Sign In

Remember Me

הבחירות בישראל – כחול לבן!

הבחירות בישראל – כחול לבן!

יש לנו מפלגה חדשה 🙂

אילו לא הייתי יודע שמדובר בישראל הייתי משער שזו מפלגה ערבית או אפריקאית כלשהי. למה? כי שלושה מתוך ארבעת מייסדה הם רמטכ"לים. זוכרים את סדאם חוסין? זה שהיה פעם נשיא עירק עד שהוצא להורג – גם הוא היה רמטכ"ל, רק שלו לפחות היה סטייל, עם המדים המרשימים ואקדח בנרתיק הוא היה הגבר שבגברי עירק יורה באוויר לפני קהל משולהב. קחו כמעט כל ראש מדינה ערבית ואפריקאית ותגלו שגם הוא היה רמטכ"ל. יש עתיד לכחול לבן!

ראש הממשלה הנוכחי היה מפקד סיירת מטכ"ל, זה שלפניו היה גם בסיירת וגם רמטכ"ל ועכשיו יש לנו עוד רמטכ"ל לראשות הממשלה של מדינה שסדר העדיפויות שלה הוא: לא חירות הפרט, כלכלה או חברה, אלא צבא! מה עוד יש? מנחה טלוויזיה! עד כמה זה נמוך? בדיוק כמו התוכניות שלו, בידור להמונים.

איך זה שאחרי יותר משבעים שנה יש אנשים שרואים בצבא מודל ומופת. אין ספק שצה"ל הוא מספר אחת – הוא הארגון הכי מושחת בישראל. הכי לא יעיל ועם התקציב הגדול ביותר שההישג הגדול ביותר שלו הוא היכולת לגייס בכפייה אנשים שלא רוצים בכך. על מה הערצה העיוורת אחרי הגנרלים האלו?

מה תעשה מפלגה שבראשה עומדים רמטכ"ל ומנחה טלוויזיה כראשי ממשלה? אגיד לכם: עוד תקציבים לצבא לא מקצועי ולשירותי הביטחון בזבזניים (החברים שלהם) בזה תהיו בטוחים. וכשיגיע תורו של הבדרן יעשו סקרים על פיהם יישק דבר. אין אידאולוגיה, אין ערכים, אין שום דבר. זו מפלגת אווירה, סתמית ורדודה שאין בה כולם חוץ מהמסר העצוב שאלו הם פניה של החברה הישראלית. שימו לב לנבחרת המקושקשת של המפלגה הזאת: יו"ר הסתדרות שרוצה להיות שר אוצר, מנחת טלוויזיה שעצים חשובים לה יותר מאנשים – סלט של אנשים חסרי טעם או מרים במיוחד שסופם להחמיץ מהר…

אבל עוד לא אבדה התקווה ובארץ הקודש יש ערכים ועוד איך! אלו מפלגותיו של מלך מלכי המלכים, הקדוש ברוך הוא יתקדש ויתרומם שמו מעתה ועד עולם ועדיף בלי אמן. יש להם משנה סדורה להתעלל בכל מי שהוא לא מהגזע הנבחר ושלא אכל תרנגולת בביצת אימו (או שזה גדי בחלב אימו?). יש להם כל מיני אמונות שגורמות למאמינים שלהם להישאר עניים, בורים ודיי אכזריים לכל מי ששונה מהם במיוחד לגברים שאוהבים לעשות ביד אחד לשני. חשבתי שמפלגות כאלו נכחדו מהאנושות אבל המזרח התיכון מלא בזומבים שהמוח עזב אותם ברחם אימם…

מפלגות אחרות דורשות שוויון – המצע שלהם הוא בפשטות לשדוד את כספם של אנשים יצרניים כדי להעביר אותו לציבור בוחריהם. הם יגידו שזה לטובת הקהילה או המדינה (ברית המועצות?) אבל האמת שהכסף הזה מגיע לבטלנים ולעצלנים שלא רוצים לעבוד כי לקבל כסף חינם והטבות מהמדינה מבטיח להם תמיכה בקלפי. אלו מפלגות השמאל, הן מסתתרות מאחורי התווית "מדינת רווחה" שבפועל התוצאה הסופית היא הידרדרות מוסרית, פגיעה בזכות הקניין והחירות ופשיטת רגל כלכלית. אל תאמינו למילים היפות שלהם, הם מסוכנים כמעט כמו אנשי הדת.

בכל בחירות חדשות מנסות את מזלן מפלגות הנישה. הפעם אחת מהן מתמקדת בבריאות. האם הבריאות חשובה? מאוד! ומה הפתרון המוצע? לשפוך עוד כסף על מערכת הבריאות ולהפוך אותה לפחות יעילה, יותר מושחתת ובירוקרטית. כנ"ל בדיור, הרי מחירי הדיור יקרים להחריד. ומה מציעים לנו? לסבסד דירות – אבל 'המחיר למשתכן' הוא קטסטרופה. עוד התערבות, עוד רווחה, זה לא עובד, לא במדינות הסקנדינביות (מיתוס) ולא בשום מקום אחר בעולם. הפתרון להפשיר את קרקעות המדינה שמחזיקה במעל לתשעים אחוז מהן, לאפשר תחרות אמתית בין מפעלי המלט, לאפשר ייבוא של טכנולוגיות בנייה חדשות בלי מסים מטורפים, לבטל את הרגולציה הקומוניסטית שיש בארץ בענף וכדומה. המפלגות האלו לא שונות מהקיימות, אבל מי לא רוצה להיות חבר כנסת או שר?

רגע, והמפלגות הערביות? ולמה בכלל הן ערביות? האם בארה"ב יש מפלגות סיניות או מפלגות לשחורים? לא. זה ההסבר שלי: בישראל יש אפליה גזענית ושיטתית נגד ערבים מאז הקמת המדינה. שנים של אפליה, קיפוח והתעלמות גרמו לערבים הישראלים להקים מפלגות הזויות שמצע שלהן הוא סוציאליזם + איסלאם + פלסטינים והתוצאה עגומה מאוד לכולם. למזלם של הערבים הישראלים הם חיים בישראל ולא באחת מה- 22 המדינות המוסלמיות שלא הביאו שום ערך לאזרחיהם או לאנושות בכלל.

מפלגת השלטון בעשור האחרון מחזיקה מעמד יפה. איך? יש להם נוסחה שעובדת. דמגוג ראשי שמצטלם טוב מכל זווית, מצע כלכלי שמחלק מתנות לבוחריו אבל לא עד לפשיטת רגל כלכלית. פנייה נרגשת לציבור המאמנים שארץ ישראל היא מנהר מצרים עד הנהר הגדול נהר פרת ואיכשהו זה עובד. הם מצאו את האיזון שמתאים לעם שיושב בציון והם נבחרים שוב ושוב, כי כל אלטרנטיבה גרועה יותר. לטווח הארוך אני לא סבור שמפלגת כחול לבן תצליח יותר מהליכוד, לפחות בליכוד יש איזשהו כיוון או לפחות דמות דומיננטית שקובעת מה עושים, ולא שאני תומך בהם אלא שזה עובד.

אז מהי האלטרנטיבה בעיניי?
מפלגה של אנשי עסקים מצליחים, יזמי הייטק ויזמים בכלל, אולי גם פילוסופים, מהנדסים ומדענים. מפלגה שהמצע שלה הוא חירויות האדם. לא שוויון, לא אלוהים, לא עצים ועננים, אלא אנשים, או ליתר דיוק: הפרט, האינדיבידואל. אמונה באדם, בחירותו ובבחירותיו לעשות את מה שהוא רואה לנכון שטוב לו. חירות מלאה ולא רק כשנוח, אלא תמיד, שחירות הפרט עולה על "האינטרס הציבורי" בכל מצב – כי אין פשרה בזכויות האדם: חיים, חירות וקניין פרטי.

האור בקצה המנהרה היא התנועה הליברלית החדשה – למען חרות הפרט ושוק חופשי. אבל אף אחד לא שמע ואלו ששמעו לא התרשמו. אולי אנחנו צריכים עוד מהפכה צרפתית למען זכויות הפרט או לחכות חמישים שנה…

עדכון 2020: זוכרים כשהמאמר הזה נכתב, רבים וטובים ראו בראשי המפלגות של "כחול לבן" את הישועה ממפלגת השלטון המושחתת. לא עניין אותם שלמפלגה הזאת אין ערכים, אין פילוסופיה, אלא העתק מדוייק של הליכוד עם גנרלים מגוחכים. ואז כולנו ראינו את הבגידה הגדולה של ראשי מפלגת כחול לבן 🙁 בפעם הבאה תבחרו אנשים שיש להם פילוסופיה, אידיאולוגיה – "רק לא ביבי", זו לא אידיאלוגיה – זה כלום, שום דבר.

עדכון 2022: הבלון התפוצץ סופית. מדינת הלכה מוקמת בימים אלו בארץ הקודש. הודות לרדידות הפילוסופית שלכם (קשים מפלסטיק??!) נתתם לטאליבנים היהודים לשלוט בארץ.

אני מקווה שהפוסטים שלי יעודדו אותכם ויעניקו לכם השראה להגר וגם למצוא את האושר האישי שלכם :) קריאה נעימה.

Subscribe
Notify of

19 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Flying Dutchman
Guest
5 years ago

מה שעצוב פה עוד זו העובדה שהשירות הצבאי משפיע בישראל על תחומים אחרים בחיים, כמו למשל העדפה במקומות עבודה (בכל תחום שהוא). גם מי שלא משרת מכל סיבה שהיא ישר מתייחסים אליו כאל מוקצה מחמת מיאוס, שופטים אותו לרעה ומתייגים אותו בתיוגים שליליים, כי הרי השירות הצבאי זה ערך קדוש וכל שאר הדברים החשובים בחיים, כמו האדם עצמו, כבוד האדם, אינם חשובים כלל.

Ariel
Guest
Reply to  Flying Dutchman
5 years ago

גם ביוון יש העדפה ברורה למי שעשה צבא, רק שכאן השירות חובה הוא 10 חודשים בלבד!

הישראלי המכוער
Guest
5 years ago

צה"ל זה צבא כיבוש, ממזמן לא צבא הגנה לישראל… ואכן, מסכים איתך. במקום להתעסק באזרח הפשוט המדינה מתעסקת בקקי,כאילו רק הביטחון חשוב, והאזרח הפשוט הוא רק בונוס.
אני שם בל"ד בקלפי. המדינה הזו הלכה קאפוט. ישראל מעולם לא הייתה מפולגת יותר.

ביטול צבא החובה
Guest
5 years ago

הפיכת הצבא להתנדבותי מקצועי תפתור חלק מהבעיה שאתה מציג.היום הושקה תנועה העוסקת בנושא.ממילא חצי לא מתגייסים.לא חרדים.לא מוסלמים.ולא חילוניות המתחזות לדתיות.ולא משתמטי מצפון.ולא מתחזים לחולי נפש.

ארנון
Guest
5 years ago

מפלגת "חכמים ומוצלחים" לא תקרה בישראל כי זה לא מדבר אל העם. העם אוהב שביבי "יורד" אליהם בשפה בהלך רוח בטונים. אוהב שהוא מדברר עבורם את השנאה שלהם והאינטרסים שלהם, גם אם הם כלל לא מושכלים, כלל לא ראויים, או שמאחורי הקלעים הוא בכלל בוחר אחרת. זוהי פוליטיקה מהסוג הגרוע ביותר. העם אוהב שפל מוסרי, ליכלוך ובידור זול. כמו בימי הביניים וכך גם נראית המדינה שממנה אנשים רציונלים רוצים להגר. לגבי מה שאמרת על שדידה בשם השוויון, איך אתה יכול לדבר על אחרים שעוד לא ראינו איך הם מתפקדים בשלטון בזמן ששנים הצד הפרודוקטיבי בישראל נשדד ברמות אדירות ? רוב… Read more »

Member
5 years ago

איכשהו קיוויתי שהבחירות לא ממש יעסיקו את האתר, אבל לא… ואגיב במשותף לך ולברלינאית (קצת מכל דבר). אז בוא נגיד שאני יכולה להבין מדוע הישראלי הנודד כותב על פוליטיקה, שהרי השם שהוא בחר לעצמו כולל את המילה ישראל. כלומר, הוא מרגיש ישראלי ואולי ככזה משנה לו מה קורה בפוליטיקה הישראלית (האמנם?). לעומת זאת, ברלינאית בחרה בארץ אחרת ולא ברור לי מדוע היא בחרה לעסוק בפוליטיקה ישראלית. אסכם חלק זה של התגובה ב"נו שויין". עכשיו קצת תגובה עניינית יותר: הקרב בבחירות (לטעמי) לא קשור לאידאולוגיה. זה נכון לבחירתו של טראמפ, ביבי ואחרים. מי שינצח זה מי שיש לו צוות שיווקי טוב… Read more »

Reply to  מיטל
5 years ago

מסכימה איתך לגמרי. אגב, הישראלי הוא נודד בגלל שאחרי שהוא עזב את ישראל הוא באמת נדד, אני פשוט טסתי ישר לברלין ונתקעתי פה 🙂
אל דאגה, הפוסט הבא שלי כבר על האש, ואין לו שום קשר לבחירות בישראל 😉

Flying Dutchman
Guest
Reply to  ברלינאית
5 years ago

אני כבר לא יכול לחכות…

Ariel
Guest
Reply to  ברלינאית
5 years ago

ככה אנחנו אוהבים אותך!
כמה שפחות פוליטיקה – יותר טוב 🙂

אסף
Guest
5 years ago

יופי של מילים.
כשאני צעקתי לפני עשור שאנשי עסקים ומדענים צריכים לנהל את המדינה, צחקו עלי.
ערימה של מטומטמים כל העם הזה.
ואני אומר את זה בלב כבד

פוקהונטס
Guest
Reply to  אסף
5 years ago

אנשי עסקים? אתה מכיר את ספרו של משה בדש "השיטה"?

פוקהונטס
Guest
5 years ago

כל מי שאינו שייך לחונטה לא יכול להיכנס לכנסת .
בבחירות לכנסת ה -18 היתה מפלגה בראשותו של ירון ידען, "מפלגת אור", אפילו חשבתי לבחור בה .

פוקהונטס
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
5 years ago

גם אני פעם חשבתי לרוץ לכנסת בסוף לקחתי אוטובוס.
אם מפלגת אור היתה נכנסת לכנסת אולי היית ח"כ או עוזר פרלמנט אבל אז לא היית נודד ומקים את האתר או שהיית משנה את הכינוי שלך לח"כ הנודד.

פוקהונטס
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
5 years ago

אני אוהבת את ארץ ישראל, את המדינה או במילים אחרות הממסד. לא.
ב"דעת אמת" עד כמה שזכור לי בנה של ח"כ יעל גרמן היה חבר בעמותה .

פוקהונטס
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
5 years ago

מתנצלת שכתבתי הרבה תגובות היום ולכן אסיים רק במילים שהפרקליטות מושחתת.