Sign In

Remember Me

מבחן הגירה: מהם הסיכויים שלי להגר לחו"ל?

הגירהחלק מהמהגרים הישראלים שניסו את מזלם בחו"ל חזרו בסוף לישראל עם הזנב בין הרגלים. הכתובת הייתה על הקיר. אפשר לחזות את סיכויי הצלחת ההגירה לפי אורח החיים בישראל ובסיכויים גדולים יותר לאחר שנה בחו"ל.

בדרך כלל, הגירה נכשלת מסיבות פנימיות ולא חיצוניות, כלומר מסיבות שקשורות באישיותו של המהגר ולא בגלל שהוא לא מצא עבודה או מזג האוויר. יוצאי דופן הם מהגרים שאישור הלימודים/עבודה שלהם פג והם לא השכילו לחדש אותו בזמן ולכן נאלצו לחזור לישראל.

לתכונות האופי שלך תפקיד מכריע בהצלחת השתלבותך במדינה זרה. אם אתה לא מוצא עבודה בישראל, אין סיבה שתמצא עבודה בחו"ל. נהפוך הוא, בישראל יש לך את יתרון השפה, הכרת התרבות, תמיכה משפחתית וקשרים.

כדי לבחון את איכות ועוצמת האישיות שלך שאל את עצמך את השאלות הבאות לא בהקשר של הגירה, אלא בהקשרים אחרים בחייך. תשובותיך (הכנות) יתנו לך מושג אם אתה ראוי לחיים טובים יותר.

תכונות אופי

  • האם השאפתנות שלי בוערת בעצמות?
  • האם האמונה שלי יוקדת כמו אש?
  • האם אני מסיים (בזמן) את משימותיי החשובות? (התמדה)
  • האם אני בטוח בעצמי? 
  • האם אני מסוגל להתבטא בפומבי נגד הדעה הרווחת?

לפני שאתה אורז מזוודות וטס לחו"ל תדע שהגירה אינה מתאימה לעצלנים וללוזרים. מי שאתה בישראל הוא מי שתהיה בכל ארץ אחרת. ואם קשה לך בישראל אז בחו"ל יהיה קשה שבעתיים. הביטחון העצמי והבגרות שלך יסללו את הדרך לחיים מאושרים יותר או ינפצו את אשליית החיים הטובים בחו"ל. (טיפ: כדי לשפר את הביטחון העצמי אני ממליץ להשתתף קורס משחק למתחילים בן עשרה מפגשים של שלוש שעות כל אחד, בעלות של 800 ₪ בערך).

שביעות רצון מהחיים בישראל

ראשית, ישראל, לטוב ולרע היא אזור הנוחות שלך. אם אתה שבע רצון מחיים שלך בישראל סביר להניח שלא תהיה לך מוטיבציה להתמודד עם הקשים בחו"ל. אז למה להגר? הישאר בישראל.

אם טוב לך בישראל, אך הסיבה להגירה הינה טכנית בשל אילוץ של לימודים או עבודה, אני מבטיח שהגעגועים לישראל יחזירו אותך לביתך בארץ שמשימתך תושלם. למרות זאת, אני חושב שהגירה זמנית, גם אם מוגבלת לשנים ספורות, היא חיובית בפני עצמה.

מצד שני, אם רגשותיך לארץ הולדתך מעורבים: אתה אוהב את משפחתך וחבריך, אבל נמאס לך מהחיים בארץ כי אתה לא מרגיש שישראל היא הבית שלך, כבר לא המקום להגשים את עצמך, להכיר חברים חדשים, לעסוק בעבודה יצרנית והחיים כאן מגבילים אותך בגלל הכשרות, התחבורה ציבורית, יוקר המחייה הגבוה ועוד אז תחושות אלו יקלו עליך כשתהיה לבד בארץ זרה כי תדע שאין לך סיבה טובה לחזור.

המניעים שהובילו אותך להגר לחו"ל

גם בישראל ניתן להרוויח הרבה (מאוד) כסף. אז נכון שבברלין, בלונדון ובניו-יורק מרוויחים יותר אבל אם מה שמעניין אותך זה כסף, מוטב שתישאר בישראל ותתחיל לעבוד ברצינות.

מניע פנימי, חזק, שיעמוד איתן לאורך הקשים שתעמוד מולם הוא מניע ערכי: אם תפיסת עולמך אוניברסלית, המוניסטית וליברלית יש לך סיבות טובות להגר. אם אתה רואה באושרך את תכלית חייך – מצויין, מקומך בחו"ל.

אחרי ששמעתי מאות סיפורים של מהגרים ישראלים ותושבים חוזרים, מצאתי מהם המאפיינים שמבדילות בין הקבוצות. לשם כך הכנתי טבלה המסכמת את ההבדלים ביניהם. בין אם אתה חי בישראל או בחו"ל תוכל להעריך את סיכויי הצלחת ההגירה שלך.

לפני שתתחיל, אני מזהיר: המבחן הזה מקומם. אבל זה אני וזו שפתי. בהצלחה!

הוראות:
חשב את הניקוד שלך לפי המאפיין הקרוב ביותר אליך. אם אף אחד מהם אינו מאפיין אותך חשב את הניקוד כאפס.הבדלן הישראלי לעומת אזרח העולםניקוד: מתחת לאפס – סיכויי הגירה אפסיים. המלצה: רכוש חבילת נופש לסוף שבוע ברומניה ליד קזינו ובית זונות מקומי.
בקטנה אחי, תזרום, הכל סבבה – מקומך בישראל עם חצי מנת פלפל, פול ומוזיקת רקע מזרחית, רצוי חזקה כדי להפריע לשכנים. מה אתה עושה באתר הזה??! תן לאחיך הקטן לגלוש באתר ואתה לך לראות כדורגל ליגה ז'. אתה לא ראוי ליותר מזה.

ניקוד: 0 עד 14 – סיכויי הגירה קלושים. המלצה: רכישת חבילת נופש "הכל כלול" במלון טורקי או למשקיעים טיול ארוך בהודו.
בוא נהיה כנים, בשבילך חו"ל זה טיול. לנקות את הראש לשבוע ואם נגזים אז אפילו שנה בהודו או בעבודה לא חוקית בארה"ב, אבל שיננו יודעים שבמוקדם או במאוחר תחזור לישראל עם מלא סיפורים על החוויות והבנות והאוכל ומקומות אבל שורת המחץ שלך הייתה ותישאר: "אין כמו בבית!". אז אל תגיד שניסת, סך הכל טיילת קצת.

אלו שירדו מהארץ ולאחר מכן חזרו לישראל הם אלו שקשורים בטבורם לתרבות, למקומות ולאנשים הישראליים. מי שמהגר לחו"ל ומוצא את עצמו גר עם ישראלים, עובד עם ישראלים, מבלה עם ישראלים וצורך תכנים ישראלים סופו ומקומו בישראל – לא בחו"ל.

אך אלו שהשכילו להשתלב בחיי הקהילה המקומית חזקה עליהם שהם וילדיהם לעתיד ישארו בחו"ל.

ניקוד: 15 עד 29 – סיכויי הגירה יפים. המלצה: הבגרות האישית שלך עומדת למבחן. אל תוותר! ההתמדה אינה מכירה בכישלון!
אתה מתנדנד, ואני כאן כדי לתמוך בך. אגלה לך בדיוק מה עליך לעשות כדי שגם ילדיך לעתיד יהנו מהצלחת ההגירה שלך:

עליך לעשות צעדים משמעותיים שירחיקו אותך מהמנטליות הישראלית. כמו למשל; הקף את עצמך ברוב חברים לא ישראלים והכר בת זוג לא יהודייה. מקום העבודה שלך אינו צריך להיות קשור לישראל, לישראלים או ליהדות בשום צורה, למשל; עבודה בשגרירות ישראל תרחיק אותך מהתרבות המקומית ותקרב אותך למנטליות הישראלית. (יוצא דופן היא השפה העברית, בה אפשר להשתמש, לצד שימוש בשפה זרה)

במקביל להחלשת קשריך עם ישראלים, בעיקר אלו מהניקוד הנמוך, עליך ליצור רשת קשרים חברתית עם מקומיים ילדיי המקום – התמיכה החברתית שתקבל מהם תחזק אותך.

ניקוד: 30 ומעלה – סיכויי הגירה גבוהים. המלצה: שלח/י לי בקשת חברות.
ברכותיי! התקבלת למועדון האקסקלוסיבי של אזרחי העולם 🙂

הקשר היחיד שלך לישראל הוא חובתך להרתיע בפומבי שישראל היא תרמית! שכריתות איברי המין של תינוקות המתבצעים בחסות ובעידוד המדינה הוא פשע נגד האנושות! שידע כל אזרח זר שישראל היא המדינה המערבית היחידה בעולם שמגייסת לצבא בכפייה ושתדע כל אם עבריה שהפקידה את בנייה בידיי גנרלים מחרחרי מלחמה שמקבלים משכורת עתק. שמערכת המס בישראל מעוותת, מושחתת ובוזזת את כספך כדי לשרת את האינטרסים שלה ושל מקורביה, אך לא של אזרחיה. שנבחרי הציבור שלה הם חלאות אדם, שמדינה שמחוקקת את חוק המאגר הביומטרי היא בהכרח מדינה בעלת אלמנטים פשיסטים. שמדינה שמחוקקת את חוק השבות מבדיל בין דם יהודי לדם נוכרי היא בהכרח מדינה גזענית שאיבדה מזמן את זכות קיומה כמדינת לאום. מדינה שמתעללת בבעלי החיים במסווה של שחיטה כשרה אינה ראויה להזדמנות שניה. ישראל לא ראויה לך. הגר והילחם על האושר שלך. הגר וספר לעולם על הפשעים שהמדינה מבצעת כלפי אזרחיה ותושביה.

את הסוד שלנו ששמור רק לאנשים בעלי ניקוד 30 ומעלה תשמור ואל תגלה לאיש מהקבוצות האחרות.
הם לא יבינו, חבל על הזמן.

הערה: המבחן יוצא מנקודת הנחה שיש לך ויזת לימודים, עבודה או אזרחות זרה. (חקור איך להוציא אזרחות זרה?)

אני מקווה שהפוסטים שלי יעודדו אותכם ויעניקו לכם השראה להגר וגם למצוא את האושר האישי שלכם :) קריאה נעימה.

Subscribe
Notify of

2 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
רמי
Guest
9 months ago

27 נקודות, ירדו 3 נקודות על כך שכל חבריי נולדו בארץ. רובם ככולם ממשפחה יוצאת ברית המועצות. לא הייתי אומר שהם ישראלים אסלים, מכאלה אנשים אני סולד לגמרי. בנוסף, ירדו 2 נקודות על כך שלא הייתה לי בת זוג לא יהודייה (או יהודייה לצורך העניין)

Kek
Guest
Reply to  רמי
9 months ago

עזבת את הארץ?