Sign In

Remember Me

וק"ל: ועדה קרואה לישראל

פוסט אורח מאת ירוא

ישראל היא מקום קטן ומוכה גורל. מסביב לה מדבר עצום ורב. מצבה הכלכלי אינו מזהיר. השחיתות השלטונית פושה בה. כבר קרוב לחמישה עשורים שהיא מנהיגה משטר צבאי שמקדם נישול ודיכוי בשטחים הנתונים לשליטתה. היא מהווה גורם מתסיס באזור. קברנטיה מובילים אותה אל עברי פי פחת. עברה מלא מחדלים ואסונות. עתידה לוט בערפל, איש לא ישורנו, ישראל היא מדינה העומדת על סף תהום.

ישראל בעבור העולם היא כמו ירוחם בעבור ישראל, מדינה נחשלת, ועל כן צריך להוציא את הטיפול בניהולה השוטף של המדינה מידיהם של חברי הכנסת והשרים – או בשם שיותר נכון להם "הפוליטיקאים המושחתים" – חסרי הכשרון, השוטרים והקצינים חסרי היכולת, שלל הגופים הסטטוטורים חסרי התועלת ושופטי בג"צ אובדי העצות ולהפקיד אותם בידיו האמונות של גוף חיצוני המאויש על ידי שלל אנשים מוכשרים שניתן לסמוך עליהם. לגוף הזה צריך להינתן מנדט לנהל את ענייניה של ישראל בשמה.

בקיצור ממשלת אומות העולם (או בקיצור האו"ם) צריכה למנות לישראל "ועדה קרואה" כזאת כמו שמינתה ממשלת ישראל לירוחם. כי אם לירוחם זה עזר אז למה לא לנו? את הועדה יכול למנות כל גוף בינלאומי שבסמכותו למנות ועדה קרואה לניהול מדינות כושלות. אם אין כזה ראוי שיוקם כזה. בינתיים אפשר להאציל את סמכויותיו לאו"ם. מי ישב בועדה? בודאי לא אנשי שלטון ישראלים. הרי הם כבר הוכיחו שהם אינם מנהיגים ראויים למדינת ישראל. אם כן, לאזרחי ישראל אין ברירה. הם חייבים לפנות ל"מיקור חוץ".

אבל למי כדאי לנו לפנות? יש לי רעיון! בשניות הראשונות של הטריילר לסרט "המסע של האנה".

הגיבורה הגרמנייה של הסרט מודיעה לגרמני אחר (לא ברור אם זה אבא שלה, אח או חבר) שהיא מעוניינת לללכת להתנדב בישראל במוסד לבעלי מוגבלויות. בתגובה להרמת גבה מצידו היא אומרת: "עזרה ליהודים תמיד מזכה אותך בנקודות [בגרמניה], ויהודים בעלי מוגבלויות [במקור- מוגבלים] זה ניקוד כפול".

המדינה שלנו מונהגת בידי חבורה של מוגבלים שבמקום לנהל אותה הם מתעסקים בדברים אחרים כגון תככנות פוליטית קרתנית, גניבה, שוד וגזל הקופה הציבורית, קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים, אונסוביצוע שלל מעשים מגונים. בשאר הזמן הם בעיקר עושים עבודה גרועה ומייצרים כותרות לעיתונות (לא בהכרח הסדר הזה). נראה לי שהגיעה השעה להחליף אותם בנבחרת של אישי ציבור גרמנים ישרי דרך, רצוי כאלה שהוכיחו את עצמם בניהול ענייניה של גרמניה, אחת המדינות העשירות והמסודרות ביותר בעולם. רצוי שיהיו בעלי "תסביך אשמה", אכולי רגשות חרטה על פשעים שאותם לא הם ביצעו ומלאי רצון טוב לעזור ל"יהודים מוגבלים" בכדי לכפר ולו במעט על חטאי אבותיהם.

בדומה למקרה של ירוחם, המינוי של הועדה יהיה כמובן רק לזמן מוגבל ולטובת ביצוע מטרות מוגדרות. כלומר יהיו לה, לועדה, יעדים מוגדרים היטב שבהם יהיה עליה לעמוד בפרק זמן תחום וקבוע מראש (בתור התחלה נניח עשר שנים). לגבי היעדים כבר חשבתי על כמה מהם, בין היתר: סיום הכיבוש, הורדת יוקר המחיה ומחירי הדיור, מלחמה (אמיתית) בעוני, הפרדת הדת מהמדינה, הגעה לפתרון הסכסוך המדיני של ישראל עם שכנותיה (שיהיה מוסכם על כל הצדדים כמובן), קביעת ומתן פיצוי הולם לפליטי 48, חוקה לישראל, חתימה על הסכמי שלום. אתם מוזמנים להציע עוד (נראה לי שלא חסרים לנו יעדים לעמוד בהם).

לועדה יינתנו סמכויות שלטון נרחבות על מנת שתוכל לעמוד ביעדים שיוצבו לה. אמנם אין בסמכותה של הועדה לקבוע את יעדיה, אבל יהיה עליה, מייד עם הקמתה, לקבוע לעצמה יעדי משנה ולוחות זמנים לעמידה באותם יעדים. לבסוף ייקבע איזשהו גוף ממונה שיהיה אחראי לפקח על ההתקדמות בעבודת הועדה ועל עמידתה בלוחות הזמנים שקבעה לעצמה (כי איך אפשר בלי "גוף מפקח"). נראה לי הכי פשוט שהגוף שימנה את הועדה, קרי האו"ם, ימנה גם גוף מפקח מטעמו, אבל אני פתוח לשמוע הצעות נוספות.

ומה באשר לנו? מה שעשינו עד עכשיו זה יותר ממספיק, אבל לפני שנסיים כדאי לנו לערוך רשימת מלאי קטנה כדי שנראה מה יש לנו עד עכשיו ונוודא שלא שכחנו כלום. אז מה יש לנו? רעיון יש, ועדה יש, נציגים (גרמנים!) יש, גוף ממנה (ומפקח) יש, יעדים יש (וגם יעדי משנה), לוחות זמנים יש… ומה נשאר? נשאר לבחור שם לועדה. אמנם יש את השם שהצעתי בכותרת (וק"ל – "ועדה קרואה לישראל"), אלא שבעיני הוא קצת קצר ויותר מדי ברור. נראה לי שרצוי לבחור משהו ארוך ועמום יותר כמו למשל "הועדה לתכנון אסטרטגי ולקידום המטרות ארוכות הטווח של מדינת ישראל" או אולי משהו פומפוזי כזה כמו למשל "הועד להצלת העם והמולדת". ממש קשה לי להחליט. נראה לי שאשאיר את זה פתוח בינתיים. אני מזמין אתכם להציע שמות אחרים משלכם.

אני מקווה שהפוסטים שלי יעודדו אותכם ויעניקו לכם השראה להגר וגם למצוא את האושר האישי שלכם :) קריאה נעימה.

Subscribe
Notify of

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments