Sign In

Remember Me

מה קורה לצרפת?

מה קורה לצרפת?

אני מאמינה שאני חיה כבר מספיק בצרפת כדי להבין שצרפת זה כבר לא מה שהיא הייתה בעבר. אומנם אני חיה בצרפת כמעט שנה וחצי, אבל אני מכירה את התרבות הצרפתית כל כך טוב וקוראת כל יום חדשות באינטרנט בכל מיני עיתונים כמו le parisien ו-20 minutes, אולי העיתון היחידי בעולם שמשתמש באימוג'י בכתבות שלו. והעתיד פה מרגיש לי בדרך לטמיון, מיום ליום המצב במדינה מתדרדר, מיום ליום, מרפובליקה צרפת נהפכת לאוליגרכיה. אוליגרכיה שנשלטת על ידי משפחת מקרון.
למי שלא יודע, בניגוד לאריסטוקרטיה, אוליגרכיה זוהי צורת שלטון בה הכוח הפוליטי מצוי אצל קבוצה/משפחה קטנה עם האינטרסים האישיים שלה, שלרוב בניגוד לאריסטוקרטיה, הם לא עושים דבר לטובת האזרחים אלה רק חיים על חשבונם. זה המצב בצרפת, משפחת מקרון חיה על חשבון התושב הצרפתי, קונה סט סכו"ם וצלחות לארמון שלהם ב-500 אלף יורו ומעלה כל יום מיסים ומוסיפה מאות מיסים חדשים על דברים הזויים [לא מזמן הייתה כתבה על הכוונה להוציא מס חנייה, מס על תדלוק ואף מס על זריקת זבל בכמויות]. אני באמת לא אוהבת לדבר על פוליטיקה ובאמת שזה לא התחום שלי, אבל כשאני חיה בלב הבלאגן הזה, אני לא יכולה להתעלם ממה שקורה במדינה שכל חיי חלמתי לגור בה. ואני חושבת לעצמי, האם כאן אני רוצה להקים משפחה ולחיות עד הזקנה ? האם במדינה הזאת שקורסת מפליטים, שמעלה מיסים על כל דבר ושבכל מוסד עושים לך את המוות ?

חברה שלי, ספרדייה, רוצה לקנות דירה בפריז [היא אישה מבוגרת]. יש לה את הכסף, ויש לה אישור בנק. היא אפילו מצאה דירה ובחור שמעוניין למכור לה. נשמע פשוט, לא ? אבל היא צריכה אישור מנוטריון. כאן מתחילה הבעיה. אף נוטריון לא רוצה לתת לה את האישור הזה, בלי שום סיבה. כל אחד מתרץ לה משהו אחר. חברה שלי סיפרה לי את זה היום בבית קפה, כולה בשוק. בספרד, זה ממש לא ככה. בספרד, הנוטריונים טובים פי כמה מהצרפתים. אני והיא נפגשות לפחות פעם בשבועיים, ותמיד אנחנו מדברות על מה שעובר בחיים שלנו. ולאחרונה, אנחנו לא מפסיקות להשוות את המצב בצרפת לספרד וישראל במובן השלילי. אז מה בעצם משאיר אותנו בצרפת ?
1. לימודים. 2. האהבה לתרבות והשפה הצרפתית.
גם בבנק הצרפתי עשו לה את המוות, היא כמעט בכתה. בספרד, היא אומרת, השירות בבנקים מעולה. בצרפת, מנסים לנצל זרים, ואת העובדה שהיא קצת מתקשה לדבר צרפתית, היא מדברת אבל ממש טוב צרפתית ומשתמשת באוצר מילים שאני אפילו לא מכירה, אבל, אבל, יש לה מבטא ספרדי כבד והיא מתקשה להגות. אני מדברת צרפתית שוטף ולאט לאט מאמצת את המבטא, ולא נתקלתי בכזה יחס כפי שהיא נתקלה בו. ורק בגלל המבטא שלה. זה כל כך מרגיז אותי חוסר הצדק הזה, הגזענות הזאת. אני לא מבינה מה קורה למדינה הזאת. הכל פה קורס. אני מתארת לעצמי איזה סיוט עוברים אלו שבקושי מוציאים מילה בצרפתית וכואב לי הלב עליהם.

בטח שמעתם על מחאת הטווסים הצבועים, שבעקבות העלאת מחירי הבנזין [אם אני לא טועה, כי הם התחילו למחות גם על דברים אחרים] מאות צרפתים יצאו לרחובות, לבושים באפודות צהובות והחלו לחסום כבישים בינעירוניים, להפגין בערים שונות ובעיקר לעבור את המעבר החצייה הלוך ושוב כמעין חיקוי למשפט אחד שמקרון אמר, לצרפתי מובטל, אשר מהדהד כבר במשך כמה חודשים בתקשורת הצרפתית "אני חוצה את הרחוב ובקלות מוצא לך עבודה".
זאת אולי המחאה הכי מצחיקה שנתקלתי בה. כן אני מודה שזה די משעשע שכדי למחות, אומרים לך ללבוש אפודה צהובה.
אני תומכת במחאה שלהם, ומאמינה שהם צריכים להגביר אותה. רק לפני חצי שנה הייתה מחאת הרכבות והאוניברסיטאות הגדולה, שגרמה לי לשבת בבית חודשיים כיוון שכל האוניברסיטאות היו חסומות, והגעתי למצב שהמורים מעבירים שיעורים בפארק או בבית קפה, ואת המבחנים עוברים מהמחשב בבית. האמת, זה היה מאוד נחמד. אהבתי ללמוד מהבית ! לא הייתי לחוצה מהרכבות, לא הייתי לחוצה בכלום. קמתי בשקט שלי בבוקר, שתיתי קפה, התקלחתי, פתחתי את המחשב, למדתי ואז סיימתי אחרי כמה שעות והיה לי זמן לתחביבים, לעיסוקים …
בקיצור, הפעם זה העלאת המיסים הרגיזה את העם הצרפתי. ואני מריחה מהפכה מתקרבת.

עד עכשיו לא התעניינתי כל כך במה שקורה, עד שרפורמה חדשה מאיימת לשנות את חיי ונוגעת לי באופן אישי. העלאת שכר הלימוד באוניברסיטאות. צרפת ידועה במדינה שמושכת אלייה סטודנטים מכל קצוות העולם, בגלל שיוויון הזכויות בין סטודנטים צרפתים ואירופאים לסטודנטים שאינם מהאיחוד [וזה לא כולל פוצים עם דרכון אירופאי שלא חיו יום אחד בחייהם באירופה], שכר הלימוד המצחיק ותנאי הקבלה הקלים בטירוף … בינינו, רק לדעת צרפתית ברמה B2, לעבור מבחן והתקבלת !
אבל המערכת הזאת לא נראית יותר לשרים הנפוחים, משום מה עלה הרעיון, בפסיכולוגיה הפוכה אבסורדית להעלות את שכר הלימוד לסטודנטים זרים מ-170 יורו [שכר לימוד שווה בין כל הסטודנטים, בין אם הוא צרפתי, אירופאי, אמריקאי, ישראלי, רוסי או אפילו חייזר] ל-2000 יורו. בקיצור, ממשלת צרפת רוצה לאמץ מערכת חינוך מפלה בין אנשים רק בגלל צבע הדרכון שלהם ! ובכל זה בכוונה תחילה למשוך אליהם מלא סטודנטים סינים, רוסים והודים [היי, ממתי הודו, סין ורוסיה נמצאות באיחוד?!] אבסורד, לא ?

אבל לי זה נוגע מאוד. מאוד. אני שנה שנייה לומדת בצרפת, וזה מתאפשר בעיקר כי שכר הלימוד הוא כמעט אפסי. מה לעשות, אני לא באה ממשפחה טחונה, אני לא עם אזרחות אירופאית ואני בסה"כ בן אדם פשוט, רגיל וממוצע. אני לא מבינה למה אני צריכה לאכול חרא, למה אני צריכה להידפק ולמה החלומות שלי צריכים להתנפץ רק בגלל שהדרכון שלי הוא כחול ולא אדום. זה חוסר צדק, זה אפליה וזו גזענות. אחת הסיבות שבחרתי את צרפת זה כי היא לא מפלה בין סטודנט זר לסטודנט אירופאי, הסטודנטים הזרים מקבלים את אותם הזכויות וההנחות כסטודנט אירופאי. מספיק אני צריכה לסבול מישראלים באירופה שלא מפסיקים להתנשא עליי עם הפנקס האדום המסריח שלהם, תסלחו לי על השפה שלי, אבל אני סובלת מספיק מאפליות ומבטים לא לעניין כי העזתי לבוא לצרפת עם דרכון כחול. מתייחסים אליי כאל נחותה, כאל סוג ב'. רק על משהו שלא מבחירתי. אני מספיק מתבשלת במיץ של עצמי, ומרגישה מה לא עשיתי בסדר שאני צריכה לסבול כזאת אפלייה על רקע האזרחות שלי.

וביננו, אני יותר אירופאית מהם. חונכתי בחינוך אירופאי, ההורים שלי לא רואים בכלל ערוצים ישראלים ובמשפחה שלי מדברים שפות אירופאיות. יש לי משפחה בשוויץ, גרמניה, רוסיה ואפילו קרובת משפחה מאוד רחוקה שגרה בפריז ! ובאמת שאני לא רוצה להשוויץ, אבל זה מביא אותי למצב שאני צריכה להראות לאנשים מה אני שווה, רק בגלל פאקינג דרכון ! ותאמינו לי שבחיים לא ביקשו ממני תעודה מזהה, מלבד מקרה אחד שבו הייתה לי תקלה בכרטיס מועדון בסופר, וגם אז כרטיס סטודנט הספיק להם. ותאמינו לי שעם המראה שלי, אנשים שואלים אותי אם אני אוסטרית, גרמנייה, אמריקאית, בריטית ואפילו מאיזה עיר אני בצרפת. השותף שלי סבור שאני מאוסטרית למרות שאמרתי לו שאני לא, והוא ממשיך עם זה ושואל "זה מה שעושים באוסטריה, זה מנה אוסטרית?" וכד' וכד'. ובינינו, הלוואי והייתי נולדת באוסטריה …

הרי מה שונה ביני לבין בן אדם אחר ? השלד שלנו אותו דבר ! אם במאה הקודמת היו מפלים אנשים בגלל הדת שלהם, היום זה נטו מהאזרחות שלהם, אם יש להם אזרחות אירופאית או לא. אם שפר מזלם וההורים עשו להם בלידתם אזרחות גרמנית או שלצערם הרב הם נולדו להורים אוקראינים, מדינה שמנסה להצטרף לאיחוד אך לא נראה שזה יקרה בשנים הקרובות, אם בכלל. האיחוד האירופאי זו בעיה אחת גדולה שיוצרת גזענות, אפליה ומשבר כלכלי חמור. ואם שכר הלימוד יישאר 170 יורו לסטודנטים רוסים, צרפתים, סינים ואירופאים ו-2000 יורו לישראלים אני מצידי מוציאה דרכון רוסי מהסבתא כדי לממש את הזכות הבסיסית שלי ללימודים … אם זה בכלל שווה זאת, אם כל מה שקורה במה שנשאר מצרפת.

כי מה לעשות, אני לא מסוגלת לעבור פסיכומטרי. אני אולי מטומטמת, אולי נכה בראש, אבל הראש שלי לא עובד תחת לחץ. נקודה. אני דיסלקטית, סובלת מחרדות מגיל קטן ותחת לחץ אני אפילו לא אוכל להגיד לכם כמה זה 1+1 ! צרפת חסכה לי את עינוי הפסיכומטרי ואפשרי לי את הזכות הבסיסית ללימודים גבוהים. רק דרשו ממני לדבר צרפתית. סוף סוף הרגשתי בטוחה בעצמי, סוף סוף הרגשתי שאני שווה משהו. האוניברסיטה בצרפת חיבקה אותי, נתנה לי מלא התאמות לימודיות ומבטיחה לי שיהיה לי כמה שיותר נוח בלימודים, הצמידה לי סטודנטית שעוזרת לי לרשום מה שהמרצה אומר באמפי ולא מפלה אותי על הדיסלקציה והקשב וריכוז שלי. ורק בגלל "הנכות" שלי, בשביל ישראלים אני לא כשירה ללמוד באוניברסיטה, כי אני לא יכולה לעמוד בלחץ, כי בשבילם אינטליגנציה נמדדת על כמה מהר אתה עונה לשאלה ולא מה אתה עונה לשאלה …

תמיד הרגשתי שאני צריכה להוכיח לאנשים שאני גם שווה משהו, כשהשפילו אותי מכיתה א' ועד אמצע י'ב [הם פשוט התבגרו חח], התרגלתי לצורך להוכיח שגם אני שווה משהו. ותמיד מגיע הרגע שגורם לי להרגיש נחותה יותר מאחרים. ואין תחושה יותר נוראה מכך שמפלים אותך על משהו שכלל לא תלוי בך. כמה קרעתי את התחת כדי ללמוד בצרפת. למדתי צרפתית מהבוקר עד הערב [אבל נהניתי מזה], עברתי פעמיים את מבחן השפה, גם כשנכשלתי בפעם הראשונה לא ויתרתי. גם כשלא התקבלתי לאוניברסיטה בפעם הראשונה לא הרמתי ידיים, באתי בצרפת בכוח ולמדתי  צרפתית. עברתי את המבחן פעם שנייה, בזבזתי 2000 שקל על המבחן + קורס הכנה, שהיה לי בסבסוד כי הייתי סטודנטית באוניברסיטה כדי להצליח. קרעתי את התחת להתקבל לתואר, ועברתי את כל המכשולים שנתקלתי בהם. והיו לי כל כך הרבה בלאגנים ובעיות בקיץ. עם הויזה, עם האוניברסיטה, עם מלא דבר. והכל עברתי. באתי למבחנים כשהייתי במצב נפשי ברצפה ומרוסקת [מסיבה שאני מעדיפה לא לציין] והכרחתי את עצמי להמשיך ללמוד. גם אם אני לא מקבלת ציונים ואו בתור התחלה, אני משקיעה את הנשמה קורעת את התחת, מה שאפילו בתיכון לא עשיתי. ואז מגיע שר *** שמחליט להעלות את שכר הלימודים לסטודנטים לא אירופאים, רק בגלל האזרחות שלהם. אני מרגישה כועסת ומיואשת על כל העולם. מרגישה שכל הדרך שלי הייתה לשווא, כל הכסף, הכל היה לשווא. שלא אכפת להם כמה אתה אוהב את צרפת וכמה טוב אתה מדבר צרפתית, כמה שנים בזבזת על החלום הצרפתי … אלא רק מה צבע הדרכון שלך !

כי יום אחד אם החוק הזה יתממש. זה הסוף, אני אצטרך לחזור לארץ כי אני פשוט לא מסוגלת לשלם כזה סכום אסטרונומי לשנת לימוד.  גם ההורים שלי לא מסוגלים. ומלגה אני לא יכולה לקבל. כי אני באה ממשפחה במצב כלכלי טוב, למרות שכל הכסף נגמר מהר בגלל יוקר המחייה הגבוה להחריד בארץ, כך שגם עם שני הורים שעובדים מהבוקר מהערב ומרוויחים טוב, הם עדיין מתקשים לסיים את החודש. אז בטח שהם לא יכולים לממן אותי. ומה אז, אצטרך לעזוב את הלימודים והכל לשווא ? לזרוק שנתיים מהחיים שלי לפח ? ולהישאר בלי לימודים בלי תואר ? רק כי "נדפקתי" עם אזרחות ישראלית ?! רק כי אני לא טחונה ?! רק בגלל זה ?! צרפת נהפכת למדינה לעשירים. ולא למשפחות אמידות, ואפילו כבר לא למשפחות עשירות. לנטו משפחות סופר עשירות. כאלו שחיות בטירות. בסגנון מעמד האצולה בשלטון הישן. בקצב הזה, המחירים ימשיכו לעלות, המיסים גם, ואם הם מעלים את הדבר הכי טוב שהיה במדינה הזאת, מה יישאר בצרפת ? מדינה יקרה בטירוף, יותר מישראל אפילו, עם פליטים בכל חור שרק לעשירים מאוד יש את הזכות והיכולת לחיות בכבוד בה. ומה המהפכה הצרפתית השיגה בכך שביטלה את המעמדות החברתיים והשיגה שוויון לכולם, אם לאחר 200 שנה הגלגל חוזר לאחור והאוליגרכיה הצרפתית מאיימת להפוך את צרפת למדינה היפר יקר ששופטת אנשים רק לפי מצבם הכלכלי ?

אני משתפת את כעסי עם כל אותם אנשים כמוני, שנאלצים לסבול מאפליה וגזענות, בעיקר מישראלים אחרים, רק בגלל צבע הדרכון שלנו, דבר שכלל לא בשליטתנו. אני סולידרית איתכם, אחים לדרכון כחול !

מאת
אני לא באה להראות את הצדדים היפים בסיפור ההגירה כפי שרבים נוהגים לעשות. אני באה להראות לכם מנקודת מבט של מישהי צעירה, עד כמה זה קשה ומאתגר להגר. אני רוצה לתת את התקווה לעוד אנשים בגילי וגם צעירים יותר, שלא רואים את עתידם בארץ וחולמים להגר בעתיד.

Subscribe
Notify of

33 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
5 years ago

עם כל הכבוד למחאת "לא מעניין אותנו להפסיק לזהם את כדור הארץ", מה שקורה בצרפת עכשיו זה כבר לא מחאה לגיטימית. זה ונדליזם וחוליגניות לשמם, בדיוק כמו שהיה לפני שנה בהמבורג.

Reply to  ברלינאית
5 years ago

זה מעניין, כי שימי לב איך השמאל הפוליטי שמתהדר בשמירה על זכויות האדם, פוגע בכיס של אנשים, ומעדיף להעלות את המחיר של מוצרים רבים, העיקר למען כמה עצים. איכות הסביבה הפכה לאלוהים ואנשים צריכים להקריב את עצמם למען האגמים, הפרחים והפרפרים. (ולא שיש לי משהו נגד הטבע או חיות, אני מגדל חתולה בבית!). אבל אני חושב שהעלאת המסים במסווה של שמירה על איכות הסביבה היא תירוץ של הממשל הצרפתי כי הסיבה האמתית שצרפת בגירעון וצריך לממן את מדינת הרווחה הענקית, לעשוק את היזמים ויצרנים ולתת כסף לבטלנים. אז מסים היא דרך אחת לעשות את זה, אבל זו הדרך הלא נכונה.… Read more »

Reply to  הישראלי הנודד
5 years ago

בוא נסכים שאנחנו מסכימים לגבי זה שאלימות זו לא מחאה לגיטימית. על אי-ההסכמות בינינו אפשר לכתוב ספר 🙂

alexandre
Guest
5 years ago

ונוס היי חזקה . את נראית לי בחורה מדהימה. אגב לא שזה משנה אבל יש לי אזרחות צרפתית , ואני חושב שאת שווה יותר מהרבה אנשים שיש להם אזרחות . המשיכי ככה. בהצלחה

Reply to  alexandre
5 years ago

ואני חושב שעם השאפתנות היוקדת, הלהט שבוער בעצמותיה והתמדה האינסופית ונוס תקבל את האזרחות הצרפתית כי אם היא לא צרפתייה אז מי כן? 😛

Ender
Guest
5 years ago

בתור אחד שהגר לארה"ב נדהמתי לקרוא את המאמר הזה. בואי נתחיל מזה שאף אחד לא חייב לך כלום. בטח ובטח שלא הצרפתים. הצרפתים רוצים להעלות את שכר הלימוד לזרים כי הזרים לא משלמים מיסים. את כרגע לומדת על חשבון משלם המיסים הצרפתי. המשכורת למרצים, האוניברסיטה כל זה -משלם המיסים הצרפתי משלם. למי? לכל העולם מסתבר. למה שצרפתי ממוצע שנולד גדל וחי בצרפת, ישלם מיסים ובפועל – ישלם לך את לימודים? למה את חושבת שמישהו חייב לך משהו? את בורכת בדרכון ישראלי. ישראל היא מדינה מדהימה. ההשכלה הגבוהה בישראל איכותית ולא יקרה כלל. יש המון מלגות וסיוע כלכלי. כולם שונאים לעשות… Read more »

Kek
Guest
Reply to  Ender
5 years ago

[אתר ליב ישראל: המשפט נמחק היות והוא לא לעניין]. ובקשר לישראל מדינה מדהימה…תמוה לומר באתר שכזה.

Reply to  Ender
5 years ago

אנדר, אנחנו מגיבים כאן עניינית, ואני מבקשת ממך לעשות כך גם. דעתך היא דעתך, כל עוד היא מובעת בכבוד לצד השני. בנוסף, גם אני תמהה איך זה שאם ישראל היא כזו מדינת גן עדן כמו שאתה מתאר, אתה היגרת לארצות הברית. אשמח שתאיר את עינינו.

Reply to  ברלינאית
5 years ago

אני מסכים עם ברלינאית ואני מוסיף שהאתר הזה הוא פרטי ולכן מדיניות התגובות שלנו היא מאוד ברורה – לכבד את הכותבים שלנו שכותבים מהלב בהתנדבות ולכבד את המגיבים כאן שמנסים ליצור אווירה ידידותית ככל האפשר. זה מאוד קל להשמיץ על בסיס אישי, אבל זה לא לעניין. אנחנו מנסים לעודד ישראלים להגר לחו"ל ואם אתה חושב שישראל מדינה מדהימה, אז מעבר לשזה שאנחנו חושבים קצת אחרת, האתר הזה לא בשבילך…

Ender, מחקתי את הקטעים שאינם רלוונטיים למאמר.

Ender
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
5 years ago

שלום וברכה, נקודת הבהרה – אני מבין שהביקורת העניינית לא נעמה לאוזניכם. לא ראיתי את כותבת המאמר מתלוננת על התגובה. לא כל ביקורת מהווה תקיפה אישית. אין אני יכול לתקוף הכותבת על רקע אישי היות ואני כלל לא מכיר אותה. דווקא חוסר הכבוד בא מצדו של הישראלי הנודד: "אם אתה חושב שישראל מדינה מדהימה, אז מעבר לשזה שאנחנו חושבים קצת אחרת, האתר הזה לא בשבילך…" – וואו. מחיקת תגובה רק בשל אי הסכמה עם הכותב מהווה צנזור סתימת פיות – כל מה שאתם לא אוהבים בישראל. טלו קורה. לעניין הגירתי לארה"ב – הגעתי ללימודים בארה"ב והשתקעתי פה. אני תקופה ארוכה… Read more »

Reply to  Ender
5 years ago

Ender, תגובתך האחרונה היא מופת בעיניי. אם זו שפתך, אתה מוזמן להצטרף לצוות הכותבים באתר ולכתוב על ארה"ב מנקודת המבט שלך 🙂 אם אתה רוצה, שלח לי למייל מאמר. מה שהפריע לטל ולי בתגובה הראשונה שלך לכותבת המאמר הוא ההשמצות האישיות – אתה מתכחש שכתבת, אבל זו הסיבה שמחקנו. שים לב, שלא נגעתי בכל הדברים האחרים עם חלקם אני מסכים יותר או פחות. אגב, אתה יכול שלא להסכים איתי ואני לא אמחק את התגובה שלך, אבל ברגע שזה מגיע להשמצה אישית, זה לא מקובל כי זה לא מקדם את מטרות האתר ולכן התגובה תימחק. אם אני בוחן לעומק ובראייה היסטורית… Read more »

Ender
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
5 years ago

הישראלי הנודד, תודה על ההזמנה ידידי. אין ספק שהשמצות אישיות הן עניין פסול. אם השתמעו מדברי אי אלו השמצות, כמובן שראויות הן להימחק וונוס ראויה להתנצלות. אני מבין לליבה של ונוס. כשלקחתי את בחינות הלשכה בניו יורק, החליטו להעלות לסטודנטים הזרים את עלות הרישום לבחינה מ$250 ל$750 ביום בהיר אחד. אותה בחינה בדיוק. מתסכל מאוד, במיוחד בשלב הזה בחיים שכל דולר וסנט חשובים. בשורה התחתונה – זה לא משנה. כל המכשולים הללו הם זמניים. מי שהחליט ללמוד בחו"ל- ילמד בחו"ל. אני בטוח שגם אם יעלו את שכר הלימוד בצרפת ל10,000 יורו – ונוס תמצא דרך ותסיים את הלימודים. צריך רק… Read more »

Reply to  Ender
5 years ago

זה מרגיז שהטבה שקיבלת (גם באופן לא צודק) מפסיקה פתאום. אבל זה נכון ש'רוח האדם חזקה מכל מכשול והמעז מנצח'. אם מחיר שכר הלימוד יעלה, יהיה אפשר למצוא פתרונות יצירתיים לשלם, לדחות או לקבל מילגה, השאלה עד כמה אנשים מוכנים לעבוד קשה בשביל ההצלחה…

Kek
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
5 years ago

רק רציתי להוסיף לצוות האתר על התנצלותי אם כתבתי משהו שאינו הולם ובבירור לא לפגוע אישית באף אחד שהוא. כמו כן ברצוני להוסיף שאף אני משתוקק להגר מכאן בעתיד הקרוב , והאתר הזה פקח בעיניי מרחבים חדשים ורבדים עמוקים על החברה שלא חשבתי לפניהם בעיקר שאני צופה באתר עוד מחיתוליו לפני יותר משנתיים .תודה

Reply to  Kek
5 years ago

תודה רבה 🙂 אני שמח לדעת שהאתר שלנו מעניק ערך מוסף לגולשים…

Reply to  Venus
5 years ago

נשמע הוגן.

אם ממשלת צרפת מזמינה ומעודדת אנשים ממדינות זרות ללמוד בצרפת ומתחייבת על שכר לימוד נמוך ובתמורה הם מקבלים השפעה פוליטית, יחסי ציבור וכדומה, אז בהחלט מגיע לסטודנטים שלומדים בצרפת לקבל לימודים מסובסדים! זה מזכיר לי שביקרתי כמה פעמים במכון הצרפתי בת"א שממומן על ידי ממשלת צרפת כדי למשוך אנשים ללמוד צרפתית ולהכיר את התרבות וההיסטוריה שלה. גם בלונדון יש מכון צרפתי כזה (וגם שם ביקרתי והזמנתי קינוח צרפתי), כלומר, לממשלה הצרפתית יש זכות מלאה למשוך אנשים ללמוד במדינה ואם היא מתחייבת לשכר לימוד נמוך וסיוע, אז ראוי שהיא תעמוד בזה.

ונוס, אני לגמרי איתך 🙂 Vive la France

Ender
Guest
Reply to  Venus
5 years ago

צרפת (באופן תמוה ולא ברור) אכן מנסה להפיץ את התרבות והשפה הצרפתית. צרפת לא צריכה עוד תיירים היות והיא אחת מהמדינות הכי מתוירות בעולם. כלכלת צרפת חזקה ויציבה מאוד. לא ברור אם הם צריכים כוח אדם זר שיציף אותם. באופן מסורתי צרפת ניסתה להתחרות באנגליה על עניין "השפה הבינלאומית" צרפת הפסידה (כמה מפתיע) ואנגליה ניצחה. מה שאנחנו רואים היום אלה שאריות של מדיניות עתיקה. מעבר לכך, הלימודים החינמים הם לא נחלת צרפת בלבד – גרמניה גם מציעה לימודים בחינם (גם לזרים אם אני לא טועה). אכן צרפת מקיימת כנסים ללימודים. גם ארה"ב גם אוסטרליה וכמעט כל מדינה מערבית. מכאן ועד… Read more »

Reply to  Ender
5 years ago

@אנדר – תגובה מושקעת. רק בנקודה אחת אני רוצה להתייחס הפעם והזה, ציטוט: 'מערכת הרווחה של צרפת קורסת.למה? יותר מדי זרים'. לא חושב שהזרים השפיעו דרמטית על הכלכלה הצרפתית. זה מוגזם לטעון זאת (ובעיניי סטודנטים זרים כמו ונוס, הם לא הנטל המשמעותי, אלא אותם פליטים/מהגרים שלא עובדים ומקבלים ממערכת הרווחה תמיכה מלאה, שגם כך השפעתם על הכלכלה הצרפתית זניחה). אם יש משהו 'שדופק' את הכלכלה הצרפתית הם לא הזרים, אלא המדיניות הפרו-סוציאליסטית של הממשלה הכביכול קפיטליסטית. ממשלת צרפת מתערבת בכל תחום כלכלי, היא חונקת את המשק, את היוזמה החופשית ואת בעלי העסקים, היא רודפת אחר העשירים במיסוי רצחני שדוחק אותם… Read more »

Ender
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
5 years ago

הישראלי הנודד – מסכים איתך. כוונתי בזרים -פליטים/מהגרים. מידת ההשפעה שלהם על כלכלת צרפת (בהיבט החיובי) זניחה, אך רובם נראה שנתמכים ע"י מערכת הרווחה.
למיטב הבנתי 10% מאוכלוסית צרפת הם מהגרים (תקנו אותי אם אני טועה).
אין ספק שהמדיניות הכלכלית של צרפת פולשנית בכל מה שקשור לחיי המסחר. אבל זה חלק מהדיל והרעיון הסוציאליסטי, לא? כל הסלט הזה דוחף את הכלכלה של צרפת ללמטה (למרות שאין להם כל כך ממה לדאוג בשנים הקרובות).

Reply to  Venus
5 years ago

הלוואי שתמיד, אבל תודה 🙂 מתוך ההיגיון שלי, בלי לבדוק את המצב, נדמה לי שסטודנטים זרים 'עשירים' יותר מפליטים. בדרך כלל, סטודנטים זרים יגיעו עם כסף ותמיכה כלכלית מהבית. הרי כמו שכתבת, הם משלמים שכר דירה וכל הוצאות המחייה עליהם. רובם נעזרים בהורים ואחרים משלימים הכנסה מהצד – זה מופת וחיקוי. פליטים לעומתם, מגיעים בלי כלום, בלי השכלה, בלי כסף, למבוגרים שבהם יש בעיות בריאות שלא טופלו בארצות מוצאם והמדינה הקולטת מטפלת בהם בחינם, למשל טיפולי שיניים). בנוסף, הפליטים לא עובדים באופן מסודר וגם אם הם רוצים, הם לא שולטים היטב בשפה שמקשה עליהם להשתלב. יתרה מזאת, חבר טוב שלי… Read more »

Reply to  Venus
5 years ago

את אוהבת את צרפת המקורית ❤️ את התרבות והשפה, אז צרפת היא הארץ שלך.
ואפשר לחיות חיים טובים מאוד במדינה הזאת, רק צריך למצוא את הדרך ואת תמצאי 🙂 אולי באיזi עיירה קלאסית קטנה.

ליאור
Guest
5 years ago

אני קורא את החדשות על צרפת וכואב לי על צרפת. לא בגלל מקרון, אלא בגלל בגלל הצרפתים שמפגינים נגדו. מה הם רוצים? הוא רק מנסה לעודד אנשים לנסוע בתחבורה ציבורית, ולקנות רכבים מזהמים פחות. כל האיחוד האירופי צריך לעשות את זה! ככה יצרניות הרכב ישקיעו הרבה ביותר ברכבים ידידותיים. באשר לנושא הפוסט – מבין את הכאב, אבל מה לעשות ככה זה בכל המדינות וככה זה צריך להיות. את מצפה שצרפתים ישלמו מסים בשביל שסטודנטים ממדינות אחרות יבואו ללמוד על חשבונם? אז מילא סטודנטים מהאיחוד יכולים, כי ככה זה בהרבה ממדינות האיחוד, אבל באמת שאין סיבה שסטודנטים מחוץ לאירופה יקבלו הטבות… Read more »

וטרן
Guest
Reply to  ליאור
5 years ago

אם אתה חושב שצרפת מתפוררת כנראה שאין לך מושג מהתהליך שישראל עוברת להפיכה למזרח תיכון על כל המשתמע מכך: https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5418221,00.html

Admin
5 years ago

פוסט נוגע ללב. אני דווקא אופטימי בנוגע להמשך לימודיך באוניברסיטה. ראשית לא בטוח שהחוק יעבור מהר, ממשלות ידועות בחוסר היעילות שלהם, במיוחד הממשלה הצרפתית שהכל שם זז לאט. וגם אם החוק יכנס לתוקף מוקדם מהצפוי 8,500 ש"ח (אלפים יורו) זה לא סכום גבוה לשנת לימודים שלמה. אחרי שנתיים באוניברסיטה נדמה לי שתמצאי עזרה, אם מההורים או מלגה ואם קצת מאמץ אולי תוכלי לדחות את התשלום… אל תתפתי לעבור לגרמניה או קנדה, צרפת היא המדינה שלך! תלחמי ותמצאי את הדרך לקבל את התואר ואחר כך למצוא עבודה ולהישאר… נכון צרפת משתנה, כמו כל אירופה – הופכת להיות סוציאליסטית יותר כדי לתמוך… Read more »

Member
5 years ago

ונוס יקרה,
תודה על השיתוף. הפוסט נשמע זועם מאד ומשקף מראה לא כל כך אופטימית של צרפת (ואיתה לדעתי גם אירופה). ניסיון העבר מראה שצרפת טובה במהפכות, נקווה שהאווירה והכיוון ישתנו לטובה. אני מאחלת לך שתסיימי את לימודייך בהצלחה ולאחר מכן, אולי באמת (כפי שהציעו לך) תחליטי לעבור לקנדה…

Flying Dutchman
Guest
5 years ago

כרגיל מרתק… ואני שותף מלא לצער שלך ומזדהה לגמרי, למרות שאוטוטו אני עומד לקבל אזרחות אירופית, אבל עד שהתאפשר לי לקבל אזרחות זרה כלשהי הסתובבתי עם הרגשה מחורבנת כזאת כמו שיש לך. אבל אל תחשבי שדרכון זר פותר אוטומטית את כל הבעיות. עצם העובדה שאת לא מקומית תמיד יגרום לאנשים במדינת היעד שלך להסתכל עלייך במבט שונה שלרוב אינו מחמיא במיוחד, החל מהאדם הפשוט ברחוב ועד לממשלה והרשויות. זה כנראה טבע האדם (המחורבן יש לומר) להנמיך את האחר ואת השונה ממנו. אני מקווה מאוד שהעם בצרפת אכן יעשה מחאה בעניין ויוביל לשינוי במצב. הם בטח לא פראיירים כמו עם ישראל… Read more »

Fuckhut
Guest
5 years ago

כל הקטע שעמנואל מקרון נבחר לא כי אנשים היו בעד מקרון אלא היו נגד מארין לה פן , הוא היה מנהל בנק אז מה הם ציפו שיקרה

Kek
Guest
5 years ago

ווא! סליחה לשמוע וונוס. אבל עכשיו אני יודע לפחות למה את לא כותבת גם בבלוג שלך. שלא ראיתי שום פוסט חדש ממנו. מקווה שהכל יהיה טוב . את בדרך לסיום התואר? או שתסיימי אותו במדינה אחרת, ואז תהגרי אולי ל..קנדה נניח?