי שמספקת לסעודיה ומצרים. ואל תצפו ממפקד חיל האוויר הפחדן להתייצב לטובתכם. אסביר בהמשך.

זו אשמת סביכם, הוריכם ושלכם – משום שמאז קום המדינה נתתם לשרצים האלו להתרבות כמו מקקים, אפשרתם להם להרביץ תורה בגטאות העוני שלהם, ועצמתם את עיניכם שהם הכו את נשותיהם "כי קלה עליהן הדעת" ואנסו את ילדיהם במקוואות טהרה. ויתרתם במופגן על אידיאולוגיה חילונית אתאיסטית והשתתפתם בצהלה בפולחן הפרימיטיבי של חיתוכים באברי המין של תינוקות זכרים לו אתם קוראים ברית מילה (ומרמים את עצמכם שזה מנהג בריא), הרי אתם יהודים, לא? מה פתאום שתסעו ביום כיפור, יש בכם גאווה יהודית, נכון?

ובכך נכשלתם לחלוטין ביצירת חלופה תרבותית עברית-חילונית ליהדות שלא שונה הרבה מהאיסלם שאתם סולדים. ללא חלופה עברית-חילונית איתנה הממסד החרדי-דתי השתלט על כל היבט בחייכם – לידה, נישואים, קבורה, מזון ועוד. גם כשיקיריכם נפגעו בתאונת דרכים, נתתם לארגון הפשע זק"א לטפל בנפגעים. שהמדינה התנגדה שגוף פרטי שאינו מפוקח על ידיה יכפה את עצמו ויקח סמכויות ממשלתיות לידיו על דעת עצמו, אמרתם "הם מתנדבים! למה שלא יעזרו? אנשים טובים", כי בעינכם ניהול מדינה זה עסק משפחתי-שכונתי ללא סטנדרטים ותקנים.

אילו הייתה זו מפלגה ערבית ששולחת "מתנדבים" ישראלים, אבל ערבים, הייתם מאפשרים להם? מה פתאום! אבל כשגזענות היהודית מושרשת בכם כל כך עמוק, מה אתם מתפלאים שישראל הופכת למדינת הלכה תוך ביטול סמכויותיו של בית המשפט הישראלי? עצמתם עיניים עשרות שנים ועכשיו אתם מתעוררים.

כשההבדל בין לאום לדת מטושטש אז את הדת דחפתם לצה"ל, הארגון המושחת ביותר בישראל, שאתם מעריצים ומהללים. הפרדתם במטבחים בין חלבי לבשרי וכתבתם פסוקים תנ"כיים שטותיים על שערי הבסיסים, הגדרות והבניינים. ומשום שהגנרלים הפחדנים שלכם ללא עמוד שידרה לא הצליחו ליצור חלופה חילונית-עברית לדת, כל ראשי מערכת הביטחון משלבים בנאומם ציטוטים מהתנ"ך, כי כשאין אידיאולוגיה אז נעתיק פסוקים מתנ"ך. טיפ: כשיגמרו לכם הפסוקים, חפשו גם מהקוראן או ממיין קאמפף (כי אין הבדל ביניהם).

בזמנו שירתתי כסמב"צ ומש"ק מודיעין בבסיס שריון ליד רמאללה. אני זוכר שבאחד המשמרות ביום שבת נכנסתי לבית הכנסת, מש"ק הדת ראה אותי, חייל תמים, "תינוק יהודי שנשבה", בסך הכל הייתי בן 19. אז הוא החל לשוחח איתי מיוזמתו על "תיקון הברית", זו היתה הפעם הראשונה ששמעתי על זה, ואז הבנתי – לאחר אוננות, חובה על הגברים היהודים לבקש סליחה ומחילה מאלוקים ולהתפלל תיקון הברית כי אז אלוהים ירחם עליי ויסלח כי שפכתי זרע (טעים) לבטלה. ככה נראה הצבא שלכם.

איך תנצחו במלחמה הבאה עם אידיאולוגיה אימפוטנטית שיצרתם וטיפחתם? אין לכם סיכוי. כי ניצחון מבוסס על האידיאלוגיה לפני סוג הנשק שאתם משתמשים בו.

כשישראל שלחה את החללית "בראשית" לירח להיות הנחתת הישראלית הראשונה, דחפתם לתוכה ספר תנ"ך. כאתאיסט הרגשתי בושה. מאות מהנדסים ישראלים עבדו על הלווין הזה שמייצג את הישגי הרוח האנושית במדע, שבמידה רבה אתם חייבים את איכות חייכם למדענים, ממציאים, יזמים ומשקיעים בהיסטוריה האנושית.

מעולם לא הרהרתם שללא תקופת החילון באירופה, ללא דחיקת כוחה של הנצרות, שהעלתה על נס את החשיבה הרציונלית, האנושות היתה מתבוססות במלחמות דת, ממשיכה פיגור בין אלפי השנים שהדתות הנציחו. המדע שמייצג את ההיפך הגמור ממחשבה דתית מפגרת ומנוונת, היא זו שריסקה את האמונה האינפנטילית בדת הנוצרית, והובילה עם ההכרה בזכויות האדם הטבעיות (חיים, חירות וקניין) את האנושות לשגשוג חסר תקדים. אז בתמורה למאמצים של אותם מהנדסים ישראלים – דחפתם ספר תנ"ך = ספר גזעני, שמספר על אל משוגע שהורג אנשים כי בא לו, ומעניש אחרים כי הם לא הגזע הנבחר, ספר אנטי רציונלי שאתם עד כדי כך מפגרים שאפילו לא חשבתם על ההשלכות שלו.

בסוף, החללית שלכם התרסקה על הירח ואיתה גם התנ"ך. מי יודע אולי המשקל העודף של הספר גרם לאחד המנועים להפסיק לעבוד, או שאולי שכחתם להתפלל "תפילת הדרך"??!

הדת היהודית, אחת הוותיקות בעולם, בת 3,700 שנים. בפרק הזמן הזה היהודים זכו להישג "מרשים" – 15 מיליון יהודים, שזה 0.2% מכלל אוכלוסית העולם, במילים אחרות – שום דבר. כלום. כישלון מהדהד של היהדות.
הבני דודים שלכם, המוסלמים, הקימו את הדת האלימה שלהם 3,000 שנים לאחר היהדות והצליחו למנות כ- 1.5 מיליארד איש. העם היהודי הוא כישלון, משהו ב- DNA שלו דפוק. הנצרות, האיסלם וכמובן הבודהיסטים שהגיעו הרבה אחרי היהדות מונים עשרות או מאות מונים יותר מהיהודים.

בבחירות שעברו, תמכתם במפלגות של גנרלים פחדנים וליצנים שמאסו בריח המסריח של ראש הממשלה "פיפי", אבל לא היה להם פילוסופיה או אידיאולוגיה. אם הם לא הצליחו לחסל את החמאס שהיו בשלטון, עם הצבא המושחת שלכם, איך הם יצליחו לחסל את הטאליבנים היהודים?

ההשוואה פשוטה: אין הבדל בין יהודי חרדי בירושלים למוסלמי דתי בטהרן כי אין הבדל בין היהדות לאסלאם, ולא משנה מה סיפרו לכם, הפילוסופיה של כל הדתות המונותאיסטיות זהה. המהות שלהן היא לשלול את החירות שלכם, ולשעבד את מאמינה למען כהני הדת (והצבא) וכל עוד לא תבינו את זה, אין לכם את היכולת לקבל את ההחלטות הנכונות נגד המהפכה השלטונית בישראל. הנטייה שלכם להעדיף את היהדות על פני דת אחרת, שמה אתכם באותה סירה עם מוסלמי שצועק "אללה הוא עכבר" או עם חרדי שצועק "שמע ישראל וברוך שלא עשני אישה" ורץ לדקור גיי במצעד הגאווה. אתם הרבה יותר דומים לאפגני רועה צאן בהרי אפגניסטן ממה שנדמה לכם. רק שאין לכם כבשה להעביר איתה את הלילה.

ברגע שתפנימו שהקהילה החרדית בישראל מסוכנת לחירות שלכם יותר מאיראן גרעינית, תבינו שהממשלה היא אויב משום שכל ראשי הקואליציה הם טאליבנים יהודים. ומה שנראה כמו מוסלמי עם זקן, הוא כזה, אפילו אם הוא מדבר עברית.

שאלה: מה לכם ולמדינה הזאת שנקראת ישראל?
אם יהיה לכם הכוח הנפשי לנתק את הקשר הרגשי בין המדינה האהובה (והבוזזת) לעצמכם, תהיו חופשיים.

תגובת הנגד הרופסת, המגמגמת אבל האלימה (חסימת כבישים) של המפגינים אולי תצליח להאט את הסרטן הדתי, אבל כמו המוסלמים הדוגלים בשיטת הסלמי להשמדת ישראל, לאט אבל בטוח, גם הדתיים-החרדים יתקדמו בהדרגה להשבלטת מדינת הלכה, שאתם לא מבינים את המשמעות שלהם.

כמה מכם נסעו לבריטניה לראות את המגנה כרטה? אני מנחש שבודדים, אבל שאין ערכים ואידיאולוגיה, אתם רצים לקנות כרטיסי טיסה לאבו-דאבי, לפגוש את חבריכם המוסלמים במדינה שבזה לזכויות אדם. אתם כל כך דומים להם ברוח המחשבה ששם אתה מרגישים בבית. חובשים את הכפייה על הראש ועושים סלפי עם פרצוף דבילי.

הרבה יותר קל להשתתף בהפגנה ולברבר, מאשר לתכנן הגירה, אבל אתם לא יכולים לשנות את הדמוגרפיה בישראל, ואת עשרות השנים של החינוך החרדי-דתי שמסית נגד המדינה החילונית. כבר הפסדתם, את חייכם תחיו במובלעות חילוניות שהחרדים ידאגו לשמר כי אתם אלו שתישאו בנטל המס לבטלים חובשי כיפה וציצית, ואתם או ילדכם אלו שימותו כחיילים כי זה מה שציווה האל.

לכן, במחשבה לטווח ארוך, הפתרון הוא להגר למדינה שמכבדת אותכם, לא בגלל השתייכותם הדתית אלא משום כאינדיבידואלים אתם נבחנים במעשיכם.

צר לי על אלו שהאמינו בישראל, נלחמו ומתו עליה. כל החיילים (מן הסתם חילונים) שמתו לשווא בשביל הטאליבנים היהודים בירושלים. החלוצים שהקימו מדינה עברית, ייבשו ביצות ומתו (לשווא), אנשים שהאמינו שהם מקימים חופשית ומערבית מצאו את עצמם במדינה דתית, ענייה, מפגרת ואלימה עם ראש ממשלה שמעדיף להשמיד את המדינה מהיסוד, להפוך אותך למודל טורקי, רק חלילה לא לשלם את המחיר על פשעיו. תגידו לפיפי המסריח שלכם שכבר לא משנה אם לאיראן יהיה נשק גרעיני, כי הוא כבר החריב את המדינה עוד לפני שנפלה הפצצה. פיפי מזכיר את פוטלר, ואתם מזכירים את העם הרוסי הבור והמנותק שתומך במנהיג חזק.

לא רציתם שואה שניה לעם היהודי, אבל הגדרת מדינת ישראל כמדינה יהודית, חרצת את גורלה למוות, כי מדינה יהודית היא בהכרח מדינה שחוקיה הם "מחה אמחה את זכר עמלק מתחת השמים, שלא יהיה נין ונכד לעמלק תחת השמים", "ואיש אשר ישכב את זכר משכבי אשה תועבה עשו שניהם מות יומתו דמיהם בם … שְׁנֵיהֶ֑ם מ֥וֹת יוּמָ֖תוּ דְּמֵיהֶ֥ם בָּֽם", מדינה שתומכת ברצח עם רק בגלל היותם עמלקים (יצחק רבין) ובהרג של הומואים כפי שנעשה באירן וסעודיה אינה ראויה להתקיים.

ראויה לציון תגובה שנרשמה במאמר קודם של "הנוסע המתמיד", מכותב בשם "איזי" שמבטא בשפה רהוטה את המצב, ציטוט:

אני חושב שהבעיה הרבה יותר חמורה ודחופה אבל היא לא נובעת מהגידול במספר הדתיים והחרדים אלא ממגמות בתוך החברה החילונית.
אני מדבר על חלק נכבד מהחילונים (לדעתי יותר מחצי) שבתפיסת עולמם, יהדות אמתית היא יהדות אורתודוקסית ותפקידה של המדינה היהודית היא לשרת את השאיפות של היהדות האורתודוקסית. הם אימצו את השיח הדתי שמקדש ערכים לאומניים ושונא ערכים ליברליים ואת כל מי ששונה ממנו.
זה מנגנון השמדה עצמית שהותקן במדינת ישראל על ידי דוד בן גוריון מיום הקמתה משלא הופרדו דת ומדינה ונקבע הסטטוס קוו.

אז מה כן אפשר לעשות?

נתחיל באקט סמלי – איסור על ברית מילה.
החילונים בישראל צריכים לומר זאת במפורש: פגיעה בשלמות הגוף של תינוק (או ילד) היא פשע נגד חייו של כל אדם באשר הוא. זה ברור שהאיסור לא יאכוף, אבל זו סממן של פילוסופיה חילונית, הומניסטית בריאה בנפשה שמכבדת את האדם ושמה אותו במרכז. האם לפוליטיקאי שיתמוך בכך תיהיה תמיכה של יותר ממאה ישראלים? או שהמוסד הישראלי יתנגש בחייו?

פירוק ישראל ל- 2 מדינות

מדינת יהודית: הטאלבים החרדים-דתיים הם הרוב בישראל ז"ל. הם יקבלו שליטה מלאה על יהודה ושומרון (שילחמו בעצמם בפלסטינים), בני ברק, ערים חרדיות-דתיות שניתן ליצור בהם רצף וכמובן עיר בירתם היא ירושלים. שפת רשמית: יידיש, ערבית מה שבא להם.

מדינת עברית: ריבונותה תכלול את מישור החוף וכל הערים החילוניות שבירתה תל אביב או הרצליה. שפות רשמיות: עברית ואנגלית (בלבד).

החילונים-אתאיסטים לא יכפו על הדתים-חרדים דבר, רק יקימו מדינה משלהם. המדינה העברית תקיים הפרדה מוחלטת בין דת למדינה (כמו בצרפת). הדבר הזה אפשרי, משום שהחילונים מחזיקים בכל מוקדי הכוח במדינה, והממסד הדתי לא יכול לעצור את ההתנתקות מרצון. מבחינת הדתיים-החרדים בישראל זו תהיה טרגדיה, חלום בלהות, רק על הרעיון הזה מגיע לי גזר דין מוות, הרי מי יממן אותם? מי יגן עליהם מפני בני דודיהם הטאליבנים המוסלמים? טיפ: שיתפללו במניין ויקראו תהילים נגד טילים.

גורמי הביטחון הנוכחיים בישראל יעשו הכל כדי לסכל את הקמת מדינה עברית שזכויות אדם עומדים במרכזה (כי פשיסטים לא חייבים להיות דתיים), לכן, המדינה העברית צריכה לדרוש מכל ראשי מערכת הביטחון (משטרה, צבא, שב"כ, מוסד) להתפטר משירותם, אחרת יעמדו למשפט – כי מי שמשרת את הממשלה בירושלים, זה כמו ששירת את הממשלה האיראנית, שניהם רוצים בהשמדת ישראל החופשית. שיהיה ברור, האנשים האלו המשרתים כיום בתפקידים בכירים במערכת הביטחון היו גם משרתים את היטלר בנסיבות המתאימות, כי כשאין אידיאולוגיה, ורק השררה, המעמד והכסף הם השיקול, אז הדבר האחרון שחשוב זה חירותם של אזרחי ישראל (תשאלו את השב"כ שבכיריו מיהרו לרגל אחר טלפונים של אזרחים ישראלים שנדבקו בוירוס, ממש ארגון טרור נגד ישראלים).
תגידו אתם באמת חושבים שהגנרלים של נשיא טורקיה הפשיסט או של פוטלר הרוסי איכפת מהאזרחים שלהם? אז אם לא, מה גורם לכם לחשוב שלרמטכ"ל ולשאר אוכלי החינם במערכת הביטחון בישראל איכפת מכם? מצידם שתמותו בפיגוע טרור כי מותכם ישרת את דרישתם לעוד תקציבים והטבות. אל תדאגו, את ילדיהם פוטלר-פיפי ואנשי מערכת הביטחון לא ישלחו למלחמה, אלא ישלחו אותם ללמוד באוניברסיטאות פרטיות בחו"ל!

ממשלה: ראש ממשלה אחד עם ארבעה שרים/ות – שר חוץ, שר ביטחון הפנים, שר הביטחון ושר המשפטים. זהו. ממשלה קפיטליסטית מצומצמת שאינה מתערבת בחייו של האזרח (=כן, זה הסיוט של סוציאליסטי שמקשקש על מדינת רווחה, צדק חברתי והתחממות גלובלית).

כנסת: חוקה שנגזרת משלושת הזכויות הטבעיות – חיים, חירות וקניין פרטי. זהו. לא צריך יותר חוקים. השוק החופשי יקבע את השאר.

שפיטה: בהתאם לחוקה. בגלל העמדות הסוצאליסטיות של שופטי ישראל הנוכחיים, הם לא יכלו לכהן כשופטים במדינה העברית.

כלכלה: קפיטליזם. הפרטה מלאה של כל השירותים הציבוריים כולל חינוך, בריאות, רווחה, ביטחון פנים כולל בתי הסוהר, לרבות האוצר – הפרדת הכסף מהמדינה.

ביטחון: פירוק צה"ל (הארגון המושחת ביותר בישראל כבר כתבתי?), והקמה של צבא מקצועי בתשלום. כל חייל יקבל משכורת מלאה והטבות. ניתן יהיה לפתח קריירה מקצועית שנמשכת עשרות שנים (ראו את ארה"ב לדוגמא).

אם זה יקרה, אני חוזר לישראל לאחר 10 שנות גלות מרצון. אבל…

אני מבטיח לכם שמה שכתבתי כאן לא יקרה. ישראל לא תתפרק, וחוץ משבעה קוראים וחתול שיסכימו איתי, כל השאר יחשבו שנפלתי על הראש המקרה הטוב.

התרחיש הסביר – המערכת השלטונית בישראל תאמץ את המודל הטורקי עם שליט דיקטטורי דמגוגי חזק. צה"ל יהפוך לצבא פוליטי-דתי, הגנרלים יגדלו זקן יטבלו במקווה עם חיילים צעירים שרק התגייסו. ערי ישראל ורוסיה יהפכו לערים תאומות כמחווה נגד המערב הליברלי החילוני.

חירותם של אזרחי ישראל תוגבל דרמטית בגלל התירוץ האולטימטיבי "ביטחון", וחופש הדעה כולל זכות הדיבור של מאמרים מהסוג הזה יצונזרו על ידי איגוד האינטרנט היהודי מהנימוק "פגיעה ברגשות הדת". ישראל תצטרף לידידתה הטובה, רוסיה, ותנודה מהקהילה העולמית.

אגב, לאירן יהיה נשק גרעיני. כל עוד ישראל (החילונית) שמרה על זכויות אדם היא הצליחה יפה מאוד במרחב האלים של המזרח התיכון, אך כמדינה דתית-יהודית המוסלמים ישחטו אותה. הנשק לא יעזור לכם, כמו שלא עזר לפולטר באוקראינה והסיבה האמיתית לסופה של המדינה היהודית? הכל מתחיל ונגמר בזה שחתכתם לילדים שלכם את הזין. אילו הייתם מקימים מדינה עברית-חילונית ישראל היתה אחת המדינות המשגשגות בעולם, החמאס וארגוני הטרור המוסלמים היו נכחדים מהעולם והמאמר הזה לא היה נכתב, גם לא האתר.

לכן, נותר לי להמליץ לכם קוראים יקרים, אם אתם צעירים, משכילים וחילונים ישראל היא כבר (מזמן) לא הבית שלכם, ובטח לא העתיד של ילדכם, תהגרו – חיים רק פעם אחת.

אני מקווה שהפוסטים שלי יעודדו אותכם ויעניקו לכם השראה להגר וגם למצוא את האושר האישי שלכם :) קריאה נעימה.

Subscribe
Notify of

29 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
נתי נתי
Guest
9 months ago

מסכים עם כל מילה. זו הפעם הראשונה שאני קורא דעה שמתכתבת כלכך עם הדעה שלי. תודה על המאמר

Flying Dutchman
Guest
11 months ago

למרבה הצער אתה צודק. מדינת ישראל היא מקרה אבוד. מדינה שקמה מתוך רגשות פאראנויה ופחד לא יכולה להחזיק מעמד לאורך זמן כמדינה מודרנית ומשגשגת. זאת גם הסיבה שבגללה אין הפרדה בין דת ומדינה. ואם כבר התרחיש הדמיוני של פיצול לשתי מדינות יתקיים, אז צריך להכניס אליו עוד מאפיין אחד: התרבות הרשמית במדינה העברית תהיה התרבות המערבית, והמבין יבין. ומי שלא מתאים לו, שיעבור למדינת יהודה.

צביקה
Guest
1 year ago

כתבת יפה, גם אם כמה חלקים מרחיקי לכת מעבר למה שאני מרגיש/חוזה, אני בהחלט מסכים עם נבואת הזעם והגישה הפסימית. אני חי כבר כמה שנים בארה״ב ורואה שאפשר גם אחרת, ויש מקומות אחרים לחיות בהם, שאשכרה מייצרים תשתית לטובת התושב/אזרח. אז נכון שארה״ב לא מושלמת (אין כזה דבר מושלם) אבל בהחלט החיים יותר נוחים ויש תחושה בטחון ואפשרות לנהל חיים שפויים ומאושרים. מעבר למשפחה, חברים ונופי ילדות (טוב נו, גם האוכל) – לא מוצא שום סיבה לבקר בישראל. כחילוני, אני לא רואה איך דברים בישראל יפנו לכיוון טוב יותר ומסכים שהרבה מזה נובע משלל ההגדרות ש״מאחדות״ את ישראל והעם היהודי… Read more »

Editor
1 year ago

אני מסכימה איתך על הכל חוץ מהסעיף על החוקה. "חוקה שנגזרת משלושת הזכויות הטבעיות – חיים, חירות וקניין פרטי." אני דיי חולקת עליך ואני אסביר למה. אני מכירה היטב את ההיסטוריה של צרפת, וזה היה בידיוק מה שהמהפכנים במהפכה הצרפתית האמינו. "חיים, חירות, קניין פרטי". אני בעצמי בעד קניין פרטי, ונגד קומוניזם. הבעיה היא שחברה היא גם קניין פרטי של המעסיק, והוא יכול להחליט בקלות לתנאי עבודה מכיפרים, שכר רעב ומה שהוא רוצה. זה למה דיני עבודה זה חשוב. אסור שהזכות לקניין פרטי תפגע בזכויות אדם. אני אסביר, במשך כמעט 100 שנה, בצרפת היה סוג של עבדות חוקית של מעמד… Read more »

Last edited 1 year ago by Venus
Member
1 year ago

טוב. אני רוצה להעלות הצעה, לא תשובה (כי מעניינת אותי דעתך, אתה כבר יודע): למה לדעתך האייטולות מבני ברק עולים על טורים כאלה, אם לא בגלל שהם פוחדים? נחרדים, מהשיחות שלך עם אותם צעירים? הווה אומר, יש סיכוי שהמענה שלך לשאלות ולספקות של חרדים צעירים הוא איכותי יותר, אותנטי יותר – אני אפילו לא משתמש במונח "אמיתי" יותר אלא פשוט – יקסום יותר לצעיר שפותח את העיניים, פותח ספר ומתחיל לקרוא, ותוך כדי כך מבין שהעולם לא שטוח כמו השכל של אותם רבנים, אלא מורכב יותר ומעניין יותר. אתה אמרת שקיבלת פניות. מכאן עולה בהכרח שיש לך סיכוי, שאתה מהווה… Read more »

סתם שאלה
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
11 months ago

למה אתה לא כותב על ארגון השומרים
בבני ברק.ארגון גזעני המורכב מחסידים
אשכנזים שונאי מזרחיים וערבים ומסורתיים
ומכה בברוטליות מזרחיים וערבים.
שעומד בראשו אדם שחמק מעונש
על הברחת סמים ליפן ושלוחיו נתפסו.
חומר למחשבה.

Member
1 year ago

פוסט מעולה ואני מאוד מתחבר למסקנה הקודרת. רק שאצלי זה מכיוון שונה. אני לא נגד דת. אני פשוט לא מעסיק את עצמי בזה. זה כמו שאני לא נגד אמונה בחייזרים או אמונה ששותלים צ'יפים בחיסונים לשפעת. שכל אחד יאמין ויעשה מה שבא לו ושכל קהילה תחליט עבור עצמה מה טוב לה. אני לא שופט אף אחד על ההחלטות הקהליתיות שלו. בדיוק מהסיבה הזאת אני מקבל את הכרעת הרוב בישראל ומאמין שהרוב יודע מה טוב לו והוא גם יישא במלוא האחריות על ההחלטות שלו. לטוב ולרע. לכן, אני לא חושב שהמדינה מתה. אני חושב שהזיקה שלי לישראל מתה. וזה אגב קרה… Read more »

עידו
Guest
1 year ago

חרטא
מאחל לך רק בריאות וחג שמח!

ניב
Guest
1 year ago

צודק בכל מילה. אני כעת לומד תואר אקדמי ונשארו לי בערך שנתיים, אך בשבילי זה סיוט להישאר פה אפילו לכמות הזמן הזו… האם יש דרך שאתה מכיר לעבור לפני שמסיימים את התואר (תוך כדי השלמתו מחוץ לארץ כמובן)?

Libertarian
Guest
Reply to  ניב
1 year ago

כמו שאפשר להתחיל תואר בחו"ל, אפשר גם להמשיך. השאלה מי יכיר לך במירב הנקודות האקדמיות. בגרמניה יתנו לך ללמוד כמעט בחינם. הם מין מדינה נדבנית, כרגע. נגיד אפילו תצטרך להתחיל מחדש, בהתחשב בסכנה המרחפת של מלחמת ישראל – איראן – חיזבאללה – חמאס עזה – גדה מערבית – איראן בסוריה (שצוברת שם המון נשק), האם שווה לך להישאר ל-Great Showdown, או כדאי ללכת? קיימת האפשרות שאיראן תתקוף בצורה "לא הגיונית" קודם. אולי הם חושבים שעדיף להם בכל מקרה לתקוף קודם, ואולי הם תיאמו עם סין שסין תפתח במלחמה עם טאיוואן, ואז ארה"ב תיאלץ לפצל כוחות, ואירופה כבר מושקעת באוקראינה וכבר… Read more »

ניר
Guest
1 year ago

לדעתי, הדבר הכי חשוב שאתה מתעלם ממנו זה שבשאר מדינות העולם (המערבי והלא מערבי) אין תפיסה כל כך פנאטית של "המדינה שלי" במוחם של האזרחים. מדינה זה מקום שבו אתה חי ומתפרנס, יש עוד מדינות בעולם, וזה לא פשע להגר אם מתאים לך.
נראה שגם אתה נתפסת לחיידק הזה ולכן כתבת נאום חוצב להבות כמו שכתבת אבל זה מצביע דווקא על תודעה לקויה שלך – מדינת ישראל היא בסך הכל מדינה, היא לא מגדירה אותך כבנאדם. לא טוב לך? תעזוב למקום טוב יותר בנונשלנטיות, למה צריך את כל הפאתוס הזה ?

Reply to  ניר
1 year ago

זו שאלה שחוזרת בחלק מהתגובות – לא רק למאמר האחרון, גם אני שאלתי את עצמי כמי שפרסם פה כמה פוסטים: מה המניע לכתיבה, ואם כתיבה – למה דווקא על זה? במילים פשוטות: מה לראבאק? התשובות "תרפיה" או "אכפתיות" הן נכונות, אבל רק חלקית. התשובה המלאה יותר היא שאדם איננו סכום צרכיו הפיזיים. למה צייר מצייר? אומנות לא יכולה להיות בעלת ערך אמיתי, אם זה רק כדי למכור תמונות. בעיני הסובייקטיביות, גם הצורך של מגיבים נובע במידה מסויימת מצורך אנושי שלא עמדתי על טיבו, לתהות על השאלות "מה ראוי" או "מה נכון". בפוסטים קודמים העליתי את מושג השיוויון וטענתי שהוא חיוני… Read more »

ניר
Guest
Reply to  קיכלי הסהרון
1 year ago

העניין הוא שהנודד עדיין כלוא בכלא מחשבתי שהוא מנסה לברוח ממנו דרך הכתיבה. מה שאני טוען זה שהכלא הזה הוא חלק מהבעיה עצמה – שטיפת מוח ארוכת דורות (מיתוס יציאת מצריים וכל זה) יצרה מעין תלות רגשית/נפשית של היהודים אשר בישראל, ברעיון של מדינת יהודים. הרעיון הזה הוא סובייקטיבי אפילו אם הרבה אנשים מאמינים בו. לכן, כל עוד אתה נלחם לטובת צד אחד או אחר סביב הרעיון הזה (ואת זה ניתן לראות בכתיבה שלך שבאה להורות על מה צריך לתקן, מה צריך לעשות), אתה מנציח את היותך כלוא בו. גם אם תעבור למדינה אחרת (או שכבר עברת, לא שמתי לב),… Read more »

Tomer
Guest
1 year ago

הכל נכון, אבל מה הטעם להזיל דמעה על מדינה שנולדה בחטא? "יהודית ודמוקרטית" – yeah, right, האם מישהו יכול היה לחשוב על אוקסימורון בוטה יותר?! ב-2023 אין מקום למדינות שמגדירות את עצמן באמצעות דת, ומדינה שמתמידה בזה, מקומה במועדון ה-"מכובד" של מדינות ערב, איראן ופקיסטן. כפי שכתבת, מסלולה של המדינה הותווה בימיה הראשונים מעצם הגדרתה. גם החילוניים (עפ"י הגדרתם העצמית) יעידו על עצמם שהם ציונים נלהבים, דבר שפירושו: אמונה איתנה בזיקתנו לציון. נשאלת השאלה: בהיעדר כל זיקה לתורה, מה ההגיון בהיאחזות דווקא בפיסת אדמה בלב ההגמוניה הערבית בלבנט? ומה בכלל מגדיר את "העם היהודי"? ואם אין עם, מדוע הוא זקוק… Read more »

Tomer
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
1 year ago

אני כבר קפצתי לסירת ההצלה לפני עשור… מפתה לומר שראיתי את הקרחון מרחוק, אבל האמת היא שלא יכולתי לסבול את החיים שם גם ללא ההתפתחויות הפוליטיות מאז. בוא נאמר שמהמרפסת שלי ניבטות פסגות מושלגות.