Sign In

Remember Me

מילקי זה משמין

מילקי זה משמין

לפני חמש שנים התרחשה התלהמות המילקי על היושבים בברלין. זו היתה אחת מנקודות השפל הקשות של כמה מהאנשים שהכרתי ושל עם ישראל בכלל. אני מביאה כאן פוסט שכתבתי בשיא ההתלהמות של האנשים. הזמן שעבר לא מפחית מתחושת הקבס.

"החלטתם לא להיות פה? זכותכם, אבל אין לכם זכות להשליך אבנים על הבית, אליו אולי תצטרכו או תרצו לחזור, לא לתת עצות ולא להטיף מוסר. סעו לשלום- וחיו את חייכם החדשים בשמחה, בלי להטריד את עצמכם בבעיות של "הפראיירים" שנותרו מאחור. נסתדר בלעדיכם." זה סופו של הפוסט הראשון שראיתי כשפתחתי את הפייסבוק שלי הערב. "סערת המילקי" מסרבת לשקוע, אחרי שהאידיוט שייסד את "עולים לברלין" רק מרקיע שחקים עם השנאה הבלתי מתפשרת של תושבי הארץ לכל מי שעושה שינוי בחייו, ומעז להמשיך הלאה. להלן תגובתי לאותו הפוסט.

"שקלתי אם לענות או לא, ובסוף החלטתי שכן, מאחר שנראה שאני בין הנציגים היחידים אצלך בפייס שאכן גרים בברלין, אם לא היחידה. ראשית, ודבריי מופנים אל כל חברייך, אני לא מהמנפנפים בכמה זול לחיות בברלין. זה אכן אחד הדברים שהכי עיצבנו אותי כשעברתי לברלין- לראות מוצרים ישראליים או אפילו סתם מוצרים בסיסיים במחיר זול משמעותית- אבל עשיתי כמיטב יכולתי שלא לזרוק לכם את זה בפרצוף, אלא אם זה ממש הגדיש את הסאה. כן, זה מעצבן לראות בסופר קופסת תחתוניות שרשום עליה בעברית, כי היא יוצרה בישראל והמחיר שלה הוא 2 אירו, כשבישראל שילמתי שנים על גבי שנים לכל הפחות 16 שקל (במבצע!!) לחבילה כזו בדיוק. יש כאלו שזורקים בפרצוף, ואני בהחלט לא מתלהבת מהם, אבל גם לא יכולה להאשים אותם.

עכשיו, בתור מי שעדיין אזרחית המדינה, לצער רבים, שעודנה משלמת ביטוח לאומי, זכותי המלאה להביע דעה בכל נושא שהוא הנוגע למדינת ישראל, גם אם אני לא גרה בארץ. יתירה מכך, במשך כל חיי הבוגרים (ואם נהיה מדויקות, אז מכיתה ח'- לפי ביטוח לאומי) עבדתי ושילמתי מיסים, שלא לדבר על התנדבות לצבא לשירות מלא, שלקח מחיי שנה ותשעה חודשים. אני מניחה שאין צורך להזכיר לך שרבים מאזרחי המדינה, להם את "מתירה" להביע דעה- לא עושים היום לא את זה ולא את זה, וגם לא שירות לאומי לרווחת הכלל.

בכל העולם אנשים מהגרים ממדינותיהם למדינות אחרות כדי לשפר את איכות חייהם. רק לישראלים אסור כי זו בגידה במולדת ו"הפראיירים" נשארים מאחור. ובכן, אני חושבת שהרווחתי יפה מאוד- בעמל, בזיעה ובחוסר שעות שינה שעלו לי בבריאות ואפילו בכמה אשפוזים בבית חולים, למען המיסים ששילמתי על אלו שלא עושים כלום למענך ולמען השאר- את הזכות לרצות חיים טובים יותר מאשר במקום שהאנשים שבו, הממשלה שנבחרת כל פעם מחדש והאווירה הכללית- הם רובם בעוכריי, ולא מפסיקים לרגע להכליל שמאלני בשמאלני או ברלינאי בברלינאי.

ולחברה שלך שקוראת לגרמניה כפי שקראה, אני מציעה לנסות ולהפסיק להכליל גרמנים בגרמנים. אני מכירה הרבה גרמנים, שהם בני אדם נפלאים, ולפני שבעים שנה גם הסבא והסבתא שלהם עשו דברים שהיא בחיים לא היתה מעיזה לעשות, גם אם כל צה"ל היה מאחוריה. לא לימדו אותה להכיר אנשים אחרים, אני מבינה. שמעתי שיש בבתי הספר תכנית ללימוד קבלת השונה- אולי כדאי לה לעבור קצת חינוך מחדש. מה יש בברלין ששווה לעבור- הרבה מאוד. אין טעם לפרט, כי אני לא אשכנע את המשוכנעים, ובוודאי שאני לא רוצה שנחילי ישראלים יגיעו לכאן. יש כאן 20,000 בערך, שכבר גרים כאן, וזה נראה לי די והותר. שלא יבואו גם לבקר. אני אחיה עם זה. יש כאן מספיק עברית ברחובות.

כל החיים הם בחירות שאת עושה לעצמך ולמשפחתך. את בחרת להישאר בישראל- נהדר. בחרת להישאר ולסבול עם יוקר המחיה והמלחמות- נהדר, או, לחילופין, בחרת לנסות ולשנות את זה- מניפיק. אני בחרתי שלא להישאר ולא להילחם יותר, בין היתר משום שהתייאשתי. ואני לא מתכוונת להתנצל יותר בפני האנשים שאת רואה אותם כ"נותרו מאחור". אני רואה אותם כאלו שבחרו להישאר. אין מה להאשים את מי שבחר להמשיך הלאה לעתיד טוב יותר עבורו.

וחוצמזה, מילקי משמין. גם בישראל וגם בברלין. חג שמח לכולכם."

נ.ב. חמש שנים אחרי, הכותבת לה הגבתי נמצאת בסוף תהליך הוצאת דרכון זר, שיהיה לכל מקרה. אירוני, לא?

ברלינאית ברמ"ח איברים ומגשימת חלומות

Subscribe
Notify of

21 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אני
Guest
1 year ago

זה פוסט ישן, אבל כל כך רלוונטי שאני בכל זאת מגיבה גם עכשיו. זה מדהים כמה ישראלים מטיחים באנשים שעזבו או רוצים לעזוב את הארץ, שהם בוגדים ואגואיסטיים. אני חושבת שרק בשפה העברית משתמשים בשורש ירד כדי לתאר אנשים שעזבו את הארץ, כלומר מישהו שהגיע למקום פחות טוב (בניגוד לעלה). אני לא מצליחה להבין את הסתירה הזאת אף פעם של אנשים שמצד אחד נשארים פה ואומרים שפה הבית והם לא מוכנים לעזוב לעולם, לבין ההתלהמות שלהם כלפי מי שמעז להגיד שהחיים בהרבה מדינות מערב טובים יותר. אם כל כך טוב להם פה, והם גאים להישאר במקום הזה על כל הבעיות… Read more »

Reply to  אני
1 year ago

כל מילה בסלע! בתור צעיר בשנות ה-20 המאוחרות לחייו החלטתי שאעזוב בעתיד את הארץ כבר לפני עשור לפחות(עוד לפני סיום התיכון ב-2013). נתקלתי לאחרונה בתגובה מביכה של גולש ישראלי באתר דה-מרקר(מתוך טוקבקים לכתבה על הגירה מישראל בעקבות המצב בישראל, בדה-מרקר) מהסוג שתיארת למעלה, וזה כל כך לא הגיוני ואווילי גם בעיניי שאדם שמהגר בשביל לשפר את חייו *האישיים* ומניע אישי נתפס בעיני ישראלים מצויים רבים כ״אגואיסט״. זה כל כך רדוד, ומייצג חלק גדול משטיפת המוח ה״ציונית״ (שעוברים בארץ מגיל קטן) אצל ישראלים רבים – שמתכחשים לכמה המדינה הזאת לא מציאה גדולה ולוקחים את זה קשה ומוציאים את תסכולם על המהגרים… Read more »

91AF0F48-D88A-442B-8C7D-6B28E2390318.jpeg
משה
Guest
4 years ago

מדהימה ! הכל נכון ! הוצאת את המילים מפי .

Kek
Guest
4 years ago

אבל למה ברלינאי עדיין יש לך אזרחות ישראלית ?

קובי
Guest
Reply to  ברלינאית
4 years ago

לא הכרתי עד היום מישהו "שאין לו זמן" להתאזרח בגרמניה

מדובר על 3 מסמכים שלוקח חודש להשיג אותם עם אפוסטיל. תעודת לידה/ יושר / ותמצית רישום. משהו פה מריח חשוד…

משהו נשמע חשוד פה. רק אומר

קובי
Guest
Reply to  ברלינאית
4 years ago

כתבת:" לא היה לי זמן", מכך אני מבין שאת זכאית. את אמרת את זה. או שאת מחזיקה כבר בשני אזרחויות ולא רוצה לוותר על השנייה בשביל הגרמנית.

מה שחשוד פה, זה מצידו האחד את מעודדת ירידה מהארץ לברלין. מהצד השני " אין לך זמן להתאזרח" בגרמניה. תמוה לא?

ערן
Guest
Reply to  קובי
4 years ago

תשיג חיים בבקשה. אין פה שום דבר תמוה ושום דבר חשוד. ברלינאית מנהלת את חייה כפי שהיא רואה לנכון, בדיוק כמו שאתה מנהל את חייך שלך. היא משתפת אותנו בחוויותיה וברשמיה מהחיים בגרמניה, והשיתוף הזה אין משמעותו שאתה צריך לנתח כל פרט קטן ולבקר אותה. אני לא מצליח להבין מאיפה אתה מביא את החוצפה בכלל לבקר אותה בעניין זה. ואני לא מבין למה אתה סבור שזה עניינך. אם בכל זאת נדון בנושא, מוזר לי שאתה לא מבין איך בחיים לא מוצאים זמן לתהליך מסובך כמו אזרוח, בעיקר כשברלינאית ציינה בפוסטים קודמים שלה שהיא בעלת עסק.

Flying Dutchman
Guest
4 years ago

מדוייק ומדוייק! לדעתי כל האנטי הזה שיש כל הזמן בישראל נגד הגירה לגרמניה או בכלל, זה תוצאה של טאבו חברתי כללי שבתפתח במשך הדורות בישראל בשל העובדה שהדת על כל חולייה מושרשים עמוק בחיי החברה הישראלית, החולה לטעמי. רוב הישראלים סולדים מהרעיון של להגר ולחיות בין "גויים" ובמיוחד אם מדובר על גרמנים, שזה דבר שנחשב למעשה שלא ייעשה. מצד אחד אפשר להבין את הסלידה הזאת בגלל הרקע ההיסטורי, אבל מצד שני ולזה יש הרבה יותר משקל, אנשים צריכים להתחבר למציאות ולהבין שדברים משתנים בכולם הזה. משיחות שלי אם אנשים, הם בטוחים שהגרמנים נשארו נאצים עד היום ושאירופה כבר חצי מוסלמית… Read more »

Lost poet
Guest
Reply to  ברלינאית
4 years ago

בדיוק חזרתי מסופ"ש ארוך מברלין די כחוויה מתקנת לפעם הראשונה והפחות מוצלחת וביקרתי במוזיאון הDDR ופתאום ראיתי דמיון, אם מדברים על שטיפת מח.
כל הנקודת מבט הזו של -נולדת ישראלי/ יהודי, מה יש לך לחפש במקום אחר?!
ארץ חלב ודבש.
רגליי נדבקים לקרקע בדבש רעיל, נחנקת מהחלב המקולקל.

הישראלי הער
Guest
Reply to  Flying Dutchman
4 years ago

בהחלט צריך הרבה גבורה ומוטיבציה. במיוחד אחרי שהמעבר מתבצע.

אני חושב שרוב הישראלים שיוצאים לחו"ל חוזרים עם מסקנה שלא כולם נאצים בחוץ. או לפחות הישראלים שמנסים להתחבר קצת למקומיים ולא להישאר סגורים בתוך קבוצות אחרות של ישראלים כשהם בחו"ל.

הישראלי הער
Guest
4 years ago

בהחלט אירוני! אני חושב שרוב החבר'ה שמטיפים מוסר על הגירה מישראל גם הם מפנטזים, מדי פעם, על איך יכל היה להיות לגור במקום אחר – וזה בסדר גמור. ישראל מדינה קטנה ובעלת היסטוריה קצרה יחסית (זאת אומרת, ישראל של היום) – מדינה בהתהוות ובתהליך הגדרת זהותה. הסוגיות שנובעות בעקבות כך גורמות להמון אנשים להרהר או לשקול הגירה (הגיוני), אך יש לא מעט שמצאו את מקומם שם. ישראל של תקופתינו מתאימה יותר לאנשים שמוכנים לקחת סיכונים ולא מצפים מהמדינה לדאוג להם, או כאלה שמצאו דרך לתלות את אושרם בעצמם ולא בממשלה – בדומה לארה"ב של פעם. ידוע לך אם מספר הישראלים… Read more »

אורלי
Guest
Reply to  הישראלי הער
4 years ago

תלוי את מי אתה מחשיב כישראלי. מספרם של אלה שנולדו בישראל וגרים בברלין היה לפני שנה 6,152 . https://www.facebook.com/yediotahronot/posts/2320683511293139/

Kek
Guest
Reply to  הישראלי הער
4 years ago

טכנית אפשר לחיות מהממשלה היום . ישראל היא ממש לא ארה"ב של המאה ה-19.

הישראלי הער
Guest
Reply to  Kek
4 years ago

אפשרי, אם כי מדובר בחיי עוני שרוב האנשים שהם כמוני וכמוך לא יירצו על עצמם, ולכן זה לא מתכון טוב בישראל. יש הבדל ענק בין לחיות בישראל על חשבון הממשלה ובין לחיות על חשבון הממשלה בשבדיה או ארה״ב.

Kek
Guest
Reply to  הישראלי הער
4 years ago

אכן. לא. שאני בעד לחיות מהממשלה. רק למי שאינו יכול ממש לעבוד. אבל זה נושא בפני עצמו. עזבת כבר?

הישראלי הער
Guest
Reply to  Kek
4 years ago

עזבתי לפני המון זמן, ומאז אני מסתובב בעולם די הרבה. מתגורר כבר תקופה ארוכה בארה"ב – כמעט 11 שנים בסך הכל (לא רצופות), ומדי פעם אני חי לתקופות ארוכות בארץ (שנה-שנתיים), כך שאני מכיר היטב את היתרונות והחסרונות של שני המקומות.