Sign In

Remember Me

מדד השלום העולמי

פוסט מאת איתמר.

מדי שנה מפרסם הארגון Vision of Humanity את "מדד השלום העולמי", דירוג של כמעט כל מדינות העולם לפי מדדים שונים של שלום, מלחמה אלימות. ישנו הדירוג הראשי, שבו ניתן לכל מדינה מדד מספרי משוקלל: ככל שהמדד נמוך יותר, כך המדינה שלווה יותר ומדורגת גבוה יותר. המדד הראשי הוא שקלול של בערך עשרים מדדי משנה, ובהם לכל מדינה ניתן מדד מספרי בין אחד (הכי טוב או הכי שלו) ועד לחמש (הכי גרוע, אלים, או לא בטוח). הבה ונבחן את ביצועיה של ישראל במדדים אלו לשנת 2013. אינני מתכוון לתת פרשנות; מי שנתונים אלו לא שולחים אותו בפניקה לנתב"ג, מגיע לו לחיות (ולמות) בישראל.

מדד כללי: ישראל ממוקמת במקום ה 150 מתוך 162 מדינות. במקום הראשון נמצאת איסלנד היפיפייה, מדינה ללא צבא, אויבים, מלחמות, הפגנות אלימות, או אי-יציבות פוליטית. אם לא הייתם שם אף פעם, אז אני ממליץ בחום, תרתי משמע: טמפרטורת המקסימום הממוצעת ביולי שם היא 14 מעלות, ויש אור יום עד 12 בלילה לפחות. תענוג. בחזרה ישראל: הנה רשימה חלקית של מדינות שממוקמות מעל ישראל במדד השלום, כלומר שלוות יותר מישראל: אתיופיה, לוב, לבנון, איראן, רואנדה, מצריים, אלג'יריה, האיטי, בחריין, טוניסיה, ירדן, מרוקו, קובה, אלבניה, צ'אד, דרום סודן, … אוי ויי!
     
הוצאות צבאיות: לישראל מדד של 3.4. רק עומאן, אפגניסטן, צפון קוריאה וזימבבווה ממוקמות מתחתיה. מעליה (מוציאות פחות על צבא) נמצאות סעודיה, עירק, ירדן, איראן, לוב, רוסיה, סוריה, תימן, פקיסטן, ועוד רבות אחרות.

פליטים: כאן מדובר ביצור פליטים (כאחוז מהאוכלוסיה) ולא בקליטתם, והתפוקה של ישראל אכן מרשימה: לישראל מדד 2.5 ששם אותה במקום ה 13 בעולם ביצור פליטים, מקום אותו היא חולקת עם אריתראה. מעליה (מייצרות פחות פליטים) נמצאות בין היתר סוריה (!!), לבנון, חוף השנהב, אוגנדה ולוב.   

יחסים עם מדינות שכנות: לישראל מדד של 4.0, ששם אותה במקום ה 12 מהסוף. היא חולקת מקום זה עם איראן, פקיסטן, סומליה, אריתראה ואתיופיה.

חיילים בשירות פעיל: לישראל מדד 4.0, ורק צפון קוריאה נמצאת התחתיה, כלומר יותר מחויילת.
 
יבוא נשק: לישראל מדד 2.5, מקום שביעי מהסוף. למען ההגינות, באופן מפתיע נורבגיה נמצאת במקום השלישי מהסוף (?!). כמה מקל"רים צריך בשביל להרוג הרינג?
 
טרור פוליטי: לישראל מדד 4.0, כמו גם לאיראן, עיראק, ניגריה, רוסיה, קולומביה, מצרים וסין.

נשק כבד וגרעיני: לישראל מדד 5.0 (מקסימלי), והיא חולקת כבוד מפוקפק זה עם ארה"ב, בריטניה, פקיסטן, רוסיה, צפון קוריאה, הודו, צרפת וסין.

לסיום, הנה מפה של העולם. באדום כל המדינות שדורגו מתחת לישראל במדד השלום. באפור, כל השאר.

global-peace-index

מה צריך עוד להוסיף?

אני מקווה שהפוסטים שלי יעודדו אותכם ויעניקו לכם השראה להגר וגם למצוא את האושר האישי שלכם :) קריאה נעימה.

Subscribe
Notify of

2 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments