Sign In

Remember Me

ישראל מדינה אנטישמית

ישראל מדינה אנטישמית

צרפת ישראל מדינה אנטישמית

כמה פעמים שמעתי מהילדות "צרפת היא אנטישמית" ברמה שהתחלתי לריב איתם ולהגן על צרפת. האהבה שלי לתרבות הצרפתית הייתה יותר חזקה מכמה משועממים שרק ביקרו בדיסנילנד ושדחפו אותם בתור. ומן הסתם, לא אפתיע אם עדיין ממשיכים לצעוק זאת ברחובות ישראל. וזה לא נכון. ואני שמחה שלא הקשבתי לאלו שאמרו לי, לפני שטסתי ללמוד בצרפת, שהזהירו אותי מאנטישמיות. והאמת בצרפת קיבלו אותי כמו אחת משלהם, ומעולם לא קראו לי אפילו לא פעם אחת "רוסייה מסריחה" ו"חבל שהיטלר לא סיים את העבודה".

אי אפשר להתעלם מעלייה בגלי האנטישמיות בעולם בעקבות המלחמה בישראל, בגלל כמה חסרי חיים משועממים שרוצים לייצא את הקונפליקט לכל העולם (והם גם לרוב תומכים בחמאס). לפתע כל הרשת מתמלאת במומחים בקונפליקט הישראלי-פלסטיני ב-2 שקל, שיודעים יותר טוב מכולם.

אני מעולם לא התעניינתי בקונפליקט הזה. אני מעולם לא התעניינתי בפוליטיקה. אחת הסיבות שרציתי לעוף מהארץ, וזה דיי ספיציפי, זה שנמאס לי שבחברה הישראלית, הפוליטיקה לוקחת צד מרכזי. ואם אין לי דעות פוליטיות מובהרות "אני מוזרה ולא בסדר". בצרפת לאף אחד לא אכפת במה אני תומכת או לא. אבל מודה, שרוב החברים שלי, הם מרכז נוטה לימין (ימין צרפתי, כן, ובצרפת, הימין הוא יותר בעד שימור התרבות והמסורת הצרפתית, זה לא כמו בארץ…). אבל זה לא מעניין אותי ולא על סמך זה בחרתי אותם, אלו פשוט האנשים שהתחברתי איתם.

מה שכן, אני מודה, שאני נתקלת לעיתים ממש רחוקות בתומכים בחמאס / פלסטין ברשתות החברתיות הצרפתית.

לפני יומיים, מישהי משועממת עם שם משפחה פולני (שאפילו נראה לי יהודי) הגיבה בפוסט בקבוצה של אוכל ומתכונים צרפתית, "כל הכבוד שאת לא אוכלת במקדונלס ותומכת ברצח עם שעושה ישראל". כמעט כולם יצאו עלייה, וחלק גם אמרו "דיי כבר עם הפוליטיקה בכל מקום", "דיי נמאס לי, תמיד אותם אנשים, תמצאו חיים". אני מעולם לא מתערבת בזה, אבל הרגשתי שאני חייבת, במיוחד שראיתי את השם משפחה שלה. אז הגבתי לה "זאת קבוצה של מתכונים ולא קבוצה פוליטית. לכי תמצאי חיים. ואם את כלכך דואגת לילדים הפלסטינים מה מונע ממך ללכת להתנדב בעזה ולשלוח להם כסף ? נ.ב. השם משפחה שלך יכול להיות יהודי, לא יזיק לך לעשות בדיקת שורשים." ומלא אנשים עשו לי לייק. ואחרי זה, המנהלים פשוט מחקו את התגובה שלה. כניראה מלא דיווחו.

היום למשל, מישהי באנשי קשר שלי בLinkedin עשתה לייק לפוסט של מפורסמת ששלחה תמיכה כספית לפלסטין, אז מחקתי אותה מה"חברים". אבל זה מאוד נדיר. האנשים שאני עוקבת אחריהם, הביאו כבר מההתחלה תמיכה בישראל וביהודים. הבעיה שלי באנשים האלו, זה שהם לא באמת תומכים בהכרה לפלסטינים כעם, אלא שהם תומכים בחמאס ובטרוריזם. והכסף שהשחקנית הפתטית הזאת שלחה, ילך בטוח לכיסי החמאס בכדי להפציץ את ישראל או לכלוא אזרחים חפים מפשע בבתי חולים בכדי לבכות אחר כך לכל העולם ש"ישראל מפציצה בתי חולים".

כל האנשים שעושים רעש ברחובות, אלו מה שהצרפתי קוראים להם islamo-gauchistes, וגם מלפני הקונפליקט האלו, אני לא הסתובבתי עם אנשים כאלו. זאת המקבילה של השמלאנים בארץ אחד לאחד. קודם כל הם תומכים באדיאולוגיות "אקולוגיות" דבילויות כמו שצריך להפסיק לאכול בשר ודגים בשביל "איכות הסביבה", מצד שני הם תומכים בהגירה לא חוקית (מוסלמית) ובחוקי שערייה. ומאז שהתפרץ הקונפליקט בישראל, כמעט כל העיתונאים הצרפתים ואנשי הפוליטיקה מגנים אותם, ואפילו מאשימים אותם באנטישמיות והסתה.

אבל מה מיוחד בצרפת בניגוד לשאר המדינות ? קודם כל, הממשלה אסרה על הפגנות פרו-פלסטין, מהסיבה העיקרית שתמיד ההפגנות האלו נעשות אלימות והן קוראות לרצח של יהודים וישראלים (חפים מפשע…). כל האנשים שמתבכיינים על זה שאסרו, בצרפת, הם ב-98 אחוז מהמקרים מוסלמים.

דבר שני, ביום ראשון האחרון, עשו צעדות בכל רחבי צרפת נגד האנטישמיות, ובהן מלא צרפתים יצאו לרחובות עם שלטים כמו "אל תגעו ביהודי שלי", "יהודי צרפת, הם אחינו" וכד'. ומשום מה, באופן מפתיע, לא היו שמה כמעט מוסלמים, ובטח שלא נשים עם גלאבייה (כפי שאמרו בכתבה אחת בחדשות). אנשי תרבות ותקשורות גינו כמובן את העובדה שמפלגות השמאל הקיצוני לא השתתפו בזה, והאשימו אותם באהבת המוסלמים וברצון לשמור את הקולות שלהם.

בנוסף, ממשלת הכריזה לא מעט פעמים שכל תקיפה אנטישמים תיענש בחומרה. אל תשכחו שבסוף מלחמת העולם השנייה, צרפת קיבלה אלייה מלא פליטים יהודים, נתנה להם אזרחות וכולם השתלבו בחברה ונעשו צרפתים לכל דבר. מה עם כל הפליטים המוסלמים ? לצערי הרב, החלק הגדול לא רוצה להשתלב, מאמין בחוקים דתיים ועוד מעיז להתנתקל לאחרים, לבצע פיגועים וזה. שבוע אחרי התקיפה של החמאס, מורה נרצח בצפון צרפת, בעיר שקטה, ע"י תלמיד רדיאקלי איסלמי. מה מונע מהאירופאים להתעורר ולהבין עם מי יש להם עסק ?

שינסו לרגע אפילו להשוות בין הפגנה תמיכה ביהודים / בישראל שקוראת לשחרור השבויים ולשלום, לבין הפגנת תמיכה בפלסטין, שקוראת לרצח יהודים והשמדת ישראל ?

הצרפתים לפחות הבינו זאת. ברמה שבצפון צרפת יצא יוזמה חדשה, סוג של "מסע בפולין" בתיכונים צרפתים, לאושוויץ, בכדי ללמד את דורות העתיד כמה זה חשוב לקבל את כולם, ובעיקר, בכדי להילחם באנטישמיות ובגזענות כל שהיא.

למה צרפתים הם יותר רגישים לאנטישמיות ? האם זה פשוט בדנא שלהם ? כבר במאה ה-18, כמה שנים לפני המהפכה הצרפתית, המלך לואי ה-16 הכיר בחופש דת לכל הלא קתולים והכיר בהם כנתינים צרפתים שווים, ואפשר חתונה אזרחית וחילונית. המהפכה הצרפתית המשיכה זאת, למרות שהם סירבו להכיר בזה שזה המלך שהיה הראשון בלהכיר זכויות ליהודים, והכריזו שכל יהודי צרפת (והפרוטסטניטים) הם אזרחים שווים בפנים החוק.

במהלך מלחמת העולם השנייה, מלא צרפתים נרתמו והצילו יהודים, כך ששני שליש מיהודי צרפת ניצלו. אחרי הניצחון, הם החלו בלצוד את המשתפים (אלו שתמכו בוישי ובנאצים), והיו הוצאות להורג פומביות של כל מי שתמך בהיטלר ובגנרל פטאן. לא רק זה, הם קיבלו אליהם מלא פליטים יהודים, נתנו להם אזרחות ועזרה בכדי שישתלבו בחברה. היום הם חלק בלתי נפרד מהחברה הצרפתית.

לא מעט היסטורניים מעידים שיהודי צרפת הם חלק בלתי נפרד מההיסטוריה הצרפתית, שהם תרמו כלכך הרבה, והם מדברים אפילו על תרבות יהודית-נוצרית. האשכנזים מקורם מגרמניה וצרפת, ואז בימי הביניים הם היגרו מזרחה, לאחר שמלכי צרפת נעשו יותר ויותר פנטאיים דתיים ומחקו את כל הזכויות ללא קתולים. אבל לואי ה-16 החזיר את הזכויות שהיו ליהודים לפני המאה ה-12.

ועכשיו, בקונטקסט קשה של מלחמה בישראל, צרפת מביאה קודם כל תמיכה בישראל (מה שגורם לכל המוסלמים להשתגע ולבצע פיגועים, בקטע שצרפת עברה למצב חירום), הם ממשיכים להילחם נגד האנטישמיות ורוצים להיות הראשונים שבאמת עושים דברים בכדי שהשואה לא תקרה שוב (לפי UNESCO).

אז מה, עדיין מאמינים שצרפתים אנטישמים ?

מאת
אני לא באה להראות את הצדדים היפים בסיפור ההגירה כפי שרבים נוהגים לעשות. אני באה להראות לכם מנקודת מבט של מישהי צעירה, עד כמה זה קשה ומאתגר להגר. אני רוצה לתת את התקווה לעוד אנשים בגילי וגם צעירים יותר, שלא רואים את עתידם בארץ וחולמים להגר בעתיד.

Subscribe
Notify of

24 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Flying Dutchman
Guest
5 months ago

כרגיל תענוג לקרוא אותך. אבל יש לי שאלה שמסקרנת אותי: איך זה לחיות באחת המדינות האירופאיות שבה יש את המיעוט המוסלמי הגדול ביותר (8% בקירוב), גם בשגרה כשאין מלחמה ואין שום דבר?

Flying Dutchman
Guest
Reply to  Venus
4 months ago

תודה רבה ונוס על תשובתך המנומקת, המרתקת ובעיקר המעוררת תקווה. את לא יודעת מה זה בשבילי לשמוע דברים כאלה מישראלית שחיה באירופה, ועוד במציאות הקשה של היום. אני שמתלבט עוד לאן להגר וזה רק נעשה מסובך יותר ויותר, הן בגלל נושא המהגרים והביטחון האישי והן מבחינה פוליטית, למשל בהקשר של הימין הקיצוני שעולה עכשיו באירופה (מלוני באיטליה ועכשיו גם וילדרס בהולנד). אז אם המצב הוא כמו שתיארת, בסך הכל טוב, אני לא מבין למה אנשים במדינות אירופה כל הזמן מתלוננים על כל מה שקשור לנושא ההגירה והימין הקיצוני צובר כוח? הכצעקתה או שזה רק נדמה לי?

איתי
Guest
Reply to  Flying Dutchman
4 months ago

מה שכתבת זה פיקצייה, כי "הימין הקיצוני" (שזה מושג שקרי בפני עצמו, כי למעשה מדובר בימין רגיל לגמרי), בא להילחם בתופעת ההגירה הלא חוקית ובכל מה שהיא מביאה בעקבותיה. אז או שאתה חושש מהגירה לא חוקית או שאתה חושש מ"הימין הקיצוני" אי אפשר לחשוש משניהם בו זמנית. אני חושש רק מההגירה הלא חוקית שיש לה משמעויות מרחיקות לכת לעתיד של כולנו באירופה הרבה מעבר למה שקורה עכשיו ואני מקווה שאירופה לא הגיעה לנקודת האל חזור מהבחינה הזו.

Flying Dutchman
Guest
Reply to  איתי
4 months ago

לדעתי דווקא יש בהחלט סיבות לחשוש מהעלייה של הימין בעולם. מצד אחד, זה טוב מבחינת ההגירה הבלתי חוקית. אבל מצד שני זה עלול לגרום לצרות אחרות. קח למשל את וילדרס בהולנד, שמצד אחד הוא נגד הגירה לא חוקית ובעד ישראל, אבל מצד שני הוא נגד האיחוד האירופי. הוא רוצה להוציא את הולנד מהאיחוד בדומה לאנגליה בברקזיט. מהברקזיט הזה יצא יותר רע מאשר טוב, אם תשאל היום את הבריטי הממוצע ברחוב. זה הרס לבריטים את הכלכלה והוביל את הממלכה לקשיים שעד היום הם לא יודעים איך לצאת מהם ואם הולנד תעשה דבר דומה, זה עלול לגרום לה נזק. וזה בלי לדבר… Read more »

Reply to  Flying Dutchman
4 months ago

השיקול אם הם אוהבים את ישראל, אז הם בצד של הטובים וזו נקודת זכות עבורם, הוא שיקול בעייתי בעיניים מוסריות, ולטווח הארוך גם תועלתניות. זה לא משנה אם מישהו בעד ישראל, או נגדה. מה שחשוב אם הם תומכים בחירויות הפרט, בהגבלת כוחה של המדינה, ובחשיבה רציונלית כדרך חיים. ראש ממשלת הונגריה ודונלד טראמפ תומכים בישראל – אז מה אם הם תומכים בישראל? הם אנשים רעים מאוד. רוסיה קנתה מהתעשיות הביטחוניות בישראל נשק, מלטים ומקיימת קשרי אהבה עם הממשלה הטאליבנית היהודית – אז מה? זה הופך את המשטר הרוסי שמבצע רצח עם לחבר קרוב? אני תמיד מרגיש חלחלה שאני שומע ששיקול… Read more »

Last edited 4 months ago by הישראלי הנודד
Flying Dutchman
Guest
Reply to  Venus
4 months ago

קודם כל,עד כמה שאני יודע אריק זמור הוא מהימין הקיצוני. יש כאלה שאומרים שהוא אפילו יותר קיצוני מלה פן. לגבי השמאל הקיצוני, הוא לא פחות גרוע, סהרורי ומוטרף מהימין הקיצוני. באופן כללי, כל מה שקיצוני הוא גרוע (לפחות בהקשרים של פוליטיקה). ואני לא בטוח שזה מהווה יתרון לישראלים, כשם שהימין הקיצוני הוא לא בהכרח מהווה יתרון לישראלים. את הפוליטיקאים בחו"ל לא באמת מעניין מה יקרה עם ישראל והיהודים, אלא אם כן זה משרת את האינטרסים שלהם. יש ביניהם כמובן גם אנטישמים שמוצאים כל מני סיבות ותירוצים לאנטישמיות שלהם. חלאה כמו ג'רמי קורבין למשל, הוא אנטישמי שמתרץ את השנאה שלו בכאילו… Read more »

Last edited 4 months ago by Flying Dutchman
איתי
Guest
Reply to  Flying Dutchman
4 months ago

טעות נפוצה אצל ישראלים היא לחשוב שמפלגת AfD הגרמנית היא מפלגת ימין קיצוני. היא ממש לא. כל מה שהיא דורשת במצע המפלגתי שלה הוא שליטה על ההגירה לגרמניה ולאיחוד. כיום השימוש במילה "קיצוני" הפך להיות נפוץ כמו השימוש במילה"שואה" והמילה מוצמדת לכל דבר שקצת סוטה מהנרטיב של העדר. המפלגה גם לא בעד LGBT, רק שמעט מאוד יודעים שראש המפלגה, אליס ויידל, היא בעצמה לסבית ובכל זאת היא לא דוגלת בהשלטת השיח הזה כולל שינוי המגדר בשפה בגרמנית ומי שיודע גרמנית מבין על מה אני מדבר. ועוד דבר חשוב: העולם לא סובב סביב ישראל והישראלים, למרות שרוב הכותבים כאן הם ישראלים… Read more »

Flying Dutchman
Guest
Reply to  איתי
1 month ago

העולם לא סובב סביב ישראל, זה ידוע וגם כתבתי את זה. וזה נכון שמפלגת afd מצהירה פעמים רבות שהיא פרו ישראלית ואנטי מוסלמית ושאליס ויידל היא לסבית מוצהרת, הכל טוב ויפה… אבל איך תסביר את זה שמצד שני, המפלגה הזאת המצאת כבר זמן רב תחת מעקב של השב"כ הגרמני? יש לא מעט חברים במפלגה הזאץ שהם ניאו נאצים מוצהרים שרק לאחרונה טענו שצריך להכניס יהודים לגטאות. ולמי שעכשיו ירצה לטעון שהתקשורת הישראלית מנפחת, אומר לו שאת כל המידע הזה ניתן למצוא גם בתקשורת הגרמנית. אני, אם הייתי יהודי בגרמניה, לא הייתי סומך על כל ההצהרות של המפלגה הזאת בעיניים עצומות.… Read more »

רון גרוס
Guest
Reply to  Flying Dutchman
3 months ago

דווקא AfD מפלגה פרו-ישראלית, למרות שאני יודע שחלק מהמצביעים שלה הם אנטישמים (כי זו המפלגה הכי קרובה לאידיאולוגיה שלהם, יותר ממפלגות השמאל כמובן).

עדיין, ליהודים, עדיף תמיד להצביע למפלגות הימין. מפלגות הימין הן אנטי-איסלמיות ועליית איסלאם הוא הדבר שהכי מאיים על יהודים בעולם (ועל ערכי הליברליות בכלליות)

Admin
5 months ago

נדמה שרוב האירופים סולדים מגזענות, גם כלפי יהודים, אף אחד לא אנטישמי יותר. איך אפשר לתמוך בנישואיי גייז ולהיות אנטישמי? זה מנוגד לרוח החופשית האירופית כיום. האנטישמיות העיקרית שרואים באירופה ובמדינות אחרות מגיעה כמעט תמיד ממהגרים ממוצא מוסלמי (ומהשמאל הסוצאליסטי-קומיניסטי), שהוא מיעוט. הם גם נגד שוק חופשי, נגד תאגידי הענק, נגד הצלחה, חירות וקידמה. רוצים להחזיר את האנושות לעולם האבן, שתיהיה להם כוח לשלוט באנשים. אלו אנשים רעים. האנשים האנטישמיים האלו, לא שונים מהרבה ישראלים מסורתיים, דתים וחרדים ששנאה יוקדת נגד כל יהודי כופר או מוסלמי מבעבעת בהם, תראו את המתנחבלים בחברון, וביהודה ושומרון, תראו את הכתות היהודיות בירושלים, תראו… Read more »

Kek
Guest
Reply to  Venus
4 months ago

שייתמכו בהם יש גם להטב"ם פלסטינים.

SID
Guest
5 months ago

להפחיד עם אנטישמיות זה תחביב ישראלי ישן. אחרי כל מילה קריטית על ישראל או על הגירה, הישראלי המצוי יוציא אוטומטית את נשק ההפחדה הזה.
אני אישית לא ידעתי מה זה אנטישמיות ומה זה גזענות עד שהיגרתי לישראל. בשום מקום בעולם לא פגשתי אנשים כל כך גזעניים ומלאי שנאה כמו בישראל. בשום מקום בעולם לא ראיתי כל כך הרבה אנשים רעילים שמתעבים אחד את השני.
אם כבר אז צריך לכתוב מאמר בשם ישראל מדינה אנטישמית.

Reply to  SID
5 months ago

אני מסכים, הכותרת של המאמר היא מבלבלת "צרפת מדינה אנטישמית", זה גרם לי לחשוב שאת מתכוונת לזה, ורק לאחר שקראתי את המאמר הבנתי שלא. גם אני הייתי מציין "צרפת ישראל מדינה אנטישמית". שימי לב שהקו החוצה (Strikethrough) את המילה צרפת הוא במתכוון.

Last edited 5 months ago by הישראלי הנודד
תודה
Guest
5 months ago

היי, תודה על הפוסט החשוב הזה מה שאני לא אוהב בתקשורת ישראלית זה שהם מצלמים הפגנה פרו פלסטינית שמורכבת ברובה ממוסלמים+תומכי שמאל רדיקלים ועל סמך זה קובעים שהמדינה אנטישמית. אבל יומיים אחרי זה רואים שהייתה גם הפגנה פרו ישראלית באותה מדינה, אז תחליטו המדינה אנטישמית או פרו ישראלית? התשובה האמיתית היא שבכל מקום יש דעות לכאן ולכאן וצריך ללמוד לחיות עם זה. אני באופן אישי נגד הפגנות מ 2 הצדדים, למה אנשים שגרים באירופה/אמריקה צריכים להתעסק בדברים שקורים במזרח התיכון? תתנו לפוליטיקאים/אנשי צבא לעשות את העבודה שלהם הם מבינים יותר טוב ממכם. אבל ברור לי שהכל מתחיל מהמוסלמים והצד הישראלי/יהודי… Read more »

תודה
Guest
Reply to  Venus
5 months ago

דרך אגב, קראתי איפשהו שהימין עולה בזמן האחרון בצרפת ויש אפילו סיכוי שמקרון שהוא מרכז-נוטה לשמאל יתחלף בבחירות הבאות.

זה נכון? ואם כן איך זה לדעתך ישפיע על צרפת מבחינת ההתייחסות לנושא המוסלמים?

דניאל
Guest
Reply to  Venus
5 months ago

מתוך סקרנות, חשבתי שכל הזמן שאת בצרפת, הפכת כבר לאזרחית…
אם לא מפריע לך לשתף, מה תוכנית ההגירה שלך? עדין יש לך לימודים לסיים? או שאת מחכה שיהיה לך מספיק נסיון תעסוקתי ואז לבקש מעמד אזרחות?