Sign In

Remember Me

יש תקווה

יש תקווה

"אילו היה לי דרכון אירופאי מזמן לא הייתי כאן" הוא התירוץ הכי מוכר ונפוץ בקרב הקהילה המפורקת של הישראלים ששואפים להגר לחו"ל. גם אני חשבתי ככה פעם, אני מודה, ואפילו הייתי בדיכאון על זה "שנדפקתי" במדינת מוצא אירופאית שלא נמצאת באיחוד.
אבל כשהגעתי לצרפת הבנתי, הכל שטויות, הכל תירוצים !

ההבדל המשמעותי היחידי שדרכון אירופאי נותן זאת היכולת פאקינג לשהות כמה שבא לכם בלי לתת דין וחשבון לאף אחד. אבל גם בעלי דרכון אירופאי צריכים לעשות קצת בירוקרטיה לפני שהם מתחילים לעבוד באופן חוקי, כן, זה עוד יתרון בדרכון אירופאי.
אבל דרכון אירופאי לא ילמד אתכם את השפה המקומית בין לילה, הוא לא ימצא לכם דירה ועבודה טובה וגם לא יכין לכם מרק כשאתם חולים. זה פלוס, אבל זה לא תנאי.
חברה שלי היא סטודנטית ספרדייה, עם דרכון אירופאי. במשך חצי שנה היא התקשתה למצוא דירה בפריז וחיה על הAIRBNB, התחברנו בכך שניסיתי לסייע לה למצוא דירה. אני סטודנטית ישראלית, בלי דרכון אירופאי [לצערי], שמצאה דירה תוך חודשיים. הכל עניין של מזל ותזמון, לא דרכון.
דרכון אירופאי אמנם יותר רשמי, יותר יפה ובלי סממנים של דת, אולם, זה לא הדבר שיפריד ביניכם לבין גרמניה או קנדה. אל תשכחו שלפני 50 שנה שלא היה איחוד אירופאי, עדיין היו גלי הגירה בתוך אירופה וגם מחוצה לה. אנשים היגרו דרך עבודה, לימודים ואהבה. ולא, לא היה אז דבר כזה דרכון אירופאי. תמיד הייתה הגירה, במאה ה-18 באמריקה הצפונית, אתם חושבים שזה עניין את המושבות אם אתה מגיע מבריטניה או מרוסיה ? לא. כי דרכון זה בסה"כ פנקס עם דפים. זה לא אומר עליכם כלום מעבר השם שלכם, תאריך ומקום לידה !

גם מקומיים מתקשים למצוא דירה ועבודה, אמנם יש להם לעיתים עזרה מהמשפחה וגם מהרשויות, אבל גם להם קשה. דרכון אירופאי זה הדבר שאני הכי רוצה בעולם, אבל זה לא אומר שזה שיש לי דרכון ישראלי אני צריכה להישאר בארץ וזה לא אומר שחלום ההגירה הלך לטמיון רק כי "נדפקתי".
ישראל זה לא פקיסטן, ואפילו לעיתים היא נחשבת "כחלק" מאירופה, היא משתתפת בארוויזיון ומשתמשים במידות האירופאיות, מעלות ולעיתים גם שקעים. לא שמתם לב שהמטען של הטלפון שקניתם בארץ עובד פיקס באירופה ? ושגם באירופה המידות הן אותו הדבר ? ישראל זה לא מדינה עולם שלישי [עדיין] ובתור אזרחים ישראלים יש לכם ויזת תייר חינם ל-3 החודשים, שמעתי שגם בקרוב בארה"ב.
ישראל מנהלת שיתופי פעולה רבים עם אירופה, בין אם זה במסחר בין אם זה בפוליטיקה. לא שמתם לב שיש על המדפים בסופר מלא מוצרים מיובאים מגרמניה, או שאת רוב הסדרות המצויירות מייבאים מצרפת ?
ישראל תמיד משתתפת בתחרויות אירופאיות ככל מדינה אירופאית, אפילו אם היא טכנית נמצאת באסיה.
ובנוסף, בגלל מה שקרה בשואה, הממשלות האירופאית מנסות לכפר על מה שקרה, ואפילו מקומית אמרה לי שבצרפת עוזרים ליהודים ומקלים עליהם בהתאזרחות וכד'. במדינות ברית המועצות למשל, אם אתה יהודי אתה יכול להגיש בקשת הגירה לגרמניה בשגרירות, פשוט צריך להוכיח שאחד ההורים, הסבים או כולם יהודים. [המידע בחסות אימא שלי וקראתי באתר ממשלתי גרמני כדי לאשר]

רוצים להגר, תהגרו, תעשו את הצעד הגורלי, תחקרו, תרשמו ללימודים, שלחו קורות חיים לחברות בחו"ל … אל תחכו שדרכון אירופאי יפול לכם מהשמים.

בהצלחה !

מאת
אני לא באה להראות את הצדדים היפים בסיפור ההגירה כפי שרבים נוהגים לעשות. אני באה להראות לכם מנקודת מבט של מישהי צעירה, עד כמה זה קשה ומאתגר להגר. אני רוצה לתת את התקווה לעוד אנשים בגילי וגם צעירים יותר, שלא רואים את עתידם בארץ וחולמים להגר בעתיד.

Subscribe
Notify of

5 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אדם
Guest
5 years ago

לונוס ….לדעתך במידה ואני לומד הנדסאי מכונות(מסיים ללמוד בעוד שנתיים) וברשותי אזרחות צרפתית שווה לי להחזיר את שורשיי לצרפת……בישראל יש לי רק סבתא …אמא…בצרפת כל השושלת מצד אמא (אחי היחידי …..אחיינים כל האחים של סבתא שלי וכמה בני דודים) אני בדילמה רצינית מאוד….וכבעל אזרחות אוכל לנצל זאת כי התעסוקה שם לבעלי מקצוע או תואר יותר מפותחת……

אדם
Guest
Reply to  Venus
5 years ago

תאמת אני מבין מעט צרפתית ובנוגע לביקורים אז יוצא לי לטוס לשם לתקופות ארוכות וקיימות לי עוד שנתיים לשפר את השפה כך שאוכל ללמוד שפה גם בכתיבה ודקדוק למרות שהיא דומה אבל שונה מאנגלית ברמת הכתיבה וההגיה…..חשבתי להשכיר מעט בעוטף פריז…איל דה פראנס….ואז לקנות….יש שם שכונות נחמדות וממה שתמיד ראיתי …מה שאומרים על אנטישמיות לא באמת קיים שם(רק סיפורים) ….אחי גר ברובע ה14 ויש לו גם בית נופש כך שלגור אין לי בעיה….את הבירוקרטיית מיסים המסובכת אני מכיר ויש לי מאוד מי שיעזור לי שם (אחת הבנות דודות למדה בפריס מנהל עסקים ….)ועל פי הבנתי מאחי בעיירה קרטיי שליד פריז… Read more »

יואל
Guest
6 years ago

אם אין לך דרכון את צריכה מעסיק שיתן לך אישור עבודה , או דרך נישואין. לא מכיר שום דרך חוקית אחרת בשביל מישהו להשאר באירופה.

סקאי
Guest
6 years ago

עברת תהליך התבגרות משמעותי מאז שהיגרת.
כל הכבוד
זה ניכר בכתיבה שלך