Sign In

Remember Me

נתניהו ושות'

נתניהו ושות'

מאמר אורח מאת Pokerface

כמו בכל חודש ספטמבר ב-9 שנים האחרונות, החודש היה יום חגם של הליכודניקים – הם זכו לצפות במנהיגם הדגול נואם באנגלית מצוחצחת אל מול כל העולם שכל כך שונא אותנו, הישראלים היהודים התמימים והנרדפים, שבסך הכל רק מגנים על עצמם ולא עושים לאף אחד רע. הרי מי עוד יוכל להושיע את עם ישראל הקדוש אם לא ביבי המלך והוד מעלתה שרה?

מיותר לציין כמובן שלנאום אין שום השפעה כלשהי. לא כי אני נביא, אלא כי לא הייתה לנאומים של נתניהו באו"ם בשנים האחרונות שום השפעה לטובה או לרעה (אולי כמה בדיחות ב"גב האומה").

כולם יודעים את זה. כולם מלבד הליכודניקים. לאחר כל אירוע כזה הם נכנסים בגאווה ל- Ynet ומתגאים באנגלית המושלמת ועל כישורי הרטוריקה של נתניהו. לך תסביר להם שבעיר הדרומית שבה הם גרים אין פיתוח כי הליכוד זורק עליהם זין, לך תסביר להם שפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני הוא אינטרס ישראלי יותר מאשר אינטרס פלסטיני, לך תסביר להם שהם צריכים לבחור מפלגה לפי אידיאולוגיה ולא לדבוק במפלגה כפי שהם דבקים בדת או בקבוצת כדורגל ("אבא שלי הצביע ליכוד, סבא שלי הצביע ליכוד – ברור שגם אני אצביע ליכוד!").

אני לא טוען שמפלגת המחנה הציוני למשל תהיה טובה יותר מהליכוד. ייתכן שכן וייתכן שלא. אבל מרבית הליכודניקים לא ישקלו אפילו לעיין במצע שלהם או להתעניין במה שהם מאמינים בו רק כי הם אשכנזים (למרות שאבי גבאי התמנה לאחרונה ליו"ר) וכי לפני שנים רבות האשכנזים, המזוהים עם מפא"י, שהפכה למפלגת העבודה, שהפכה למחנה הציוני, דפקו אותם כי הם מזרחים (מה שנכון במידה מסוימת. ואגב, סתם נקודה מצחיקה,  לפי ה"מזרחים" – יש ערבים מוסלמים, יש ערבים נוצרים, אבל אין דבר כזה ערבים יהודים.. יש "מזרחים").

אבל באמת, עברו כמה עשרות שנים מאז.. לא תפרמטו את הדיסק? הבעיה הגדולה יותר היא שרגשי הנחיתות שלהם מחלחלים גם לדור ההמשך, שבכל קושי שייתקל במשך חייו יטען כי הוא מקופח בגלל שהוא "מזרחי". שנאתם לאשכנזים גם היא נורשת מהוריהם, וכך גם השנאה לשמאלנים. שמאלן – כינוי שהפך באופן רשמי לקללה בשנה-שנתיים האחרונות וביטוי נרדף לשונא ישראל ואנטישמי בחסות עדר הבהמות שנקרא מפלגת הליכוד.

אני לא מאוד מבוגר, אבל אני לא זוכר תקופה כזו שבה מפלגה, מפלגת שלטון, עודדה באופן מודע ומוחצן כל כך הסתה לחלק כל כך גדול באוכלוסייה שחושבים אחרת מהם. הסתה כלפי אנשים בעלי דעות פוליטיות שונות משלהם.. לא יודע, אולי זה רק אני, אבל יש ריח היטלראי באוויר.

אפרופו היטלר, בשבוע שעבר זכינו לעוד פנינת חוכמה פרי עטו של יורש העצר המלכותי – יאיר נתניהו.

למדנו שלמרות כישוריו הוורבליים של ילד בגן, הוא יודע לומר מילים נוספות מלבד "הקרן החדשה לישראל" ולהוסיף לסטטוסים שלו אימוג'י קקי. עצוב שבנו של בנימין נתניהו, אשף התקשורת, ראש ממשלת המדינה היהודית לא לקח בחשבון את האימפקט הגלובלי שיש לפוסט אנטישמי (אני עדיין בטוח שהוא לא מבין מה לא בסדר בפוסט הזה, ולו אבאל'ה לא דרש ממנו להסיר את הפוסט, הוא עדיין היה מתנוסס בגאון על ה-וול שלו).

אבל העניין שאפילו יותר מטריד בעיניי הוא תגובותיהם של חבורת השפוטים של נתניהו. הביצ'ז של נתניהו מערוץ 20 – שמעון ריקלין ואראל סגל טענו (יותר נכון צעקו) שה"ילד" בסך הכל ניסה להגן על אמא שלו מההתקפות הבלתי פוסקות של התקשורת. להגן על אמא זה דבר מובן, אבל איך בדיוק זה קשור לפוסטים אנטישמיים..? על פי ההיגיון הזה היטלר בסך הכל היה חלומה של כל אמא.

מיותר לציין מה היו התגובות מצד שפוטיו של נתניהו אם אחד מילדיו של סמולן כלשהו היה מפרסם פוסט כזה.

ובבקשה, אל תשפטו אותי על כך שאני צופה בערוץ 20. פאשיזם עוזר לי להירדם..

התדרדרות תרבותית

הייתי רוצה להתייחס גם לנושא הזה. לדבר על הזבל שמשדרים בערוצים המסחריים, על כוכבי אינסטנט באינסטגרם וזונות של תשומת לב בפייסבוק, אבל תכלס זה לא קשור לפוסט הזה. אולי בפעם אחרת, ואולי מישהו אחר יכתוב על זה? 🙂

אני רק אומר שב-23 בספטמבר, באולפן שישי, מהדורת השבט של עם ישראל, הקדישו משהו כמו 10-15 דקות לכתבה על נטע אלחמיסטר. למי שהפסיד – הנושאים המרכזיים היו כמות עוקבים, כסף, צביעות וגוף חושפני שמשמש דוגמה להרבה נערות צעירות איך הן צריכות להשתמש בגוף שלהן כדי לצבור אהדה , לייקים וכסף.

כשחושבים על זה, הזבל הזה משודר כי זה מה שרוב האנשים כאן אוהבים.  אני יודע שזה חלק ממגמה עולמית, אבל איכשהו כאן זה מרגיש יותר אינטנסיבי. מה דעתכם?

אני מקווה שהפוסטים שלי יעודדו אותכם ויעניקו לכם השראה להגר וגם למצוא את האושר האישי שלכם :) קריאה נעימה.

Subscribe
Notify of

2 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מייקל
Guest
6 years ago

איני מרוצה מהשלטון במדינה.איני מרוצה מהתרבות הישראלית.
מהעושק.מהשוחד .מהגסות רוח.מהברבריות.ועוד המון.
לכן אינני מצביע כלל.כי אין למי.
אבל איני חושב או מאמין.שהשמאל אלטרנטיבה.לא מדינית.לא שלטונית.
איני זקוק לשלטון אלטיסטי.מתנשא.קר.
שחושב שמזרחי בבון.וחושב שצריך להיות אדם משוכפל ולחשוב כמוהו.
גם איני מקבל תרבות ימנית שאינה הולמת.לכן בחרתי לא לבחור בשום צד.
לא ימין ולא שמאל.שניהם מורכבים בעיני.ואיני יכול להיות איתם.
אז זהו שהכל בלוף.

מיקי חימונוביץ\'
Guest
6 years ago

Pokerface הכתיבה שלך גדולה.. אתה שנון, משעשע ומצחיק.
חבל על הזמן שאתה מתעניין בפוליטיקה הישראלית.
אם לא טוב לך במדינת היהודים, תעזוב