Sign In

Remember Me

הישראלי המכוער!

הישראלי המכוער!

הקדמה

“נהג! נהג!!”, “פתח את הדלת נהג!!”, “נודר לך בספר תורה אחי!”, “אחי, יש לך סיגריה?”, “יש לך אש אחי?”, “0מאלני מניאק”, “עוכר ישראל”, “אני אזיין אותך יא הומו!”, “שתוק יא אשכנזי מניאק!”, “יא גזען! יא הומופוב!”, "שתוק יא רוסי מסריח", “שום דבר רע לא היה קורה אם ההורים שלך היו נשארים במרוקו ונרקבים שם", “די לכיבוש!”, “הכל בגלל ביבי!”, “המזרחים הטיפשים האלה ימשיכו להצביע לביבי“, “נודר בקבר של סבא שלי שאתה הומו אחי”, “טוב אחי”, “מה יש לך אחי, באוקראינה כולן זורמות”, “היי, תשמעי אני יודע שהרבה אמרו לך את זה, אבל תדעי לך שאת פאקינג מהממת”, “ימך שמם של הערבים”, “אם לא טוב לך בארץ אז סע לעזה”, “בסופו של דבר, אין על ישראל”, “מה, אתה לא מאמין באלוהים? אתה מאמין שנוצרנו מהקופים כאילו??”, “שבת היום!”, “כפרה עליך”, “מאמי שלי”, “נשמה שלי”, “חיים שלי”, “מותק” וכ' וכ'…

כן, כולנו שמענו את אחד מהמשפטים האלה או משהו בסגנון, כולנו אי פעם נתקלנו ב”ישראלי המכוער”, לרוב אנחנו נתקלים בטיפוסים המוזרים האלה בחיי היום יום – באוטובוס, ברכבת, ברחוב, ואף במשרדים ממשלתיים, ובעצם בכל מקום אפשרי בישראל, ואף על הפלנטה – כלומר בחו”ל… אפילו בחופשה בבולגריה, ביוון ולעיתים רחוקות גם ביעדית פחות פופולאריים בחו"ל ניתן להיתקל ב"ישראלי המכוער". אנו לרוב מעיפים עליהם איזה מבט חטוף וממשיכים בחיינו לאחר כמה דקות שנהננו (או לא נהננו) מה”בידור”. לרוב אנו אומרים לעצמנו “מי אלו ההזויים האלה לעזאזל” ואתם מרגישים כמו בגן חיות כשאתם נתקלים בכל שני וחמישי באיזהשהו ריב מטופש בין נוסע לנהג האוטובוס, או שפתאום סתם התפתח ויכוח בין נוסעי האוטובוס על אם להדליק מזגן או לא, או שאיזה מבוגרת ישראלית ממורמרת בשנות ה-50 לחייה התחילה לצעוק כמו משוגעת על הקופאי כי טעה בחישוב של 10 אגורות לא במכוון.

ההשראה לספר

ולמי מכם שיצא לרפרף בדיסקריפשן שלי, כלומר – בתיאור הפרופיל שלי ב”ליב-ישראל”, ככל הנראה הבחין בכך שאני הוא מחבר הספר ה”ישראלי המכוער”. את הספר סיימתי לכתוב די ממזמן, אך רק לאחרונה התחלתי בהליך של “גיוס המונים” על מנת להוציא את הספר שלי לאור ולקהל הרחב. התחלתי לכתוב את הספר הזה בסביבות אפריל 2018, אך לאחר כמה ימים הפסקתי ודי שכחתי מזה, למעשה, כתבתי רק חלק קטן מהספר ואז שכחתי מזה לגמרי. אבל כחצי שנה בערך לאחר מכן, כשהייתי בוורשה בספטמבר האחרון, מאיזושהי סיבה עלה בי הצורך, או שבמקרה רפרפתי בטעות ונזכרתי בכך שהתחלתי לכתוב ספר על התרבות הישראלית – ומכיוון שהייתי משועמם למדי, ודי חיפשתי תעסוקה לעצמי (ואת עצמי, על הדרך) – חשבתי שאולי אפרסם כמה קטעים קטנים מהספר, ואפרסם אותם באינטרנט על מנת לקבל חוות דעת על הספר, ועל הרעיון והאם שווה לשקול להוציא ספר כזה לאור. לא ציפיתי להרבה מאוד, אם להיות כנה – אבל לאחר ששלחתי כמה קטעים שלי מהספר (בתחילת כתיבתו) – התגובות היו מאוד חיוביות, ועלתה בי המוטיבציה להשקיע מאמצים רבים לכתיבת הספר, ואף לפנות ל"נטבוק הוצאת הספרים" במטרה שהספר יצא לקהל הרחב ולמיינסטרים, כלומר – לסטימצקי, חנויות ספרים וכו'.
ההשראה לספר "הישראלי המכוער" הגיעה עקב סלידתי מהחברה הישראלית והתדרדרותה של החברה הישראלית, אשר באה לידי ביטוי במצב הפוליטי, החברתי, היחס בין בני אדם בחברה הישראלית (באוטובוסים, ברחוב, בפייסבוק וכו' וכו'), ובכלל על כל השינוי החברתי, הפוליטי והסוציו-אקונומי שישראל עוברת לאחרונה.

על מה הספר "הישראלי המכוער", בעצם מדבר?

אז על מה הספר “הישראלי המכוער”, בעצם מדבר? הספר הישראלי המכוער הינו ספר פארודי-סאטירי שמעביר ביקורת על החברה הישראלית וערכיה החברתיים בצורה משעשעת ומצחיקה. נושאים רבים בפרק מבקרים את המנטליות הישראלית בצורה משעשעת ומצחיקה למדי, הספר משתמש בהמון סרקזם, סאטירה ומשלב דוגמאות מחיי היום יום בישראל על מנת לבקר את החברה הישראלית והתנהלותה החברתית. הספר עוסק במגוון נושאים כאלו או אחרים, כמו למשל: התחבורה הציבורית בישראל, התנהלות החברה הישראלית, הפוליטיקה הישראלית, הבירוקרטיה הישראלית, "ילדי הפיקאפ" ו"אומני הפיתוי הישראלים", סוגיית הפליטים בישראל, התקשורת הישראלית, ה”ההומו השמאלני התל אביבי”, ”ביביסט מצוי”, "ישראלי יפה", החרדים, השמאלנים, הימנים, הומואים, לסביות, ילדי פסיכומטרי, הערסים, מצביעי ביבי, האוכלוסיה הרוסית בישראל, המרוקאים, הצרפתים, האתיופים, הפולנים, התימנים, הערבים – וכל הנושאים הללו הינם רק טעימה מהספר “הישראלי המכוער”. אני לא גזען, אני פשוט שונא את כולם בצורה שווה 🙂
למרות כל ההומור והסאטירה שהספר הזה מציג, הספר ה”ישראלי המכוער”, למעשה, מעביר ביקורת על התדרדרותה של החברה הישראלית והשינוי שהחברה הישראלית עוברת (לרעה, כמובן). הספר אמנם גזעני ופוגע באוכלוסיות רבות, אך יש לציין שזהו ספר סאטירי ויש לקחת אותו בהומור. הספר (כלומר, אני המחבר) אינו גזעני או “אנטי” כלפי אוכלוסיות מסוימות, והוא למעשה סאטירי לחלוטין, כפי שציינתי קודם.

דוגמאות מהספר

"חסידות חצרוני".
אדון אמיר חצרוני הינו בחור אירופאי קלאסי חביב ונעים הליכות. הוא ידוע בנימוסיו וגינוניו כלפי עדות המזרח: "שום דבר רע לא היה קורה אם ההורים שלך היו נשארים במרוקו, ונרקבים שמה". משפט אשר אמר בתקשורת לאמירה בוזגלו בתקשורת, בזכות אמרה זו הגיע ל"תור הזהב" ולשיא הפופולאריות בתקשורת הישראלית. אף זכה בתואר "האדם השנוא ביותר בישראל". למרות שנאתו של חצרוני למגזר הערבי ושנאתו העזה למזרחים, בת זוגתו של חצרוני הינה ערביה ישראלית.

אני רוצה אהבה, אבל יש רק שנאה.
אני רוצה שקט, אבל יש רק רעש.
אני רוצה שלום, אבל יש רק מלחמה.
אני רוצה רוגע, אבל יש רק אי-שקט.
אני רוצה אנשים, אבל יש רק חיות.
אני רוצה הקשבה, אבל יש רק התעלמות.
אני רוצה חופש, אבל יש רק שיעבוד.
אני רוצה מנוחה, אבל יש רק עבודה
אני רוצה אהבת חינם, אבל יש רק אהבת ממון.
אני רוצה דעת, אבל יש רק דת.
אני רוצה דמוקרטיה, אבל יש רק תאוקרטיה.
אני רוצה פספורט אירופאי, אבל יש רק תעודת מסכנות כחולה.

ואני בטוח במאות האחוזים שהיא אינה האדם היחיד שנאלצת לסבול מפרעי האדם הישראלים והנבזיים הללו, שאוהבים להשוויץ בפספורט הבורדו והמדליק שלהם שאמא שלהם אישררה להם אותו כשהם היו בכיתה ב' ושיחקו בקלפי סופרגול. אני בספק שהם ידעו בכלל איפה ממוקמת יבשת אירופה, ואילו מדינות בכלל קיימות או נמצאות באירופה. אבל העיקר שהיה להם קצת מזל והיו זכאים לפספורט אירופי, כי הסבא הפולני לא שירת בצה”ל לפני 1951, או שלספרדים התחשק לתת אזרחות אירופאית למרוקאים שגורשו מספרד… תופעת ה"ישראלי המתנשא בעל הפספורט האירופי" הינה תופעה גלובאלית ובלתי נמנעת.

תודות

בנוסף, אני רוצה להודות ל:
venus (המערב אוקראינית בעלת השורשים ליטאים-גרמנים שמתגוררת בפרברי פריז ולומדת באוניברסיטה בפריז ושאר ירקות) שהביאה לי את הרעיון המדהים לכתוב פרק על “ישראלים מתנשאים בעלי פספורט אירופאי”! וגם על התגובות החיוביות, וההשראה שקיבלתי ממנה במהלך כתיבת הספר “הישראלי המכוער”.

לאנטולי (חבר שלי הרוסי מירושלים, לא מהאתר) – על התגובות המדהימות שקיבלתי ממנו בוואצאפ לגבי תכנים מהספר ששלחתי לו, ועל כך שהקדיש זמן רב מזמנו לקרוא דוגמאות מהספר שכתבתי, ועל התמיכה ועל כך שתמיד הקשיב לי ותמך בי לאורך כל הזמן.

ולכל השאר האנשים שתמכו ברעיון והביעו חוות דעות חיוביות, ולכם שהקדשתם מזמנכם לקרוא את הפוסט 🙂

לסיכום

כפי שציינתי, הספר "הישראלי המכוער" הינו ספר סאטירי שעוסק בהתדרדרותה של החברה הישראלית, בין אם זה מההיבט הפוליטי, החברתי והשסע החברתי ההולך והגדל במרוצת השנים במדינת ישראל. רוב המוחלט של התגובות שקיבלתי על הספר הינן היו מאוד חיוביות, הוצאת הספרים “נטבוק” הישראלית התלהבה מהספר ומהרעיון, והסכימה להוציאו לאור. קיבלתי מעט תגובות שליליות עקב כך שהספר שלי "לא פוליטיקלי קורקט" או "אנטישמי ומבזה את ישראל", אבל קיבלתי יותר תגובות חיוביות מאשר שליליות, אז אני מאמין בפוטנציאל של הספר הזה. עם זאת, עקב העלות הגבוהה של הוצאת ספר לאור (במקרה הזה: נדרשים בערך 22 אלף שקל על מנת להוציא את הספר לאור), ועקב חוסר פופולריות במדיות החברתיות (כגון פייסבוק, אינסטגרם וכ'), וקשיים בירוקטיים שנתקלתי בהם (המדיניות של הפייסבוק לאחרונה נוטה לחסום פייסבוקים על כל שטות ומנעה ממני לבצע קידום ממומן) – אני מתקשה להשיג את כל הכסף על מנת להוציא את הספר לאור. התכנון שלי הינו להוציא את הספר בקיץ – אך אם במידה ולא אגייס את כל הכסף, או לפחות סכום גדול ממנו, הוצאת הספר עלולה להתעכב במספר חודשים, ואולי אף בשנה, או יותר. אז אם אתם מאמינים בפוטנציאל של הספר, ורוצים לקרוא משהו יחודי ולהרחיב אופקים – אני מזמין אתכם להשתתף בפרוייקט ולתמוך בגיוס המונים!

שיהיה המשך יום דבש לכל העם היהודי המקסים הזה ולכל קוראי בלוג ליב-ישראל!!! ותקנו את הספר כדי להגדיל את הרווחים שלי בבנק וכדי שהספר המדהים שלי יצא לאור
(ואל תשכחו ליהנות מהספר המשעשע שלי כמובן, כן?)
הא, והקישור לקניית הספר באמצעות "גיוס המונים”, לחץ כאן או על קישור:
https://headstart.co.il/project/46665

אני בן 25. נולדתי בפתח תקווה. אוהב לקרוא ולכתוב ספרים. בעבר התאמנתי 4 שנים בקראטה קיוקושין וכיום באיגרוף. אני מחבר הספר "הישראלי המכוער", ספר אשר מעביר ביקורת על החברה הישראלית וערכיה.

Subscribe
Notify of

25 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אנונימי
Guest
5 years ago

כתוב בגמרה משהו בסגנון שחכמה יורדת לעולם בבת אחת במובן שאנשים מקבלים אותם רעיונות בו-זמנית – לדוגמה לייבניץ וניוטון, דרווין ווואלס, ועוד חשבו על אותו הרעיון כמעט בו זמנית… איך אפשר ליצור איתך קשר בשביל שיתוף פעולה אפשרי?

פוקהונטס
Guest
5 years ago

לא חבל שאתם מלבים שנאה בין אשכנזים למזרחיים?, פעם האתר נתן מידע לגבי הגירה. מאכזב.

Reply to  פוקהונטס
5 years ago

הפוסט עצמו ממש לא מלבה שנאה. התגובה שהושארה כאן חשובה לנו, כי התגובות שבאו בעקבותיה מראות כמה שקוראי האתר לא מסכימים עם הנאמר. בנוסף, הבלוגים האישיים של אנשים הם לא מידע של האתר על הגירה, אלא חוויות של אנשים לפני, במהלך ואחרי ההגירה.

פוקהונטס
Guest
Reply to  ברלינאית
5 years ago

חבל שאתם מפרסמים מאמרים כאלו שבעקבותיהם יש תגובות שנאה . היה נחמד כאן קודם

Reply to  פוקהונטס
5 years ago

קראת את הפוסט, פוקהונטס?
"הספר אמנם גזעני ופוגע באוכלוסיות רבות, אך יש לציין שזהו ספר סאטירי ויש לקחת אותו בהומור. הספר (כלומר, אני המחבר) אינו גזעני או “אנטי” כלפי אוכלוסיות מסוימות, והוא למעשה סאטירי לחלוטין, כפי שציינתי קודם."

פוקהונטס
Guest
Reply to  ברלינאית
5 years ago

קראתי , חושבת שהספר גזעני אבל תעשו מה שאתם רוצים אתר שלכם.
היה נחמד כאן, חבל.

Reply to  פוקהונטס
5 years ago

פוקהונטס, אני מצטער 🙁 כבעל האתר אני מסתייג מגזענות כלפי מזרחיים.

החברים הטובים שלי הם ממוצא מזרחי. הוריו של אחד הם ילדי עירק ואירן, ואימו של אחר ממוצא מרוקאי.

מבחינתי, המאמר של תמיר (הישראלי המכוער) הוא מאמר פרטי של הכותב (ולא של האתר), ובעיניי גם סאטירי (מהמעט שאני מכיר את הכותב, הוא לא נגד מזרחיים, ואם אני לא טועה הוא מזרחי בעצמו).

אני רוצה לשמור על חופש הביטוי באתר הזה, ולפעמים יש דברים קצת פוגעניים.

את מוזמנת לכתוב מאמרים משלך 🙂 ולהציג את דעתך. אשמח לפרסם אותם.

הישראלי המכוער
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
5 years ago

אני בעצמי מזרחי ואני צוחק כל הזמן על העדה שלי, הספר נכתב בהומור נטו. חוץ מזה, ש"גזעני" הוא לא, כי הוא צוחק על כל העדות וזה לא מכוון כלפי אוכלוסיה מסוימת או מגזר מסוים.

tcrvo
Guest
Reply to  הישראלי המכוער
5 years ago

ממתי יווני זה "מזרחי"?..

asdasda
Guest
5 years ago

זה לא שחור לבן לגבי המזרחים.
אני בטוח שיש כמה מזרחים שתרמו לקהילה הבינלאומית והישראלית (מלבד שירות צבאי וכדומה. כי זה לא בדיוק תורם לעולם המערבי)
אולי אין זוכי פרס נובל מזרחים בישראל, אבל בטח יש מישהו מזרחי שהוא תרם איכשהו ואנחנו שוכחים ממנו…

Reply to  asdasda
5 years ago

קשקשן, לך לחפש אתר אחר…

האשכנזי הטהור בעל הדם הכחול.
Guest
5 years ago

אמיר חצרוני אומר את כל האמת.המזרחים המתועבים הרסו את המדינה ומקומם בחורים הערביים שמהם הופלצו.

Bar

הכללה של אוכלוסיה שלמה בגלל המוצא שלהם אינה חכמה (וגם אינה נכונה), לדעתי. אתה מפלה לרעה המון אנשים מבריקים במדינה שהם לאו דווקא אשכנזים. יש מקום לעשות דיון על הבדלי התרבויות השונות ויעילותן, אבל אין צורך להכליל אוכלוסיות על סמך מוצא/'גזע'.

פוקהונטס
Guest

משפחתי הגיעה ממדינת ערב בסוף שנות ה 20 תחילת שנות ה 30, הקימה את המדינה נלחמו בבריטים וסיכנו את חייהם כדי שלך תיהיה מדינה. טוב לדעת שאתה מכנה אותנו מתועבים. לא כועסת אלא רק מרחמת שיש לך כל כך הרבה שנאה בלב .

Reply to  פוקהונטס
5 years ago

אני חושב שהטרול הזה לא באמת מתכוון למה שהוא כתב, הוא רוצה להרגיז כי נורא משעמם לו – אם את ובר תחליטו שאפשר למחוק את התגובה שלו, אז אמחק אותה 🙂

תגובת טרול של האשכנזי הטהור. שקלתי למחוק אותה אבל התגובות של בר ופוקהונטס הם מצויינות אז החלטתי להשאיר אותם.

פוקהונטס
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
5 years ago

למה למחוק? זו בעיה שלו שהוא שונא, לי יש רק חמלה כלפיו, ואגב, יש הרבה ישראלים טובים לא כולם
"מכוערים" . הבעיה בישראל זה הממסד שהורס כל חלקה טובה.
נ.ב לא שכחתי את מה שהבטחתי לגבי הסרטונים , מתנצלת, עסוקה כל הזמן.

רחל
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
5 years ago

הוא טרול. אין באמת דעות כאלו בישראל כי אין באמת "עדה אשכנזית" על אותו משקל שיש עדה מרוקאית לדוגמה.

תגובה ילדותית
Guest

התגובה שלך סתם מתלהמת ונבובה וגם לא מרגיזה בעליל.גם הכינוי האשכנזי הטהור בעל דם כחול ילדותי ואינפנטילי.
יש פה מאבק על הנהגה בין הרוב המזרחי המתהווה לבין המיעוט האשכנזי ששלט.
הקרע מתרחב יותר בגלל העניין הפוליטי.
אז זה עדתיות ודעה ופוליטית משולבת זה מכפיל כח לטובת הפלגנות.לצערי התחושה לא נעימה ואיני יודע איך המצב יתבהר.המזרחי לא יהפוך לאשכנזי וההיפך.והימין לא יהפוך שמאלני וההיפך.
אז מה הפתרון.איני יודע.אני מאמץ מדיניות הנמכת הלהבות.לא להיגרר למציתי אש.
ולהיות אדם טוב יותר.

פוקהונטס
Guest

כשהתנדבתי בישראל לא עשיתי הבדלות בין אשכנזים למזרחים, עזרתי לכולם. התגובה שלך גורמת לי לחשוב כי אני בטוחה שיש עוד הרבה כמוך בארץ.

Flying Dutchman
Guest

תזכור רק שמבחינת האויבים ושונאי היהודים לסוגיהם, אין שום הבדל בין אשכנזים "בעלי דם כחול" לבין מזרחיים אשר "הופלצו בחורים ערביים". מבחינתם כולם אותו ח*א ודינם הוא אחד, ואתה יודע מהו.

אנונימי
Guest
Reply to  Flying Dutchman
5 years ago

זה ממש לא נכון, וזה חלק מהנושאים שספר שאני רוצה לכתוב עוסק בו…

תגובה אומללה
Guest

אני מבין את הכאב שלך שאתם מאבדים את השליטה הטוטאליטרית שאין בה מקום למזרחיים.אבל מאשכנזי עם דם כחול אני מצפה להתנהגות מתורבתת קרי נימוסים והליכות.לפי נוסח התגובה אינך ראוי לשלוט עקב חוסר נאותות חברתית ביי ביי

Admin
5 years ago

איך שמחתי לקרוא את הפוסט הזה. את התרומה הצנועה שלי באתר הגיוס המונים כבר שלחתי, בחרתי בתמיכה עם החתימה האישית שלך 🙂 נשאר לי לאחל לך בהצלחה וטוב מאוד שהוא "לא פוליטיקלי קורקט".

אני גר בבריטניה, האם תהיה לך אפשרות לשלוח אותו ל- 'ישראלי מתנשא בעל פספורט אירופאי' כמוני? אם יש צורך אוסיף דמי משלוח.

אני מתמוגג מהמחשבה לקרוא ספר כזה! ושוב בהצלחה 🙂

הישראלי המכוער
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
5 years ago

תודה רבה!! אני שמח שאהבת את הפוסט. אני מאמין שאהיה בבריטניה בשנה הקרובה, הטיסות כבר לא יקרות כמו פעם אז אוכל לבקר מתישהו (יש הרבה טיסות ב100 שקל לכיוון)

אבל גם אם ולא יצא אז נוכל להסתדר, בטח אפשר לשלוח בדואר או משהו