Sign In

Remember Me

יהודי הגולה, אל תנטשו את הקהילה שלכם!

יהודי הגולה, אל תנטשו את הקהילה שלכם!

הציונות הורסת את היהדות !

אני לא מגדירה את עצמי כיהודייה אבל אני לא יכולה להתעלם מהתופעה שקיימת כבר מ-1948, עלייה לארץ. בתוך מישהי שהתנתקה מכל ה"זיקה לארץ" וכל הבולשיט הזה, אני שמה לב עד כמה נזק נגרם ליהודים מאז שמדינת ישראל קמה. זה ממש לא אומר שאני בעד להשמיד את המדינה או כל מיני דברים נוראיים, אנשים חיים שמה, איפה נשים אותם, בים?

זה אומר שלדעתי, היהודים, במקום להתמודד עם הבעיות, הם פשוט בורחים עם הזנב בין הרגליים, ואז בוכים "עשו לי, לקחו לי…".

לפני כמה ימים, דיברו בחדשות בצרפת על הקהילה היהודית באודסה, ועל הדמעות והחרטות שהם נאלצים לעזוב את העיר בעקבות המלחמה. זאת אחת מהקהילות הגדולות באירופה, שעדיין קיימת, ואני באה ממנה גם. זה מקום שמעולם לא הנחתי בו את רגליי, אבל זה פאקינג מאיפה שאני באה. ומדינת ישראל פשוט גרמה לי לשכוח את השורשים שלי !

התחלתי פשוט לבכות, הרגשתי כלכך עצבנית. הבנתי את כל התחושות של הזרות ושל החוסר זהות, שכאילו קרעו ממני חלק ממני, שכל הילדות גדלתי בתחושות שאני לא נמצאת במקום הנכון, שאני רוצה לחזור הביתה. אבל לאיזה בית ?

בצרפת פגשתי את בת דודה שלי, שמעולם לא עלתה לארץ, ומעולם לא הניחה את רגלה בישראל. בעקבות המלחמה, היא עברה לפריז וקיבלה מעמד פליטה. היא מדברת צרפתית רהוטה ואני זוכרת בפעם הראשונה, דיברנו שעות עד אמצע הלילה. היא כלכך הבינה אותי, והרגישה בצער שלי, שפשוט קרעו אותי מהבית שלי, שכל מה שנשאר לי זה התרבות האירופאית, הערכים, המנטליות. אבל זה כמו לשים חתלתול בקן של יונים. מטפלים ומאכילים אותך, אבל אתה חש בתוכך שאתה מאומץ, שזה לא הבית האמיתי שלך.

היא לא הבינה איך זה שמעולם לא ביקרתי באודסה, ושאני לא יודעת רוסית. ואמרתי לה, יש סיבה אחת : מדינת ישראל.

מגיל קטן המדינה הזאת עשתה הכל, אבל הכל, בכדי לקרוע ממני את השורשים. זה התחיל בגזענות ובצעקות של "אל תדברי רוסית" ו"רוסייה מסריחה", ובתוך בן אדם רגיש, הרגשתי כלכך בושה ופחד שפשוט שכחתי את השפה, כבר בגיל 6.

מצד שני, ההורים שלי נאלצו לבטל על האזרחות האוקראינית. לא שזה שווה משהו כן, אבל אם איי פעם אוקראינה מצטרפת לאיחוד ? לא יודעת בכלל אם זה יקרה, וכניראה עד כשזה יקרה תהיה לי כבר אזרחות צרפתית, מי יודע, אבל זה לפרנציפ. קרעו אותי מהבית שלי, מהשורשים שלי, שמו אותי במקום אחר, והחליטו שזה הבית שלי, וששמה השורשים שלי, ומה הסיבה לכך ? אמא שלי יהודייה. זהו.

אז בואו נמחוק את כל ההיסטוריה משפחתית, התרבותית, בטענה שאולי, לפני 2000 שנה, סבא של סבא של סבא של סבא… בחזקת 20, היה חלק מהעם העברי בארץ ישראל, ואין שום הוכחה לכך. אולי אבות אבותיי התייגרו ? מי יודע ? בכלל שעשיתי בדיקת דנא, יצא לי רק 70% אשכנזייה, השאר זה עמים אירופאים, נוצרים. ואולי גם ב-70% האלה, זה בגלל שהיהודים חיו ביניהם במשך מאות שנים, וזה יצא קבוצה גנטית ספציפית ?

תסבירו לי איך זה שיהודים מהודו נראים כמו הודים, יהודים מסין נראים כמו סינים, יהודים מצפון אפריקה נראים כמו ערבים, ועדיין, מכניסים לנו לראש מגיל קטן ש"היהודים מעולם לא התבוללו / למה שמישהו ירצה להצטרף לדת שכולם שונים" ? לאחרונה בצרפת מדברים הרבה על יהודים, לפתע יוצאים סרטים, יש הרצאות במוזיאונים על חיי היהודים בצרפת, זה נעשה טרנד. ואפילו ראיינו רב שהוא בעצם קתולי שהתגייר ! אז כן גבירותיי ורבותי, יש אנשים לא יהודים שמתעניינים ביהדות, מתגיירים, ואפילו נעשים רבנים !!!

ובכדי להגיע לעיקר, פשוט כואב לי לראות שאנשים פשוט עוזבים את הבית שלהם, את הקהילה, ועולים לישראל. הקהילות היהודיות נעלמות לאט לאט. אבל זה דווקא מה שצריך ! צריך קהילות יהודיות בכל העולם, צריך ! זה גורם מצד אחד לגיוון בחברה, וזה גם מכריח את האנשים לחיות ביחד ולקבל את השונה. מצד שני, לכל קהילה יהודית יש יחודיות משלה, יש קצת שוני בין הקהילה היהודית ברומניה לבין זאת במוסקבה, וזה מה שעושה את זה כלכך מיוחד. אם כולם עולים לארץ ועושים כור היתוך, כל ההיסטוריה המפוארת של הקהילות היהודיות בעולם נמחקת, וזה כבר מה שקורה. בפולין למשל, לא נשארו כמעט קהילות יהודיות. זה עצוב.

כשביקרתי באלזס, והייתי בAIRBNB, חדר אצל צרפתייה נוצרייה בפנסיה, היא אמרה לי כמה היא חשה עצובה שהקהילה היהודית בשטרסבורג ממש נעלמת, ושבשבילה, זה חלק בלתי נפרד מהעיר, מההיסטוריה ומהתרבות.

יצאו מחקר לא מזמן, שבכל פעם שיש קונפליקט בישראל, האנטישמיות עולה ב-1000 אחוז בצרפת. וזה תמיד מגיע, ב98 אחוזים, מהמוסלמים. אבל דיי, כמה נזק עוד ישראל יכולה לגרום ? כאילו זה בכוונה, כדי לשים את כל היהודים במקום אחד, בין מדינות אוייב, ולהשמיד. ואלו שלא רוצים לחיות בישראל, בואו נעניש אותם.

כאילו במקום להילחם באנטישמיות, במקום להראות לאנשי החושך שהם לא יכולים לנצח, ושב-2024 לא נתן לשואה לקרות שוב, לא נתן לחוקים גזענים ולאנשים לחיות בפחד שוב, הם פשוט קמים ועוזבים ! כן, לברוח, זה הפתרון הכי טוב לכל הבעיות.

אנשים פשוט רוצים לחיות בשקט, רחוק מהקונפליקטים, רחוק ממלחמת דתות. חיו ותנו לחיות. מתי אנשים יתעוררו ויבינו כמה נזק נגרם לקהילות היהודיות בעולם, מאז הקמת מדינת ישראל ?

הדוגמא הטובה היא יהודי צפון אפריקה, יהודי איראן, שנאלצו פשוט לעזוב הכל ולברוח, וכמובן מי קיבל אותם ? ישראל. ואז זרקו אותם למעברות לחיות בעוני, בזמן שהיה להם בית עם בריכה באיראן, וילה בעיראק.. וכד' וכד'. הגיוון של החברה, הדתות השונות שחיות ביחד, זה דווקא התרופה הכי טובה נגד אנטישמיות, נגד שנאת השונה, ונגד מלחמת דתות. לא לברוח, להתנתק, ולחיות בנפרד ואז להתלונן ש"כולם שונאים אותנו".

מאמר שלי חוקים שלי: מדיניות התגובות באתר

מאת
אני לא באה להראות את הצדדים היפים בסיפור ההגירה כפי שרבים נוהגים לעשות. אני באה להראות לכם מנקודת מבט של מישהי צעירה, עד כמה זה קשה ומאתגר להגר. אני רוצה לתת את התקווה לעוד אנשים בגילי וגם צעירים יותר, שלא רואים את עתידם בארץ וחולמים להגר בעתיד.

Subscribe
Notify of

16 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ג׳ינו
Guest
2 months ago

היי – אני מבין לליבך יקירתי אבל זאת המציאות. ילדי מהגרים תמיד עוברים טראומות וקושי במיוחד בהרגשת שייכות. יש לי קרובי משפחה שעברו מישראל לארה״ב, עם ילדים בגילאים 6-2 (מאוד צעיר), וגם שם באמריקה ״המהוללת״ וה״מגוונת״, צחקו על העיברית של הילדים, והילדים נבהלו ופשוט הפסיקו לדבר עברית ועברו לאנגלית מייד, ואף אחד לא מדבר יותר בעיברית בבית. ההורים דיברו אנגלית עם הילדים ועברית בניהם. שזה קצת חבל – כמו שחבל על כל שפה – אבל שוב, לא קרה כלום. זה בסדר אבל, זה אותו סיפור עם הרוסית/והעברית. הסיפורים באתר הזה יותר מתרכזים על טראומות אישיות, וחוויות שליליות לגבי ישראל ואנליזה… Read more »

יוחאי
Guest
Reply to  ג׳ינו
2 months ago

מאז לידתו, האדם חי מטראומה לטראומה. ככה מתפתחים. ישראל היא אינה איזו מדינה פלאית שתימלט מגורל שאר המדינות המזרח תיכוניות: האוכלוסיה בישראל עברה עוד טראומה והיא תתפתח מהטראומה הזו ותיהפך למדינה שיותר דומה לשכנותיה, האוכלוסיה תתחלק לאלו שיכולים ורוצים לחיות במדינה חשוכה ופרימיטיבית, ואלו שלא יוכלו – יעזבו או שילדיהם יעזבו או שנכדיהם יעזבו. בסופו של דבר אנחנו בסה"כ עוד מדינה ערבית במזה"ת רק ששפתה הרשמית היא עברית. אני יכול לספר רק מבחינה אישית איך עברה עלי חווית ההגירה שלי (היגרתי לאירופה ב 2021): לא קל, הרבה טפסים ובירבורים אבל בהחלט משהו שאני מצטער שלא עשיתי לפני עשור. מבחינה חברתית… Read more »

Kek
Guest
Reply to  יוחאי
2 months ago

מה רע אבל בפרו פלסטינים? לא הייתה לך בעיה להתיידד עם פלסטינאים?

Flying Dutchman
Guest
Reply to  יוחאי
2 months ago

באיזו מדינה אתה גר?

יוחאי
Guest
Reply to  Flying Dutchman
2 months ago

הולנד

דוד וולקוצקי
Guest
2 months ago

נכון, כל מה שכתבת הוא נכון והיו אנשים שהזהירו מזה כבר לפני 100 שנים. שהציונות תחסל את היהודים.

Kek
Guest
Reply to  דוד וולקוצקי
2 months ago

ואתה היגרת כבר?

ליאם
Guest
2 months ago

אנשים לא חייבים להישאר בקהילה היהודית בחו"ל רק בגלל המעשים של ישראל. לכל אחד בחירה משלו, כמו שלך בחירה משלך להתנתק לגמרי מהיהדות.

Admin
2 months ago

בניגוד לדור הוריהם, הדור הנוכחי של היהודים שלא הצליחו להשתלב בקהילתם הנוכרית הם אלו שמהגרים לישראל. ישראל מציעה להם אטרקציה – מדינה יהודית, חזרה לשורשים, סל קליטה, ורווחה. הם יכולים לחבוש כיפה על הראש, ואין את האתאיסטים שמסתכלים עליהם בהתנשאות. (=בישראל האתאיסטים הם מיעוט זניח ונרדף). ישראל כמדינה לעם היהודי, קמה על בסיס גזענות. תארו לכם מדינה לנוצרים בלבד, אחרת אתה לא יכול להגר. אז מה אם במגילת העצמאות, שאף אחד לא מתייחס אליה ברצינות, כתוב "ללא הבדל דת, מין גזע…", הרי המדינה מוגדרת כמדינה יהודית, ולכן יש סתירה עם מגילת העצמאות שאפשר לזרוק אותה לפח. אם אתה פושע בינלאומי… Read more »

Last edited 2 months ago by הישראלי הנודד
Flying Dutchman
Guest
2 months ago

כרגיל מרתקת! אגב, בקשר להאם אוקראינה תצטרף אי פעם לאיחוד האירופי, כמו שזה נראה עכשיו, לא בטוח שבעוד כמה שנים מעטות עוד ישאר האיחוד האירופי.

סין
Guest
2 months ago

יהודים מסין, ברובם המוחלט, הם צאצאים של יהודים מאוקראינה ומרוסיה. הם לא נראים סינים.
היסטוריה של קבוצה באחת הקהילות של היהודים הסינים: https://www.jewsofchina.org/JOC/Templates/ShowPage.asp?DBID=1&LNGID=2&TMID=111&FID=1539&IID=2484

...
Guest
2 months ago

למי התלונות על מחיקת הזהות האוקראינית שלך,למדינת ישראל או למשפחה שהיגרה לשם? ישראל קמה בגלל היחס ליהודים שהיה גרוע לאורך מאות שנים, את צודקת שהיום יהודים במערב סובלים מקופי אדם ברברים שמחריבים את אירופה באופן כללי כי הם רואים בהם חלק מהאויב הישראלי הציוני. הפיתרון לכך הוא בשורש הבעיה של הבאת הברברים הנ"ל למערב ולא בגישה שלך של "אוי ישראל גורמת לי לבעיות בחו"ל כי X גורר את Y", המוסלמים הערבים מהווים סכנה לכל ערכי הליברליות והעולם החופשי וצריך למנוע את הגעתם ולהחליש את ההשפעה שלהם. זה יפתור את הבעיה שהיחס ליהודים הוא רק חלק ממנה. אין דרך אפקטיבית להוריד… Read more »