Sign In

Remember Me

המציאות ברורה – רק הגירה

המציאות ברורה – רק הגירה

אם עוד היה לי איזשהו בדל של ספק ברצון להגר מישראל, בחודשים האחרונים גם הוא נמוג לחלוטין. מבחינתי, בהסתכלות אל עבר עתיד המדינה, רק אפשרות אחת באה בחשבון – לברוח מכאן, וכמה שיותר מהר.

המתמטיקה של הדמוגרפיה

אנשי מרכז שמאל משחקים בנדמה לי. המציאות טופחת על פניהם נכוחה אבל הם עסוקים בשכנוע עצמי או בניסיונות לשכנע אחרים. אבל אי אפשר לשחק עם המספרים. יותר נכון, אפשר אולי לשחק איתם, היום. גם, בקושי. המספרים היותר חשובים הם אלו של המחר. המציאות הישראלית שאנחנו חיים בה כיום הולכת רק למקום אחד. והוא בלבד.

לפי נתוני הלמ"ס:

נכון להיום האוכלוסיה החרדית מונה בערך 10% ואילו האוכלוסיה הלא חרדית מונה בערך 70%.

בשנת 2065 האוכלוסיה החרדית צפויה למנות 49% ואילו האוכלוסיה הלא חרדית תמנה 35%.

זאת אומרת, שהאוכלוסיה החרדית, והיא בלבד, מתישהו ב-40 שנה הקרובות צפויה להפוך לרוב מתמטי.

וזו רק האוכלוסיה החרדית!

האמת החשובה היא, שהאוכלוסיה החרדית היא רק חלק קטן מאוד מהתמונה.

הציבור הלא חרדי מגוון גם הוא, והוא כולל: דתיים עמוקים, דתיים לייט, מסורתיים וחילוניים. כאשר בתוך שלושת הציבורים הראשונים – דתיים עמוקים, דתיים לייט ומסורתיים, יש נתח גדול של אנשים שיעדיפו את השמירה על ערכי היהדות לפני שמירה על ערכים ליברליים, בכל מקרה של התנגשות ישירה.

במילים אחרות, גם אם תטענו שהיום יש קונסטלציות פוליטיות שיוצרות מעין 50:50 במחלוקת בין יהודית לדמוקרטית ברור לכל מי שלא עוצם את עיניו, שתוך כמה שנים, גג כמה עשורים בודדים, יהיה כאן רוב גדול – עצום – בעם שיעדיף יהודית על פני דמוקרטית.

אבוי! אז מה עושים?

לצערי – אתחיל במה לא עושים.

לא קורעים את הגרון. לא צועקים. לא משתוללים. לא שורפים את המדינה. לא יוצאים לרחובות. לא נלחמים בטחנות רוח. לא יורדים לאיילון. לא. לא. לא. פשוט לא.

זה ממילא לא עובד. זה רק מדרבן את ציבור ה'יהודית' לזרז את ההפיכה המשטרית. הם אדישים. לא מתרגשים מזה. זה משעמם ולא מעניין. הם גם ככה חושבים שמדובר בכמה עשרות אלפי סמולנים שוטים. 2-3 מנדטים בלחץ. פיהוק.

מה כן עושים? יש רק פיתרון אחד ואין בלתו – להגר החוצה. לצאת. לחפש את עצמכם במדינות אחרות שיסכימו לקבל אתכם שבהם תוכלו לבנות את עצמכם מחדש. אין שום פיתרון אחר לצערי.

אבל שמעתי שיש כל מיני רעיונות של טקטונים, היפרדות וכו'

שטויות מקושקשות. כל הרעיונות הללו תלויים בכך שתהיה הסכמה בין שני חלקי העם – ציבור ה'יהודית' וציבור ה'דמוקרטית'. אלא שמדובר בשני אויבים שלא יסכימו ביניהם על כלום. אין שום אמון בין שתי קבוצות שונות כל כך. ממילא כל אחד מאשים את השני בגזלייטינג, בהמצאות, בשקרים. לא יכולה להיות ביניהם שום הסכמה על כלום.

אבל חשוב מכך – אם אני מקרב ציבור ה'יהודית', אני בחיים ובשום פנים ואופן לא אסכים לוותר על כלום בשביל המיעוט השוטה. שילך ויחפש לעצמו מקום אחר. מה זה הדבר הזה? הפסדת בבחירות אז אתה מבקש להפריד את המדינה לשניים? באיזו חוצפה? זו המדינה של הרוב ושהמיעוט יילך ויחפש לעצמו מדינה אחרת אם כל כך רע לו.

תוסיפו לזה שמהלכים שכאלה לא יצליחו גם מבחינה פרקטית פשוט משום שמי שצריך לקדם אותם זה שלטון – והשלטון בחיים, אבל בחיים, לא יוותר על כוח. אין שום סיכוי כזה. שכחו מזה ותפסיקו להתאמץ.

ואם אין לי איך לעזוב?

קודם כל – אני כמעט בטוח, שאם תרצו מספיק לעזוב, ותתחילו היום לעבוד בכיוון, אתם תצליחו.

לאורך עשרות השנים האחרונות ישראלים רבים הצליחו להשתקע ולמצוא את עצמם במדינות רבות בעולם. מקרבם היו גם כאלה ללא השכלה, כסף או רקע כלשהו. רק עלו על מטוס וקבעו עובדות בשטח. זה נכון שזה מצריך מאמץ רב. וזה נכון שלא בטוח שתצליחו, אבל אני מעריך שרוב הסיכויים שכן. אבל אתם חייבים להתחיל היום.

ואם מישהו לא מאמין שזה אפשרי, אני חייב להגיד שאני לא מכיר אפילו בן אדם אחד שסיפר לי לאורך עשרות השנים האחרונות שהוא רוצה לעזוב לארה"ב, לקנדה או לאירופה, והוא חזר לישראל בגלל שסורב לשהות באותה מדינה או במדינה אחרת. לא מכיר מקרים כאלה. אני כן שומע על אנשים שהפרו ויזה או תנאי שהיה ונזרקו מהמדינה הזרה אבל אני לא מכיר אנשים שבאמת ניסו – ולאורך זמן – להגר למדינה זרה כלשהי ולא מצאו שום מקום אחד שיסכים לקבל אותם. אז די עם התירוצים.

ככל שתידחו את הקץ, רק תקטינו את הסיכויים שלכם. מדינות רבות פותחות או סוגרות את שעריהן בהתאם לנפח הנכנסים. כשיתחיל גל הגירה משמעותי מישראל (והוא יתחיל, שלא יהיה לכם ספק), מדינות רבות מיד יסגרו את הדלת. ככל שתחכו – אתם תישארו בחוץ.

ביאסת

מצטער. אין חדשות טובות בפי. המציאות הישראלית ברורה. רק צריך לפקוח את העיניים ולא להתכחש לה. כל התנגדות לעניין תהיה חסרת כל ערך. אין שום פיתרון אחר.

אני יזם הייטק, נוסע מתמיד שטס מסביב לעולם, בעל בלוג "המתמידים" בו אני משתף תובנות מנסיעותיי. כיום אני חי בישראל, אבל נערך לעזיבה. אני איש מרכז-שמאל, קפיטליסט, שמאמין בחירות מוחלטת ובהתערבות מינימלית (אך לא אפסית) של המדינה בחיי הפרט. כבר שנים שאני מרגיש זר בישראל, ומחכה ומצפה כבר ליום שיבשילו התנאים לעזיבתי.

Subscribe
Notify of

22 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Flying Dutchman
Guest
7 months ago

מאמר נוקב ומדויק. בגלל הסיבות שציינת אני לא לוקח חלק פעיל במחאות ולא מבזבז אנרגיות יקרות. ואם תחפש טוב אתה תמצא הרבה חרא בשני הצדדים.

יובל רבינוביץ
Guest
7 months ago

צודק לגמרי.
אישית התחלתי לבדוק וגם לעשות צעדים בעניין.
אני ממליץ לכל מי שעדיין חי באשליה ״שהכל יהיה בסדר״ לקרוא את הספרים הבאים
חמורו של משיח – ספי רכלבסקי (מהדורה חדשה). ספר לא קל לקריאה, אבל חובה להבנת הרציונל המשיחי והחרדי שהביא אותנו למצב הזה ומה התוכנית המשיחית לעתיד..

מלכוד 67 – מיכה גודמן

אם הספרים האלו לא יעירו אתכם, אזי אתם בבעיה..

Admin
8 months ago

מאמר נהדר כי המציאות חזקה מהאשליות. ישראל כבר אינה אותה מדינה (חופשית) שאהבתי. היא עוברת תהליך התחרדות איטית שהגיע לגודל קריטי ובבחירות האחרונות ראינו את התוצאה – המודל של ישראל היא טורקיה, שהיתה בזמנו מדינה חילונית והמוסלמים הדתיים (בדיוק כמו החרדים והדתיים היהודים בישראל) הובילו לשלטון מנהיג סמכותני אנטי חופש וזכויות, אבל הלאומן הזה מוביל את טורקיה לאבדון. ראה ראש הממשלה בירושלים, פיפי, את מנהיג טורקיה כולא את מתנגדיו, ראה את חברו פוטלר הורג את מתנגדיו, ראה את תשוקתו טראמפ נוסק בסקרים על רקע האשמות המשפטיות והחליט החלאה האנושית שמסריח מפיפי ללכת בעקבותיהם כמוביל המחנה הדתי-יהודי-פומנדליסטי שהרי הם הרוב ועל… Read more »

רפול
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
7 months ago

חי בללילנד…כמה שטויות יש לך עוד להוסיף למיגרעות שלך

ג׳ינו
Guest
8 months ago

תודה על המאמר. הוא מאמר נכון ורציונלי – ואני חושב, אם יש כאן כאלו כמוני וכמו אחרים שעשו כבר את הצעד ויכולים לתת טיפים זה ממש יעזור. נראה לי שאנחנו בנקודה היסטורית כרגע שמצריכה להעביר הילוך, ולהיות מעבר למעודדים רילוקיישן והגירה – אלא פשוט לשתף סיפורים ‏פרקטים, בקטע מעשי. פשוט לשתף ולספר את הסיפור שלנו או של חברים. סיפורים של כאלה שהצליחו לעבור נכון וטוב – איך מוצאים עבודה, איך מסדרים ויזות ואזרחות – וכו וכו וכו… צריך לעזוב את הWHY ולהתחיל לתת יותר טיפים לHOW לכאלה שרוצים לעבור וממש לא יודעים מאיפה להתחיל. מדינת ישראל בפשיטת רגל – זה… Read more »

רון
Guest
8 months ago

שלום רב, שמי רון. אני חי באוסטרליה כבר 16 שנה. עזבתי את ישראל. ואני זוכר את הסיבות. כבר החלטתי שלא אשלם מיסים לממשלת ביבי. ראיתי את הנתונים הדמוגרפיים כבר אז והבנתי את המגמה העתידית. הייתי ונשארתי אטאיסט. ליהדות או לדת אין חלק בחיי.
אבל נשארתי ישראלי, עברי וציוני. אני מחובר וקשור לישראל. כואב לי מאוד על מה שקורה. זוהי טראגדיה של ממש. החלום ושיברו. עצוב פשוט עצוב.

רפאל
Guest
Reply to  רון
8 months ago

אני לא מצליח להבין איך אתאיסט נשאר ציוני. הציונית מבוססת בין היתר על אמונה ואדיאולוגיה. לכן היא לא שונה הרבה מדתות. אני אגנוסטי ואין לי שום סנטימנטים לציונות / ישראליות ועוד..

Tomer
Guest
Reply to  רפאל
8 months ago

מסכים, ישראלי\עברי זו תרבות, ומזה קשה להתנער, אבל ציונות זו השאיפה של העם היהודי לשוב לציון, ולזה לא אמור להיות לאדם חילוני חיבור (רק שמעטים מקדישים לזה מחשבה).

Editor
Reply to  רפאל
7 months ago

כנ"ל. אתאיסטי וציוני זה כמו שמן ומים, אלא אם כן הוסיפו סבון כדי שיתערבב, או במילים אחרות – שטיפת מוח. מהמאה ה-19 הציונות הפכה לחלק מהיהדות, למרות שזה אדיאולוגיה פוליטית שהומצאה במאה ה-19 ! קשה כמעט למצוא יהודים (הכוונה, כאלו ששומרים כשרות ומצוות) שהם לא יהודים. אני גם אגונסטיקנית / דאיסטית מה שתרצו, מעולם לא היה לי זיקה לציונות, מגיל קטן הבנתי שזאת אדיאולוגיה שקרית ואני לא אשכח כמה אמרו לי "כשתעברי לחו"ל את רק תתחזקי ותתקרבי ליהדות ולציונות" ההפך קרה. רק הבנתי כמה התחושות שלי היו נכונות, וכמה אנשים פשוט לא האמינו בי ופשוט גרמו לי להרגיש שאני לא… Read more »

Editor
Reply to  Venus
7 months ago

זה לא נותן לי לערוך, התכוונתי ש"קשה למצוא כמעט יהודים (הכוונה, כאלו ששומרים כשרות ומצוות) שהם לא ציונים.

בארץ יש כפייה דתית בחסות החוק ומערכת החינוך. במדינת ישראל לא מכירים ב"חופש מדת" אם נולדת לאמא יהודיה. מבחניתם זה לא קיים, אבל העיקר מבלבלים לנו בשכל שיש
דבר כזה "חופש מדת". הכוונה היא חופש דת, ואם נולדת לדת מסויימת. למה אני רוצה לראות את דעת הציבור ומי יקבל, אם יהודי מחליט להתאסלם או להתנצר.

רפול
Guest
Reply to  Venus
7 months ago

מאיפה המצאת את הכפייה הדתית בארץ? זה כבר טירלול

משה מ
Guest
8 months ago

שאלה שאני תוהה עליה בעצמי ומעניין אותי לשמוע עוד דעות.
כמה חילונים לדעתכם הולכים בפועל לעזוב את ישראל ב 5 השנים הקרובות?

Tomer
Guest
8 months ago

הסיכוי האחרון של ישמעאל להנצל –
https://newmedia.calcalist.co.il/magazine-10-08-23/m01.html

איתי דניאל עשהאל
Guest
8 months ago

כתבה כל כך מדויקת ונכונה.

תמיר
Guest
8 months ago

הנוסע המתמיד,
כרגיל נהנתי לקרוא. אתה צודק לחלוטין, כמובן, אבל אתה יודע ששיחות על עזיבה יכולות להיות טעונות מאוד, בעיקר כשהורים (לא בהכרח צעירים…) מעורבים. אני קמתי ועזבתי כי נמאס לי וזהו. אולי אכתוב פוסט על זה, אם הישראלי הנודד חושב שזה רעיון טוב…?

Reply to  תמיר
8 months ago

בשמחה תמיר, כי תפקידי הוא לשרת אותך כפי שנאמר your writing is my publication 😀

Last edited 8 months ago by הישראלי הנודד
תמיר
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
8 months ago

כשיהיה לי זמן…

אביחי
Guest
8 months ago

המספרים והסטטיסטיקות לגבי הדמוגרפיה היו ברורים כבר 20 שנה. מה פתאום התעוררת עכשיו?