Sign In

Remember Me

איך לפתוח ולנהל עסק וירטואלי בארה"ב, חלק ב'

פוסט אורח מאת איתמר.

כל מה שמתואר פה ובמאמרים אחרים בסדרה הוא, למיטב ידיעתי, חוקי לחלוטין. חובת הקורא לוודא, לברר ולבדוק שכל מה שהוא עושה אכן חוקי. מי שעובר על החוק, האחריות המלאה היא על כתפיו.

זהו חלק ב' בסדרה. רצוי שתתחילו בקריאת חלק א', בו הסברתי איך לרשום חברה בערבון מוגבל במדינת דלאוור שבארה"ב. רישום החברה הוא רק הצעד הראשון; יש עוד הרבה דברים שצריך לעשות לפני שהעסק יכול לרוץ:

אתר אינטרנט: כל ילד יודע איך להקים אתר כיום, אז לא אשקיע בזה יותר מדי זמן. כשאתה קונה את הכתובת, קנה גם domain privacy על מנת שלא יוכלו למצוא אותך דרך מאגרי whois. בשום פנים אל תקנה כתובת co.il ובשום פנים אל תארח את האתר על שרתים בישראל. אם יש סיכוי שהעסק שלך יעלה עליו את חמתם של ארגוני ובעלי "זכויות יוצרים" למיניהם, דע שממשלת ארה"ב יכולה לעקל כתובות com. אפילו אם אינן רשומות עם רשם כתובות אמריקאי. במקרה זה, עדיף שתלך עם ch. או se. שלהם אין לממשלת ארה"ב גישה, אבל במקרה זה אינך יכול להסתיר את זהותך. אם אתה רוצה לחסוך על בניית האתר, השתמש בוורדפרס ותוך שעה יש לך אתר יפה ואלגנטי. תמיד תוכל לשכור מישהו בהמשך לעשות לך עיצוב מקצועי אם יש צורך.

לוגו: תמורת 27 דולר, הקנדים האלה יעצבו לך לוגו פשוט אך מכובד. את הלוגו תקבל במגוון קבצים ורזולוציות כך שתוכל להשתמש בו בכל צורה בה תרצה. אם אתה רוצה לוגו יותר מקצועי, תתכונן להשקיע כמה מאות דולרים.

כתובת: אתה צריך כתובת פיזית בארה"ב, אחרת לקוחות אולי לא ייקחו אותך ברצינות (תלוי באיזה תחום אתה). רוב החברות הגדולות שמספקות שרותי registered agent מספקות גם שרותי הפניית דואר. הם יתנו לך את הכתובת שלהם (אבל עם שם החברה שלך), וכל דבר דואר שיגיע לשם ישלח אליך לישראל או לכל מקום אחר.

טלפון: דרך סקייפ, אתה יכול לקבל מספר טלפון נכנס בכל אזור חיוג בארה"ב. תמורת דולרים בודדים, אתה יכול לקבל שיחות יוצאות בלתי מוגבלות לכל ארה"ב וקנדה, כולל ניידים. תמורת כמה דולרים נוספים, תקבל שיחות יוצאות בלתי מוגבלות לכל העולם.  סקייפ בא עם שירות מענה קולי, אבל לצערך את המבטא הישראלי לעולם לא תאבד. תמורת חמישה דולרים, אמריקאית או בריטית צעירה תקליט לך כל הודעה שתרצה במבטא אותנטי ובקול צלול. רוצה לא להיות תקוע ליד המחשב? תמורת תשלום קטן, אתה יכול להעביר שיחות אוטומטית מהסקייפ לנייד ולענות לטלפון בכל מקום. אם אתה רוצה מספר toll free (פעם זה היה 1-800, אבל אלה כבר נגמרו והיום זה בדר"כ 1-866 או משהו כזה), יש מלא חברות שמוכרות אותם כ VoIP.

פקס: מלא חברות מוכרות מספרי פקס VoIP, כולל תוכניות חודשיות או שנתיות לגבי מספר פקסים יוצאים וכו'.

חשבון בנק אמריקאי: עכשיו דברים מתחילים להיות מסובכים. לפני ה 11 בספטמבר 2001, פתיחת חשבון בנק בארה"ב היה עסק קל ופשוט. כיום, תחת מסווה של מלחמה בטרור, ממשלת ארה"ב מטילה קשיים נוראיים על פתיחת חשבונות שם. אפילו אם תטוס לארה"ב כתייר, סביר להניח שלא תוכל לפתוח חשבון, או שאם תפתח הוא ייסגר כי לא תוכל להמציא מסמכים מתאימים. לא נורא, אל תתייאש: אם אתה מכיר מישהו שיש לו כבר חשבון, אולי הוא ייתן לך להשתמש בחשבון שלו. אם לא, עדיין לא נורא. תשתמש בחשבון בישראל.

קבלת תשלומים: אתה רוצה שישלמו לך, נכון? אז אתה צריך לקבל כרטיסי אשראי. כמו עם חשבון הבנק, לפתוח חשבון עם חברות כרטיסי אשראי אמריקאיות יכול להיות קשה או בלתי אפשרי אם אינך מתגורר בארה"ב. בנוסף, מטעמי בטחון הם עושים המון בדיקות ודורשים לא מעט ניירת. כאב ראש. לא נורא, יש פייפל: פתח חשבון בישראל (פרטי, לא עסקי!) וחבר אותו לחשבון הבנק הישראלי שלך. אם יש לך חשבון בנק אמריקאי, אתה יכול לחבר גם אותו. דרך פייפל, לקוחות יכולים לשלם עם כרטיס אשראי גם אם אין להם חשבון פייפל, אז אתה מסודר. אם אתה מעביר כספים מחשבון הפייפל לחשבון בנק הישראלי, העבר סכומים קטנים לאט לאט ולא בוכטות גדולות, כי אז הבנק מחויב לדווח למס הכנסה. הנה קומבינה: השתמש לסירוגין בחשבונות פייפל של קרובי משפחה וחברים: שלך, של אביך, אשתך, ואחותך. כל שבוע, חשבון אחר. הלקוחות לא ידעו וגם לא אכפת להם, כל עוד הם רואים את אותו לוגו ואותם פרטים. אם הרווחת 4,000 דולר החודש, שים אלף על ארבעה חשבונות פייפל נפרדים והעבר אותם לארבעה חשבונות בנק נפרדים. כשיש לך יום הולדת, אבא שלך פתאום יפתיע אותך עם מתנה של 6,000 דולר במזומן. מה, אסור? הוא אבא שלך. הוא אוהב אותך. כמו כן, אל תשכח שאתה יכול לקנות בהרבה אתרים עם פייפל, אז הכסף לא חייב לצאת לעולם מחשבון הפייפל שלך. לקוח שילם לך 100 דולר? קנה משהו אונליין במאה דולר.

כרטיסי ביקור, נייר מכתבים, וכו': סיים את ההכנות בסטייל: יש מלא חברות שימכרו לך חבילה עסקית שכוללת כרטיסי ביקור, נייר מכתבים, מעטפות, חותמות, וכל מה שתרצה, במחירים אפסיים. רוצה דאווין עד הסוף? אתה יכול להשים את הלוגו של החברה על ספלי קפה, חולצות, עטים, תרמוסים, וכל הבא ליד. זה עולה גרושים.

זהו, סיימת. עכשיו יש לך עסק שלכל דבר ועניין נמצא בארה"ב: הוא רשום בדלאוור, יש לך כתובת ומספר טלפון ופקס אמריקאיים, אתה עושה עסקים אונליין ומקבל תשלומים דרך פייפל. הכל מהסלון בדירה שלך. עכשיו כל מה שנשאר זה להיות זהיר:

שמירת ניירת ומזומן: מסמכים הם חרב פיפיות: מצד אחד, אתה רוצה לשמור עותקים של הכל ליתר בטחון. מצד שני, יש תמיד סיכוי של אחד למיליון שאיזשהו ארגון פשע ממשלתי ישיג צו חיפוש ויפרוץ לך את הדלת, ואתה לא בהכרח רוצה שהם יפשפשו לך בניירת. על כן, חשוב שתשמור את כל הניירות במקום סודי שאליו אין להם סיכוי להגיע. כנ"ל כמובן לגבי מזומן: אם אתה אוגר בוכטות של דולרים, אל תשאיר אותם במגירה או מתחת למזרן. איפה החביא אנדי דופריין את הפטיש ב"חומות של תקווה"? בתוך התנ"ך, שהרי אף אחד לא יעז לחלל את ספר הקודש. תפילין יש לך? מזוזות?

שמירת מידע ממוחשב: אתה עובד דרך האינטרנט, אז כל העסק שלך על המחשב. חס וחלילה שאיזו נבלה ממשלתית תשים את ידיה המטונפות על המחשב שלך. השתמש בלינוקס, לא בוינדוס, על מנת להקשות על פריצות. שנה סיסמאות כל שבוע לכל היותר. כל מה שאינו נחוץ, תמחק. רוצה להיות מאה אחוז בטוח? השתמש בדסקטופ, לא לפטופ, והשאר אותו פתוח כך שהכונן הקשיח גלוי. קנה עוד כונן זהה ושים עליו מערכת הפעלה וכמה תמונות של דובונים וחתלתולים. אם יש צורך, תוך שניות אתה שולף את הכונן הרגיל ומחליף אותו עם הכונן השני. אם יחרימו את המחשב, כל מה שיש להם זה הוכחה שאתה קצת ילדותי לגילך.

עוד כמה נקודות לסיום:

1. אני מכיר אנשים שעובדים במס הכנסה הישראלי ואני יודע שהם אוהבים להגיד דברים כמו "יש כיום למס הכנסה יחידה מיוחדת שעובדת על איתור עסקים באינטרנט שהם בבעלות ישראלים. אם אתה מרוויח כסף אונליין, הם ימצאו אותך". על זה אמר המשורר, "yeah, bullshit". אפילו ה IRS האמריקאי שלו כוח טכנולוגי וחוקי עצום בקושי יכול לגרום למדינת דלאוור לחשוף שמות של בעלי חברות, וגם זה אחרי מאבקים משפטיים מרים. אתה חושב שדלאוור תסכן את המוניטין שלה כמדינה שמכבדת פרטיות על מנת לסייע לאיזה פקיד מושתן ממדינה מסריחה שגם ככה כל העולם שונא? תחשוב שוב. תן לפקידי מס הכנסה להוריד פורנו ולהעמיד פנים שהם עובדים. אף אחד לא ימצא אותך אם תעבוד חכם.

2. דלאוור אינה מקלט המס היחידי בעולם. בארה"ב, נבאדה מציעה כמעט את כל היתרונות של דלאוור. מחוץ לארה"ב יש את איי קיימן ושאר איים קריביים, אבל כל חברה שרשומה שם באופן אוטומטי נראית חשודה, ותמיד עדיף להיות באופן וירטואלי בארה"ב מאשר במדינה שרוב האנושות לא יכולה למצוא על המפה.

יאללה, זהו. עכשיו כל מה שנשאר לכם זה להחליט מה למכור ואיך. זו כבר בעיה שלכם.

לסיום, זכור: המעגל תמיד שלם—המס חוזר אל המשלם. תשלום מסים הינו חובה חוקית ומוסרית, וממשלת ישראל עושה כל שביכולתה על מנת לספק שירותים חשובים וחיוניים לכל תושבי ישראל וללא הבדל דת, גזע, ומין. מי שנמנע מלשלם מסים פוגע במרקם העדין עליו מבוססת החברה הישראלית, ובכך מונע מעצמו ומרעיו ליהנות מכל היתרונות של כלכלה מתקדמת, מודרנית, ושופעת. היה ילד טוב ושלם מסיך במלואם.

חלומות פז.

 

מאת

Subscribe
Notify of

3 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments