Sign In

Remember Me

אני מהגר ללונדון – פרק ה': המשימות של השבוע הראשון

אני מהגר ללונדון – פרק ה': המשימות של השבוע הראשון

10 למאי 2014

תקציר למי שפיספס את הפרקים הקודמים: ב- 19 למרץ עברתי ללונדון, אך שבוע לאחר מכן, בשל פטירתו של אבי, חזרתי לישראל ונשארתי עד סוף חודש אפריל עם משפחתי בארץ. בראשון למאי חזרתי ללונדון ומאז אני כאן.

אני מתגורר, זמנית, עם משפחה מדהימה שהיגרה ללונדון מזימבובה, מצאתי אותם באתר Airbnb ותמורת מגורים כמעט בחינם (10 פאונד ללילה) אני זוכה לארוחות בשר בתיבול אפריקאי מקורי ורחצה בגיגית (אין מקלחת רגילה). פיתחתי מיומנות להתרחץ בגיגית עם הידיים. לא תאמינו, זו אחת ההפתעות הטובות ביותר שקרו לי כאן.

למרות שהם משפחה ענייה בשכונת עוני בפרברי לונדון, הם גרים בבית בן שלוש קומות (בקומה התחתונה אני מתגורר עם שירותים פרטיים צמודים, חצר וגינה). החוויה היא כמו מגורים בארמון לצד אב המשפחה, בריטי אינטלקטואל לבן, אמא שחורה ושלושת ילדיה ממוצא אפריקני; סטודנט להנדסה ושתי אחיותיו החביבות בגילאי העשרים.

תקשורת ואינטרנט (כרטיס סים)

הדבר הראשון שעשיתי הוא לקנות כרטיס סים בריטי לשיחות ואינטרנט סלולרי. בשבוע הראשון בסוף חודש מרץ רכשתי כרטיס סים של חברת O2, עם אותה החברה השתמשתי גם בפרנקפורט אך לא הייתי מרוצה מהם, לא בגרמניה וגם לא כאן. אז בהצעתו של הסטודנט להנדסה קיבלתי טיפ להצטרף לחברת הסלולר החופשית giffgaff שמציעה שירותיי סלולר קהילתים בעלות זעומה, רבע מהמחיר של המקבילות הסלולריות.


giffgaff אינה חברת סלולר רגילה, היא קהילה של חברים שמשרתת חברים (לא לקוחות), כלומר, "שירות הלקוחות" ניתן באמצעות חברים כמוך. אין לה סניפים, אם יש לך שאלה – שאל אותה בפורום, ואחד החברים יענה לך. גם אתה יכול להתנדב ולענות לשאלות של חברים אחרים (אבל לא חייב). הסיסמא: “We're all the boss”. היתרונות: מחירים זעומים ביחס למתחרים, בלי פרסומות ובלי תרגילי מכירה כמו חברות אחרות שמנסות לדחוף לך מבצעים שאתה לא רוצה וצריך. זה קצת חתרני וזול. התלהבתי והתחברתי: קיבלתי סים בחינם ועבור תשלום של 10 פאונד קיבלתי חבילה של 500 דקות שיחות, סמסים ללא הגבלה ו- 1 גי'גה גלישה באינטרנט + בונוס של 5 פאונד, כלומר, החבילה עלתה לי רק 5 פאונד (30 ש"ח) (תמורת 12 פאונד גם האינטרנט ללא הגבלה), בנוסף, קיבלתי כרטיס סים שני במתנה שאפשר לתת לחבר.

רכישת טלפון נייד

עכשיו הסים שלי זקוק לטלפון ולכן החלטתי לפנק את עצמי בטלפון נייד חדש. את הטלפון הישן, סמסונג גלאקסי אס 3 שלחתי לבעלה של אחותי הגדולה ורכשתי את הטלפון הטוב ביותר (נכון לכתיבת פוסט זה). והוא לא סמסונג אלא LG G2 LTE בצבע אדום, הוא בעל מסך גדול יותר 5.2 אינטש, סוללה חזקה יותר mA3000, גימור איכותי יותר, בעל מערכת הפעלה אנדרואיד העדכנית ביותר 4.4.2 וממשק משופר של LG עם ריבוי חלונות.

רישום למרפאה אזורית

בשבוע הראשון בלונדון בסוף מרץ נרשמתי למרפאה האזורית בהמלצת אם המשפחה הזימבבואית. מה שיאפשר לי לקבל סיוע רפואי במידת הצורך ולא פחות חשוב: הוכחת כתובת שאני גר בלונדון.
במהלך אפריל הגיע מכתב אישור ההרשמה. וב- 2 למאי הלכתי למרפאה, מלאתי טופס בריאות, נבדקתי אצל אחות ועשיתי בדיקות שתן. זהו. אני בריא. התקבלתי.

עם מכתב רישמי מהמרפאה האזורית שבה רשומה כתובתי (הוכחת כתובת) אני יכול ללכת לפתוח חשבון בנק.

פתיחת חשבון בנק בלונדון

התלבטתי בין בנק HSBC לבנק Barclays לטובת הראשון, אך מסיבות שאינם רלוונטיות לפוסט הזה, פתחתי חשבון בנק דווקא באחרון. ביום שבת בבוקר, ב- 3 למאי, נכנסתי לסניף ברחוב High Street Kensington, שבמקרה ליד שגרירות ישראל, כדי לקבוע פגישה לפתיחת חשבון. נאמר לי שניתן לקבוע פגישה לשבוע הבא או… בעוד שעתיים. החלטתי להמתין בבנק ולפתוח חשבון באותו היום.

הבנקאי החביב הזמין אותי למשרדו ותוך 2 דקות ביקש לדעת מה אני עושה בלונדון, למה אני זקוק לחשבון בנק ובאיזו עבודה אני עובד. עניתי לו בנימוס שהגעתי ללונדון ללמוד אנגלית ואני עדיין לא עובד כי רק הגעתי לפני שלושה ימים. סיפרתי לו על העבודה והעסקים שהיו (ונסגרו) בישראל, על הדברים שעשיתי בפרנקפורט ושאלתי אותו בלי לחכות לתשובה "אתה יודע מה הדבר החשוב ביותר? לא כמה כסף אני מרוויח, אלא ללמוד אנגלית, בשביל זה הגעתי ללונדון ולשם כך אני זקוק לחשבון בנק כדי לנהל את הפעילות היומיומת הרגילה שלי ובבוא היום גם לעבוד בלונדון".

הוא חייך והודיע לי חגיגת שהוא פותח לי חשבון בנק. (כתבתי לבנקאי מכתב משוב תודה על השירות הנפלא).

במהלך השבוע שאחריו, קיבלתי בדואר כרטיס Debit Card, כרטיס Savings Card וסיסמת גישה לחשבון בנק מהאינטרנט. החשבונות בנק באנגליה (כמו בארה"ב) מחולקים לחשבון עו"ש וחשבון חיסכון. זה מאפשר שליטה טובה יותר על ניהול החשבון מאשר חשבון אחד שמכיל את שניהם.

טיפ: המרת כסף (דולרים/אירו/פאונד/אחר), אני חושב שה- money exchange כבר לא לוקחים עמלה, אבל שער ההמרה משתנה בינהם. לכן, כדאי להשוות בין הבנק והדואר לבין ה- money exchange פרטיים שבחלקם נותנים שער המרה עדיף. למדתי לקח, לאחר שהחלפתי כסף בדואר ולאחר בירור במקום פרטי נודע לי "שהפסדתי" קרוב ל- 80 פאונד.

savings-and-debit-cardsכרטיס Debit למטה וכרטיס Savings למעלה. בצד שמאל מכשיר אישי להפקת סיסמא

רישום וחיפוש עבודה ב- Job Center

זה מוסד ממשלתי שמעניק National Insurance Number שאיתו אתה רשאי לעבוד כשכיר או כעצמאי בבריטניה. ניתן לברר פרטים באתר בקישור הזה אך בכל מקרה יש לקבוע פגישה בטלפון. התקשרתי ונקבעה לי פגישה לעוד יומיים.

הייתי תמים, חשבתי שהם ממש יראינו אותי והכנתי קורות חיים באנגלית למשרה מאוד מסויימת שאני מחפש, אבל לא היה בה צורך.

לאחר שהגעתי למקום ובשעה שנקבעה לי, התבקשתי להצטרף לקבוצה של עשרה אנשים ונכנסנו לאיזו משרד מוזנח שמטפל בהוצאת מספרי הביטוח הלאומיים למהגרים. כל הפקידים למעט אחד, לא היו ממוצא בריטי והפקיד חסר הסבלנות שלי הגיע בכלל מבנגלדש. זהו מוסד ממשלתי ולכן אני לא היו לי הרבה ציפיות, אפילו שהוא בריטי.
הפקיד שאל אותי ברגזנות "למה הגעת לבריטניה?" עניתי לו בטון דיבור רם ומזלזל "כי אני מחפש בת זוג!" הוא התעצבן ושאל "אין לך בת זוג??!" עניתי לו "היתה בישראל אבל נפרדנו!", אז הוא הקשה "אז אתה נשוי או גרוש?", עניתי לו "אני רווק!!" והוא שאג "אבל אמרת שהיתה לך בת זוג ונפרדתם!!!" אז צעקתי עליו "אז מה?! היו לי מאה בנות זוג ומאה בני זוג ומכולם נפרדתי!! ואני עדיין רווק!". דממה. כל האנשים צפו בדרמה, הפקיד שתק לבסוף, לקח את הדרכון (האיטלקי) והלך לעשר דקות. אחרי שחזר הודיע לי מחוייך שאני רשאי לעבוד מרגע זה כשכיר וכעצמאי. לחצתי לו את היד ויצאתי לזלול מעדן שוקולד.

את מספר הביטוח הלאומי אקבל בדואר בעוד שישה שבועות, אבל ההרשמה נתנה לי את הזכאות לעבוד, קיבלתי טופס זמני שמאשר זאת.

פתיחת חשבון PayPal בריטי

באותו הערב פתחתי חשבון פייפל בריטי כדי לקשר אותו לחשבון הבנק ב- Barclays, כי לא ניתן לקשר חשבון פייפל ישראלי עם חשבון בנק בריטי. עכשיו אפשר לקנות.

ללמוד אנגלית

כולם מדברים כאן אנגלית, כל השלטים והמודעות באנגלית, רכשתי כמה ספרים ודיסקים שאותם אני מתרגל.

סדרת הספרים הטובה ביותר ללימוד האנגליתספרי לימוד אנגלית מצויינים (לדוברי אנגלית בסיסית)

מזון ושתייה

כמות, מבחר ומגוון המתוקים כאן היא מטורפת! אבל לא רק, אני אוהב בשר אדום ושומן מהחי ויש כאן בשפע. אני זולל המון בשר (וצורך מעט פחמימות). אני דוגל בדיאטה פלאוליתית (שידועה גם בשם דיאטת האדם הקדמון). לחץ כאן כדי לראות תמונה של מצרכים שרכשתי היום במחיר של פחות מ- 16 פאונד שהם 90 ש"ח, שבמונחי כוח הקנייה ביחס למשכורת ממוצעת שווים כ- 65 ש"ח. (בישראל היו עולים לפחות פי 2).

תוכניות לעתיד
חיפוש דירה
– עד סוף חודש מאי אשאר בארמון הזימבבאי שלי, במהלך חודש יוני, יום הולדתי, אחפש דירה במקום קרוב יותר למרכז לונדון עם יותר פרטיות, למרות כל היתרונות בדירה הנוכחית, היחס החם וגיגית הרחצה המשפחתית 🙂
חיפוש דירה – מייד לאחר מכאן.

אמשיך לעדכן בפוסטים הבאים,
Tany

אני מהגר ללונדון – פרק ד': חזרתי לישראל (הפרק הקודם)
אני מהגר ללונדון – פרק ו': חופשה בפרנקפורט (הפרק הבא)

אני מקווה שהפוסטים שלי יעודדו אותכם ויעניקו לכם השראה להגר וגם למצוא את האושר האישי שלכם :) קריאה נעימה.

Subscribe
Notify of

9 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments