Sign In

Remember Me

יומיים אחרונים שלנו פה

מאת: מיטל אור / עוברים הלאה

לאחר שנודע לנו שעברנו את ההליך מול קצינת ההגירה הבנתי שאפשר לנשום קצת יותר לעומק את האוויר של סנט ג'ון. בערב יצאנו לחגוג קצת ושוב מצאנו שישנם מקומות עם הופעות חיות, רק שאלו לא מתחילות לפני 22:30 (שעבורנו זה לילה).

למעשה נשארו לנו יומיים וטיפה לפני הטיסה ואנחנו התרכזנו בקניות אחרונות, ביקור באזורים שבחלקם עוד לא היינו וטיול קצר ברוקווד פארק שנמצא בצמוד לשכונת מיליג'וויל. ברקוד פארק יש ברווזונים מתוקים, מה שאומר שאני הייתי חייבת לחזור לשם שוב אבל הפעם עם אוכל.

ברווזניםמאכילה ברווזונים

כיוון שביומיים האחרונים חזרנו על חוויות; שכונות, טבע, טיול, מפגשים עם אנשים, קפה סביר בסטארבקס וטקס נוסף בבית הכנסת, כנראה שזה המקום לסיכום אישי בנקודות שחשוב לי לשים עליהן דגש:

  • חוויה אישית – חשוב לזכור קודם כל שמדובר בחוויה אישית/ זוגית/ משפחתית. במהלך הדרך שמעתי דעות שונות ומגוונות על כל דבר פחות או יותר. אני כתבתי שאלות שהיו חשובות לי וקיבלתי עליהן תשובות.
  • כאן ועכשיו – רוב המידע הניתן לנו נכון לתאריך הביקור שלנו וכך אופי שוק הנדל"ן, ריביות הבנק, אופי העבודה והפעילויות השונות הקיימות בסביבה. נראה כי קנדה לא ממהרת במיוחד לעשות שינויים ענקיים, אך כן עובדים על פיתוח מקומות עבודה בסנט ג'ון ובסביבה וכששינוי זה יתחיל לצבור תאוצה כמובן שגם כל הנתונים השונים ישתנו בהתאם.
  • כסף –  נכון לרגע זה… שכר המינימום של ישראל עומד על 24 ש"ח לשעה (אם אני לא טועה) ואילו בסנט ג'ון מדובר על 10.5$ לשעה. למרות שאני טבעונית, אני אשווה כמה נתונים בין ישראל למקום. ארוחה במקדונלד עולה כ- 8$ כאן לעומת כ- 35 ש"ח בישראל. מה שאומר שבסיינט ג'ונית הארוחה עולה כ- 80% משעת עבודה בשכר מינימום לעומת כ- 130% משעת עבודה בשכר מינימום בישראל (אני לא כלכלנית אז נא לא לתפוס אותי בדיוק אלא לקבל את התחושה הכללית). השוואה נוספת לסכם המינימום היא הדיור, אפשר לרכוש דיור בסנט ג'ון החל מ- 60K ועד 400K. מה שאומר שגם אלו אשר מתפרנסים משכר מינימום יכולים לרכוש מקום דיור ולגמור יפה את החודש (כלומר- הם יוצאים גם לבלות ברוגע).
  • טבעונות – לא קל כרגע ובוודאי לא כמבקרת. לצערי, אין לי המלצות מיוחדות מלבד לקחת חדר מלון שיש לו כיריים כך שניתן יהיה לבשל (כעיקרון מומלץ לכולם כי הג'אנק פה עולה בערך כמו בארץ וכמו בכל מקום הוא לא בריא…).
  • יהדות – לא משנה לאיזה בית כנסת נהגתם ללכת בארץ, המפגש עם הטקס יהיה לכם מוזר כנראה. מעבר למבטא יש גם לחנים שונים. כמי שהייתה בבית כנסת רפורמי לא מעט, הופתעתי מהשוני בלחנים.
  • אוכל – לא זול לאכול בקנדה אבל לא מאד יקר. חלק מהאנשים ששאלתי אותם דיברו על כ- 800$ הוצאה על אוכל בחודש למשפחה בת 4 נפשות (כ- 3600 ש"ח אם נשווה לארץ).

squirrelסנאי חמוד

< למאמר הקודם     |     למאמר הבא >

אני מקווה שהפוסטים שלי יעודדו אותכם ויעניקו לכם השראה להגר וגם למצוא את האושר האישי שלכם :) קריאה נעימה.

Subscribe
Notify of

0 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments