Sign In

Remember Me

איך לפתוח ולנהל עסק וירטואלי בארה"ב, חלק א'

פוסט אורח מאת איתמר.

כל מה שמתואר פה ובמאמרי ההמשך הוא, למיטב ידיעתי, חוקי לחלוטין. חובת הקורא לוודא, לברר ולבדוק שכל מה שהוא עושה אכן חוקי. מי שעובר על החוק, האחריות המלאה היא על כתפיו.

אה, אמריקה! ניו יורק, לוס אנג'לס, סאן פרנסיסקו, מיאמי, לאס ווגאס, דלאוור. רגע, דלאוור? איפה זה בכלל? מי רוצה להיות בדלאוור?? יותר מחצי מהחברות ברשימת Fortune 500, זה מי. ולמה? כי אין מקום בעולם בו קל יותר לפתוח עסק ולהימנע באופן חוקי מתשלום מסים.

בואו ניקח צעד אחורה. אתה רוצה לפתוח עסק ולעבוד דרך האינטרנט. להיות הבוס של עצמך. להצליח. להרוויח. ואתה רוצה שהרווחים שלך יישארו אצלך ולא ילכו לאיזה גנב במס הכנסה ומשם להתנחלויות וצבא וישיבות. אבל אתה רוצה לעשות את זה חוקי ולא לפחוד שגנבי מס הכנסה ידפקו לך בדלת. אתה גם רוצה לפתוח את העסק מהר ובזול: אין לך כוח להקדיש חודשים לטפסים, חתימות, חותמות, אישורים, ביורוקרטיה, פקידים, עורכי דין, ושאר חולירע. אתה רוצה חשאיות: אף אחד לא צריך לדעת שאתה בעל החברה. אתה רוצה שהעסק יהיה בערבון מוגבל, כך שאם תקלע לצרות הנכסים האישיים שלך יהיו מוגנים. ובנוסף לכל, אתה רוצה שהעסק יהיה רשום בארה"ב כי זה נשמע טוב יותר כשאתה מנסה למשוך לקוחות. הרבה דרישות יש לך, הא?

זה בסדר. ברוך הבא לדלאוור.

במדריך זה אסביר לך איך להקים חברה בערבון מוגבל (limited liability company או LLC) במהירות, בקלות, ובזול במדינת דלאוור בארה"ב, ואיך להשתמש במקלט המס הנוח בעולם. אין צורך לצאת מהבית: מחשב, חיבור לאינטרנט, וכרטיס אשראי מספיקים.

קודם כל, למה דלאוור? ישנן כמה סיבות:

1. דלאוור פתוחה לכולם: אין צורך בתושבות בארה"ב או באזרחות אמריקאית. כל אחד יכול לרשום עסק בדלאוור מכל מקום בעולם.

2. נוחות: לרשום עסק בדלאוור לוקח פשוטו כמשמעו חמש דקות. טופס רישום החברה פשוט יותר מטופס שביעות רצון לקוחות בבית קפה, פשוטו כמשמעו. לוקח להם בערך שבועיים לאשר את הבקשה, אבל אפשר לזרז את התהליך.

3. עלות: בסך הכל תשלום חד-פעמי של תשעים דולר. זה הכל. אם אתה רוצה שבקשתך תאושר תוך 24 שעות, שלם עוד חמישים דולר. זהו.

4. מסים: כל LLC בדלאוור משלם Franchise Tax של 250 דולר בשנה, ללא כל קשר לרווח או הפסד. הפסדת את הבית? שלם 250 דולר מס. הרווחת מיליארד דולר? שלם 250 דולר מס. אין טפסים ושטויות כאלו. כרטיס אשראי, ואתה משלם באתר שלהם. שתי דקות.

5. חשאיות: אף אחד חוץ מרשם החברות בדלאוור לא ידע שאתה בעל החברה. אתה נהנה מחשאיות מוחלטת. למעשה, אפשר לסדר את זה כך שאפילו רשם החברות בדלאוור לא תדע שאתה בעל החברה, וזה חוקי ומקובל! כל עוד הם מקבלים את ה 250 דולר בשנה שלהם, לא אכפת להם מכלום.

השתכנעת? אז לעבודה:

1. מציאת registered agent: כל חברה שרשומה בדלאוור חייבת שיהיה לה מישהו שגר או שיש לו משרד בדלאוור על מנת שישמש כregistered agent של החברה. תפקידו של אותו סוכן הוא לקבל את מכתב התביעה בשמך, אם וכאשר נתבעת. יש חברות רבות שמספקות שירות זה, בדרך כלל תמורת חמישים עד שבעים דולר בשנה. עשה חיפוש גוגל ל "registered agent delaware” ותמצא אותן. לוקח דקות ספורות לשלם להם ולקבל אישור.

2. רישום החברה: לך לאתר של רשם החברות בדלאוור והורד את הקובץ הזה. מלא אותו ותן את הכתובת של הסוכן בדלאוור. בחר לך את שם החברה אך ודא קודם שאינו תפוס. שם החברה חייב להכיל את האותיות LLC. הורד את הטופס הזה (הוראות) ומלא בו את כתובתך ואת פרטי כרטיס האשראי. שלח את שניהם בפקס למספר שעל הטופס. אם שילמת את 50 הדולר לאישור מזורז, סביר שכבר באותו יום תקבל אימייל שמבשר לך שהחברה רשומה. אתה יכול לוודא זאת כאן. מזל טוב! מעתה אתה בעל עסק.

אם אתה רוצה לעשות את התהליך קל יותר, רוב החברות שמספקות שירות registered agent מספקות גם שירותי רישום. שלם להם 200-300 דולר בנוסף למה שאתה צריך לשלם לרשם החברות, והם יעשו הכל בשבילך.

3. תשלום מסים: כל שנה, אתה חייב לשלם את המס בין הראשון לינואר לראשון ביוני בשביל השנה הקודמת. מדובר בשנים קלנדריות, לא בהמצאה המטופשת של שנים פיסקליות בהן משתמשות מדינות שונות והממשל הפדרלי. התשלום נעשה על ידי כרטיס אשראי באתר שלהם. לגבי תשלום מיסים לממשל הפדרלי (IRS): כל עוד אינך אזרח אמריקאי, בעל גרין קארד, או תושב בארה"ב, וכל עוד העסק לא ממוקם פיזית בארה"ב, אתה לא חייב ל IRS שום דבר.

אוקיי, זה היה הבסיס. בשביל להריץ עסק, צריך הרבה דברים אחרים: אתר אינטרנט, כתובת דואר, טלפון, פקס, לוגו, חשבונות בנק, דרכים לגבות כסף מלקוחות, וכו'. על כך, בפרק הבא.

מאת

Subscribe
Notify of

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments