Sign In

Remember Me

מתי אנשים יבינו שישראל במלחמה מ-1948???

מתי אנשים יבינו שישראל במלחמה מ-1948???

זהו פוסט פריקה.

ישראל זה חור שחור, זה שואב ממני את כל האנרגיה והעצבים.

אפילו שאני נמצאת במדינה אחרת, עדיין יהיו פוצים שינסו להביא את הפוליטיקה של המזרח התיכון לצרפת (פלסטינים וישראלים, שילכו לריב בכיף, רק אל תערבו אותי בזה).

אני לא מצליחה להבין, שבאמת שלא, למה הרבה אנשים טסים עכשיו לישראל, ועוד יש לא מעט שעושים עלייה. כאילו זה בעיה אצלי בראש ? אני לא מבינה מה מושך אנשים ללכת לבקר מדינה במלחמה, ועוד לעבור שם לגור. אני באמת לא מבינה.

אני בהתקפי חרדה יום יום על המשפחה שנשארה שמה, אני מפחדת שיהרגו אותם… ובנתיים, בקבוצות של ישראלים בצרפת, אני רואה לא מעט פוסטים של אנשים שמחפשים לסלבט את הדירה שלהם בפריז בשביל… לנסוע לארץ. כן, ממש מצאו את התקופה המושלמת והאידאלית.

מה אני מפספסת פה? מה? אני באמת לא מצליחה להבין, באמת. למה אנשים נוסעים למדינה במלחמה? למה אנשים עוברים לגור במדינה במלחמה? שטיפת מוח?

זה מעייף אותי, אני מרגישה היחידה, הישראלית היחידה שפשוט לא רוצה לחזור. אפילו לא לביקור, והמלחמה, רק מפחידה אותי עוד יותר.

אני פשוט שוקלת למחוק את כל החברים הישראלים מהפייסבוק שמביעים זיקה בארץ, ציונים, שממשיכים לנסוע לישראל כאילו הכל בסדר. זה נשמע לי רדיקלי ולא נעים, אבל באמת, אני לא מצליחה להבין יותר את העם הזה, ואת האנשים האלו. את הדרך מחשבה שלהם ואת הדרך פעולה. זה מוציא ממני את כל העצבים. באמת. אפילו שאני מסתובבת רק עם מקומיים (ועם מהגרים ממדינות שהן לא ישראל), מספיק שאני נופלת על ישראלי אחד, וכל ההתקפי החרדה חוזרים, כל הסלידה, והתחושות של החוסר שייכות.

מאמר שלי חוקים שלי: מדיניות התגובות באתר

מאת
אני לא באה להראות את הצדדים היפים בסיפור ההגירה כפי שרבים נוהגים לעשות. אני באה להראות לכם מנקודת מבט של מישהי צעירה, עד כמה זה קשה ומאתגר להגר. אני רוצה לתת את התקווה לעוד אנשים בגילי וגם צעירים יותר, שלא רואים את עתידם בארץ וחולמים להגר בעתיד.

Subscribe
Notify of

17 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דורין
Guest
20 days ago

זה לגיטימי ומקובל לחשוב כמוך אבל אומר לך משהו מהצד השני- זו שרוצה לטוס מפה ליעד הכי רחוק ומצד שני אלוהים שישמור אם לא הייתה ליהודים מדינה! הדנא ההישרדותי שלנו תמיד קורא הביתה, ובסוף זו מדינת היהודים היחידה, היום זו ממשלה כזו מחר זו אחרת, וצבא יש רק אחד. אז הציונות שלו עם ההישרדות שלנו מושכת בסוף לפה. ויש בזה גם יופי. ואם את לא מרגישה שייכת ומוצאת את עצמך נהנית וחיה בעולם אז נהדר, זה לא צריך לסתור אחד את השני. יש בך את היכולת גם להבין שיש אנשים שפה זו האדמה שלהם. וזה ראוי להערכה וזה 90% מהמדינה.… Read more »

יעקב
Guest
2 months ago

בתור אחד שרק רוצה לעוף מכאן אבל אין לו מושג איך אני באמת לא יכול להבין את כל הסביבה שלי.

Last edited 2 months ago by יעקב
ליאם
Guest
3 months ago

אוסיף ואומר, הגיוני לגמרי שאת רוצה להתנתק מכל החברים האלה. זה פשוט לשים ראש בריא במיטה חולה. לא לכולם הזכרונות "מבית" נעימים וזה בסדר שאת רוצה לתפוס מזה ספייס. אני נגיד בן 20 וכמה חודשים לפני תחילת המלחמה החלטתי שאני חותך את כל החברים שלי שכרגע בצבא. למה? אותו עיקרון, כי הם מדברים רק על זה ועסוקים רק בזה ואני לא אוהב להיות עם אנשים בכללי שמשתינים עליהם וחושבים שזה גשם. אני מרגיש הרבה יותר מאושר, נשארתי עם ה15% חברים שמחוץ לצבא ואני מאושר הרבה יותר. אז כנראה החברים שלך דוחפים לשיחה נושאים שאת לא אוהבת או משהו בתחושה הזו… Read more »

ליאם
Guest
3 months ago

כמי שנמצא בישראל ועובר רק עוד כמה חודשים אני יכול להגיד לך ב100% שמי שעולה לישראל הם אנשים אורתודוקסים/עניים/מבוגרים/או ממדינות ברהמ לשעבר הכושלות. עושים את זה בגלל עליה בהקיף האנטישמיות ואלו לרוב אנשים שלא יכולים להסתיר את אורך החיים היהודי. האנשים היותר משכילים וצעירים ואלו שאשכרה יעילים לכוח העבודה עוברים ממקומות אנטישמים לכאלו שפחות לדוגמא לאוסטרליה, קנדה, ארהב מאירופה.

Reply to  ליאם
3 months ago

המסורתיים, דתיים, בורים וצרי האופקים מהגרים לישראל, תמיד בהקשר יהודי, תמיד בזיקה לישראל.
בעוד הצעירים החילונים שעוסקים בטכנולוגיה, במדע, באומנות ומעורים בקהילה הבינלאומית עם רוח חופשית וליברלית, לא ימצאו את ישראל אטרקטיבית. הם יהגרו כפי שציין ליאם, למדינות המערב. מדינות חופשיות יותר שהפרידו בין הדת למדינה, מדינות שמכבדות את זכויות אינדיבידואל ולא מקדשות את הצבא מעל לפרט.

דוד
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
2 months ago

אני קורא כאן את יחסך לדת לסגידה לארץ. אני מרגיש שאת מהדהדת אותי. ממש חושבת כמוני. לא הייתי מבטא זאת יותר טוב ממך. במיוחד ההגדרה של מי שנמשך לחיים בישראל. דת זאת שטיפת מוח העושה אותך כזומבי. לכן הפוליטיקאים בישראל עושים מה שהם רוצים. ככל שיהיו יותר קיצוניים, כן יצליחו יותר. בגישה הלאומית צרפת היא מדינת החלומות. המכבדת את אזרחיה שלא כמו ישראל. לצערי איני אזרח צרפתי… אבל בחלומות אני בצרפת. כבר בפעם הראשונה שבקרתי בצרפת נדבקתי בפרנקופיליה. התאהבתי בה ובתושביה. אם חשבתי קודם שאיטליה מקסימה, צרפת השכיחה לי אותה כבר בימים הראשונים. היו זמנים שחשקתי לקנות בית לשימור בצרפת.… Read more »

Admin
3 months ago

יש כאן עוד אנשים שביקור בישראל היא לא הפנטזיה שלהם, אבל אנחנו במיעוט. רוב הישראלים שטופי מוח, עם קשר רגשי עמוק לישראל, ואהדה לצה"ל ולנרטיב הציוני. הוא כל כך חזק, שאפילו אם בניהם מתים בעזה, הם ממשיכים לתמוך באתוס הציוני והשקרי כי הם כבולים על ידיו. זה בדיוק מה שקורה בעזה עם מיליוני עזתים שטופי מוח, שתומכים בממשלת החמאס שהטילה עליהם חורבן וחושך במשך כל שנות קיומה בשלטון, אבל הברברים בעזה ממשיכים לתמוך בחמאס, והבבונים הישראלים תומכים בצה"ל ובמערכת הביטחון הישראלית המושחתת והמסואבת. אנחנו כבר לא בתוך הטירוף הזה שנקרא המזרח התיכון, אז פשוט תנתקי עצמך מקבוצות הישראלים ברשתות החברתיות… Read more »

Last edited 3 months ago by הישראלי הנודד
The European Boy
Guest
3 months ago

טוב, מבחינה בטיחותית יחסית בסדר באיזורים מסוימים של ישראל אז אפשר להבין את אותם האנשים, אבל זה יכול להשתנות בכל רגע מבחינה תרבותית, החדשות בישראל נוהגות להתרברב כמה הישראלים/יהודים שגרים באירופה/ארה"ב הם יותר מתורבתים ואיכותיים לעומת המוסלמים שגרים שם כמה חבל שהישראלים שגרים בישראל לא מתורבתים כמו עמיתיהם באירופה/ארה"ב ביום שישי בערב הלכתי לסרט בבית קולנוע שמאוד אהבתי כילד קטן, ועצוב לראות מה נהיה מהמקום הזה. החניון מלא בזבל ונעליים ישנות, חצי מהמסעדות שהיו שם נסגרו לצמיתות ורוב מה שכן נשאר סגור בגלל שבת, וכמובן השיא היה באולם הקולנוע עצמו-מקדימה בני נוער שמרעישים ומדליקים פנסים בטלפונים באמצע הסרט, מאחורה מבוגרים… Read more »

...
Guest
Reply to  The European Boy
2 months ago

יש הבדל פסיכולוגי כשאתה חלק מקבוצת מיעוט נרדפת חסרת אונים לעומת שייכות לצבא של העם שלך

Rock N' Roll Will Never Die
Guest
Reply to  ...
4 days ago

עדיף לחיות כאדם חופשי במקום חופשי גם אם יש שם "מישהו ששונא אותי" לעומת למות בקרב בשביל מדינה שלא תעשה בשבילי כלום

משה מ
Guest
Reply to  Rock N' Roll Will Never Die
4 days ago

זה לא שבישראל חסרים אנשים ששונאים אותי בגלל שאני אשכנזי/חילוני/משכיל/אליטיסט.

Rock N' Roll Will Never Die
Guest
Reply to  משה מ
1 day ago

בדיוק.

Rock N' Roll Will Never Die
Guest
Reply to  Venus
4 days ago

זה מאוד נכון. דווקא עכשיו כששונאים אותנו, אנחנו צריכים להראות סולידריות כלפי הקהילות היהודיות בחו"ל, ולא לעודד אותן להתפרק ולברוח.
זה אולי נשמע רומנטי ש"היהודים חוזרים לביתם" לבור המצוי, אבל אם להיות פרקטיים, מי שעולה לארץ רק יוסיף על פיצוץ האוכלוסין ועל יוקר המחייה פה. לא מספיק שהאוכלוסיה הקיימת נמצאת בסיר לחץ, אז עוד להגדיל אותה?

זאב
Guest
Reply to  Rock N' Roll Will Never Die
3 days ago

בס"ד

למה למען ד' מכל דוברי היהודים או המנהיגים של האומות במערב התומכים בישות בציונית לא שמענו על אחד שמדגיש את זה שארצו היא מקום בטוח ליהודים יותר מהיישות הציונית? ( ע"פ ונוס זה קיים בצרפת, אך הדגש הוא שהם תומכים בפאליטיק של הציונים בעזה ופחות ליהודים הדרים בארצם (ראינו שבאירופה ובאמריקה התמיכה ללא סייג בציונים הביאה את כל בני האדם בארצות אלו בכלל והיהודים בפרט לסכנות מהמוסלמים וחסימת תעלת סואץ)

כל טוב

Rock N' Roll Will Never Die
Guest
Reply to  זאב
20 hours ago

אם אתה חי את החיים שלך לפי מה שאמר מנהיג של אומה כזאת או אחרת, אני לא מקנא בך.