Sign In

Remember Me

ישראל אומת הייטק משגשגת, מעצמה טכנולוגית

ישראל אומת הייטק משגשגת, מעצמה טכנולוגית

במדבריות המזרח התיכון ישנה מערה קטנה ושמה ישראל 🇮🇱. אנשי המערה, בני ישראל נצר לשושלת מפוארת מימי בית המקדש בארץ כנען, התחלקו לשתי שבטים: היהודים והעברים. העברים חצבו במערה מנהרה לתפארת. בעוד הראשונים, היהודים, יצאו מהמערה לבחון את השטח העוין במדבר, לעיתים הם הותקפו על ידי אנשי מערות אחרים שנראה שהם סוגדים לעכברים, כי תמיד שהם תקפו הם צעקו "עכבר גדול!", אולי משום שהעריצו עכברושים שעירים שחלקו איתם את החמאם אדים המשותף.

כשחזרו היהודים המותקפים למערה הם סיפרו לעברים על מה שקרה, והאחרונים החליטו לשקוד בפיתוח טכנולוגיות מתקדמות לשיפור חייהם ולהגנה בשטח המדברי העוין. אכן, היתה להם הצלחה מרשימה, ועם הטכנולוגיות שפיתחו העברים הם הגנו על עצמם ועל היהודים מפני שכניהם שעסקו באובססיביות בפולחן העכבר הגדול שמעולם לא ראו, גם אם חיפשו היטב במחילה של בית השימוש. העברים ירדו מהמדבר לחופי הארץ וסחרו עם אנשי העולם הגדול מעבר לים עם הטכנולוגיות שפיתחו. זו היתה תקופת השגשוג במערה, ששכנעה את העברים החופשיים לצאת מהמערה ולהגר לעולם הנוכרי שהפחיד מאוד את היהודים השמרנים.

ברבות השנים, היהודים הפכו לרוב אנשי המערה. הם מעולם לא למדו לימודי ליבה, שיטות מדעיות או הסקת מסקנות לוגיות, במקום "הבלים אלו" לדבריהם, הם מיקדו את מירב תשומת ליבם בפענוח הכתבים על קירות המערה שכתבו אבותיהם הקנאיים, משהו בסגנון "שמע ישראל!", היה להם מאוד נוח משום שהעברים החרוצים, שבנו מערה למופת השאירו להם מטבעות כסף ממסחר שהרוויחו עם אנשי העולם הגדול.

היהודים החלו להתעמק בכתבים הנסתרים של המגילות העתיקות שמצאו במערה ובחרו בדרך מאבק אלים ומזויין בשכניהם מתוך אמונה יוקדת שהצעקה של "שמע ישראל!" חזקה יותר מאשר הצעקה של "עכבר גדול!" וברור לכל יהודי שבית השימוש בהר הבית שורץ העכברושים שלנו! יש אומרים שבסתר ליבם, גם היהודים האמינו במוטציה כלשהי של עכבר גדול, רק שהם קראו לו "קדוש" ולטענתם הוא בחר בהם להיות לו לעבדים, והם נענו, ככתוב על הקיר במערה: "נעשה ונשמע".

מאז שהעברים החופשיים היגרו לארצות הניכר הרחוקות, הרבה מים (ודם) זרמו בנחלי מדבר יהודה, אבל סיפורי ההצלחה של העברים הפכו למיתוס בקרב זאטוטי היהודים, רק בהבדל אחד: היהודים ניכסו לעצמם את חשיבתם הרציונלית והישגיהם במדע, למרות שבקושי ידעו לפתור תרגיל אחד בחשבון פשוט.

בפועל, בארצות הניכר, כבר אף אחד לא מצא עניין בבני היהודים בעלי המנהגים המוזרים במדבר השומם.
להיפך, אנשי התפוח הגדול ביבשת הרחוקה גילו שאנשי המערה היהודים גרועים בדיוק כמו סוגדי העכברים, הם תחמנים במסחר והסיכוי לתרגיל עוקץ גבוה, אז הם חסמו אותם משירותיהם, או לפחות המליצו לאנשי הטכנולוגיה להתרחק מן מהמערות במדבר. במקביל, העברים השתלבו בקהילתם החדשה ורכשו ידידים ואהבה בחברתן של בנות יפות תואר נוכריות שאוכלות שניצל בביצת אימו ללא חשש מקטניות חמץ.

בעוד היהודים במערה מנותקים מהעולם, הם ממשכים לרקוד במעגל ולזמזם לעצמם "אנחנו שבט ההייטק הנבחר!", רק שהם שכחו להוסיף את המילה ז"ל.

אחת החברות הטכנולוגיה הגדולות בארה"ב, מזהה בישראל מקור לפעילות חשודה בעלת סיכון גבוה. אומת ההייטק התחמנות כבת משפחה של פלסטין, בנגלדש, אומן, פקיסטן ועוד חברים טובים מהמערות הסמוכות.


בתגובה לתגובות למטה
אני רוצה להוסיף פרט מעניין (ומבהיל) – ביקרתי אצל חבר טוב שעובד בחברת ההייטק ברמת החייל, בת"א. אין ספק אחד המעוזים הליברלים כביכול. הוא מכיר אותי דיי טוב, אז ערך לי סיור במטבח איפה שראיתי לתדהמתי שלושה מיקרוגלים נעולים במנעול מאולתר. שאלתי מה זה? והוא השיב, "עובדות אצלנו דתיות שבשבילן נעלו את המיקרוגל כדי שהחילונים, חלילה, לא ישתמשו בהם עם מאכלי התועבה שלהם. כי יש מיקרוגל כשר חלבי, ומיקרוגל כשר בשרי ולכן אסור לערב בינהם ולכן נועלים אותם!".

שאלתי את החבר "מה התפקיד שלהן?", והוא השיב "QA, הן עברו הכשרה במשרד התעסוקה, והמדינה ממנת למעסיק X% מהמשכורת שלהן במידה ויסכים להעסיק אותן. אז זה משתלם לו, הוא משלם להן יחסית מעט". הוא ערך לי סיור היכן הן עובדות, וראיתי שבנו בשבילן מחיצות של 2 מטר, לתת להן פרטיות מהחילונים הטמאים. הן כולן נשואות, עם ילדים, חיות במובעלת בהשראת המתנחבלים שמקימים מאחז לא חוקי. (אז כן, הם מגיעים גם להייטק ומחריבים את הרוח החופשית).

הנקודה שלי, שהייטק זה לא עסק למכירת לולבים של ארבעת המינים לסוכה, אלא האנשים שעובדים בהייטק, נדרשים להגיע לאיכויות חשיבה שאינן קיימות בעולם הדתי (כל דת). אנשים שמרנים באופיים אינם יכולים לחשוב מחוץ לקופסא משום שהמוח שלהם נעול כמו הדלת של המיקרוגל. רק חשיבה חילונית וחופשית מאפשרת לאדם להגיע לרעיונות, תובונות והמצאות יוצאות מהכלל, ולכן, עידן ההייטק בישראל הולך לאבדון אם אלו הנשים (והאנשים) שעובדים בו.

לרמה הדבילית הזאת אפילו האיסלם המשוגע לא הגיע. עכשיו גם האירנים והסעודים יכולים ללמוד מישראל איך להקים חברות הייטק!

אני מקווה שהפוסטים שלי יעודדו אותכם ויעניקו לכם השראה להגר וגם למצוא את האושר האישי שלכם :) קריאה נעימה.

Subscribe
Notify of

29 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
איתי
Guest
8 months ago

זווית קצת אחרת למשבר ההייטק והרילוקיישן של הרופאים: ישראל איננה startup nation ולא מעצמה של רפואה. לגבי ההייטק: המשכורות בישראל הן שערורייתיות, המון כסף הולך לתפוקה ממוצעת לגמרי. במזרח אירופה משכורת של תכנת מנוסה היא 3000€ ברוטו ובישראל אולי פי 3 יותר. תכנת בכל מרום הוא אותו הוא תכנת,:למד באוניברסיטה וכותב קוד בשפת תכנות. כמו שדירה היא דירה: קירות, דלתות, חלונות ולבנים. הדירה שלי ברומניה עלתה 56000€ ובישראל, אני מניח, שהייתה עולה לפחות פי 5 יותר- ללא שום הצדקה. מערכת הרפואה: הרופאים שעובדים 26 שעות במשמרת, חוסר התקנים הענק, הזקנה במסדרון השחיתויות וההארקדות המיניות, האלימות היומיונית של מטופלים כלפי צוות… Read more »

Member
8 months ago

יפה. עם זאת אני מוכרח לצנן מעט ולהגיד שבשנים האחרונות מתרחשת תופעה שאותי מתסכלת והיא שיותר יותר – וזה הולך וגדל – משתלטים דתיים/חובשי כיפה סרוגה/ מסורתיים על צמרת ובכירות התפקידים בכל רחבי הארץ ובכל התחומים לרבות בהייטק. רבים מהם לא רק שהם שומרי מסורת אלא גם מקדשים בהתלהבות את הדת היהודית ולא מרגישים בעיה בכפיה דתית במוסדות השלטוניים ואפילו בחברות שלהם עצמם. זה גורם להרגיש שאפילו אם הציבור החילוני ליברלי בישראל היה יכול להשפיע על המצב מתוך הכלכלה – גם זה כבר לא רלוונטי. בקיצור, ישראל לא באמת תושמד במהפכה המשטרית המתחוללת וגם לא תרד מנכסיה… היא ככל הנראה… Read more »

עידן
Guest
Reply to  הנוסע המתמיד
8 months ago

מסכים.
כל החילונים ההיסטרים שיוצאים להזיע בחום בהפגנות עם סיסמאות של "לוקחים את השלטון בחזרה!", "דמוקרטיה!!11" לא מבינים איך עובדת דמוקרטיה: אם אתם הייתם הרוב במדינה, אז זה היה מתבטא בקלפי ולא בכמה מאות אלפים (אולי מנדט או שניים) שצועקים כמו טמבלים ברחובות

ובאמת, יש מספיק רופאים ומהנדסים חובשי כיפה ככה שהמעוזים האלה של ההייטק בכלל לא נשלטים ע"י החילונים שמאיימים לעזוב.

החילונים פשוט מתעוררים למציאות שהם הדחיקו במשך שנים: הם מיעוט שהולך ומצטמק וזה רק ילך ויחריף. המדינה הופכת לדתית ואם לא מתאים לכם אתם מוזמנים להגר למקום טוב יותר. it's that simple

Reply to  עידן
8 months ago

בדיוק(!) מה שאני כותב עליו בכל כך הרבה פוסטים כאן באתר.
ואת זה אני אומר כאיש שמאל-מרכז ליברל חילוני. אני פשוט מהבודדים שפוקחים את עיניהם.

יהוד
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
8 months ago

כמו שעמינו כבר יודע מעברו העתיק יומין, ברגע שאנחנו מתחלקים למדינות שונות המצב בסוף מדרדר

משה מ
Guest
Reply to  עידן
8 months ago

מה שאתה כותב לא עומד במבחן המציאות.
החילונים הם 40% מהמדינה וחובשי הכיפות הסרוגות הם 10%.
בנוסף, הייצוג של הסרוגים בקרב רופאים והייטקיסטים נמוך מהייצוג הכללי שלהם באוכלוסיה.
כבר צירפתי פה כתבה בעבר שמראה שחילונים מרוויחים 30% (כן, 30%) בממוצע יותר מדתיים לאומיים וממסורתיים (על חרדים אין בכלל מה לדבר).
בקיצור, במידה והחילונים יעזבו המדינה בהחלט תרגיש את זה, מאחל להם בהצלחה.

עידן
Guest
Reply to  משה מ
8 months ago

אני לא ארגיש את זה, אני כבר היגרתי לחו"ל 🙂 בגדול, לפי ויקיפדיה, מתוך היהודים בישראל, 43% חילונים, היתר מוגדרים על הספקטרום בין מסורתי ל חרדי. אז כבר היום יש רוב יהודי לא חילוני במדינת ישראל. עכשיו, קח בחשבון שזה שבנאדם חילוני, לא אומר שהוא ממתנגדי "ההפיכה המשטרית!!1אחד" – יש לך שם גם ביביסטים ולא מעט. מי אתה חושב הצביע לליכוד? לחרדים ולדתיים יש מפלגות כמו ש"ס וסמוטריץ', אז מכאן שחלק לא קטן מהחילונים הצביע ליכוד והוא כן בעד השינויים במערכת המשפט. אני יכול להעיד שכשעוד גרתי ועבדתי בישראל, הרבה מחבריי החילונים דווקא תמכו בליכוד ובימין, לא מתוך סגידה לביבי… Read more »

יהוד
Guest
Reply to  משה מ
8 months ago

רוב החילונים לא יעזבו וגם לא כל החילונים שמאלנים ולגמרי לא קשורים למסורת

יהוד
Guest
Reply to  הנוסע המתמיד
8 months ago

מה הבעיה אם זה? שיש מדינה שהעם בה קשור לשורשיו ועדיין משגשג?

Reply to  יהוד
8 months ago

בוודאי התכוונת לכתוב "עם" ולא "אם" (באנגלית "if") שמציינת תנאי. לדוגמה: אם אתה קשור לשורשיך, אתה שולט בשפה.

Reply to  קיכלי הסהרון
8 months ago

יפה!

Reply to  יהוד
8 months ago

ראשית לא אמרתי שיש בעיה *עם* זה.
רק אמרתי ש'שורשיו' ו'מסורת' הם קשקושים מקוקשים בעיניי שלא מקדמים את האנושות לשום מקום. ניחא כל אחד היה עושה את הטקסים הפגאנים/OCD האלה אצלו בבית, זה בכיף, אבל לבקש מהכלל לממן את זה רק מוביל להוצאות ציבוריות מיותרות על שטויות. זה לא רק שלא מקדם את המדינה אלא מושך אותה לאחור.
לכן אמרתי – למרות הפוטנציאל, מדינת ישראל לא תהפוך כך למעצמה. אולי מדינה מעל הממוצע קצת. אבל רחוק מאוד מהגדולות.

LoneWolf
Guest
8 months ago

איזה קטע! גם אני עובד איתם וקיבלתי את האזהרה הזאת! הם גם טורחים לשלוח מיילים להזהיר אותי מדי פעם למקרה שלא שמתי לב.
אבל תראה באיזו חברה טובה אנחנו…

תמיר
Guest
8 months ago

"העברים השתלבו בקהילתם החדשה ורכשו ידידים ואהבה בחברתן של בנות יפות תואר נוכריות שאוכלות שניצל בביצת אימו ללא חשש מקטניות חמץ"

בהחלט !

Editor
Reply to  הישראלי הנודד
8 months ago

דיברתי עם אחותי סתם שיחה בנאלית והיא אמרה לי שהיא תעדיף לצאת עם יהודי. אמרתי לה, "מה את רצינית ? כמעט כולם בארץ הם לפחות שומרי מסורת וכשרות, ואת כמוני אוכלת חזיר ושרימפס". והיא ענתה לי "אני מפחדת שהמשפחה שלו לא תקבל אותי ותהיה גזענית אם אצא עם לא יהודי" ורציתי לדפוק את הראש בקיר. הייתי פשוט בהלם ! וניסיתי להסביר לה שזה ממש לא נכון, עם הניסיון שלי. הבנתי שאני חייבת להוציא אותה מהמדינה הזאת. כמה הפחדות המסכנה עוברת, עד כדי שזה מגיע למצב שהיא מפחדת לצאת עם לא יהודי ? דווקא הלא יהודי יכבד אותה הכי הרבה. כי… Read more »

Last edited 8 months ago by Venus
From Arusha to Arusha
Guest
Reply to  Venus
8 months ago

אני באמת לא רואה בעיה בהעדפה לצאת עם בן עמה.
כשזה מהסיבות שפורטו לעיל אפשר להבין שזה חבל,אבל כל הקטע על השרימפס וזה לא במקום,לדעתי.
תעשו לי טובה תאשרו.

תמיר
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
8 months ago

אמור שיקסה, לא נוכריה 🙂

Tomer
Guest
8 months ago

הלוואי שהדיכוטומיה היתה כל כך מוחלטת, הבעיה היא שבקרב הציונות הדתית – ציבור משיחי ומסוכן מאין כמותו – קיימות כיום כנראה יכולות טכנולוגיות גבוהות מהממוצע באוכלוסיה כנראה. המקבילה היחידה בעולם למצב כזה של אינטליגנציה גבוהה שמתועלת למטרות אוויליות ומרושעות היא איראן, ואני מאמין שהדמיון בין שתי המדינות ילך ויתעצם בעשורים הקרובים.

משה מ
Guest
Reply to  Tomer
8 months ago

למי שלא מכיר אני אספר שיש כמה סוגים של אנשים בתוך הציונות הדתית:
1. החרד"לים כמו סמוטריץ, לא מאוד משכילים (אבל כן משכילים בתורה), מאוד קיצוניים ויחסית חשוכים.
2. 'רגילים', משכילים יחסית וחלקם קיצוניים מדינית.
3. 'דתיים לייט' כמו בנט, פחות קיצוניים בהכללה, משתלבים בהייטק, יותר ליברלים בנושאים של גייז ונושאי דת ומדינה, לפעמים גם בכלל מצביעים לגנץ וללפיד ולא למפלגות דתיות.

Tomer
Guest
Reply to  משה מ
8 months ago

משה, למיטב הבנתי בנט הוא בשר מבשרן של המכינות הקדם צבאיות הגזעניות שמפיצות את המיסטיקה הרצחנית של הרב קוק.

הדתיים הלאומיים אולי למדו כבר לתכנת, אבל אל תטעו: כולם רוצים לקדם את הגאולה ע"י כינון ממלכה יהודית על שטחי ארץ ישראל השלמה שהתורה חוקתה.

רון
Guest
8 months ago

יש משפט שאני תמיד חוזר אליו כשמדברים על המעמד הטכנולוגי של ישראל: כמעט בכל ארגון תמצאו ש-20% מהקבוצה תעשה 80% מהעבודה.