Sign In

Remember Me

גיוס בכפייה לצה״ל ושלילת החירות

גיוס בכפייה לצה״ל ושלילת החירות

אחד העיוותים בחברה הישראלית הוא חוק גיוס חובה לצה״ל. מצד אחד הגיוס נכפה בכוח על הכשירים לשירות, מצד שני המדינה מעניקה פטורים למגזרים שלמים: חרדים וערבים.

עכשיו התחילו לדבר על גיוס חרדים לצבא. מה זה משנה אם הם לא רוצים. נגייס אותם בכוח. בשם השווין בנטל פוגעת מדינת ישראל בזכות האדם הבסיסית ביותר: בחירותו.

אם ׳גיוס חובה׳ נשמע לך מובן מאליו ואם גיוס חרדים ובכלל גיוס אנשים שלא רוצים להתגייס נשמע לך מוצדק, אז אגלה לך שישראל היא אחת המדינות האחרונות בעולם המערבי שמגייסת בכפייה, כלומר, שוללת את החירות של חצי מאזרחיה לתקופה של שלושה שנים.

האם אתה רוצה לחיות במדינה שבה הבחירה האישית שלך לא רלוונטית כי המדינה מחליטה בשבילך?

בחברה אזרחית שוחרת שלום זכויות האדם מוגנות על ידי החוקה מפני עריצות המדינה. בישראל אין חוקה. אז מדינת ישראל פוגעת בחירות אזרחיה במסווה של ביטחון…

forced-military-conscriptionהאם יש הבדל בין גיוס בכפייה בין ילד למבוגר?

מה הפתרון? צבא מקצועי (במקום צבא העם)
צה״ל הוא הארגון העשיר ביותר בישראל. עם 55 מיליארד ש״ח בשנה הוא כל יכול.

בצבא מקצועי, צה״ל יציע למשרתים משכורות ראויות בהתאם לכישורים ולתפקיד. אנשים יתגייסו לצבא גם ללא חובת גיוס. חלקם יעדיפו לשרת כלוחמים. ייתכן שלוחם ירוויח  4000 ש"ח, 8000 ש"ח או 12000 ש״ח לחודש. אני לא יודע, תלוי בהיצע וביקוש. אם לצה״ל יהיו חסרים לוחמים הוא יציע משכורות גבוהות יותר שיקרצו ליותר אנשים. המתכונת הזאת עובדת בהרבה מאוד צבאות בעולם, למשל בצבא החזק ביותר בעולם – צבא ארה״ב.
האם החייל האמריקאי פחות טוב מהחייל הישראלי? האם לוחם המארינס נאמן פחות ליחידתו כי רק מה שמעניין אותו זה המשכורת בסוף החודש? ברור שלא. ההיפך. החייל האמריקאי התגייס מרצון, סביר להניח שיש לו מוטיבציה גבוהה יותר מחייל צה״ל מצוי.

שאלת את עצמך האם צה״ל צריך את כל החיילים שמגויסים אליו? בשביל מה צה״ל זקוק לעשרות אלפי החיילות שסתם שורפות את הכסף שלו ואת הזמן שלהן?

בשביל מה צה״ל זקוק לאלפי חיילים חרדים שמתנגדים אידאולוגית למדינה הציונית?

הסיבה, כמו הרבה מקרים היא כסף: ככל שצה״ל מגייס יותר חיילים (גם אם הם לא עושים כלום) תקציבו גדל. יותר כסף, יותר כוח, יותר שררה. ושום קשר לביטחון המדינה.

במדינות הנאורות אין גיוס בכפייה. הם עברו מזמן את השלב הזה. הם התבגרו. גיוס בכפייה משחית, גיוס בכפייה הוא פשע נגד הזכות לחירות ולכבוד.

conscription

התרועות והצהלות לגייס חרדים לצה״ל מעיד על הריקבון המוסרי של החברה החילונית בישראל. נדמה שהציבור בישראל לא מבין. הוא תומך ומעודד. פציפיסטים נשלחים לכלא, חרדים מגייסים בכוח וערבים ישראלים? אופס! אי גיוס הערבים הישראלים דורש פוסט נפרד. כאן מדובר על גזענות מושרשת, כי בעיניי אלו התומכים בגיוס חרדים לצבא הערבים הם אזרחים לא שווי זכויות…

אם אתה לפני גיוס לצה״ל הייתי רוצה להזכיר לך שלמרות חוק גיוס חובה כחצי מהמועמדים לגיוס אינם מתגייסים!
במקום לבזבז שלוש שנים מהחיים שלהם הם לומדים, עובדים, מטיילים והכי חשוב חופשיים.
הייתי רוצה לכתוב עוד כמה דברים אך החוק בישראל אוסר על עידוד ״השתמטות״ מצה״ל ולא מפתיע שמדינה שמגייסת בכפייה גם אוסרת על חופש הביטוי.

עד שהחוק ישתנה, אם בכלל, אני מציע לך לבקר באתר פרופיל חדש.

מאמר קשור: למה אתה לא רוצה לשרת במוסד.

הפוסט נכתב באמצעות אייפד עם אפליקצית WordPress.

אני מקווה שהפוסטים שלי יעודדו אותכם ויעניקו לכם השראה להגר וגם למצוא את האושר האישי שלכם :) קריאה נעימה.

Subscribe
Notify of

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments