Sign In

Remember Me

הליברלים בישראל חיים בנדמה לי

הליברלים בישראל חיים בנדמה לי

חבריי הליברלים חיים בלה לה לנד. אין דרך אחרת להתייחס להתנהלות שלהם בשבועות האחרונים. הפגנות, צעקות, דגלים, "לך", "הפיכה משטרית" ועוד ועוד… וכל זה – בשביל מה? בשביל להרוויח אולי עוד כמה חודשים, גג כמה שנים בודדות של לחיות כאן בחום הנורא, האובך והצפיפות, וזאת למרות שהמציאות ברורה כשמש. מה עובר עליכם?

חשבון אתם יודעים?

תרגיל בחשבון: באוכלוסיה יש שתי קבוצות שוות – א' ו-ב'. כדי להתרבות, צריך שני אנשים.

קבוצה א' כוללת 100 אנשים, המחולקים ל-50 זוגות. 50 הזוגות מביאים בממוצע 1.5 ילדים.

קבוצה ב' כוללת 100 אנשים, המחולקים ל-50 זוגות. 50 הזוגות מביאים בממוצע 4.5 ילדים.

איזו מהקבוצות הולכת להיות הרוב באוכלוסיה?

ועדיין, במעין גזלייטינג לא ברור, קבוצה א' הולכת ברחובות, חוסמת כבישים, שורפת גשרים ומתנהגת כמו חבורה של דמנטים.

תגידו, אתם חיים בנדמה לי או שיבדתם קשר עם המציאות?

אי אפשר להסביר את זה. אולי הם לא יודעים לקבל הפסד. אולי הם חיים בנדמה לי ומעדיפים להמציא לעצמם מציאות מדומיינת. אולי הם מנסים בערמומיות להערים על הרוב. אבל המיעוט הליברלי מסתובב בשבועות האחרונים בסהרוריות. ממלמל לעצמו כל מיני אמירות על "לעצור את ההפיכה" ועל "לא ניתן לכם".

אוקיי, אז השהו את ההפיכה המשטרית. פיהוק. הרווחתם עוד חודש, עוד חצי שנה, עוד כנסת. עוד עשור! אבל מה ה-end game ריבונו של עולם? לאן בדיוק אתם חושבים שזה הולך? מה נראה לכם, שהרוב כל כך מטומטם שהוא פשוט ישכח שהוא הרוב? שיפרח מזכרונו שהוא רוצה שלטון יהודי מובהק? שהוא ישכח להגביל הכנסת חמץ לבתי חולים? שהוא ישכח למנוע פעילות בשבתות? שהוא ישכח מכל הדעות שלו: שהחונטה המשפטית מכניסה לכלא ראש ממשלה חף מפשע, שהפלסטינים הם לא עם, שהמזרחים מופלים לרעה, שצריך לסלק מפה את המסתננים, שצריך לפטר כל פקיד שלא מיישר קו?

לדעתכם המתנשאת – הרוב בישראל כל כך מטומטם שהוא – פשוט – ישכח מכל זה? באיזה סרט אתם חיים?

כאילו בואו נהיה רגע רציניים

אתם ואני – אנחנו – מיעוט קטן בישראל. יש לי ויכוח עם אנשים על המספרים. אני טוען שהמספרים האמיתיים הם 75-85% מהציבור היהודי של אנשים שמעדיפים מסורת יהודית על-פני מדינה ליברלית בכל מקום של התנגשות. יש כאלה שיגידו לי שאני מגזים. אז אני מגזים. אז כמה? 65%? 60%? יודעים מה, נניח כמו בדוגמה למעלה, 50%! הנה, אתם עדיין לא מיעוט קיצוני. אבל לאן בדיוק אתם חושבים שזה הולך? אתם עוצמים עיניים למציאות. משחקים בנדמה לי. בדיוק כמו אחד המגיבים שכתב לי – "הנה תראה! אנחנו בכלל לא מיעוט! ראיתי אלפים שיוצאים להפגין בקפלן!". נו שויין.

אז מה אתה מציע?

קודם כל מה לא – אני מציע להפסיק להתנגח עם הרוב. להפסיק לצאת להפגין. תנו לרוב למשול ולהנהיג פה איזה משטר שהוא רוצה. מצדי ממלכה או קיסרות. דיקטטורה נצחית של משפחה אחת. להפסיק לכפות בכוח דיקטטורה שלכם. זה לא מוסרי. זה לא צודק. זה פסול. אתם מנצלים את המנגנון כדי להשיג לעצמכם שקט. אבל אתם עושים את זה בחוצפה שלא תתואר.

עכשיו מה כןלהחליט: האם טוב לכם להישאר במדינה יהודית, שבה חלק וכנראה לא כל הזכויות הליברליות שלכם ישמרו. תהיו נתונים 100% להחלטות רוב (שהן אינן גחמות! ודי לקרוא להן כך! אלא מימוש מדיניות רוב בהתאם לכל הגיון, צדק ומוסר). או לעזוב את ישראל למדינה שבה הערכים שלכם יוגנו בצורה טובה יותר לדעתכם. תעשו את החושבים שלכם, תבדקו, תנתחו את האפשרויות ואז תחליטו. אבל, ריבונו של עולם, אם החלטתם להישאר כאן – קבלו את הכרעת הרוב. תפסיקו לנצל את המנגנונים כדי להשליט את מרותכם הדיקטטורית המיעוטית. די.

אני מדגיש חזור והדגש כי אני נמנה על אותה קבוצת מיעוט קיצונית. אני ליברל במלוא עוזי. מאמין גדול בחירות וחופש. סולד לחלוטין מכפייה מכל סוג. ובדיוק בגלל זה אני מקבל את הכרעת הרוב. הרוב צריך להיות סוברני להחליט כדי לממש את מדיניותו. אני לא יוצא להפגין ולא יוצא להתנגד. זו חוצפה שלא תתואר לעשות זאת. יש רוב במדינה וזכותו למשול ולהחליט מה שבא לו.

תעשו טובה, תפסיקו לשחק בנדמה לי.

אני יזם הייטק, נוסע מתמיד שטס מסביב לעולם, בעל בלוג "המתמידים" בו אני משתף תובנות מנסיעותיי. כיום אני חי בישראל, אבל נערך לעזיבה. אני איש מרכז-שמאל, קפיטליסט, שמאמין בחירות מוחלטת ובהתערבות מינימלית (אך לא אפסית) של המדינה בחיי הפרט. כבר שנים שאני מרגיש זר בישראל, ומחכה ומצפה כבר ליום שיבשילו התנאים לעזיבתי.

Subscribe
Notify of

14 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
איזי
Guest
1 year ago

אני חושב שהבעיה הרבה יותר חמורה ודחופה אבל היא לא נובעת מהגידול במספר הדתיים והחרדים אלא ממגמות בתוך החברה החילונית. אני מדבר על חלק נכבד מהחילונים (לדעתי יותר מחצי) שבתפיסת עולמם, יהדות אמתית היא יהדות אורתודוקסית ותפקידה של המדינה היהודית היא לשרת את השאיפות של היהדות האורתודוקסית. הם אימצו את השיח הדתי שמקדש ערכים לאומניים ושונא ערכים ליברליים ואת כל מי ששונה ממנו. זה מנגנון השמדה עצמית שהותקן במדינת ישראל על ידי דוד בן גוריון מיום הקמתה משלא הופרדו דת ומדינה ונקבע הסטטוס קוו. לא פחות מדאיג הוא הברית בין המושחתים לדתיים שמבטיחים אחד לשני שקט תעשייתי. גם אם ההפיכה… Read more »

Reply to  איזי
1 year ago

הגדרת את הבעיה כל כך יפה שציטטתי את התגובה שלך במאמר שלי: ישראל ז"ל.

Bar
1 year ago

מסכים על הרבה נקודות אך חלוק על כמה אחרות. כבר עשרות שנים שהמדינה נמצאת בתהליך עומק בו אוכלוסיה משיחית מנסה להחיל את עצמה על החברה הישראלית ושבסופה האוכלוסיה הליברלית בישראל תפסיד במלחמת הדמוגרפיה והרוב המובהק יהיה חרדי, אחריו דוסים ואחריו מסורתיים (אשר את רובם איני מחשיב במחנה הליברלי, גם אם חלקם כן כזה). למי שתהה האם רוב כזה יכפה את עצמו על האחר – 75 שנה של היסטוריה בדגש על האחרונות מוכיחות מה כיוונם. זאת לא רק התרבות דמוגרפית אלא גם השתלטות של הימין המשיחי על סדר היומיום והפצת הלך החיים בירושליים ובשטחים בכל רחבי המדינה. גם אם תיאורטית הליברלים… Read more »

דויד
Guest
1 year ago

וואו לא יאמן שאפשר לכתוב כל הרבה שטויות בפוסט אחד! תגיד אתה חושב שהליברליים החילונים לא מודעים לזה שהאוכלוסייה הדתית מתרבה בקצב גבוהה יותר? יודעים. זה כבר פוסט קשקשת שני שלך שאתה צועק "רוב רוב" שבנתיים אנחנו רואים איך הכל מתחיל להתהפך, אני לא יודע אם אתה תושב הארץ או שאתה חי בחו"ל וניזון מתקשורת מרחוק ולא בדיוק מבין מה קורה פה, אתה יכול להגיד שאולי אני חי בסרט וסתם באופריה של הרגע בגלל הכמות של האנשים שיוצאת להפגין נגד ההפיכה המשטרית, אבל המציאות היא שאנחנו מוצאים בכל שבוע יותר ויותר אנשים, אחרי הפיטורים של שר הביטחון יואב גלנט יצאו… Read more »

Kek
Guest
Reply to  דויד
1 year ago

איזה חוקה? חוקה ליברלית וחילונית ( ואף פרוגרסיבית?). שבה יהיה הפרדה מוחלטת בין דת למדינה?

לא ייאמן
Guest
Reply to  דויד
1 year ago

אתה צודק בכל מה שרשמת ועדיין טועה. טועה כי אתה שם את הכסף במקום שכבר מזמן נהיה ברור שהוא הלא נכון. פספסת את הסאבטקסט של הנוסע המתמיד, אז הנה: בחיים לא תצליח לנצח ב"מלחמה" שלך כי אתה מיעוט הולך וגובר, הסוף וגם כבר האמצע ידועים מראש והסבל שלך ושל הקבוצה שאתה שייך לה באוכלוסייה רק ילך ויתעצם, גם אם כרגע השגתם ניצחון טקטי. תבחר באינדיבידואליזם (תהגר), או שתמשיך במלחמת המרמור עם הסוף הבלתי נמנע והידוע מראש, רק כדי להמשיך להחזיק את המדינה הכושלת הזאת לעוד כמה עשורים עלובים עד שהילדים שלך יגדלו מספיק כדי לראות את מה שאתה כבר הדחקת… Read more »

דורון
Guest
1 year ago

אני חולק עלייך. 1) אם למדתי משהו בימים האחרונים זה שהדברים לא כל כך פשוטים. השבר בימין הראה לי את זה. מסורתיים ומצביעי ימין קלאסים, אפילו ביביסטים בדם, יצאו להפגין כשהבינו שהם לא רוצים מגלומן שמפטר אנשים שאומרים לו את האמת בפנים סטייל פוטין, או שמפקיר את ביטחון המדינה ומחרב את כלכלתה. וכך קרה שהמחאה הוציאה יותר מ-600 אלף איש לרחובות בזמן שתומכי פוטין הישראלי הוציאו בלחץ 40 אלף. אז הליברליות לא בהכרח נגמרת כשהמסורת מתחילה, יש כאן גמישות רבה. אולי אף משבר זהות שמתגבש. 2) צריך חוקה. אם זו תיכתב היטב, תוכל להיות מגן לדמוקרטיה שנים רבות קדימה. כן,… Read more »

Reply to  הנוסע המתמיד
1 year ago

אני מסכים איתך עם כל כך הרבה נקודות, ובקרוב המאמר שלי, אבל… כתבת, ציטוט: "אם הרוב רוצה דיקטטורה ואף דיקטטורה אלימה, צריך לאפשר לו זאת.", אני מתנגד לכך לחלוטין. אם אב רוצה לאנוס את ביתו, אז צריך לאפשר לו??! אלימות היא מחוצה לתחום. וראוי שאנשים יתנגדו, ילחמו, אבל ישנם דרכים אפקטיביות יותר מאשר המחאה המגוחכת והאלימה של חסימת כבישים. הבעיה שחזרתי עליה בכל התגובות שלי, שלמפגינים אין את הפילוסופיה והלך הרוח הדרוש להיאבק. הם נכשלו עוד לפני שהתחילו. אילו היה בהם להט עברי אתאיסטי, גם 10% מהאוכלוסיה היתה "מכסחת" לרוב את הצורה – אבל אין 10%, אולי בקושי 1% ורובם… Read more »