Sign In

Remember Me

אני מתבייש להיות ישראלי

אני מתבייש להיות ישראלי

אני עוקב אחר הנעשה במלחמה באוקראינה ומתבייש במדינה שפעם אהבתי. מדינה שבמגילת העצמאות שלה חרטה את ההכרה בזכויות האדם באשר הם, ללא הבדל דת, גזע ומין, ומזכירה לעולם בכל הזדמנות על "הסבל של העם היהודי" תומכת בממשל הרוסי הפשיסטי בעצימת עין.

במשך עשרות שנים ישראל טיפחה את מיתוס הקורבן, דוד מול גוליית, המדינה היהודית הקטנה מוקפת אויבים שנלחמת בחירוף נפש נגד הרוצים להרעה לה הפכה את עורה ומכרה נשק לגוליית.

אילו הינו מצמידים 'גלאי רגשות' לבכירי מערכת הביטחון, הייתם מזהים פחד משתק או לחילופין הערצה עיוורת כלפי הממשל והצבא הרוסי. ההתרפסות מחלחלת גם לפוליטיקאים כמובן, שימכרו את אמא שלכם לרוסיה הסובייטית.

מדוע ישראל שנחשבה בעבר לכוכב ה- 51 של ארה"ב, הפכה להיות הכוכב האדום בדגל ברית המועצות?

שבוע לאחר תחילת המלחמה, בנט, ראש הממשלה הפתטי זחל ללחוץ את ידו של הפשיסט הרוסי, כביכול בתפקיד המתווך, שכל כך לא אופייני לישראל ונידון מראש לכישלון. ישראל מטבעה לא בנויה באופיה להיות מדינה ניטרלית. ישראל מעצם קיומה היא מדינה שיש לה שפה, תרבות, דת ומאפיינים ייחודים. זה לא ברור? האם שיגעון הגדלות של ראש הממשלה מסנוור אותו מהתפקיד עליו הוא אמון: לשרת את אזרחי ישראל, ולא את המשטר הסובייטי.

ניטרליות משמעה תמיכה ברוסיה. ישראל לא יכולה להיות ניטרלית כלפי הזוועות שביצעו הנאצים ביהודים (ולא רק), אז איך הפוליטיקאים מעיזים לבחור בצד הניטרלי??!

המלחמה באוקראינה, היא מלחמה קלאסית בין טובים לרעים. זה מאבק בין הגישה הקולקטיביסטית הרוסית שמעמידה את המדינה, המנהיג או האידיאל כדבר העליון שקודם לזכויות הפרט, לבין הגישה האינדיבידואליסטית הדוגלת בחירות האדם, קניינו ואושרו שמייצגת אוקראינה.

כשהייתי תלמיד בבית הספר היסודי המורות היו טורחת לפמפם לילדים הקטנים במוח בכל שנה, איך יהודים היו מובלים בשואה ברכבות למחנות ההשמדה אבל אף אחת מבעלות הברית לא טרחו לפוצץ את המסילות כדי למנוע את המשך הרצח ההמוני. כי לא היה אכפת להם! אבל לנו, העם היהודי, יש ערכים! אנחנו אור לגויים.

במציאות, הרבה ישראלים (חילונים) תומכים באוקראינים, ויש גם מיעוט ישראלי-רוסי ששרפו את הדרכון הרוסי שלהם. אבל זה מקומם לגלות שלישראלים (דתיים) רבים כל כך לא אכפת ממלחמה עד שזה מגיע לאיזה פיגוע בהתנחלות חרדית ואז הם מתעוררים (משמחה כמובן, כי האתוס שלהם קיבל חיזוק). הדם היהודי הרי נעלה כי אנחנו הגזע הנבחר.

שבשנת 1967 ישראל הייתה המדינה החביבה בעולם המערבי. יותר משלושה צבאות ערב פלשו אליה מכל עבר. מבחינה מספרית ישראל היתה בנחיתות אבל ניצחה בגדול. צה"ל הפך למיתוס, מתנדבים מאירופה וארה"ב הגיעו להתנדב בקיבוצים ובצבא! לעזור למדינה היהודית שייצגה מדינה חלוצה, חופשית ושוחרת שלום.

בגישתה המגומגמת כלפי המלחמה באוקראינה ישראל איבדה את זה סופית, ואוקראניה זכתה במעמד הנכסף. אגלה לכם סוד: הפוליטיקאים בישראל לא אוהב את זה. ישראל היא כבר לא בתפקיד הקורבן יהודי הנצחי, ואת זה יודע ראש הממשלה הפתטי ולכן היה חשוב לו להבהיר לעולם שהשואה היא משהו אחר, הרי היא מיתוס וזה מה שקולקטיביסטים מעריצים, שחלילה פשעי המלחמה שהרוסים מבצעים באוקראנים לא יתפסו את המקום של השואה. האם יש הבדל בין יהודי שנרצח בשואה לאוקראיני שנרצח בבוצ'ה? בעיניי חלק מישראל בהחלט יש הבדל, כי לאחד יש דם יהודי טהור, והשני סתם גוי שנשמתו כשל בהמה טמאה. המלחמה באוקראינה מעצבנת הרבה דתיים ולאומיים בישראל. היא מסיטה את תשומת הלב מהפיגועים האיסלמיסטים בישראל, מגמדת את תפקיד הקורבן שישראל ניזונה ממנו וכמיהה לשווק את עצמה ככזו לעולם.

ישראל פספסה את ההזמנות

היה לישראל הזדמנות היסטורית – לחזור לתודעה העולמית, אבל לא בתפקיד הקורבן, אלא בתפקיד הסופרמן.

אילו לפוליטיקאים ולקציני צה"ל היה אומץ לב ויושר מנהיגותי, שבוע לאחר תחילת המלחמה, הם היו משמידים את הבסיס הצבאי הרוסי בסוריה. וביום למחרת שולחים את חיל האוויר להשמיד את רוב הספינות הרוסיות בים השחור, ומשם לחסל כמה מתקני צבא אסטרטגיים רוסיים בשטח האוקראיני. זהו. ראש הממשלה הפתטי היה מקבל תהילה עולמית ואני הייתי כותב מאמר באתר הזה שסוף סוף אני גאה בצה"ל, לראשונה בחיי.

אתם חושבים שיצאתי מדעתי? אז אני חושב שלישראל מעמד מיוחד כי היא לא חברה בנאט"ו והיא קרובה יחסית לאוקראינה, ולכן לישראל הייתה הפריבילגיה לבצע "פעולה צבאית מוגבלת" נגד הצבא הרוסי בשטח אוקראינה בלבד, וכמובן לא לפני שמנתקים את היחסים הדיפלומטים ומציגים לעולם מודל ביחסי חוץ – אין יחסים דיפלומטים עם מדינה פשיסטית, שיתחלף המשטר נפתח שגרירות מחדש. העולם היה מריע לאומץ הלב ומנתק את היחסים הדיפלומטים עם רוסיה לאחר שישראל הובילה את המהלך המתבקש.

ישראל של 2022 היא חצי מעצמה צבאית, מבחינות רבות יש לה יכולות שלרוסיה אין. אני סבור שאילו היה גבול משותף בין רוסיה לישראל והם היו פולשים, לא היה להם סיכוי, תוך שבוע הרוסים היו מובסים אילו עמדו פוליטקאים וקצינים אמיצים ונחושים בישראל.

חיל האוויר משתמש במטוסים אמריקאים, העליונות האווירית שלהם מוחלטת, אין להם שום מתחרה, לא רוסי ולא חיקוי סיני. הטנקים הישראלים (מרכבה) עם המערכות להגנה על הצוות (מעיל רוח) היו משמידים בקלות את הגרוטאות החלודות של הצבא הרוסי ומסוקי האפאצ'י היו מחסלים את כל מה שכתוב עליו Z, V או O.

לישראל יש צבא מערבי מתקדם, שהיה אפשר לנצל אותו בשבוע הראשון למלחמה, אבל עם מטה כללי מסורס ופוליטיקאים פחדנים, מה אתם מצפים? לחייל האוקראיני המצוי של היום יש תעוזה פי מאה יותר מהקצין הישראלי הבכיר שנאבק במשך רוב שירותו הצבאי להגדיל את המשכורת והתנאים המפליגים שלו ושל אוכלי החינם האלה שיושבים במטכ"ל עם רגליים משקשקות וידיים רועדות מפני ארגון טרור עלוב בעזה שקובע את כללי המשחק ושאותו היה צריך להכחיד מזמן.

אם הבריון הרוסי יאיים בנשק גרעיני אז צריך להבהיר – אילו הם יתקיפו את ישראל בנשק גרעיני, אז גם ישראל תגיב בנשק הגרעיני שלה נגד רוסיה.

ומי בתפקיד הסופרמן במזרח בתיכון?

אני צופה בסרטונים משדות הקרב באוקראינה ורואה מזל"טים טורקים! כל הכבוד.
זו טורקיה של דיקטטור אחר שמחמשת את אוקראינה ולא חוששת מאיזה בריון רוסי שמנפנף בזין המגודל, העקוף והשמן שלו.

ישראלים מעריצים מנהיגים פשיסטים: פוטין, טראמפ וביבי
אותם ערכים לאומנים ואותה פילוסופיה אוטוריטרית משותפת לשלושתם

המלחמה באוקראינה תיגמר מתישהו. אוקראינה, שהפכה לחזית של העולם המערבי נגד העריצות הרוסית חייבת לנצח, כל תוצאה אחרת אומר שהעולם החופשי יפסיד –
אם אוקראינה מנצחת כולם יזכרו את הפחדנות הישראלית והכניעה לדוב הרוסי האימפוטנט, את הזחילה של ראש הממשלה, ואת הסירוב הישראלי למכור לאוקראניה נשק התקפי מתקדם.
אם אוקראניה תפסיד, העולם החופשי יפסיד. זה אומר שהרעיונות הפשסטים הרוסיים יתפשטו, סין תתפשט, וכמובן כל שמוק מוסלמי שמנהל מדינה נכשלת כולל ארגוני הטרור בעזה ובגדה יביסו את ישראל "החופשית". מעבר לשאלה של מוסר (שאף אחד מהפוליקאים ובכירי מערכת הביטחון לא שואלים), זו גם שיקול תועלתני כי הפסד של רוסיה אומר שצה"ל חופשי לפעול בסוריה ואירן מובסת.

אז אם בשני התרחישים ישראל מפסידה – אז למה שלא תהגרו ותתמכו במדינה שתומכת בחירויות האדם?
הרי ישראל מוכיחה שהיא כבר לא מתיימרת לתמוך בזכויות האדם, היא מתיימרת להיות מדינה ניטרלית. מגוחך!

אני לא יודע איך לבטא במילים, אני מלא אכזבה ובוז כלפי המעט החיובי שנשאר לי מישראל, אז כתבתי את המאמר הזה. האתר הזה הוא תרפיה אישית שלי, איפה שאני יכול לשפוך את התסכולים שלי על המדינה שפעם אהבתי.

הגישה הרווחת בעיניי רוב הישראלים שזו הבעיה של האוקראינים, שיסתדרו בעצמם. "למה להכניס את עצמנו למיטה חולה?" או "עניי עירך קודמים" – עם הגישה הזאת, כשאתה רואה מהחלון את השכן שלך מכה את אישתו, אתה שותק, כי זה לא העסק שלך. גם שאתה מגלה שילד בבית הספר שבו לומד הילד שלך עובר התעללות מינית, אתה שותק, כי זה ילד ממשפחה אחרת, לא שלך.

אגב, במלחמה הבאה, שהפלסטינים ישגרו טילים לישראל, והדרך היחידה להשמיד אותם תיהיה להרוס בניינים בעזה, אז תצפו שעוצמת תגובה הבינלאומית תיהיה חריפה פי מאה ממה שהיתה עד היום. כי עכשיו כשישראל בצד של הרעים, אף אחד לא יעשה לה הנחות (גם כשהיא צודקת).

כמו שאומרים תאכלו את הדייסה שבישלתם לעצמכם …או שתרדו מהארץ ✈️😃

הערות

  • שר החוץ, לפיד – יבב פה ושם למען אוקראינה, כמובן לאחר התייעצויות ואישור ממערכת הביטחון – "שלא יגידו שישראל בצד הלא נכון", קל לייבב אבל במציאות העזרה העלובה של ישראל מסתכמת במשלחת של כמה רופאים שהקימו אוהל ליד הגבול עם פולין. תנו לניו זילנד לעשות את זה. ישראל היתה צריכה למכור נשק התקפי מתקדם והרבה. ישראל נכשלה ותשלם על זה מחיר.
  • סוריה – התירוץ שישראל במצב רגיש בגלל המחנה הצבאי הרוסי בסוריה, הוא דווקא הזדמנות מצויינת להשמיד אותו. מי שחושב אחרת – הוא פשיסט שמעריץ בריונים או קצין פחדן בצה"ל.
  • אירן – ההתפרסות הישראלית רק תחזק אותם לתמוך באירן. דווקא הזהירות או הניטרליות תגרום לרוסים לסייע לאירן, משום שהם מריחים פחדנים, וכבריונים הם מבינים רק כוח. בפועל, "ההליכה על ביצים" בעצם משיגה מטרה הפוכה. (שימו לב ששר החוץ הפשסיט של רוסיה כינה את היטלר יהודי ועוד שטויות אחרות. במילים אחרות, ככל שישראל מלקקת לרוסיה, ככה לאירן יהיה נשק גרעיני מהר יותר).
אני מקווה שהפוסטים שלי יעודדו אותכם ויעניקו לכם השראה להגר וגם למצוא את האושר האישי שלכם :) קריאה נעימה.

Subscribe
Notify of

24 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אודליה
Guest
5 months ago

כתבתה פה הרבה דברים, אבל!!! אם היתה לומד היסטוריה עולמית, לפחות קצת, אז היתה יודעה, שברית המועצות מאוד תמחה בהקמת ארץ ישראל, לעומת ארה"ב ואנגליה, שרצו שיהיה פה מדינה פלסטינית עם רוב ערבי! אם אתה כל כך מתבייש שאתה אתה ישראלי ואומר שפוטין הוא נאצי, אז למה אתה לא מתבייש שבקנדה הצדיעו עם מכאת כפיים לגאליצינה ללוחם מלחמה בגרמניה שהיה אוקראיני במקור והרג מיליוני יהודים באוקראינה ומדינת ישראל שוטקת לא הוציא אפילו מילה אחד על הבושה שהיה בפרלמנט הקנדי. זה שפוטין היום נלחם בנאציזם של אוקראינה ואנשים שעשו מבאנדרה גיבור שלהם שהיה רוצח של יהודים. אתה מאז להגיד שאתה מתבייש… Read more »

ברננקי
Guest
1 year ago

את מה שהמעצמות ארה"ב עם 350 מיליון תושבים וסין עם מיליארד וחצי תושבים לא עושות אתה מבקש מישראל הקטנה עם 10 מיליון תושבים לעשות? אולי אתה לא יודע, אבל ישראל חלשה, מאוד חלשה. לישראל אין גרוש על התחת. חובות עצומים, יותר מ 1100 מיליארד ש"ח ממשלת ישראל חייבת. כל אזרח חייב לממשלה כ 100 ש"ח עבור האוברדרפט שממשלות ישראל לדורותיהם טיפחו. מאיפה תביא כסף להרפתקאות כאלה?

רוסיהו והאטום
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
1 year ago

מדוע ארהב החזקה מכל מדינות העולם
לא תוקפת את רוסיה? ארהב לא פוחדת מאף מדינה
היא יכולה להלחם בכל מדינה.
אז אם ארהב נמנעת מכך מגישה ריאליסטית
אז אתה חושב שישראל וסין יעשו זאת?
אם יש לך ספק כלשהוא שרוסיה לא תשתמש
באטום נגד כל מדינה שתפלוש אליה אז
אתה טועה בחשיבה.אם ארהב לוקחת את זה
בחשבון אז הרי שיש על מה לסמוך עליה בנושא
זכותך לחשוב אחרת.

דאדא
Guest
1 year ago

לא זכור לי שהנאצים מאוקראינה עזרו לישראל במערכה/מלחמה/מבצע כלשהו.

נטשה
Guest
1 year ago

ב1999 קדומני סרביה פלשה לקוסובו והשאירה עשרות פליטים באוהלים מחוסרי כל. האם אז ישראל פתחה את שעריה לעלות עשרות ומאות קוסובים שאיבדו את ביתהם במלחמה. התשובה היא לא.גיאורפית ישראל לא הכי קרובה לרוסיה, ולכן היה קל למדינות השכנות להכניסם לשיטחה, אלמנט נוסף הוא המנטליות .. לפליט אוקראיני יהיה הרבה יותר קל בגיאורגיה מאשר בישראל, השפה השניה שם קרובה לאוקראינית, עלות המחיה זהה לאוקראינה. למה מדינות למשל כמו צרפת, אוסטריה לא פותחות את הגבול, אחרי כל הזוועות שהם גרמו ליהודים בשואה?. שכר המינימום באוקראינה הוא כ 200 יורו בערך גם אם המשכורת נגיד היתה גבוהה ממינימום משמעותית נגיד 1000 יורו זה… Read more »

מרגיש לא שייך...
Guest
1 year ago

גם אני מתבייש במדינת ישראל ורק חשוב שתדע, לא כל אחד יכול לרדת מהארץ ולהגשים את החלום הזה של חיים טובים יותר, כי החיים מחוץ לישראל הרבה יותר טובים, גם אם הוא רוצה, יש הרבה סיבות למה, הרבה מדינות לא רוצות מהגרים ישראלים, והמדינות שמוכנות לקבל ישראלים, מקבלות אותם כי יש להם תואר כל שהוא מאוניברסיטה או מכללה, או עוד כמה סיבות כאלו ואחרות, ולמי שאין, תקוע במקום הזה שניקרא "ישראל", ארץ אוכלת יושביה…

ערן
Guest
1 year ago

מאוד לא מסכים. יש מספיק סיבות להתבייש בישראל, אבל לטעמי ההתנהלות מול אוקראינה היא לא אחד מהם. אתה יכול לדבר כמה שאתה רוצה על הצבא הרוסי עם הגרוטאות החלודות שלו, אבל האמת היא שרוסיה היא עדיין מעצמה צבאית חזקה. המלחמה שמתנהלת היום באוקראינה היא למעשה מלחמה של רוסיה נגד נאט"ו על אדמת אוקראינה. אם זה באמת היה רק רוסיה נגד אוקראינה, הרוסים היו כובשים אותה תוך פחות משבוע. בכל מקרה, מה שאני מנסה להגיד, זה שהקונספט של לתקוף את בסיסי רוסיה בסוריה הוא הזייה אחת ענקית שתביא עלינו רק מוות ותגרור את ישראל לקונפליקט הצבאי הגדול בתולדותיה. אני לא רואה… Read more »

לא זה ולא זה
Guest
1 year ago

ישראל חיה במרחב עולמי גלובלי.
ולכן היא מתמרנת בין כל הצדדים.
אם ארהב הגדולה לא מפציצה בסוריה את רוסיה.
אז אתה רוצה שישראל תעשה זאת?
ובלי להכנס לתרחישי שווא.
ישראל לא תפציץ ורוסיה לא תפלוש.
שניהם תרחישים דמיוניים בדיוניים הזויים
שמתאימים לסרטי מדע בדיוני

אנונימי
Guest
1 year ago

לא מסכים בכלל

מסכים חלקית
Guest
1 year ago

ישראל הייתה צריכה לעזור עם נשק ו לגנות בצורה הרבה יותר משמעותית את רוסיה, אין ספק. בעיקר מבחינה מוסרית אבל גם פוליטית.
הרעיון המקסים שלך לפתוח במלחמה כוללת נגד רוסיה נשמע לי כמו בדיחה שאפילו ילד בגן לא היה לוקח ברצינות, במיוחד הטיעונים המצחיקים על הרתעה גרעינית מולם.
ניכר שהמאמר נגוע ברגשות עזים שמביסים כל רציונליות בסיסית, ואני מבין לליבך עקב הנסיבות המצערות, אך איני יכול לקחת אותם ברצינות, מתנצל (:

Last edited 1 year ago by מסכים חלקית
מסכים חלקית
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
1 year ago

אני ממש התעצבנתי מהאופן שבו התייחסו לפליטים האוקראינים הלא יהודים בתנב"ג בהתחלה – דבר שמוכיח הרבה מהביקורת שלך על ישראל בכל הסיטואציה הזאת. אבל – אני חושב שלא ירדת לסוף דעתי לגבי החלק השני. השמדת הבסיס הצבאי הרוסי בסוריה משמעותו דפקטו הכרזת מלחמה כוללת על מדינת רוסיה, שלא לדבר על קיום מבצע צבאי "מוגבל" נגד המעצמה הצבאית השנייה (יש אומרים הראשונה) בכוחה בעולם. זה יהיה מבצע צבאי מוגבל בדיוק לכמה שעות או שניות עד שכל יושבי האזור הזה שנקרא ארץ ומדינת ישראל יושמדו. כל ה 11-12 מיליון. זה מה שיקרה ולא האמריקים או אף אחד אחר יעזור. האמת, אולי הרוסים… Read more »

מסכים חלקית
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
1 year ago

אני מרגיש שהגענו ל DEAD END בוויכוח הצבאי, ובכנות הוויכוח הזה פחות מעניין כי הוא תיאורטי ויישאר כזה ככל הנראה.
בנוגע לפליטים, עוד דבר שהרתיח אותי הוא הדאגה המוגזמת והקריאה הפחדנית של המדינה ליהודים אוקראינים שחיים שם וצריכים להילחם ולשרת בצבא, לברוח לישראל במקום להילחם על המדינה שלהם.

פשוט בושה, אם זה היה הפוך הרי היינו משתגעים וקוראים לאנשים האלו בוגדים.
עם שלא רואה את עצמו במראה כל פעם מחדש.

אני אוסיף שאני מקווה בכל ליבי שרוסיה תקרוס לתוך עצמה מבחינה כלכלית וחברתית, כי מתפתח פה ציר רשע חדש של רוסיה-סין-צפון קוריאה ונספחים.

Last edited 1 year ago by מסכים חלקית