Sign In

Remember Me

אין ייאוש בעולם

אין ייאוש בעולם

לא ידעתי אם לכתוב את הפוסט הזה. אם יש מקום שאני שונאת לעורר בו סערה זה האתר הזה. אני חושבת שעצם קיום האתר הזה כבר מעורר בלאגנים אצל אנשים שלא מצליחים להבין אנשים שרוצים עתיד טוב יותר לעצמם ולאחרים, ואיך זה אפשרי מחוץ לגבולות מדינת ישראל.
אנחנו מנסים לשמור את האתר מפוליטיזציה של המאמרים, ובאמת לשמור על רמה מקצועית גבוהה, ושירות עם חיוך, למרות שאנחנו עושים הכל בהתנדבות (כולל המענה לשאלות וכתיבת התכנים). כל הכנסה שיש לנו הולכת לכיסוי הוצאות האתר. מאחר שלרוב אני זו שעונה לאלו ששואלים שאלות דרך טופס 'צור קשר' ודף הפייסבוק שלנו, יוצא לי לדבר עם הרבה אנשים מיואשים, אבל גם אנשים שיודעים להעריך מה אנחנו עושים פה.

התעוררתי הבוקר למציאות אחרת. זה מצחיק שאני אומרת את זה, כי אני נשמעת לעצמי לפעמים כמו תקליט שבור. כל בוקר אני מתעוררת למציאות אחרת, והמציאות הזו משתנה כל שעה בערך, כשמדובר בישראל. למרות שאני חיה אלפי קילומטרים רחוק מהרעש, ההדים נשמעים עד אלינו. יש מצב שגם באנטרקטיקה שמעו על מה שקרה אתמול. עזבו את זה שלא הכניסו את החד-מיניים לחוק הפונדקאות, שאפשר להתווכח אם הוא טוב לאנושות או לא, אפילו שלמיטב הבנתי החוק די מסדיר את כל העניינים הבעייתיים, כלומר חוץ מזה שלהט"בים לא יכולים לאמץ או להביא ילדים לעולם בכל דרך אחרת.
עזבו את זה שעל הבוקר קראתי שכבוד הח"כ אמיר אוחנה מוחה על חוסר-השיוויון להומואים, ובאותה נשימה אומר ששיוויון מגיע רק ליהודים במדינת ישראל (נגיד, כי הרי אתיופים, רפורמים ושכמותם לא באמת נחשבים יהודים אמיתיים), ושחס וחלילה שלא תהיה "מדינת כל אזרחיה". לא מתיישב לי עם ההיגיון, אבל אולי ההיגיון שלי התקלקל משנים של מחשבה. יותר טוב לא לחשוב, ושיכתיבו את הדרך. 1984 היא לא העבר, ולא היפותטי, זה כבר בישראל. ואם אתם מתעקשים להרחיב, גם 'סיפורה של שפחה' נופל לאותה הקטגוריה. האמריקאים כבר אוטוטו שם, אבל חברי צוות הסלפי מביאים את המציאות הזו לישראל לאט לאט. אסור לילדות לבוא במכנסיים קצרים, בצבא אסור לחיילת להשתתף בקורס אם יש חייל אחד שמתנגד, מזיזים נוסעות במטוסים כדי שחרדים לא יסתנוורו ויתגרו, חס וחלילה. ילד דתי חצוף אומר שמדינת ישראל כופה עליו לשחק בשבת בשביל להיות מקצוען, ושהוא חולם על מדינה שבה הוא יוכל לשמור שבת ולהגיע עם הקבוצה שלו לליגת האלופות. ריאל מדריד מחכה רק לך, כפרה. הם יתיישרו לפי הסטנדרטים שלך בטוח. החארות בהפועל פתח תקווה הם הבעיה, ברור. הרי חברי הכנסת ושרי ממשלת ישראל עושים כל שביכולתם כדי לעזור לך להגיע לפסגת החלומות שלך.

בעניין הזה לא צריך להיות ימין ושמאל. כל אדם שפוי צריך לדעת שגשם לא מורידים בתפילות, שרעידת אדמה לא נגרמת כי מתווה הכותל לא מתאים להשקפות אורתודוכסיות, שבמדינת ישראל צריך צבא (כלשהו, מקצועי או של העם לא רלוונטי כרגע) ולא תפילות יגנו על התושבים במלחמה זו או אחרת. כל אדם שרוצה שיכבדו את אמונתו צריך לכבד גם את אמונתם של אחרים. זו לא חוכמה לכנס את כל הליברלים לתל אביב ואז לבכות שזו מדינה אחרת, שלא לדבר על הפעמים שחצי עם ישראל יוצא במחולות כל פעם שיש שם פיגוע או נופלים טילים. תל אביבים לא שמחים כשנופלים טילים בשדרות או בקרית שמונה, אבל מי שצריך לטפל במצבים האלה הוא לא עוז גבע מרמת אביב ג', אלא בנימין נתניהו מרחוב בלפור בירושלים, ועוד 120 חברי כנסת שעובדים ממש לידו, ולפעמים גם בשבילו.
אם אתם לא תתעוררו, בשנה הבאה תמצאו את עצמכם כשחברי הכנסת המהוללים הכניסו לחוק ההסדרים תקציב מיוחד לבניית בית מקדש שלישי, ויחוקקו שצריך להשתחוות לעגל מזהב, ושכולם צריכים ללכת לחינוך דתי (כי הרי מה רע בקצת מסורת ויהדות), ושכולם צריכים לשים כיפה, ושכולן צריכות להישאר בבית ולגדל את הילדים, שיהיו תלמידים חכמים, אמן.

השנאה בין כל חלקי העם לא נחלשת, אלא רק מתגברת. הפילוג ממשיך, בעידוד שרי המדע, התרבות, התקשורת, החוץ, ביטחון פנים, וכמובן- משרד המשפטים ומשרד החינוך. אורחי ראש הממשלה לאחרונה הם ראש ממשלת פולין וראש ממשלת הונגריה, שני אנטישמים ורוצחי דמוקרטיה ידועים, אבל ימנים לאומניים נגד הגירה, מה שמלבין אותם. אני לא אתחיל בכלל עם הקשרים שלממשלה הזו יש למפלגת AfD בגרמניה. לביבי יש ממי לקחת דוגמה באירופה, אין ספק.
פלורליזם ודעות שונות הפכו למילות גנאי. מחשבה חופשית כבר לא מותרת (או במושב הבא של הכנסת, כי עצרו את החקיקה הפעם), ליברליזם זה בכלל בגידה, ומה שאנשים יודעים על דמוקרטיה זה שמותר להם לבחור, ושהרוב שולט. אז ממש לא.

אני מסתכלת מרחוק וכואב לי הלב על מה שקורה בישראל. אני לא מחפשת לאן לחזור, אני רק רוצה שלאנשים שכן בחרו להישאר, יהיו חיים, שהם יוכלו לבחור איך הם מנהלים אותם, ולא הממשלה. אבל ברור לי שזה יותר מדי לבקש…

ואני בכלל רציתי לכתוב פוסט על ההבדלים בין להיות שכירים בישראל לבין לנהל עסק עצמאי, עם עובדים ומיסים וכאלה, במדינה שהיגרנו אליה, אבל כנראה זה לפעם אחרת.

ברלינאית ברמ"ח איברים ומגשימת חלומות

Subscribe
Notify of

9 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
שי לי
Guest
5 years ago

היי ברלינאית, אשמח להכירך 🙂 אני מעוניינת להגר לשוויץ ולקבל מעט פרטים בנושא. אשמח אם תצאי עימי קשר. תודה רבה מראש 🙂

מדרידאי
Guest
5 years ago

העם היהודי הוא בין העמים הגזעניים שיש, זה מתחיל ברעיון של "עם סגולה" ונגמר בהארץ שהובטחה לך ע"י חבר דמיוני שבשמו אפשר לעשות הכל.
עצוב לי לראות את זה, פתאום כולם שמים תמונה בפייסבוק שמדברת על הזכות למשפחה, בעוד לי לא הייתה אפשרות להינשא בארץ הקודש בנישואים אזרחיים, למה כל זה לא יוצאים לרחובות, זה עוד קודם למשפחה.

Bar
5 years ago

תודה רבה ברלינאית, כתבה מעולה 🙂
לדעתי אם יהדות הייתה נכנסת כתרבות (בלבד) במדינה ולא כדת של המדינה, כמו הנצרות בהרבה מקומות בעולם, המדינה הייתה נראית הרבה יותר טוב. הרבה מאוד בעיות בישראל מתעוררות בגלל הקושי לשלב חוקים יהודיים וחוקים דמוקרטיים. לא רק שזה פוגע באוכלוסיות שונות ומגוונות במדינה, אלא שזה גם ממאיס את הדת על אלו שכן אוהבים חלק מהמסורות בה, כמו ארוחת שישי אצל המשפחה, ליל הסדר או חגיגת ראש השנה.

M. C.
Guest
5 years ago

מי היה מאמין שלהקים מדינה במדבר במזה"ת ע"ס נבואה בתנ"ך מאוסף של עמים שהמאחד ביניהם זו רק הדת יסתיים בעריצות אוכלוקרטית משיחית תאוקרטית אוליגרכית קלפטוקרטית שיבטית נפוטיסטית מזרח תיכונית?! אני ממש בשוק (לא באמת*).
*ברצינות. תמיד אמרתי שזה יסתיים ככה, וכבר שנו איזהו חכם הרואה את הנולד, וישראל כיום נראית כמו מדינה ערבית שנתנו לה כח כמו שיש לישראל (בזכות השמאל בעבר).

Jonathan
Guest
Reply to  M. C.
5 years ago

מסכים לגמרי. בכללי להקים מדינה במזרח התיכון, ללא שום ספק אחד האיזורים הכי לא מפותחים ובעייתיים בעולם של עם גם שלא קשור לתרבות המקומית כלל (טוב, אולי זה השתנה קצת) ולהגיד "יהיה בסדר" וכל זה רק על סמך סיפור מקראי, זה בגדר טיפשות מוחלטת שמנהיגים שפועלים על פיה מוליכים את העם שלהם לתהום עמוקה מאוד (נעים מאוד, ישראל). מצד שני, יש משהו שאנחנו לא לוקחים בחשבון היום: יכול להיות שאז, עוד בשנות ה40 העליזות, האיזור הזה של המזרח התיכון נראה מעולה ואפילו בטוח ביחס לנאצים של התקופה הזאת והאופציה של "נחייה פה ולנצח נילחם על הבית" נראתה הרבה יותר לגיטימית… Read more »

Editor
5 years ago

ישראל זו המדינה הכי אנטישמית בעולם, כניראה ליהודים היה תמיד טוב לחיות מאז ומתמיד במדינה נוצרית, הם היו מקבלים זכויות ולא היו מסתכלים עליהם בעין רעה אם היו מתחתנים עם נוצרי
פוסט מחלחל, כתיבה יפה

Member
5 years ago

אחכה לפעם האחרת עם הפוסט על העצמאיים 🙂
בינתיים, כתבת ממצה וקולע. לדעתי יש מקום לכתבה זו באתר ובמיוחד באתר זה. גם אני לא רואה את עצמי גרה בישראל, אבל יש לי משפחה וחברים ואני רוצה שיהיה להם טוב, כפי שהם רואים את הטוב (כי הרי גם על זה אפשר להתווכח).

Admin
5 years ago

פוסט מהמם, איזו כתיבה יפה 🙂 נהנית מאוד.