Sign In

Remember Me

שוודיה – לא מה שחשבתם. כתבה שניה

מאמר אורח מאת אורן נתן

שלום, שמי אורן, בן 37, מתגורר כחצי שנה בשוודיה אחרי 5 שנים בהן טיילתי ברוב חלקי העולם. 5 שנים בהן ניתן לאמר שהקשבתי לרחשי העולם.
מאמר זה אני כותב לאחר ששומע אני תגובות כמעט זהות מהאנשים סביבי, קרובים וזרים כאחד בנוגע למקום מגוריי, והפעם העילה היא הכרת שוודיה בפלשתין כמדינה.
שוב אותם קולות, אותן תגובות, אותן הערות על כך ששוודיה היא המדינה הכי אנטישמית באירופה, על כך שהשוודים עזרו ותמכו בנאצים בזמן מלחמת העולם השניה, על כך שבעצם כל ולד שוודי נולד עם רצון עז להשמדת העם היהודי וכמובן איך לא, החביבה עלי ביותר, החרמת שוודיה.
ואני אומר, למה לא?

את העולם המוסלמי כבר החרמנו, הרי ברור לכל אדם מפוכח שכל המוסלמים בעולם רוצים להשמיד אותנו, גם ככה מדובר על בסך הכל מיליארד וחצי אנשים.
החרמנו את הערבים הטרוריסטים המתאבדים הצמאי-דם החיות-אדם שרק רוצים לראות אותנו בים, וגם עם זה התמודדנו. לא יותר מחצי מיליארד בני אדם.
את האפריקאים החרמנו כי הם או ערבים או מוסלמים או הרבה יותר גרוע, כושים.
אם הדרום אמריקאים החרמנו כי הם פרו פלשתינאים.
את האמריקאים כי יש להם נשיא תימהוני, מנותק מהמציאות, מתנגד למלחמות מיותרות והוא גם מוסלמי וגם כושי.
את הטורקים כי הם הפליגו לעזה בלי לקבל מאיתנו אישור.
את בריטניה כי היא מכירה בפלשתין, ואוהבת מוסלמים.
ועכשיו נחרים את שוודיה, משם נמשיך לשאר אירופה עד שנחרים את כל העולם (לא נשאר לנו עוד הרבה) עד שכל העולם יהיה מבודד ויבין שלא כדאי לו להתעסק עם המדינה הכי חזקה במזרח התיכון.

הישראלי הממוצע, שמעולם לא יצא מגבולות מדינת ישראל פרט לשבוע הכל כלול בכרתים ועד לא מזמן טורקיה, סובל ממגלומניה. קשה. מאוד.
אותו ישראלי משוכנע מעל לכל ספק שישראל היא מעצמת על בינלאומית אשר מדינות העולם תלויות בה ולא יסתדרו דקה בלעדיה, שבכוחה העצום להוביל ולשנות מהלכים בינלאומיים, שבעצמתה לגרום למדינות לרדת על ברכיהן ולהיכנע לתכתיבי האימפריה הציונית, אחרת אותן מדינות נחותות יסבלו מחרם ישראלי אשר במהרה יביא להתמוטטותן והתפרקותן הוודאית.
דומה המשל לאותו ביריון מגרש-המשחקים המרביץ לכל ילד אשר אינו סר למרותו, אך תמיד בסופו של יום נשאר בצד ללא חברים.

כאשר שר החוץ שלך סובל משיגעון גדלות, אין פלא שאתה כאזרח תידבק. אותו שר חוץ המחזיר שגרירים ישראלים ממדינות ידידותיות, המשפיל ונוזף בשגרירים של מדינות חברות והמגיב בצורה ילדותית ומתנשאת על ביקורות ומהלכים של מדינות חשובות כדוגמת התגובה לשרת החוץ השוודית.

"עליה להבין שהיחסים במזרח התיכון מורכבים יותר מרהיט להרכבה עצמית של איקאה".

ואיך אפשר לשכוח את תגובת דובר משרד החוץ שהגיב לביקורת מצד ברזיל בזמן "צוק איתן".

"החיים האמיתיים זה לא כדורגל. אם משחק נגמר בהפסד 7:1, זו תוצאה לא פרופורציונלית, אבל אנחנו מצטערים לומר – זה לא המצב בעולם האמיתי תחת החוקים הבינלאומיים. היא אולי מדינה ענקית, אבל מבחינה דיפלומטית היא גמד".

אמירה אשר אחד הדברים הראשונים שהנשיא החדש היה צריך לעשות זה להתנצל עליה.
לשר החוץ מצטרף שר בכיר נוסף, שר הביטחון, אשר מכנה את מזכיר המדינה האמריקאי "משיחי ואובססיבי" בעקבות ניסיונותיו להביא שקט לעם ישראל.

אליהם מצטרף שר השיכון אשר פרסם בדף הפייסבוק שלו סטאטוס מזלזל בו תקף בחריפות את ממשלת ירדן. אריאל פרסם את הדברים בתגובה להודעת דובר ממשלת ירדן לפיה המשך פעולותיה של ישראל במזרח ירושלים והנסיונות לשנות את הסטטוס קוו בהר הבית מסכנים את הסכם השלום בין המדינות, שאך לפני מספר ימים צויינו 20 שנה לחתימתו.

"אני שומע את הירדנים מאיימים על הסכם השלום ותוהה אם הם שכחו את מלחמת ששת הימים ואת כל השנים בהן ישראל הייתה למלך חוסיין למשען", כתב אריאל. "הר הבית וירושלים הן בריבונות ישראלית בדיוק כמו שעמאן היא בריבונות מוחלטת של ירדן וכדאי שהם יפנימו את זה".

בצורה עקבית, אולי אף מכוונות, מדינת ישראל אט אט מתכנסת לתוך עצמה ומבודדת את עצמה מאומות העולם, ועם ישראל משל למהמר בספינת קזינו העיוור למתרחש בחוץ ואינו מודע לתהום ההולכת מתקרבת.
אולי הדרך לצפון קוריאה עדיין ארוכה אך בהחלט זה הכיוון.

בשוודיה חיים לערך 250,000 אנשים אשר נולדו במדינות ערב ורובם המכריע הינו חלק אינטגראלי ורצוי בחברה השוודית, השוודים אינם רואים בערבים יצורים נחותים אשר צריכים להיות נשלטים וסגורים כחיית פרא אחרת תנשוך.
יחד עם זאת, כמו מרבית מדינות העולם, השוודים לא שונאי ישראל ולא נגד ישראל.
שוודיה תומכת בזכויותיו של עם אחר לחיים נורמאלים, עצמאיים ומכובדים כמו של שכניהם היהודים ומקווים הם שהכרה במדינה פלשתינאית תפעיל לחץ על ישראל למציאת פתרון צודק בין העמים.
קרוב ל50 שנה היו סבלניים השוודים בנוגע למציאת פתרון לסוגיית העם הפלשתינאי החי תחת שלטון צבאי זר, אך כאשר הבינו הם שפני ישראל אינם להסדר, עשו הם מעשה.

כתבה נוספת על שוודיה ניתן למצוא פה באתר "שוודיה – לא מה שחשבתם. כתבה ראשונה".

אני מקווה שהפוסטים שלי יעודדו אותכם ויעניקו לכם השראה להגר וגם למצוא את האושר האישי שלכם :) קריאה נעימה.

Subscribe
Notify of

56 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments