Sign In

Remember Me

על סכנת הנפשות שקרויה נהיגה במדינת ישראל

פוסט אורח

שמי תמיר ואני גר מחוץ לישראל כבר למעלה משלוש עשרה שנים. עזבתי את ישראל לאחר שסיימתי את חוק לימודי, אבל נושא הפוסט הזה אינו חיי מאז שעזבתי את ישראל אלא מה שהתרחש במהלך חופשת המולדת האחרונה שלי שהסתיימה היום בבוקר. ליתר דיוק, מה שהתרחש על הכביש במהלך החופשה הזאת.כל פעם כשאני מגיע לישראל (פעם בשנה, בממוצע) אני נתקל ביותר מכוניות, בפקקים ארוכים יותר ותשתיות פגומות. גם הפעם, כמו במרבית הפעמים הקודמות, שכרנו רכב קטן שהספיק לנו בכדי לטייל ברחבי הארץ ולבקר משפחה וחברים. מלבד השינויים השליליים שהזכרתי זה עתה, החופשה הזו התאפיינה בדבר נוסף: התנהגות אלימה ביותר של מספר לא מבוטל של נהגים, דבר שלא נתקלתי בו קודם לכן. זה הנושא של הפוסט הזה, ואני מקווה לעזור לחולל שינוי בתופעה האיומה הזו (אם כי, בכנות, יש לי ספקות כבדים באשר לתועלתו).

ובכן – אתחיל בכמה מספרים:
כמעט דרסתי שלושה בני אדם – אחד מהם (שעסק באימון כושר) חצה את הכביש בלילה בבגדים כהים ללא וידוי שהכביש פנוי, כשאוזניות לראשו. אחרים פשוט חצו את הכביש מתי שהתחשק להם.
נתקלתי בעשרות אופנועים כבדים אבל גם בקטנועים ודומיהם שנסעו על השוליים של נתיבי איילון בכדי לא להתקע בפקקים (שימו לב: לא בין המכוניות, אלא ממש על השוליים) תוך סיכון חייהם.
בנוסף לכך, רוב הנהגים שאני נתקלתי בהם איננו משתמש באיתות כלל וכלל – לא לפני פניה, לא לפני כניסה למחלף אבל בעיקר לא לפני שינוי נתיב. זוהי סכנת נפשות של ממש, והיא משולבת לעיתים במה שאנחנו מגדירים בדרך כלל כ״חיתוך״.
כמעט התנגשתי בצידו של רכב שנהגו סטה ימינה בלי לשם לב שאני סטיתי שמאלה באותו רגע ממש (עם אות איתות, כמובן…). המבטים העוינים שנלווים לתקריות כאלה אינם נעימים כלל וכלל, אני מבטיח לכם!
התקרית החמורה ביותר (לטעמי) התרחשה על כביש תל – אביב ירושלים (כביש מספר 1): מסתבר שבכביש זה מבוצעות כרגע עבודות, ולכן המהירות הממוצעת נמוכה יותר, ויש סיכוי לפקקים. כל זה טבעי ונורמלי, אבל את נהג הרכב המסחרי שנסע אחרי זה לא עניין: הוא החליט להידבק לפגוש האחורי שלי ולהשתמש באורות הגבוהים שלו בכדי לסנוור אותי (קראו: הוא כיבה והדליק את האותות הגבוהים לסרוגין במשך דקה כמעט). כל מה שנותר לי לעשות הוא להסיט את המראה ולהתעלם. באירופה זו נחשבת לפעולה אלימה של ממש שיכולה לסבך מישהו באלימות פיזית. חשבו לרגע על מה שהנהג הזה סיכן: את חיינו, פציעה חמורה, תאונת שרשרת ועוד דברים שהדעת לא צריכה לסבול.
זוגתי טוענת שכל כך סבלתי על הכביש משום שאני לא רגיל לזה יותר. אני מקבל את הטיעון הזה, אבל אני משוכנע שמשהו אחר קורה כאן, אם כי אינני יודע מהו.

השאלות המתבקשות הן לפיכך:
מה קורה בכבישי ישראל? היכן האכיפה? היכן המשטרה? איך יתכן שהבחנתי במאות עברות תנועה בשישה ימים אבל לא באף רכב שעומד לצד בכביש כשלצידו מכונית משטרה? שוב – היכן המשטרה? האם אנשים נוהגים כך משום שהם בלחץ תמידי?
אין לי ספק שגם לתשתיות יש חלק בבעיה: נתקלתי בצמתים עם סימון מבלבל, ובאופן כללי נתיבים מצד ימין מסתיימים, לעיתים קרובות, ללא סימון על האספלט או שלט ברור.
שהינו בישראל שישה ימים, אבל מספר התקריות שנתקלתי בהן גדול בהרבה מכלל מה שהייתי מגדיר כאירוע ששווה לדווח עליו בכל שלוש עשרה שנותי כאן !

אפילוג
בן הזוג של חברה של אמא שלי, איש בן שבעים ושתיים שגר בישראל, נפצע בינוני בתאונת דרכים לפני מספר ימים. הנזק? ברך שבורה וצלע אחת שבורה.

אני מקווה שהפוסטים שלי יעודדו אותכם ויעניקו לכם השראה להגר וגם למצוא את האושר האישי שלכם :) קריאה נעימה.

Subscribe
Notify of

5 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
עשיר בפוטנציה
Guest
5 years ago

כל פעם שאני ממלא לוטו אני עשיר בפוטונציה.מי שעשיר בארץ.חי בשכונה טובה.אוכל טוב.יושן טוב.נוהג ברכב טוב.מבלה.חי.נהנה.טס לחול.בישראל אם אתה לא אמיד ומעלה.אלא מתחת לאמיד אתה חי מהיד לפה.בצמצום.תמיד מביט לדשא של השכן. בגלל שהמדינה קטנה אין לאן לעבור כי רוב המדינה פריפריה.לעומת חול שגדולה ויש בה המון ערים גדולות.ותמיד אפשר למצוא פינה למגורים במחיר ראוי.הבעיה הגדולה של המדינה היא כשלון הפריפריה.ואז המרכז הוא המקום הראוי למגורים.ומכאן הצפיפות ויוקר הנדלן.

חיים פאר
Guest
5 years ago

אני חיי בארה"ב, מגיע לארץ לפחות 8 פעמים בשנה והאושר האישי שלי פורח בכל פעם שאני נוחת בארץ.
מה הקשר בן נהיגה במדינת ישראל ואושר? איטליה יותר טובה? יוון? ארה"ב?
מי שרוצה להגר זכותו אבל אין סיבה לתרץ ולהצדיק ובטח לא לעודד

Kek
Guest
Reply to  חיים פאר
5 years ago

אז מה לעזעזעל אתה עושה באתר הזה ? ואם כל כך טוב לך פו כל פעם מחדש כשאתה נוחת . אז אולי תחזור? ומה אכפת לך מה יעודדו ?

Reply to  חיים פאר
5 years ago

אושר לא הוזכר בשום מקום, וזה שאתה מנסה להפנות זרקור למדינות אחרות, לא פחות גרועות, לא רלוונטי לנושא הכתבה, ולמחברה. זו עובדה אובייקטיבית שתאונות הדרכים בישראל עולות בכל קנה מידה אפשרי מול מדינות אחרות, ביחס לאוכלוסיה לפחות, אבל לא רק. אבל אם כן נשווה, בשבילך, לארה"ב, הרי שאכיפת ונוכחות המשטרה שם מורגשת הרבה יותר מאשר בישראל, לפעמים אפילו יותר מדי. אם לך נהדר כשאתה מגיע לישראל והאושר האישי שלך רק עולה- זה אומר דרשני למה זה לא קורה במקום בו אתה חי רוב השנה, אבל ניחא. לא נצדיק בשבילך, לא נתרץ ובוודאי שלא נעודד. נעשה זאת עם אחרים, טוב? אם… Read more »

Editor
Reply to  חיים פאר
5 years ago

בטח שתהיה מאושר, אתה מגיע כתייר עם כסף ועובד בעבודה טובה בארה"ב, אתה מגיע לבלות ולבקר קרובים אתה לא משלם מיסים ואולי גם משתמש בדרכון זר איך אתה משווה בכלל טיול למגורים ?!! תצא מהארמון שלך הוד מעלתך, תבוא לגור בארץ הכל יתנפץ ואז תבין כמה דברים