Sign In

Remember Me

איך קונים טלוויזיה?

איך קונים טלוויזיה?

אנחנו לא צופי טלוויזיה אדוקים. אנחנו בעיקר צופים בסרטים ויוטיובים שיש במחשב.

לפני שנה נכנס לבעלי ג'וק שהוא רוצה מסך ענקי שטוח. לי זה נראה ממש חסר טעם, גם כי אני לא חושבת שאנחנו צריכים (אנשים משתמשים בזה בשביל פלייסטיישן, לא? מי משתמש בדבר הזה לראות טלוויזיה?!), וגם כי זה עולה מלאן כסף. אבל בעלי עקשן, ושנה ישב לי על האוזן וטירטר ונתן הסברים למה אנחנו צריכים, ועשה סקר שוק מקיף. בסוף נשברתי והלכנו ל"קונרד" (רשת אלקטרוניקה גדולה) בשונברג. בדיוק היה להם מבצע על המסך הגדול ביותר שלהם (איזה תשעים אינץ', או משהו), ובעלי אמר שזהו, עכשיו זו ההזדמנות שלנו.

כשהגענו לשם, ראיתי שהמסכים האלו עצומים. מה יש לאנשים להסתכל במסך כזה ענק?! למה אנשים צריכים כזה מסך גדול בכלל?! איך זה לא נופל מהקיר, פור גאד סייק?!

בעלי הסתובב שם כמו ילד בחנות ממתקים, או כמוני בחנות ספרים. רץ ממסך למסך, סחב אותי בשרוול לבוא לראות, הסביר לי את המפרט הטכני של כל מסך ולמה צריך לקחת את הכי גדול (פחחח). הדברים שעושים אותו מאושר לא תמיד מובנים לי, אבל אני משתדלת להיות נחמדה…

בהתחלה שמתי וטו על המסך הגדול ביותר, וניסיתי לדבר איתו בהיגיון. ניסיתי להסביר לו שסטאר טרק אפשר לראות גם על מסך קצת יותר קטן, שעולה פחות, וגם סרטי אקשן יהיו נהדרים עם מסך של 60 אינץ', ולא 50,000. כמובן שבנוסף למסך, היינו צריכים גם מתקן שיחזיק את המסך הענקי הזה, כבלים ועוד כל מיני דברים שהעלו את המחיר עוד ועוד. אבל בסוף בחרנו מסך, והלכנו למוכר שייתן לנו את הדברים הקטנים ושנוכל לקנות בקופה ולהזמין את המסך (בגרמניה המוכרים לא מציקים לכם כשאתם נכנסים לחנויות, ואם תצטרכו אותם, חפשו אותם והם יענו על שאלות, אם הם יודעים).

הכל היה נחמד ונהדר, והמוכר הפנה אותנו לקופה, שם נמשיך את התהליך. בקופה בדקו אם המוצר בכלל במלאי שלהם, ומסתבר שכל הבלאגן הזה ואין להם במלאי, ויגיע רק בעוד כמה חודשים. איזו אכזבה. אפילו אני התאכזבתי. כתחלופה הציע לנו הקופאי ללכת לסניף בקרויצברג, שם יש להם במלאי את מה שאנחנו רוצים, אבל רק אחד, אז אנחנו צריכים למהר.

ישר קפצנו על האובאן וטסנו לשם. כשהגענו היה תור ארוך לנציג המכירות, וכשסוף סוף הגענו אליו הסתבר שאכן נשאר רק עוד מסך אחד, שזמין מיידית, אבל אצלם אין את המבצע הזה שיש שונברג. קצת התבאסנו, אודה על האמת, אבל אספנו את עצמנו תוך שניה, ועשינו החלטה מהירה שאנחנו לוקחים את המסך. בכל זאת, יכולנו לחלק את התשלום, כך שכל חודש נשלם 30 אירו. הנציג כתב לנו פתק ושלח אותנו לשירות לקוחות.

שירות הלקוחות הוא השלב שלפני הקופה. בשירות הלקוחות היינו צריכים לפרוש את כל ההיסטוריה הכלכלית שלנו, כדי להוכיח שאנחנו יכולים לשלם 30 אירו בחודש. היינו צריכים להגיד כמה אנחנו משלמים שכר דירה, כמה אנחנו מקבלים משכורת, מה ההוצאות הנוספות שלנו, ומה לא. אני רגילה כבר לגרמנים, אבל לפעמים הם מצליחים להפתיע גם אותי. 30 אירו בחודש!!! בשביל זה כל החקירה? רק אחרי שעברנו את הפירוטים והבנק שלח אישור, אפשר היה לשלם בקופה.

ככה זה. הם מחפשים יציבות ולא ימכרו לכם משהו שאתם לא יכולים להרשות לעצמכם. אני דווקא מאוד אוהבת את זה. משתדלים לא לחיות על המינוס, משתמשים בדביט-קארד (חיוב מיידי, רק אם יש כסף בחשבון) ומשלמים במזומן. תכל'ס, לישראלי שמנסה לברוח מתרבות המינוס, המנטליות הגרמנית היא גן עדן.

אבל לא נסטה מהנושא. אחרי ששילמנו סוף סוף בקופה, עברנו לתיאום הובלה והרכבה. לא יאומן, אבל כשביקשנו יפה שהמרכיבים יגיעו ממש אחרי המובילים, הם שמחו לעזור ולתאם בהתאם. זה היה מטורף! המובילים הגיעו ופרקו את המסך ואת כל התוספות, ושעה אחרי המרכיב כבר היה אצלנו בדירה, וסידר הכל.

תוך כמה שעות בחרנו מסך שטוח, עברנו חקירה פיננסית, שילמנו בקופה והכל הורכב עוד באותו היום. כבר אמרתי כמה אני אוהבת את המדינה הזו?!

 

נ.ב. תשמעו, לא מבינה איך לא הסכמתי קודם לקנות את זה. לצפות ככה זה שינוי אדיר, ועכשיו אנחנו גם מחוברים לטלוויזיה, מה שלא היה לנו קודם. אפשר לראות משחקי בונדסליגה כמו שצריך (סתם, זה בתיאוריה. למשחקים חשובים הולכים לפאב ליד).

ברלינאית ברמ"ח איברים ומגשימת חלומות

Subscribe
Notify of

7 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Editor
5 years ago

ואו איזה מגזימים עם הקנייה. בצרפת זה דיי כמו בארץ, את רוצה לקנות, את פורשת לתשלומים ולא כזה אכפת להם אם את יכולה או לא חח.
בתור אחת שבאה מבית עם טלוויזיה בכל חדר, אני דווקא מסתדרת נהדר בלי טלוויזיה בצרפת. זה דיי כמו בגרמניה בקטע הזה, אנשים מעדיפים יותר להיות אחד עם השני מאשר לצפות בטלוויזיה או להיות בטלפון.
אני מרגישה שהכל התדרדר בטלוויזיה ושאין באמת מה לראות … אני רואה דברים של שנות ה-2000 חחח. ואם אני אקנה טלוויזיה בעתיד זה יהיה כניראה רק כדי לחבר ליוטיוב או לצפות בסרטים וסדרות במסך גדול.
תתחדשי על הטלוויזיה !

Admin
5 years ago

תתחדשו 🙂 גודל המסך האידאלי תלוי במרחק הצפייה מהמסך, ככל שהמרחק בין המסך לצופה גדול יותר, אפשר לשקול מסך גדול יותר, במקרה של מסך 90 אינטש המרחק האידאלי הוא בין 2.7 ל- 4.2 מטר. כך שתלוי מאוד מה גודל הסלון שלכם והיכן הספה ממוקמת מול המסך. רוצה לומר, שאין מסך "גדול מדיי" זה תלוי במרחק…

גם בבריטניה יש חקירה פיננסית כשלקוח רוצה לרכוש מוצר בתשלומים (אלא אם הוא רוכש בכרטיס אשראי), אבל זה לא מגיע מהרצון לחנך או לדאוג לאנשים, אלא לדעתי מתוך רצון להגן על המוכר במידה והרוכש לא יהיה מסוגל לעמוד בהחזר ההלוואה שלו.

תהנו מהצעצוע החדש 🙂

Flying Dutchman
Guest
5 years ago

תתחדשו!! 🙂 אני שמעתי שבגרמניה עושים לך חקירה פיננסית פולשנית במידה ואתה "כולה" רוצה לשכור דירה. עכשיו הפתעת אותי לגמרי כשסיפרת על המקרה עם הטלוויזיה ("כולה טלוויזיה"). ואגב, מסך ענק של 90 אינץ' זה דווקא אחלה דבר לדעתי, למרות שאני בכלל מתרחק מטלוויזיה כמו מאש (עדיין בישראל, מה לעשות) וזה דבר שנדיר למצוא בטח בארץ. בעלך עשה בחירה נכונה שהוא בחר ללכת על גדול. בנוגע לעניין של חקירה פיננסית, זה דווקא די מעודד לדעת שהאינטרס של עסקים בגרמניה הוא לא רק למכור וכמה שיותר כמו בישראל, אלא גם לבוא לטובת הרוכש מתוך כוונה שהוא לא ירכוש מוצר במחיר שהוא לא… Read more »

Flying Dutchman
Guest
Reply to  ברלינאית
5 years ago

כן זה סוג של בטחונות. אני יודע, ותקני אותי אם אני טועה, שיש חוקים מחמירים להגנת הדייר בגרמניה וזה אומר בין היתר שאסור להעיף דייר מדירה ככה סתם, בגלל שהבעלים רוצה למכור או מכל סיבה אחרת, כל עוד הוא משלם ועומד בתנאי החוזה ושגם אסור לשנות את דמי השכירות אחרי שהדייר כבר נכנס לדירה. עוד יתרון ענק שיש לגרמניה על הארץ. אני שמעתי גם שהיחידים שעושים בלגאנים עם דירות שמה זה כל מני נדל"ניסטים ישראלים שקונים בברלין דירות להשקעה ומשכירים אותן ובגלל זה הרבה גרמנים לא מעוניינים לנהל עם ישראלים עסקים שקשורים בנדל"ן. היש דברים בגו?