Sign In

Remember Me

אני אזרח בריטי! 🇬🇧

אני אזרח בריטי! 🇬🇧

הילד הדיסלקט שלא דיבר אנגלית, הנער הפטריוט שהעריץ את ישראל, החייל שנשבע להגן על ארצו, הבחור הצעיר שענד בגאווה שרשרת מגן דוד – התפקח, הקים את האתר הזה וקיבל אזרחות בריטית! 🥳

ב- 2014 היגרתי ללונדון עם אנגלית בסיסית והרבה חששות, עברו שבע שנים והיום אני אזרח בריטי 🇬🇧 שזה בלתי נתפס אילו הייתם מכירים אותי לפני עשר שנים.

אני מתענג להחזיק בדרכון שהגיע היום!

לאחר שמשרד הפנים הבריטי (Home Office) אישר את האזרחות בחודש שעבר, הוזמנתי להשתתף בטקס פומבי (Ceremony) שבסיומו קיבלתי את האזרחות. המקום הפנוי לטקס היה רק לחודש הבא, אבל מסתבר שיש אפשרות לערוך טקס פרטי אונליין בעלות של £142 והתור שנקבע היה לעוד יומיים.

הזמנתי את אמא שלי וכמה חברים לצפות בטקס אונליין שאורך 15 דקות. הנציגה מ- Home Office ישבה במשרד שמאחוריה דגל בריטניה ותמונה של מלכת אנגליה. היא ביקשה לזהות אותי, ולאחר שהשכנעה שאני הוא באמת אני, החל הטקס. היא שאלה איזה סוג של שבועת אמונים והבטחת נאמנות אני מעוניין לקרוא. בבריטניה יש למתאזרחים חדשים אפשרות לבחור מבין אחד משני הבטחות נאמנות: דתי או חילוני. דיי ברור איזה מהם בחרתי וקראתי בקול:

"I will give my loyalty to the United Kingdom and respect its rights and freedoms
I will uphold its democratic values. I will observe its laws faithfully and fulfil my duties and obligations as a British citizen"

בסיום, הנציגה החביבה איחלה לי "מזל טוב, אתה אזרח בריטי!" וציינה בהומור שאני יכול להתמודד לראשות הממשלה. אז עניתי שאני מעדיף להיות סוכן חשאי 007 😎

מבחינת אמא שלי – זה היה אירוע שהיא לעולם לא היתה מאמינה שהבן שלה יהיה אזרח בריטי. מבחינת החברים – הם שמחו (ואולי ניסו להסתיר את הקנאה?) ומבחינתי זה סגירת מעגל של שבע שנים ומטרה שסימנתי שהושגה בהצלחה.

אבל אני כנראה הישראלי האחרון שהייתם מצפים ממנו שתיהיה לו אזרחות בריטית. מעולם לא חיבבתי במיוחד את התרבות האנגלית, המוסיקה, האומנות או את השפה המסובכת עם המבטא הלא ברור, בית המלוכה האנגלי מיותר בעיניי כאילו אנחנו חיים בתקופה ימי הבניים עם שלטון פיאודלי.

אז למה אני כותב את זה? כי אם אני אזרח בריטי, אז גם אתם יכולים.
הסיבה שבחרתי להגר לבריטניה, יותר נכון ללונדון, היא משום שהיא אחת הערים השוות ביותר, מדברים אנגלית (לא צריך ללמוד שפה חדשה), היא עיר קוסמופוליטית גדולה, יש בה הרבה אטרקציות והיא כמובן יותר זולה מתל אביב.

התהליך לקבלת אזרחות בריטית הוא כזה (סביר להניח שהעיקרון דומה במדינות אחרות אך המספרים שונים)
1. מגורים רצופים בבריטניה במשך חמש שנים (מותר להיעדר עד מקסימום 450 ימים בחמש שנים, ולא יותר מ- 180 יום בשנה).
2. קבלת תושבות קבע (מאפשר לגור, ללמוד ולעבוד בבריטניה ללא הגבלת זמן. אך אסור להיעדר יותר משנתיים, אחרת התושבות מתבטלת).
3. מגורים רצופים למשך שנה נוספת. (מותר להיעדר עד שלושה חודשים).
4. לעבור בהצלחה את המבחן באנגלית B1 level (הוא דיי קל), ואת מבחן התרבות Life in the UK (היה סיוט, אבל איכשהו עברתי).
5. יש עוד כמה דרישות טכניות, ואז מגישים בקשה בעלות של £1,330. אם עמדתם בתנאים – תקבלו את האזרחות המיוחלת.

מרגע הבקשה לאזרחות ועד אישורה לקח ארבע חודשים שזה זמן סביר בבריטניה. ולאחר מכן, ביקשתי דרכון בריטי, תהליך שארך חודש בדיוק.

האגו שלי קיבל מנת בוסטר עם הדרכון השלישי. ישראלי, איטלקי ועכשיו גם בריטי!

רישיון נהיגה בריטי יש, אזרחות יש, מה השלב הבא? לקנות דירה בלונדון! 🏡

אני מקווה שהפוסטים שלי יעודדו אותכם ויעניקו לכם השראה להגר וגם למצוא את האושר האישי שלכם :) קריאה נעימה.

Subscribe
Notify of

20 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
שרה כהן
Guest
1 year ago

מה הפרצודורה למי שדחו אותו פעם ראשונה לקבלת האזרחות למרות שעמד בכל הקרטריונים?

ג׳ינו
Guest
2 years ago

כל הכבוד! עלה והצלח. קראתי את המאמר שלך, מאוד מזדהה עם הכל, אני עובר לאנגליה בקרוב אחרי 20 שנה בניו יורק. לצערי המאוד רב, ״האושר האישי״ שלי לא נמצא כאן – וניו יורק fell short בהמון תחומים. אז אנחנו עוברים לאנגליה באופן ״מסודר״ עם ויזות ועבודה. אבל אם יש לך איזה טיפ לעולה החדש, אשמח. כמו: איזורים טובים לגור, עם בתי קפה ומסעדות קרובות, רישיון נהיגה אם צריך לא צריך, או סתם כל דבר שאתה מרגיש שהלוואי והיית יודע לפני המעבר. תודה רבה מראש!

יוסי, לונדון
Guest
2 years ago

קודם כל מזל טוב לרגל קבלת האזרחות הבריטית! מכיוון שאני במצב די זהה לשלך (יש לי דרכון פולני), מתלבט לגבי הוצאת אזרחות בריטית בעצמי (ונוטה שלא לעשות כן) אני מאוד סקרן לדעת למה עשית את כל זה? הרי יש לך ממילא אזרחות פורטוגלית (של האיחוד) כך שאתה יכול לגור ולעבוד היכן שתרצה באירופה והדרכון הבריטי כבר לא מאפשר לך לעשות את זה. תושבות קבע יש לך כך שאתה יכול להעדר עד שנתיים רצופות מבריטניה ללא חשש. שילמת £200 על המבחנים ועוד £1330 על האזרחות (ואני מניח שגם על עורך דין הוצאת כמה מאות פאונדים אלא אם לקחת סיכון מטורף שהבקשה… Read more »

רון
Guest
2 years ago

חשבתי לעבור לבריטניה, לפני הקורונה והברקזיט, כי אני אזרח אוסטרי. אבל לא יצא ומאז העולם נכנס לסחרור של הקוביד וגם בריטניה והאיחוד כבר לא. פספוס. האם כיום אזרחות אירופית מקנה משהו באנגליה?

רוקי
Guest
Reply to  רון
1 year ago

ממש לא, אזרחי האיחוד זקוקים לויזה על מנת להיכנס לבריטניה..

הנודד הגאה
Guest
2 years ago

ריגשת אותי! כמי שנולד בבריטניה-תמיד רציתי להיות אזרח ולא יצא (ההורים חזרו לפני שתמו חמש שנים). בקרוב פורטוגלי אז יהיה צדק גם בהקשר הזה!

ליברטריאן
Guest
2 years ago

מזל טוב הישראלי הנודד
אני מאוד שמח בשבילך.
קראתי כבר לפחות 10 פוסטים שלך, אם לא יותר.
כל הכבוד על האתר. הוא דבר מאוד נחוץ.
שמחתי למצוא את קיומו של עוד ליברטריאן (אם הבנתי נכון),
גזע קצת נדיר בישראל, ובעצם גם בחו"ל.
יישר כוח.

Rebel
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
2 years ago

[התגובה מפרה את מדיניות האתר ולכן נמחקה]
מדוע הסרנו את התגובה? אפשר לקרוא כאן –
https://www.webster.co.il/2013/12/18/3643

Last edited 2 years ago by הישראלי הנודד
Bar
Reply to  Rebel
2 years ago

יש דרך להביע דעה, בין אם אתה מסכים איתו ובין אם אתה לא מסכים. אפשר להתנסח בנימוס ולהביע דעה מנומקת ובכך להגיע דיון פורה, במקום לעשות אד הומינם.

ברלינאית
Guest
Reply to  Bar
2 years ago

אז אל תגיב אם אין לך עניין בדיון איתו, וזהו. אנחנו לא תומכים כאן בעלבונות אישיים. אם אין לך משהו ענייני לכתוב, לא חובה להגיב. לילה טוב.

Editor
Reply to  Bar
2 years ago

אני לא מבינה אם זה טרול או סתם מישהו משועמם שחש את עצמו גיבור מאחורי המקלדת בכך שהוא יורד על אנשים שהוא לא מכיר באינטרנט

שרה כהן
Guest
Reply to  ליברטריאן
1 year ago

כל הכבוד על ההצלחה.

ליברטריאן
Guest
Reply to  שרה כהן
1 year ago

תודה

Editor
2 years ago

ואו איזו התרגשות!! שמחה בשבילך!!
הלוואי ויגיע תורי

שרה כהן
Guest
Reply to  Venus
1 year ago

הלוואי מאחלת מכל לבי לכל המבקשים אזרחות בריטית.

Tomer
Guest
2 years ago

מגניב לאללה, מברוך!
קיבלנו אזרחות בארץ מגורינו לפני כמעט שלוש שנים, ואף על פי שלפני כן הייתי קצת ציני ביחס לזה, חשתי התרגשות מסויימת כשהיום הגיע. תמיד אמרתי לעצמי שהיה ואתאזרח במדינה אחרת, אהנה מכל העולמות: לא אטרח להקשיב לחדשות באף אחת מהמדינות שהעניקו לי פספורט. בדיעבד זה היה די מדויק, מכיוון שעם הישנה אני בניתוק רגשי (חבל שלא השכלתי לחיות שם ככה), ועם החדשה מעולם לא נוצר חיבור.