Sign In

Remember Me

המלצות לסיכום

מאת: מיטל אור / עוברים הלאה

הגיע הזמן לכתוב את ההמלצות שלי לביקור בסנט ג'ון:

טיסה
על מנת לבקר בסנט ג'ון יש להגיע למקום בטיסה מתישה טרנס- אטלנטית. כיוון שאת הזימון מקבלים רק כחודש לפני הביקור, יכול להיות שתרגישו לחוצים להזמין כרטיסים ומהר ולחץ הוא האויב הגדול ביותר של הכיס שלכם. המלצות לטיסה:

  1. לפני הכל חשוב להזמין כרטיסים לסנט ג'ון NB. כן, יש מקום שקוראים לו סנט ג'ונס וזה יכול לבלבל לכן, שימו לב פעם ועוד שלוש פעמים שאתם מזמינים את הכרטיס למקום הרצוי לכם.
  2. טיסת קונקשיין תהיה מעייפת יותר, ארוכה יותר וזולה באופן משמעותי (כזוג אנחנו שילמנו על טיסה עם קונקשיין פחות 700$ מזוג שטס באופן ישיר). טיסה עם קונקשיין תיקח לכם כ- 22 שעות מרגע העליה למטוס ועד לרגע ההגעה לסנט ג'ון. 
  3. דיוטי פרי- אם אתם מעשנים סוג אחד של סיגריות ולא מתחשק לכם לבדוק את הסיגריות של קנדה אז כדאי שתציידו מראש בסוג האהוב עליכם (או שתפסיקו לעשן… מה שאני אמליץ לכם כלא מעשנת). ניתן לשער שאת השוקולדים תוכלו לרכוש בזול יותר באופן משמעותי בקנדה. אם אתם נמנים על אוהבי הקפה (כמוני), הארץ זה מקום נפלא לעשות בו פרידה וההמלצה שלי תהיה לקפוץ דרך ארקפה (דעותינו התפצלו כאן בין סגפרדו לארקפה…).
  4. היו רגועים, יש לכם זמן לבדוק לעומק את הכרטיסים, יש לכם זמן להכין מזוודות וגם זמן להכין לעצמכם שאלות הנוגעות לטיול.
  5. מזוודות- קחו פחות דברים כי ניתן לשער שתיקנו בקנדה דברים שימלאו לכם את המזוודה. שימו לב, במלונות רבים יש מכונת כביסה ולכן לא חייבים למלא את המזוודה. כן חשוב לקחת בגדים יפים לראיון (לא חליפה ועניבה) וכדאי להצטייד בכיפה ואם חשוב לכם לשים את הטלית שלכם ולא של המקום, תביאו גם אותה. 

חשמל
כבר כתבתי שכדאי להביא מעבירי חשמל גם לאירופה לאלו שעושים טיסת קונקשיין וגם של קנדה. העלויות של הממירים כנראה יהיו יקרים יותר בקנדה מאשר בישראל. המתח בקנדה הוא נמוך מעט מזה של ישראל אז יכול להיות שהטעינה של חלק מהמכשירים תהיה איטית יותר. במלון שלנו וגם במלון של 3 משפחות נוספות היה פן כך ששמחתי ששכחתי אותו בארץ.

מלון
החיפוש אחר המלון המתאים לכם ביותר יכול להיות ארוך מאד ובמיוחד אם אתם לא יודעים להאריך את המרחק שלו ממרכז העיר, מה הוא מציע לכם או מהי האיכות שלו. לכן, הרשו לי להמליץ לכם על צ'פמן הוטל שברחוב סינדי. ישנם מספר מלונות של אותה חברה וכל השאר מרוחקים מבית הכנסת או שאיכותם עשויה שלא להתאים לכם.

המלון שלנו היה מושלם עבורנו, אך היינו צריכים לעלות שתי קומות כדי להגיע לחדר שלנו, שהיה מרווח, כולל מבואה, אזור לבישול (ללא תנור, רק כיריים, מיקרו ומכונת קפה). במלון יש מכונת כביסה ומייבש, אין צורך להביא אבקת כביסה, אבקת קפה (אכתוב על כך בהמשך) וכן יש במקום גם מייבש שיער. חשוב לציין- כיוון שאני טבעונית לא חיפשנו מלון עם ארוחת בוקר ולכן אני לא יודעת אם הם מגישים אחת כזו או מה היא כוללת.

image

המלצה נוספת למלון היא המלון בו שהתה רוב הקבוצה, ברחוב ליינסטר 71, אבל אז כדאי להקפיד לקחת את הסוויטה/ החדר הרחב. החדר הרחב הכיל את כל החבורה (ביקרנו בו פעמיים), יש בו תנור אפייה, פן לשיער, מכונת כביסה, מייבש, אמבטיה, מקלחת והרבה מאד מקום באופן כללי. שאר החדרים הוגדרו על ידי החברים לקבוצה כקטנים, עם זרם מים מינימלי, וילון שנדבק לגוף בעת המקלחת… ארוחת הבוקר הוגדרה על ידי האורחים כמפנקת.

image

image

רכב
אחת השאלות ששמתי לב שעולה מדי פעם לפני הביקור היא האם לקחת או לא לקחת רכב באופן פרטי ומאיפה. אז ככה… אנחנו לקחנו רכב מהיום הראשון עד האחרון (11 יום מלאים) דרך הרץ, מהסניף בשדה התעופה ושילמנו 440$ כולל ביטוח מלא (לא רפואי אלא גנבה וכל נזק אפשרי). כמעט ולא היה יום שלא עשינו שימוש ברכב. טיילנו בכל השכונות, עלינו על המעבורות וירדנו, ביקרנו בפארקים ובקיצור, הרגשנו חופשיים לעשות את כל מה שרצינו ללא מגבלה. כמובן, השיקול הכלכלי יכריע כאן, אך יש לבדוק כמה תשלמו בסופו של דבר אם תזמינו רכב במקום. אגב, אנחנו קיבלנו את הרכב שלנו בשדה כך שלא היינו צריכים להסתדר או להיעזר באף אחד לאורך הדרך.

שתי משפחות (ועוד אחד שהגיע בלי אשתו) החליטו לקחת יחד רכב בחלק מהזמן והם שילמו מחיר כמעט זהה לשלנו (אם אני לא טועה 390$) ועל תקופה קצרה בהרבה (נדמה לי 6 ימים). אנחנו הסענו אותם להשכרת הרכב כי היינו עם רכב (ואנחנו אנשים מאד נחמדים…) כיוון שלא מדובר על מקום שקרוב למלון.

קניות
פה אני לא כותבת על הדברים הרגילים אלא על מה שכדאי לכם לקנות בקנדה. אז קודם כל, אני לא מומחית לקניות אבל לא יכולתי שלא לקנות מתנות לילדים… כיוון שימי ההולדת של 3 מתוך 4 האחיינים שלי מתקיימים בחודש נובמבר, ניצלתי את ההזדמנות וגם קניתי מתנות. אישית, קנינו משחקי פלייסטיישן בעלות של 20$. בדקנו את עלויות המותגים "לגו ונרפ" ואלו עלו בערך 2/3 מהעלויות בארץ (או אפילו פחות) ורכשנו גם נעליים לילדים שעלו לטעמנו פחות ממה שהיינו צריכים לשלם עליהם בארץ.

עונה
אין כל ספק שזה מאד כיף לבקר את סנט ג'ון בעונות החמות או בסתיו. מבחינתי הסתיו הוא מיוחד ולכן עדיף ליהנות ממנו, אך חודש אוקטובר היה נפלא עבורי. כיוון שלא אתם מחליטים מתי לטוס, מה שמומלץ הוא לצאת בהתאם לעונה. כלומר, לקחת בגדים מתאימים ולא יותר מדי (אם יש לכם מכונת כביסה). יכול להיות שאין לכם בגדים מתאימים לעונה ואז עדיף לרכוש אותם בקנדה ולא בארץ… 

התייחסות נוספת לעונה היא לבדוק איך לובשים ולא מה לובשים. בקנדה מתלבשים כמו בצל- שכבות שאותן ניתן להסיר. בחוץ קר, בפנים חם וניתן לשער שלא תרצו לסבול מאף אחד מהמצבים (למרות שכשאנחנו היינו לא היה קר, רוב הזמן הטמפרטורה הייתה 10 מעלות עד ליום האחרון שהיא הגיעה ל 3). אם יש לכם שאלות לגבי מה צריך להיות במזוודה, נסו להעלות אותן בפייסבוק בפני קנדים או לברר מה הטמפרטורה הצפויה וזאת במקום להכניס למזוודה הכל מהכל. זכרו- אתם יכולים להכניס למזוודה 23 ק"ג לאדם ובתוך זה יש לכלול גם את המתנות שתקנו (אנחנו לקחנו לקנדה מזוודה של 17 ומזוודה של 20 וכשני ק"ג היו מיועדים להעברה למקומיים ולא חזרו איתנו).

טלוויזיה
זו לא ממש המלצה, אבל יש טלוויזיה במלון וזה מעניין להדליק אותה לפחות כדי לקבל את הרושם הכללי של מה מעסיק את המקומיים (רמז- הוקי ומזג האוויר) וגם כדי לשמוע קצת את המבטא, הדיבור והתרבות המקום.

קפה
ישראלים רבים אומרים שהם היו צריכים להביא איתם את הקפה השחור האהוב עליהם… במלונות השונים וברוב בתי הקפה יציעו לכם קפה פילטר (שאם אתם שואלים אותי זה משקה שעובר דרך נייר והקשר שלו לקפה לא ידוע).

בסטארבקס יציעו לכם קפוצ'ינו קטן, בינוני או גדול כשהגודל הגדול שווה ערך לגדול של סגפרדו בכביש 6. המחיר הבסיסי של הקפוצ'ינו ישתנה במידה ותבקשו אותו חזק יותר או עם חלב סויה. לידיעה.

בילוי
נסענו על סנט ג'ון אז לא נבלה??? חלק בלתי נפרד מהחופשה היא בילוי. אני נהניתי מכל רגע. התחלנו בחגיגת יום הולדת בפאב מקומי, הלכנו עם חברים מבית הכנסת למשחק הוקי, טיילנו והיינו שוב בפאב מקומי. כיף. אני מאד ממליצה לקחת בחשבון את הבילוי גם בתקציב של הנסיעה, לפחות עבורנו היה מדובר בחופשה ראשונה בחו"ל בלי הילדים מאז שהגדולה נולדה…

image

 

< למאמר הקודם     |     למאמר הבא >

אני מקווה שהפוסטים שלי יעודדו אותכם ויעניקו לכם השראה להגר וגם למצוא את האושר האישי שלכם :) קריאה נעימה.

Subscribe
Notify of

2 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments