Sign In

Remember Me

איך תיראה ישראל בעוד 30 שנה?

איך תיראה ישראל בעוד 30 שנה?

בואו נעסוק לרגע בנבואות. אני מציע שתקחו את הפוסט הזה, תשמרו אותו על המחשב או תדפיסו והכניסו למגירה. חזרו ובדקו ב-2050.

– מזמין אתכם כבר עכשיו לשתף למטה בתגובות את הנבואות שלכם –

ערסים (או יהודים ממוצא ערבי)

ההיבט הראשון שאני רוצה להתייחס אליו בנבואה שלי, הוא גידולם האדיר החזוי של שיעורם של היהודים ממדינות ערב בקרב הציבור היהודי בישראל.

ערבים-יהודיים, או בשמם המקוצר, ערסים, הנה תופעה חברתית שהלכה והתעצמה בישראל בעשרות השנים האחרונות, בדגש על שנות האלפיים ואילך.

קיומם בסביבה יצר את אחד החולאים הגדולים והמבחילים ביותר לטעמי בחברה הישראלית. הסיפור הוא תרבותי (או העדר-תרבותי) ובקצרה מדובר על שורה של פעולות והתנהגויות שעקרונם המסדר הוא אנוכיות, חוסר התחשבות, חוסר מודעות סביבתית, זלזול, התנשאות, גזענות, בורות, טיפשות ועוד.

התחזית שלי: אנו צפויים לראות שתי פעולות שרצות במקביל במרוצת העשורים הקרובים: האחת, הנו גידול בשיעור הערבים-יהודים מקרב הציבור היהודי בישראל (טוב, זה קל, זו מתמטיקה פשוטה. השוו את כמות ההולדה מקרב ציבור זה אל מול הציבור האשכנזי). במקביל – וזה כבר החידוש – אנחנו צפויים לראות יותר ויותר זליגה (שכבר יש לה הרבה עדויות היום) של התרבות הערבית אל התרבות האשכנזית בישראל, כך שלמעשה גם חלק גדול מהציבור האשכנזי בישראל יהיה דה פקטו ברברי, אלים, חסר התחשבות, בור, וכו'.

בהקשר זה, הנבואה שלי מצביעה על מציאות עגומה ביותר – ובעניין זה ישראל תקבל דירוג של 3/10.

מעמד ה"דת"

דת היא קשקוש מקושקש. אבל בקרב בורים, טיפשים ושטופי מוח, דת היא בעלת ערך. הבעיה שבישראל, ופה למרבה הצער זו דווקא לא תופעה רק ישראלית, הדת תופסת מעמד יותר ויותר רחב. הסיבה פשוטה: אנשים נהיים יותר בורים, טיפשים ושטופי מוח.

מעמד הדת בישראל הוא מהגבוהים בעולם, וכאן, בצורה ממוסדת, אין הפרדה של דת מהמדינה. וזה המצב היום! כאשר הדתיים מהווים "רק" 15%-20% מהציבור הכללי. העתיד בהקשר הזה נעוץ במתמטיקה פשוטה. ובתוך כמה עשורים הדתיים בישראל יהיו לרוב מתמטי (המחשתי את זה כאן: המציאות ברורה – רק הגירה).

תוסיפו שמקרב הדתיים, ישנו ציבור "חילוני" שהוא בעצם לא ממש חילוני. רובו, אגב, הוא ערבי-יהודי. כך תקבלו שמעמד הדת בישאל הוא במגמת התעצמות באנך מעלה. זה כבר בלתי נמנע בעליל. המשמעות היא שמדינת ישראל תהיה מדינה דתית במלוא מובן המילה. זה אומר אפליה מינית ממוסדת, איסור על נישואין (ואולי על זוגיות בכלל) בין בני אותו מין, שמירת כשרות במרחב הציבורי, שמירה על השבת ועל חגי ישראל, סגירת בתי עסק שאינם יהודיים ועוד.

מציאות הצפויה קטסטרופלית – דירוג של 1/10.

חופש הפרט

כיום, במציאות של 2023, חופש הפרט בישראל נהנה ממעמד רעוע, אך יציב מה. אדם פרטי סוברני לעשות פעולות רבות כמו התאגדות, הפגנה, חופש ביטוי ומחאה, הקמת חברות ופעילות עסקית, שמירה על הקניין האישי ועוד.

לצערי, הציבור הישראלי, בעיקר עקב מלחמות קשות ומשברים כלכליים, בור, טיפש ושטוף מוח לחשוב שהמזור לבעיותיו נעוץ ביותר הגבלה על חירותו מאשר במתן חירות מוחלטת. הישראלים שרויים בתחושה שאם קרה משהו רע, האשם הוא "המדינה" (ולא, חלילה, הם עצמם, על ההחלטות המטומטמות שהם לקחו), ולכן הפיתרון לבעיה חייב לבוא מה"כיס" של המדינה. ובכן, למרות שזה קצת חסר סיכוי כשמדובר בכסילים כמו אלו שמאמינים בשטות הזאת, אנסה להסביר: למדינה אין "כיס". המדינה זה אתם. וכשאתם מבקשים מהמדינה כסף אתם בעצם מבקשים מעצמכם כסף. אתם פשוט מטילים את הצרות שלכם, שנוצרו 100% בשל טיפשותכם, על כל החברה, שהיא תממן אתכם. זה לא רק לא מוסרי, אלא שזה גם לא יעבוד.

אבל הבעיה היא שהמציאות של היום הולכת במגמת החרפה, בשל כאמור הסיטואציות הגיאו-פוליטיות והכלכליות של ימינו. ולכן – נקבל פחות חופש, יותר הגבלה, וכל זה ימשיך ויגבר במדרון חלקלק. הדבר היחיד שקצת מנחם פה הוא שישראלים עדיין יאהבו לטוס לחו"ל וליהנות מהשפע, וזה מספיק כדי קצת ללחוץ על השלטון לשחרר חסמי יבוא (כי "ראיתי שבבורגס יש מבחר בסופר"). בקטנה, אך גם זה משהו.

בהקשר זה חזויה כאן מציאות לכל היותר סבירה – דירוג של 5/10.

ד-מ-ו-ק-ר-ט-י-ה

אנשים איבדו את הקול – ואת השפיות – במחאות שלפני המלחמה. צעקו וצווחו. מה שהם לא הבינו זה שהם צועקים בתוך תיבת תהודה.

הציבור הישראלי, שהוא כאמור ערבי-יהודי ומסורתי-דתי ברובו, רוצה וכמה למדינה שאינה דמוקרטית. רוצה מלוכה דתית ומשיחית.

בהקשר הזה אין מה להרחיב. בין אם תצרחו, בין אם תצעקו, בין אם תפגינו, הרוב הגדול יפהק ויתמתח בנחת.

מדינת ישראל תהפוך אט אט יותר ויותר דיקטטורית. הדמוקרטיה משעממת.

תתנחמו בזה שלא נגיע לרמות דיקטטורה של צפון קוריאה או איראן, ככל הנראה, אבל בוודאי שהמדינה תהיה הרבה פחות דמוקרטית מיום ליום. תבשיל בניחוח קרעי-רגב-אמסלם כזה, רק ברמת 90 חברי כנסת.

בהקשר זה הנבואה שלי מצביעה על מציאות עגומה – דירוג של 3/10.

כלכלה

הכלכלה הישראלית חזקה. לא חלילה בזכות מי מהקברניטים של המדינה. למרות היותם כמובן. אבל הציבור הישראלי, מה לעשות, די נאלץ לשרוד על חרבו כל העת וזה יצר מציאות של תחרות תמידית על משאבים. זה פיתח חוש ממזרות מעורבב עם שרלטנות וקצת אלימות. זה נותן לישראלים יתרון תחרותי (ספק אם הוגן) בעסקים בחו"ל, וכשזה מגיע למונחי מדינה קטנה בטעם עמבה במזרח התיכון זה בר פוטנציאל כלכלי גבוה.

עם זאת, גם כאן, הכלכלה תלך ותיחלש עם השנים. צמצום החופש, ריבוי המגבלות הדתיות והפחתת היסודות הדמוקרטיים יפחיתו את החשק לעשות עסקים עם הישראלים בחו"ל. בצדק רב.

הכלכלה תצטמק אבל לא תקרוס לחלוטין.

הנבואה שלי – מציאות מעל לממוצע – 6/10 (אבל הרבה מתחת לפוטנציאל).

סיכום – ציון כולל

מדינת ישראל הולכת למקום רע, חשוך ובעיקר מכוער ומבחיל. לא די בכל החרא שיש כאן היום – המציאות תלך ותהיה הרבה יותר גרועה.

הציון שאני נותן לישראל היום הוא בערך 5/10. מדינה ממוצעת. כל כך רחוקה ממימוש הפוטנציאל שלה.

הציון שאני מעריך שישראל תדורג בו בשנת 2050 הוא בערך 3/10. ברמה של מדינות כמו אוקראינה, דרום אפריקה וברזיל. עלוב. נחות. נחשל.

חבל. היה פוטנציאל.

אני יזם הייטק, נוסע מתמיד שטס מסביב לעולם, בעל בלוג "המתמידים" בו אני משתף תובנות מנסיעותיי. כיום אני חי בישראל, אבל נערך לעזיבה. אני איש מרכז-שמאל, קפיטליסט, שמאמין בחירות מוחלטת ובהתערבות מינימלית (אך לא אפסית) של המדינה בחיי הפרט. כבר שנים שאני מרגיש זר בישראל, ומחכה ומצפה כבר ליום שיבשילו התנאים לעזיבתי.

Subscribe
Notify of

67 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
תימני ששונא ערסים
Guest
4 days ago

קראתי רק חלק ממה שכתבת, אבל אתה טועה לגמרי במה שאמרת בנוגע לקצב הילודה שלהם, רובם חילונים וידוע שהציבור החילוני וגם ה"מסורתי" מביאים הרבה פחות ילדים מדתיים לאומיים(שרובם אשכנזים) וחרדים(שגם רובם אשכנזים). למעשה אני זוכר שבדקתי פעם את ממוצע הילודה בקרב אוכלוסיות שונות בארץ, ויצא שהממוצע של ממוצעי הילודה בקרב אוכלוסיות החרדים/דתיים לאומיים וחילונים(קבוצות שנחשבון אשכנזיות) גדול יותר מהממוצע של ממוצעי הילודה של חרדים מזרחים ו"מסורתיים"(אוכלוסיה שנחשבת מזרחית). אני לא צריך אפילו להתחשב בעליה לארץ שהיא מעל 50 אלף איש בשנה של אנשים שהם רובם המוחץ אשכנזים. תפסיק עם הפסימיזם והתבוסתנות, התרבות הערבית איסלמית משתלטת על הרבה מאד מקומות בעולם… Read more »

משה מ
Guest

המוצא וגוון העור הוא לא מה שמשנה אלא סט הערכים שבו האדם מחזיק (בקרב חילונים ומסורתיים סט הערכים הליברלי הוא בקורלציה לאשכנזיות ולכן אתה מתבלבל).
אשכנזי ליברל שמתעודד מזה שאשכנזים כמו סמוטריץ וגולדנקופף עושים הרבה ילדים הוא אידיוט ברמה אחרת.
אם אתה רוצה לדעת מה סמוטריץ חושב על אשכנזים ליברלים אתה מוזמן לחפש: "סמוטריץ אשכנזים" בגוגל ולראות איך הוא שונא את האשכנזים ויוצא נגדם.

123
Guest
4 months ago

אמן שתקבל סרטן

לאה
Guest
4 months ago

קפיטליסט זאת לא זהות. אתה ה99% האחרים. אתה עובד בשביל קפיטליסטים. לעולם לא תהיה ״קפיטליסט״. אף מיליארדר לא הרוויח את הונו בעבודה קשה. ואתה ממש לא איש מרכז שמאל. אתה יחסית ימני ונשמע בעל גזענות ישראלו-אשכנזית מעל הממוצע.

SID
Guest
Reply to  לאה
4 months ago

אני חושב שלא הבנת מה זה קפיטליזם.

Admin
5 months ago

המכנה המשותף של המאמר הזה, הוא מאמר אחר שכתבת – אינדיבידואליזם והגירה | או: למה אני אינדיבידואליסט? שהוא מסכם באופן תמציתי את הציון הנמוך שישראל מקבלת. כאתאיסט אין לי מקום בישראל. ישראל מאבדת את מיטב המוחות לטובת מדינות חופשיות יותר, בעוד הבורים והמפגרים נשארים בארץ הקודש. ואלו שמהגרים אליה יש קשר כלשהו לדת היהודית, שזו סיבה נוראית להגר למדינה כלשהי. החירות בישראל היא המלצה בלבד – המאגר הביומטרי, הריגול של השכ"ב בטלפונים של ישראלים בתקופת הקורונה, גיוס לצבא בכפייה, איסור פגיעה ברגשות הדת ועוד ממיטב המסורת הערבית-מזרחית חילחלה עמוק למוחם הקודר והרע של הפוליטקאים וצמרת הביטחון הישראלית שפועלת נגד אזרחיה… Read more »

Last edited 5 months ago by הישראלי הנודד
Golden Axe
Guest
5 months ago

דמוגרפית זה הפסד ידוע מראש (ממליץ על קריאת נתוני הלמ"ס והם עוד מקלים לטעמי). זאת תיהיה מדינה דתית קיצונית והיא כבר כזו בהרבה מובנים, בלי שום קבלה של חילונים והאחר הלא "יהודי" בכלל. תמיד הייתי מישהו שהרגיש זר פה, עם התרבות המלטינטית והאגרסיבית למרות שירות קרבי ומילואים קרביים של 18 שנה, שלא קירבו אותי יותר לנושא ובאו באמת רק מ"ציונות". מעולם לא דיברנו במשפחה המורחבת על פוליטיקה (או ערכים), הייתי בטוח שזה דבר מובן. התקופה מאז עליית קואליציית השמרנים הביאה אותי להבנה שחצי מהמשפחה ואני מדבר על חילונים אוכלי חזיר ביום כיפור, הצביעו לבן גביר (לורד הגלימות הלבנות שילדיו היו… Read more »

SID
Guest
Reply to  Golden Axe
5 months ago

מסכים איתך לגמרי שהפערים בין שני הצדדים הם לא פוליטיים אלא ערכיים. הצד השמרני לא חושב בצורה רציונאלית והפוליטיקה הפכה אצלהם לדת. הם לא מצביעים בבחירות למועמד הכי מוצלח שאמור לייצג את האינטרסים שלהם. הם לא מסתכלים כמה נזק נעשה להם ומי אחראי על זה. כל מה שמעניין אותם זה שהדת הפולוטית שלהם תנצח, גם במחיר של נזק עצמי.
גם אני הופתעתי כמה אנשים, כביכול ליבראליים וחילונים, הצביעו לבן גביר. לאחר הבחירות האחרונות גם לי נפל האסימון והבנתי שאני במיעוט עוד יותר מצומצם ממה שחשבתי.

לאה
Guest
Reply to  Golden Axe
4 months ago

אם אתה ציוני אתה חלק מהבעיה.

תימני ששונא ערסים
Guest
Reply to  Golden Axe
4 days ago

לא שמת לב שהטרוריסטים ברצועת עזה בקושי מצליחים לירות כבר?, צה"ל כבר כבש את רוב רצועת עזה שהופכת כבר לערמה של הריסות. יש לי טונות של ביקורת על הצבא והממשלה בכל הנוגע לחוסר ההתמודדות שלהם מול רצועת עזה, אבל בסופו של דבר ברור שרצועת עזה הופכת להיות סוג של איו"ש, כלומר אזור ממנו הערבים לא יכולים לשגר שום דבר לעבר ישראל

Calm Techno
Guest
5 months ago

הפסקה על מזרחים ועל ערסים קצת יותר גזענית ממה שהיא אמורה להיות וקצת יותר מתנשאת ממה שהיא אמורה להיות. לדעתי 60% מהמזרחים שפגשתי הם ערסים, והשאר בסדר גמור. אבל, אלה שהם כן ערסים + התרבות שלהם (ראיתי חיות מתנהגות יותר בנימוס) זה אחד הדברים שגמרו את המדינה הזו (אפשר לדבר על ישראל בלשון עבר בשלב הזה, לא במאה אחוז אבל קרובים לשם) הפסקה על הדת… מסכים – או שאומרים הפרדה בין דת למדינה, חופש דת מוחלט, או שממשיכים את הפיילוט של השריעה היהודית המטורללת. נשבר הזין שמדינה בשביתה 48 שעות בשבוע ושכסף הולך לגרבצנים עם טייטלים של "משגיח כשרות" ו… Read more »

Last edited 5 months ago by Calm Techno
Kek
Guest
Reply to  Calm Techno
5 months ago

או שפשוט תעזוב את החור הזה?

Calm Techno
Guest
Reply to  Kek
5 months ago

מתכנן לגמרי. זה עניין מורכב ולא פשוט ההגירה, והיא לא תקרה בגיל 20 (נניח את זה ככה) כי אני סטודנט בארץ 🙂 עד שמוצאים שם עבודה, ו-visa להישאר בעבודה שמישהו סופר אותך שם, וכל המשרדים וכל החשבונות וכל החברות, וכל המסמכים שצריך להוציא – ועד שאתה מעתיק את החיים מA ל-B ומוצא דירה נורמלית עם כל מה שצריך לחיות בה, ונהיה אזרח פרופר-פרופר זה לוקח זמן טורבו, בשקט כמה שנים טובות. וזה ההכנות כשאתה מגיע. במדינת מוצא אשכרה בונים את החיים הראשונים כדי שיהיו חיים שניים… מדינה אחרת, בן אדם אחר 😉 אני בטוח שלכל מי שהיגר פה יש את… Read more »

Last edited 5 months ago by Calm Techno
Kek
Guest
Reply to  Calm Techno
5 months ago

אתה ערבי?

Calm Techno
Guest
Reply to  Kek
5 months ago

לא ערבי, לא מזרחי ולא אשכנזי. חצי מעולי ברית המועצות לשעבר לא יהודים או לא נחשבים יהודים בישראל וככה גם אני. אבא יהודי לא מספיק להם… זה תמיד מצחיק שהיטלר היה גומר אותי כי יש לי סבתא יהודייה *אחת* והיה מחשיב אותי יהודי, אבל במדינה "שלי" היו קוברים אותי 20סמ נמוך יותר באדמה או עם חומה כי אני לא יהודי… כשהייתי קטן יותר זה היה קצת צורם שהחברה שנולדתי בה היא לא שלי כמו שהיא של כולם, אבל זה ניתק אותי לחלוטין מכל מה שציוני ויהודי ככה שאני לא מחפש להישאר פה ממילא כי אין למדינה הזו פוטנציאל וגם לא… Read more »

Editor
Reply to  Calm Techno
5 months ago

אני כלכך מבינה מה שחווית, אבל בתור "יהודייה" מבית המועצות (לא מגדירה את עצמי ככה). גם יהודים מברית המועצות נחשבים אזרחי סוג ב', אמא שלי אשכרה הייתה צריכה מכתב מסבתא שלי מצד אבא בכדי שידעו שהיא יהודייה (היא הרי לא נראת, בהירה, שיער חום חלק, נמשים, עיניים כחולות, מראה אירופאי…) כאילו מה נסגר. ואבא שלי גם בלונדיני, אבל השם נעורים של אמא שלו זה שרמן… מה זה ההוכחות הבזויות האלו בשביל פאקינג דת ? רק כדי שיוכלו להתחתן, כי במדינה הבזוייה הזאת אין דבר כזה חתונה אזרחית. אני לא מבינה למה היא עשתה את זה אבל אם היא מגדירה את… Read more »

Last edited 5 months ago by Venus
...
Guest
Reply to  Venus
5 months ago

האם הגזענות שחווית הייתה ספציפית מערסים?
אני שואל כי מהנסיון שלי שמעתי רק ערסים שאומרים דברים כאלה מגעילים

Editor
Reply to  ...
5 months ago

מערסים, אבל גם מאשכנזים שבשבילם אנחנו לא נחשבים אשכנזים / יהודים, ואפילו מרוסים אחרים, כי אני "נראת גרמנייה" ואני לא יודעת לדבר רוסית (כפי שצייתי, מרוב כל הגזענות שסבלתי בגיל קטן, סרבתי לדבר ושכחתי לחלוטין את השפה, אבל אני מבינה פסיבית כשמדברים).
בקיצור, כל הקבוצות דחו אותי, וכל אחת בגלל פרט אחר חסר משמעות : ארץ לידה של ההורים (ומבטא), מראה, מנטליות…
בקיצור – ישראלים הם גזענים ואנטישמים

Last edited 5 months ago by Venus
סתם איש
Guest
5 months ago

"המדינה זה אתם. וכשאתם מבקשים מהמדינה כסף אתם בעצם מבקשים מעצמכם כסף. אתם פשוט מטילים את הצרות שלכם, שנוצרו 100% בשל טיפשותכם, על כל החברה, שהיא תממן אתכם. זה לא רק לא מוסרי, אלא שזה גם לא יעבוד."

הרעיון הזה שכל הצרות של אדם נוצרו אך ורק בגללו ולכן אין סיבה לסייע לו מסריחה מפריבילגיה עצומה של מישהו שגדל עם כפית זהב, או לפחות כסף, בפה.

לאה
Guest
Reply to  הנוסע המתמיד
4 months ago

מה קומוניזם פה? red scared bootliker

...
Guest
5 months ago

תקדים את התחזית ל2040, כי צריך לקחת בחשבון את בריחת המוחות והאנשים שמעדיפים תרבות מערבית למדינות אירופה (ע"י הוצאת אזרחות ודרכון), ומדינות המערב (ע"י רילוקישיין של מקצועות נדרשים).
ומהצד השני כקונטרה, התגברות ההגירה של יהודים ממדינות נחשלות כי מסוכן ויהודים מסורתיים וחרדים מהמערב כי גל אנטישמיות והתקשורת מנפחת ומפחידה.

נכון שיישארו המטומטמים של "ביבי לך הביתה ואז יהיה פה מושלם" אבל אני מאמין שגם הם בסוף יתפקחו, אולי בשלב מעט יותר מאוחר סביבות ה 10-5 שנים.

בקיצור מעגל ההגירה המפרוסם שהוזכר רבות גם באתר הזה קיבל בוסט משמעותי ממתקפת הטרור.

.,.
Guest
Reply to  הנוסע המתמיד
5 months ago

כנראה שיהיה עכשיו גל הגירה של ״חילוניים אמיתיים״, שבאמת הם אוכלוסייה יחסית קטנה לפוטנציאל הרחב יותר שאליו התכוונתי. אבל לדעתי הגל הזה יסוקר בתקשורת בהרחבה ויגרום לגלי משנה סטייל הרופאים שפתחו בפייסבוק קבוצה לרילוקיישן בגלל המהפכה המשפטית. אני חושב שאתה בהערכת חסר להשפעה של מתקפת הטרור על המוני אנשים ששקלו ברצינות להגר אבל אמרו ״נכון, הכל פה חרא, לפחות יש ביטחון ליהודים מה שאין בחו״ל״. ב 7/10 נפל האסימון. עוד דבר – לגבי הוויכוח המוגזם שהולך בתגובות על ערסים, מה קשה להבין שהגיעו לכאן יהודים מכל מיני מדינות ולכל קבוצה כזאת מן הסתם תרבות שונה לגמרי. לא צריך להיעלב ולהתגונן… Read more »

Editor
Reply to  .,.
5 months ago

מסכימה. למשל, כל פעם אני רואה שהרבה ישראלים עוברים לצרפת (ויזות, לימודים, עבודה, וכד'), ואני לא רואה מעט פרסומים של ישראלים שמחפשים שכונות עם הרבה יהודים, או מסגרות יהודיות וכד'. זה רק מוכיח שאפילו שאלא שמהגרים כי נמאס להם, עדיין רוצים לשמר את הזהות היהודית. לדעתי זה לא חילוני בכלל, זה מסורתי. ואין בזה דבר רע. אבל רק בישראל מערבבים בין חילוני ומסורתי ועוד אומרים שזה לא אותו דבר. זה לא שונה מה"צמחונים" שאוכלים דגים ואומרים שזה לא נחשב בשר, למרות שלמיטב ידיעתי, דג לא צומח על העצים ! זה מה שאני קוראת לו "חילוניים לפי דעתי". אני חילונית אמיתית,… Read more »

Last edited 5 months ago by Venus
בקרוב בגרמניה
Guest
5 months ago

אני ממש מעריכה את האתר הזה ומתחברת לכל מה שאתם כותבים. אני אתאסיטית שונאת את כל הדתות ושונאת את ישראל ומקווה להגר לגרמניה בסוף השנה. פעם ראשונה שהיה קשה לי לקרוא משהו באתר הזה וזה שאתה טוען שאשכנזים בישראל יותר טובים ממזרחים. אני חושבת שכל החברה הישראלית היא אלימה ודוחה. גם אשכנזים הם גזענים ואלימים ומסורתיים רק שהם עושים את זה בקול יותר שקט ושיער ועור בהיר יותר. הסבים והסבתות שלי היגרו ממדינות ערביות וזה לא אומר שום דבר עליי. אני לא מתחברת ליהדות וזה לא מעניין אותי. זה ממש גזעני ומכליל להגיד שכל המזרחים כאלה ושאשכנזים יותר טובים לא… Read more »

Reply to  בקרוב בגרמניה
5 months ago

אנשים: אני מסכים איתך, שלטעון מזרחים נחותים מאשכנזים זה גזעני. זה גם נוגד את רוח הרעיונות של האתר הזה. יש אשכנזים רעים, יש מזרחים טובים, אי אפשר להכליל.
תרבות: אם מדברים על תרבות, אז התרבות הערבית, מזרחית, נחותה בעיניי מהתרבות המערבית, זה באומנות, מדע, מוסיקה ונוגע כמעט לכל תחום. תרבויות אינן שוות, התרבות של שבט הזולו או האפגנית לא מתקרבת לתרבות האיטלקית, צרפתית, גרמניה למשל.

אני לא כתבתי את המאמר, אבל אולי כותב המאמר יגיב בשמו.

Editor
Reply to  הישראלי הנודד
5 months ago

אני גם חושבת ככה. יש מזרחים שהיגרו לאירופה ומדינות מערביות אחרות ואימצו את הערכים המקומיים, זה לא אומר כלום. מה שאני והישראלי הנודד מגנים זאת התרבות הערבית המזרח תיכונית, תרבות של חמולה וסגירת חשבון ונקמות. וגם כמובן במוזיקה, מדע, ואומניות. ומזרחים שמתעסקים באומנות ברוב המקרים, אם לא תמיד, מושפעים מהסגנון המערבי. במכללות כמו שנקר ובצאלאל מלמדים את האמנות האירופאית, האמריקאית, ושהאמנים הישראלים מושפעים ממנה (לפי מישהי שלמדה שמה). התרבות הערבית המוסלמית תמיד קוראת לאלימות נגד מי שלא כמוהם. אפשר לראות טוב מאוד את זה בהפגנות פרו פלסטיניות, בהשוואה להפגנות תמיכה בישראל… באיזה מן ההפגנות קוראים למוות ורצח של חפים מפשע… Read more »

Last edited 5 months ago by Venus
בקרוב בגרמניה
Guest
Reply to  Venus
5 months ago

ונוס אני יודעת שאת לא גזענית לדעתי את ההיפך מגזענית את שופטת אנשים רק לפי מי שהם ולא לפי העדה שלהם. אני נהנית לקרוא כל נושא שאת כותבת וקראתי את כל המאמרים שלך. בזכותך ובזכות ברלינאית התחלתי ללמוד גרמנית ונתת לי אומץ לנסוע לגרמניה לעשות תואר שני אז ממש ממש תודה לך.
הסיפור חיים שלך ממש דומה לשלי. ואני באמת מתחברת ל99 אחוז ממה שאת כותבת.

בקרוב בגרמניה
Guest
Reply to  הנוסע המתמיד
5 months ago

אני לא אמרתי שאתה גזען ואני גם לא מתחברת לתרבות הערבית של המשפחה שלי הם בעצמם תמיד היו קוראים לי אשכנזייה במילת גנאי ואני סבלתי מאוד מזה. אבל גם האשכנזים לא באמת קיבלו אותי והיו מתנשאים ומגעילים. המשפחה של האקס שלי אשכרה חשבו שהם יותר טובים ממני כי הם אשכנזים וזה פשוט הזוי בעיניי. אני אומרת שהתרבות היהודית הישראלית דוחה בעיניי ולחשוב שאם היו פה רק אשכנזים היה יותר טוב זה הזיה. אשכנזים הם אלה שעלו לפה על אדמה כבושה וציונות. וכל היהודים הכי קיצוניים ופסיכופתים הם בעצם אשכנזים. גןרניקים ונטורי קרטא. זה שלאשכנזים יש מוזיקה יותר טובה ומוזאונים אפשר… Read more »

Editor
Reply to  בקרוב בגרמניה
5 months ago

אני גם סבלתי מאשכנזים, שמבחינתם, רוסים ואוקראינים הם לא באמת אשכנזים. קודם כל, הבדיקת דנא אומרת אחרת. וכמובן שהמזרחים לא קיבלו אותי. דבר שני, הם כבר שכחו שאוקראינה הייתה תמיד מחולקת בין רוסיה ופולין, וגם ברוסיה, רוב היהודים הגיעו מפולין ומערב אירופה עם השנים. לי זה הראה שהמשפחה שלי מקורה מצרפת, פולין וגרמניה (הצד היהודי) ויש לי גם גנים לא יהודיים מהמדינות הללו. אפילו מצאתי אב קדמון הולנדי, שהתחתן עם יהודייה, ושאחד מהצאצאים עבר לגור בקולוניות בדרום אפריקה, ואני צאצאית של החלק שנשאר באירופה ! אבל גם בשביל ה"אשכנזים עם הורים צברים" אנחנו סוג ב'. רק כי להורים יש מבטא.… Read more »

Last edited 5 months ago by Venus
בקרוב בגרמניה
Guest
Reply to  Venus
5 months ago

תודה ונוס 3>

Reply to  בקרוב בגרמניה
5 months ago

"וכל היהודים הכי קיצוניים ופסיכופתים הם בעצם אשכנזים." זו גזענות.
יש ויש 🙂

בקרוב בגרמניה
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
5 months ago

אתה צודק ניסוח לא טוב. אני התכוונתי שקבוצות קיצוניות של יהודים אשכנזיות כמו נטורי קרתא וגורניקים הם אנשים שסוקלים ילדות באבנים בגלל שראו להם את המרפק ועוד דברים מזעזעים אחרים. אני לא אומרת שכל האשכנזים רעים או שכל המזרחים רעים יש ויש. אבל להגיד שהתרבות המזרחית נחותה יותר זה בעייתי. הבעיה היא היהדות והפאנטיות משני הצדדים ולא התרבות עצמה. התרבות הישראלית היא רעה. הסבים והסבתות שלי דווקא היו אנשים מנומסים ושקטים. הילדים שלהם שדווקא נולדו בישראל נהיו עם אופי בהמתי.

Reply to  הנוסע המתמיד
5 months ago

בהמשך לדבריו של הנוסע המתמיד, אם אני מבין אותו נכון, אז קחו את כמות האסירים השחורים בארה"ב, שהיא גדולה משמעותית מגודלם היחסי באוכלוסיה. זה לא אומר שכל שחור הוא פושע, אבל יש בקהילה השחורה נטייה לעבריינות, לפשע, כפי שזה משתמע מהסטטיסטיקה. זה לא אומר שכל השחורים עבריינים. ייתכן שהחיים בשכונות המצוקה מקצרות את הדרך לפשע, לא משנה הסיבה, אבל זו עובדה. מזכיר לי שלפני שנים רבות, שגרתי בת"א, הלכתי עם חבר, שבנתיים היגר לפריז, לאירוע בשדרות רוטשילד בנושא השמטת המילה "יהודי" מתעודת הזהות הישראלית. הרי הלאום הוא ישראלי, והדת אינה רלוונטית. מאז המדינה הסירה את הדת, אבל הנקודה שמכל מאה… Read more »

Editor
Reply to  הישראלי הנודד
5 months ago

עדיין רושמים את המילה "יהודי" כלאום בתעודת לידה *facepalm* כמה ניסיתי להסיר את זה ללא הצלחה. פשוט בושה שהמדינה ככה מחליטה בשבילנו מה הדת שלנו !
ולאף אחד מן הסתם זה לא מפריע או אכפת. אבל לי כן, אני אני לא מגדירה את עצמי ככה.

ליאם
Guest
Reply to  בקרוב בגרמניה
5 months ago

אכן האשכנזים לא טובים יותר בשום דבר. אפשר להגיד שה"תרבות" שלהם יותר טובה, אבל בסופו של דבר מי מתגייס לסיירות ולקצונה? למי מרוח הכי הרבה דם פלסטיני על הידיים? (לא שהתרבות הפלסטינית יותר טובה איכשהו) מי שאחראי למליטריזם הכבד בישראל ושטיפת המוח בבתי הספר הם האשכנזים.

Editor
Reply to  ליאם
5 months ago

אשכנזים הקימו את המדינה שנקראת ישראל, שרק צרות גורמת, לאזרחים שלה וליהודי התפוצות. איזה פתרון יותר יעיל להשמדת יהודים יש מלהקים מדינה, לדחוף את כל היהודים בין 5 מדינות ערב, קבוצה טרוריסטית שמפיצה שנאה בכל העולם והורגת אזרחים ? הדרך הכי טובה של הנאצים להיפטר מיהודים אחת ולתמיד. והם עוד מעיזים לשטוף את המוח לכולם ששמה הכי בטוח ליהודים. ולשם השוואה, בצד של אמא שלי הם הצד האשכנזי, מה שאוהבים לומר "מנטליות פולנית ויקית" זה בול זה, אחרי הכל אוקראינה ופולין הן שכנות, והם חוגגים חגים, ממורמרים, ציונים, מתגייסים לצה"ל (דודה שלי והמשפחה שלה). אח שלה חילוני, נשוי לנוצריה וחיי… Read more »

Last edited 5 months ago by Venus
Editor
5 months ago

מסכימה עם כל מילה. סוף סוף עוד מישהו שמבין שערסים אלו ערבים יהודים. הם חיו בארצות ערב במשך אלפי שנים, אימצו את התרבות, התערבבו עם מקומיים (גם אם הם לא רוצים להכיר בכך) ונעשו פנטיים לדת כמו כל ערבי מוסלמי. אחרי הכל, אלו אחים. תקחו מזרחי ותשוו אותו לאשכנזי, זה כמו להשוות מוסלמי מארצות ערב לנוצרי אירופאי. בול אותו דבר. אבל הם לא רוצים להכיר בזה שהם ערבים, הם כל כך עסוקים בלקרוא "מוות לערבים", וגם את האשכנזים הם שונאים, אז לא מפריע להם אחרי זה להגיד "חבל שהיטלר לא סיים את העבודה". אני נתקלת בול בטיפוסים כאלו בצרפת, רק… Read more »

תמיר
Guest
Reply to  Venus
5 months ago

"תקחו מזרחי ותשוו אותו לאשכנזי, זה כמו להשוות מוסלמי מארצות ערב לנוצרי אירופאי"

תתביישי לך !
הישראלי הנודד, אני מכבד מאוד את המחויבות שלך לחופש הביטוי אבל לכל דבר יש גבול – יש לנו כאן דוגמא ל
hate speech
לכל דבר ועניין !
מבחיל, דוחה, נורא ואיום, מצחין.
כלל וכלל לא ברור לי איך הגעת למסקנה שאת טובה מהם !

בקרוב בגרמניה
Guest
Reply to  תמיר
5 months ago

זה לא גזעני להגיד שהתרבות המזרחית והאשכנזית לא אותו דבר. הם בהחלט לא אותו דבר. כל יהודים שהגיעו ממדינה מסויימת אימצו את התרבות של המדינה הזאת. ולכן גם אשכנזי גרמני והונגרי לא ממש דומים. כמו שמרוקאי ועיראקי לא ממש דומים. וארצות ערב שונות מאוד מארצות אירופה.