Sign In

Remember Me

אין אנטישמים גדולים יותר מאשר מנהיגי הציבור החרדי

אין אנטישמים גדולים יותר מאשר מנהיגי הציבור החרדי

היטלר השמיד ליהודים את הקיום הפיזי – המנהיגים החרדים משמידים להם את הקיום הנפשי.

הרוע בעולם לובש צורות שונות. לפעמים הוא עושה פשעים חמורים, רוצח אנשים, אונס קטינים או שודד כסף מזקנים.

אבל הרוע הטהור ביותר מתבטא בדרך אחרת. הוא מאופיין במעשים שקולים, הדרגתיים, איטיים. כל אחד מהם נחזה למעשה טוב וראוי. הרוע הזה מבוסס על הונאה, מניפולציה. הוא נוגע בעצב הרגיש של אנשים. הוא רותם אותם אליו. הרוע הזה, רוע התעמולה, הוא המסוכן ביותר. הקורבן לא יידע. לא ירגיש. להיפך. הוא יהיה משוכנע שהרע הוא בעצם טוב. הוא עד כדי כך יהיה בטוח בכך, שלא יעזור אילו עובדות יציגו לו. אילו ראיות מדעיות יונחו בפניו. כלום לא יעזור.

אין אנטישמיות גדולה יותר מאשר האנטישמיות של מנהיגי הציבור החרדי. הרוע בלתי נתפס. בידוד, הפרדה, גטאות, דיכוי, סחיטה באיומים ועוד, אלו הם רק חלק קטן מתוך השיטה. שיטה שמבוססת על הונאה, מראשיתה ועד סופה. שיטה שזורעת הרס ופחד. שיטה מניפולטיבית, רשעית וזדונית. רוע טהור בהתגלמותו.

היטלר השמיד את היהודים בגלוי. הוא העמיד כיתת יורים ואלו לחצו על ההדק. ההנהגה החרדית בחרה בדרך אחרת. לא להרוג פיזית, אבל להרוג את הנפש. ולעשות את זה לאט לאט. בהדרגה. בלי שאף אחד ירגיש.

והמדהים הוא שהחרדי הממוצע בטוח שמנהיגיו הם תמצית הטוב. המושיעים הגדולים. אלו שיצילו אותו. אלו שמגיע להם מקום של כבוד "בעולם הבא".

המנהגים החרדים הם האויבים הגדולים ביותר של העם היהודי. הם משמידים את הציבור שלהם לאט לאט. אוכלים אותו מבפנים.

איזו מדינה נפלאה היתה פה, אם אנשים לא היו רעים כל כך.

אני יזם הייטק, נוסע מתמיד שטס מסביב לעולם, בעל בלוג "המתמידים" בו אני משתף תובנות מנסיעותיי. כיום אני חי בישראל, אבל נערך לעזיבה. אני איש מרכז-שמאל, קפיטליסט, שמאמין בחירות מוחלטת ובהתערבות מינימלית (אך לא אפסית) של המדינה בחיי הפרט. כבר שנים שאני מרגיש זר בישראל, ומחכה ומצפה כבר ליום שיבשילו התנאים לעזיבתי.

Subscribe
Notify of

16 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Editor
7 months ago

מסכימה איתך בכל מילה חוץ מדבר אחד. אין דבר כזה עם יהודי. יש דבר כזה עם עברי
אני לא מבינה איך בן אדם שלא מאמין בציונות, מעיז לכתוב "עם יהודי?" שזה בעצמו שקר של הציונות

והאנטישמיות בארץ לא עוצרת אצל החרדים לצערי. אני זוכרת פעם אמרתי למישהו שישראל זאת המדינה הכי אנטישמית בעולם. בישראל הסתכלו על גוון העור שלי (שהוא ממש חיוור) כדי להחליט שאני לא יהודיה, ומצד שני גם שמעתי לא מעט "חבל שהיטלר לא סיים את העבודה"

יגידו אותו דבר באירופה, הלך על הבן אדם. איזה שימיינג יעשו לו, כמה הטפות מוסר, כל העמותות יצאו עליו.

ddkong
Guest
7 months ago

אני חושב שאתה טועה

Tomer
Guest
7 months ago

יהודים חרדים ככוח פוליטי זו תופעה שמוגבלת למדינה אחת קטנה וחסרת משמעות בפרספקטיבה גלובאלית, ולכן לא מטרידה במיוחד. הרבה יותר מדאיגה אותי עלייתם של מנהיגים פופוליסטיים בארה"ב, הונגריה, פולין, בריטניה וכמובן גם בישראל, במגמה שמסמנת חזרה לעידן הרודנים באירופה של המאה ה-20. צריך לרדת לשורש התופעה הזאת כדי להבין את הגורמים לה (כנראה כלכליים, כרגיל) ולתקן לפני שנתדרדר שוב למלחמות עולם.

Reply to  Tomer
7 months ago

אני חושב שגורמים כלכליים מחזקים משטרים חשוכים, אבל בהחלט לא המניע המרכזי. לדעתי, הסיבה שמעלה רודנים לשלטון בין אם הם ימין או שמאל, הוא הויתור של האזרח על החירות שלו, ועל הסכמתו להקריב את האינדיבדואל למען הכלל, או למען הציבור. ברגע שתפיסת העולם של האזרח היא שהמדינה מעל הכל (ימין או שמאל), אנחנו רואים פריחה של רודונות. המגבלות והסגרים שהממשלות היטלו על אזרחיהם בעידודם ובתמיכתם הכמעט מלאה מובילה אנשים לתמוך ברודנות, כי הפוליטקאי והפקיד הממשלתי יודע טוב יותר ממני וממך טוב בשבילנו. הגורמים הכלכלים עשויים לחזק, אבל לפעמים משתמש כתירוץ של השמאל להאשים את הרודנים הלאומניים/ימנים, בעוד שהעולם מלא גם… Read more »

Last edited 7 months ago by הישראלי הנודד
Tomer
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
7 months ago

התמיכה ברודנים החדשים (בכל המקומות שהזכרתי) מגיעה דווקא מהצד ההפוך של המפה הפוליטית לאלה שתמכו במגבלות הקורונה (בכל מקום פרט לישראל, שהיא אנומליה), והבסיס לה הוא על פי רוב אמונה דתית. השאלה היא איך ממשיכה להתקיים אמונה דתית באיזושהי פינה של הגלובוס בשנת 2023, והתשובה הברורה מאליה היא כשל חינוכי. מכאן כל אחד יציע פתרון שישקף את תפישת העולם שלו, אבל בין אם אתה סוציאליסט או ליברטריאן, דת = בערות ונחשלות אמור להיות בקונצנזוס.

Tomer
Guest
Reply to  הנוסע המתמיד
7 months ago

צודק, וזה גם נאמן לתכלית האתר. השגעון של תופעת החרדים בישראל הוא פשוט כל כך מובן מאליו שאפילו החרדים בחלקים אחרים של העולם (שעובדים, מפרנסים את עצמם ולא מעורבים פוליטית) מביטים בו בהשתאות.

ddkong
Guest
Reply to  Tomer
7 months ago

השגעון הזה שכולם נתפסים אליו הוא לא שגעון אמיתי. זה כלי פוליטי. כולם יודעים שזה לא באמת מפריע לחרדים אם יש תחבורה ציבורית בשבת או לא. אבל מה? התרגלנו לקבל את זה ש"פגיעה ברגשות דתיים" מובילה להתפרעויות ולכן כדאי "שניזהר שלא יתהפכו עלינו" המנהיגים החרדים פשוט משתמשים בנשק הזה לצרכים פוליטיים: אה, אתם החילונים רוצים תחבורה ציבורית בשבת? לא יקום ולא יהיה! חילול השם! גזירות שמד! גוועעעעעעעלדד!! טוב, בסדר, אבל רק אם נקבל ככה וככה ופטור מגיוס, ופטור מארנונה ותורתנו אומנותנו וכיו"ב וכל פעם הם ממציאים שטות חדשה שעליה הם יוכלו לוותר לטובת הישגים לאוכלוסיה שלהם. הבעיה היא לא בחרדים,… Read more »

SID
Guest
Reply to  ddkong
7 months ago

"הבעיה היא לא בחרדים, הבעיה היא בחילונים הנאורים המתחשבים."

וזאת בדיוק הנקודה הכי חשובה שהרבה מפספסים.

Member
7 months ago

https://www.mako.co.il/news-israel/2019_q4/Article-2e62e3de6fbde61027.htm
במספר ישיבות מצאו דרך מקורית ומטרידה במיוחד לדיכוי יצרים מיניים ומחשבות על העולם שבחוץ: נטילת כדורים פסיכיאטריים. השיטה פשוטה, חונך מטעם הישיבה מלווה את התלמיד לפסיכיאטר, ושם השניים מספרים לרופא על המחשבות ה"לא טובות" של התלמיד. הפסיכיאטרים משתפים פעולה, ורושמים לעיתים גם תרופות שלא קשורות להפרעות שאובחנו – רק כדי שתופעת הלוואי של הכדור, כמו דיכוי היצר המיני, ישפיעו על התלמיד. בין היתר, הפסיכיאטרים רושמים ריספרדל, כדור שנועד בכלל לטפל בסכיזופרניה.


Admin
7 months ago

המאמר הזה ראוי לפרס. הוא מדוייק להפליא, רק שההנהגה החרדית לא בהכרח מודעת לכך, היא שואפת להגדיל את כוחה ולהנציח את שליטתה בעדר, שבעינייהם, מצער לומר, החרדים הוא כמו "מקקים", ללא חשיבה עצמאית וביקורתית, אלו אנשים שנועדו לשיעבוד בשם האל.
הייתי מוסיף שגם הסוצאליזם על כל גירסאתו השונות, דומה מאוד לדת, ולכן, לא מפתיע שהדת והסוציאליזם מזינים זה את זה והולכים תמיד יחד.

קפיטליזם = אינדיבידואליזם, חירות והגשמה עצמית. זה איום גדול יותר מדמוקרטיה.

Last edited 7 months ago by הישראלי הנודד