Sign In

Remember Me

"לחם ושעשועים" – הגירסה הישראלית

"לחם ושעשועים" – הגירסה הישראלית

ברומא העתיקה, הקיסרים נהגו לקיים מופעי גלדיאטורים לשעשע את ההמונים, זו היתה חלק מתפיסה מדינית שנקראה "לחם ושעשועים" שתכליתה להעניק לתושבים מזון ותענוגות שיספיקו למניעת התקוממות והפרה של הסדר החברתי, גם אם הפתרונות שהציעו הם לטווח קצר.

בישראל של שנת 2024 שוקד הקיסר המנוול ביבי, להעניק שעשועים לבני עמו הנבערים.

"החיסול הגדול מכולם" השכיח בבת אחת את הפשעים, השחיתויות, המחדלים, קומבינות וכל השאר שנעשו בשלטונו – מה סך הכל רוצה הקהל הבור? לאחר שספג מהלומות אינסופיות מקבוצת ברברים בעזה, הוא משווע לאיזה ניצחון תודעתי. חיסול הטרוריסט נסראללה מספק את הסחורה – ואכן הישראלים צוהלים.

באותו הזמן בדיוק, שחיל האוויר הוציא את המבצע המוצלח שתוכנן על ידי שר הביטחון, ובכירי צה"ל שלחצו על ביבי לאשרו, אף שהתנגד לו בהתחלה, פורסם עידכון לדירוג האשראי של ישראל.

אף פוליטיקאי לא יעיז לומר את האמת על ישראל, אבל למזלנו יש את חברות דירוג האשראי, מקצועיות ואובייקטיביות. אחת מהן סיפרה את הסיפור האמיתי: סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית מודי'ס הורידה את דירוג האשראי של ממשלת ישראל בשתי דרגות לרמתו הנמוכה מאז ומעולם – מרמה של A2 לרמה של BAA1 לצד מדינות כמו קזחסטן, פרו, אנדורה, בולגריה, אורוגוואי ועוד חברים.

סביר להניח שרוב הציבור התעלם מההורדה ומהמשמעויות והתבשם בפעולה הצבאית המוצלחת, רק שהורדת האשראי היא חמורה יותר פי מאה מההצלחה הצבאית.

זו פעם נוספת שמודיס הורידה את הדירוג, פעם ראשונה היתה בפברואר. הדו"ח מסביר את כישלונה החריף של ממשלת ישראל בניהול המדינה, הוא כל כך דרמטית שמודי'ס הוסיפה תחזית שלילית, כלומר, היא פסימית מאוד בנוגע לעתידה של ישראל.

הניהול המדיני

לא זו בלבד שמלחמה מתחוללת כבר שנה בכל גבולותיה של ישראל, הממשלה לא מעוניינת בפתרון ארוך טווח לסכסוך, אלא בהמשכה של המלחמה.

בעיניי, אילו הממשלה הייתה נחושה להילחם בחמאס, היא הייתה מסיימת את המלחמה בחודשיים-שלושה, ולא מאריכה אותה לשנה. הממשלה אינה מעוניינת בפתרון, לכן, היא פועלת להחיות את החמאס (מעבירה לו 200 משאיות סיוע כל יום) ולשמר אותו על "אש קטנה", ומצד שני מחלישה את הפרטנר ברשות הפלסטינית.

החלום הרטוב של ביבי וחבריו הטאליבנים חובשי הציצית והכיפה, הוא שהחמאס השתלט על הגדה המערבית, ואז הוא יוכל להמשיך במלחמה אינסופית, מה שישכיח את התביעות הפליליות נגדו וירסק כל סיכון לפתרון איזורי. מי שישלם את המחיר הם אזרחי ישראל ועוד מאות חיילים מתים, אבל ממתי איכפת לביבי (פוטין וטראמפ) אם חיילים מתים לשווא? להיפך, זה מחזק את אהדת הציבור הימני. יתרה מכך, חלק מההורים השכולים ממשיכים לתמוך במדיניות – אילו ילדם המת היה יודע, היה מתבייש בהוריו.

לחלאה שמשמש כראש ממשלה, וזכה ביושר לכל המאפיינים של דיקטטור, יש משיכה לחלאות מסוג אחר: טרוריסטים מוסלמים שרוצים בהשמדה של ישראל החופשית, החילונית והמשגשגת. הוא טיפח את החמאס עד שהגולם קם על יוצרו. כך גם עם החיזבאללה, ביבי ראש הממשלה יותר מ- 16 שנה (כיאה למדינה סמכותנית), מה הוא עשה במשך כל השנים עם החיזבאללה? כל עוד החיזבאלה (והחמאס) הרגו כמה חיילים וירו כמה טילים, זה חיזק את שלטונו והוא תמך בקיומם, רק כאשר שר הביטחון, צה"ל ומערכת הביטחון לחצו עליו לחסל את הטרוריסט נסראללה, הוא בסוף וויתר והסכים. כמובן שאת הקרדיט להצלחה הוא יזקוף לעצמו, ועל הכישלונות הוא יאשים אחרים. זה טבעו של דמגוג שמנהל את ישראל. ביבי הפחדן מפחד מאירן. השיקול היחיד הוא טובתו וכיסאו – זה מה שיקבע את המדיניות.

הניהול הכלכלי

אסון. אילו לכישלון היה מחיר פלילי, שר האוצר וראש הממשלה היו יושבים בכלא ללפחות עשרה מאסרי עולם ללא אפשרות חנינה. ולא, זה לא בגלל המלחמה (בגלל המלחמה עוד מאה מאסרי עולם).

מדיניות כלכלית מושחתת שמעניקה הטבות לסקטורים נבחרים, דחיית התקציב, הגדלת הגירעון על חשבון אזרחי המדינה ודורות ההמשך, סדרי עדיפות פוליטיים לשימורה של הקואליציה. ניהול כספי המדינה כאילו היו כספם האישי.

יש עוד הרבה השלכות קשות מאוד. המשקיעים הזרים מדלגים על ישראל, והישראלים מוצאים את כספם מישראל למקומות בטוחים בחו"ל. חברות ההייטק שמאסו בישראל, התיירות שהתרסקה ועוד…

הנזק הכלכלי שנעשה לא יתוקן לאחר המלחמה, יש דברים בלתי הפיכים, ואת הנזק רואים כבר עכשיו ביוקר המחייה הנוכחי ונראה בשנים הקרובות.

המהפכה המשטרית

מחברי הדו"ח ציינו במפורט את הניסיון של ממשלת הטאליבנים להפוך את ישראל למדינת הלכה יהודית עם פגיעה חריפה באיזונים ובלמים של מערכת המשפט ואכיפת החוק, משטרה שהפכה למליציה של השר, מתחים בין הממשלה למערכת הביטחון, ירידה באיכות ובשירות המוסדות הממשלתיים מדרדרים את ישראל לתיאוקרטיה סמכותנית, כלומר הכלאה משטרית בין רוסיה לאירן.

לא מדובר רק על מערכת המשפט, אלא על אופייה הליברלי-פלורליסטי של ישראל שמעיד על שינוי פנימי שהיא עוברת – ממדינה חופשית למדינת הלכה: אירוע שולי להשקת ספר על פילוסופיה יהודית-חילונית בוטל מסיבות פוליטיות-דתיות. לאומנים ופשיסטים לא יבינו את המשמעות – הם חושבים שזה יחזק את החברה הישראלית. גם היטלר, סטאלין, נסראללה ואחרים חשבו בדרך זו, אבל חברה הומוגנית שמכילה תפיסת עולם אחת תקרוס ותושמד. בפועל – הביטול הזה יחליש עוד יותר את החברה הישראלית שתתנוון מחוסר פלורליזם.

התכחשות למציאות

חמור מכך, חוסר הכרה במציאות, הוא שלב נוסף בהתרסקותה של ישראל, הנה מה שכתב מנכ"ל ביג, זה שמרוויח שכר חודשי של יותר מ- 120 אלף ש"ח, מה שמקל עליו לחיות בפנטזיה.

"מודי'ס החליטו להוריד לנו שתי דרגות בשיא של מלחמה – צריך להגיד את זה – הם חוצפנים!!! אוסף של פקידים וכלכלנים מאי-שם, שפשוט לא מבינים שיש פה מדינה חזקה, עם עם חזק ועוצמתי, שכשצריך להילחם על הבית, עושה זאת בהצלחה ונותן בראש לאויבים מבחוץ ומהצד השני מחזיק את הכלכלה. מודי'ס, כמו הרבה אחרים בעולם, לא יודעים לנתח אותנו ולא מבינים שיש פה אזרחים שלא רואים בעיניים, ששום דבר לא מפחיד אותם וימשיכו להצעיד את המדינה קדימה עם תוצאות מפתיעות של הכלכלה למרות המלחמה ולמרות ממשלה שלא עושה מה שצריך – כמו שהיה עד כה השנה וכמו שאפשר לראות בתמונות של היום מביג יהוד. עם ישראל חי".

ישראל של היום היא מדינה ענייה, דתית, חיה בהכחשה, וקרובה יותר מתמיד להחיות את הרעיונות של מדינת הלכה ושאר ההפרעות הפסיכיות של הדת עם סממנים יהודים של עם הנצח.

תברחו לחו"ל – לפני שיהיה מאוחר מדיי!

אני מקווה שהפוסטים שלי יעודדו אותכם ויעניקו לכם השראה להגר וגם למצוא את האושר האישי שלכם :) קריאה נעימה.

Subscribe
Notify of

5 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ליאם
Guest
12 days ago

איזה כיף לקרוא מאמרים פה 4 ימים אחרי שאתה סוף סוף מהגר 🙂

ליאם
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
11 days ago

איטליה

אסף
Guest
15 days ago

אתה פשוט צודק להחריד.