Sign In

Remember Me

אני מהגר ללונדון – פרק א': להיפרד לשלום

אני מהגר ללונדון – פרק א': להיפרד לשלום

לונדון היא עיר עולם, עיר מרכזית וגלובלית בעלת השפעה כלכלית, חברתית ותרבותית בעולם. לונדון וניו-יורק עומדות בראש הדירוג העולמי עם הציון הגבוה ביותר: ערי עולם מסוג אלפא ++ (לעומתה תל אביב Beta+)

לונדון נוסדה על-ידי הרומאים בשנת 47 לאחר הספירה בשם לונדוניום כעיר סוחרים, מאה שנה לאחר מכן אוכלוסייתה מנתה 50 אלף איש. כיום, אלפים שנה אחרי היווסדה מתגוררים בה יותר משמונה מיליון איש וביחד עם המטרופולין אוכלוסייתה מונה יותר מ- 15 מיליון איש. מתוכם מיליון וחצי עובדים מיומנים בעלי השכלה והכשרה מקצועית ברמה גבוהה (בנקאות, תוכנה, שירותי משפט, מדיה דיגטלית ועוד).

לממלכה המאוחדת מגיעים קרוב ל- 30 מיליון תיירים בשנה, חצי מהם מבקרים בלונדון ועם מערכת התחבורה היעילה ביותר בעולם, שירותים ברמה גבוהה, שפע אטרקציות, כלכלה חזקה ומרכז תרבותי עולמי לא פלא שללונדון מהגרים אנשים איכותיים (ועשירים) מכל העולם.

בפוסט הזה אשתף אותכם בצעדים שאני עושה שבועיים לפני ההגירה כדי לתת לכם טעימה. על חוויות ההגירה שלי בלונדון אכתוב שאגיע לשם במטרה להוכיח שכל אחד ואחת ששאיפתם בוערת ואמונתם יוקדת יכולים להגר. [למי שלא קרא את הפוסטים הקודמים אציין שכבר גרתי ברומא, בנגקוק ופרנקפורט כך שיש לי קצת ניסיון, ולמרות זאת, המעבר ללונדון שונה. בפרנקפורט, למשל, ידעתי מראש שאני מקים עסק עם שותף מקומי, בנגקוק היו לי חברים משני הביקורים הקודמים, אבל בלונדון אף אחד לא מחכה לי].

סידורים לפני המעבר

היות ואבי במצב סיעודי ואימי משותקת בפוליו את כל הסידורים שקשורים אליהם בביטוח לאומי, קופות החולים, כיסאות גלגלים, מטפל זר וכדומה סידרתי להם בארץ. זה חשוב כדי לנסוע בראש שקט. כנ"ל דברים שקשורים אליי: כתבתי על זה מאמר לפני שנתיים (איך להיפרד לשלום). בנוסף, ביקשתי מרופא המשפחה שלי בארץ שיכתוב סיכום מידע רפואי באנגלית כדי להציג אותו לחברת ביטוח הבריאות באנגליה. (אפשר גם לבקש מהבנקאי מכתב עם סיכום הנכסים שלך שעשוי לעזור בפתיחת חשבון בנק זר). היתה לי חופשה נהדרת בישראל, הספקתי לגור בסמטאות העיר העתיקה ביפו, השתתפתי בקורס משחק, שיפצתי את בית הוריי, טיילתי בארץ והאמת שזו היתה אחת התקופות הטובות שלי בארץ. עכשיו אני מתמקד בלונדון.

בין אם אתה מהגר ללונדון, לברלין, לניו יורק או לכל מקום אחר בעולם – התהליך שאני רושם כאן תקף לכל מקום אחר, בשינוי של האתרים הרלוונטים לכל מדינה. כלומר, אם אני מחפש דירה באתר בריטי ואתה מהגר לגרמניה – עשה כמוני רק חפש באתר גרמני.

מגורים

ראשית, אני מתרשם מהאתר airbnb.com – המחירים גבוהים ומתאימים לתיירים, אך הדירות מרוהטות ומעוצבות וניתן להזמין מקום ולקבל אישור מהיר. האתר הזה יכול להיות רעיון טוב לשבוע-שבועיים הראשונים לאחר הנחיתה. לאתר הזה יש מתחרים, ניתן לחפש בגוגל ולמצוא דירות נוספות. לתיירים אני מאוד ממליץ להשתמש באתר.
דירות במחירים שפוים (יש דבר כזה בלונדון?) שתושבים מקומיים מחפשים נמצאים באתרים אלו: gumtree, spareroom, zoopla, rightmove,  primelocation, זה רק מקבץ, ישנם אתרים רבים וטובים אחרים. שימו לב שבדרך כלל המחירים המוצגים באתרים לדירות בלונדון הם לשבוע PW ולכן יש להכפילם פי 4.

מציאת דירה מתאימה היא אחת המשימות החשובות ביותר שלך כמהגר. למשל; אתה זקוק לכתובת מגורים כדי להירשם בעירייה (חובה להירשם) וגם כדי לפתוח חשבון בנק. הדירה שלך, מיקומה ואופי השותפים ושכנים שלך ישפיעו רבות על חווית ההגירה שלך.
למד עוד על איך לחפש דירת מגורים.

עידכונים:
– שבוע הבא אני עובר ללונדון. כלומר, התחלתי לחפש מאוחר מדיי. אני ממליץ לחפש חודש לפני המעבר. זה יאפשר לכם לבחון מגוון גדול יותר של דירות ולספוג סירובים ללא ללחץ זמן. הדירות של הרגע האחרון הם בדרך כלל הפחות מומלצות מבחינת מצב הדירה, מיקום ומחיר (יקר).
– שלחתי קרוב לארבעים פניות באתרים zoopla ו- gumtree ושליש השיבו. ככלל, המתווכחים מעוניינים להתרשם ממך בעיניים, כך שמכל המתווכחים ללא יוצא מהכלל קיבלתי את אותה התשובה: "בוא למשרד שלנו בלונדון ונשמח להראות לך את הדירה" ומבעלי הדירות הפרטיות קיבלתי תגובות "אני מחפש שוכר לתקופה של לפחות שלושה חודשים" (או "אני מחפש בנות בלבד") וברור שגם כאן עליך להיפגש איתם, לכן התחוור לי שפנייה לאתרים אלו כשאתה בישראל אינה אפקטיבית.

המטרה למצוא דירה מישראל לתקופה קצרה של שבוע-שבועיים ושם, בלונדון, לחפש דירה לתקופה ארוכה. זה יאפשר לראות את הדירה בעיניים ולא להתחייב לדירה מרתף לח שהשכנים היחידים הם חולדות מהרכבת התחתית. לכן, חזרתי לאתר הנפלא airbnb וחיפשתי דירה לתקופה קצרה. האתר הזה שמקשר בין בעלי דירות לתיירים מכל העולם מאפשר הזמנה דרך כרטיס אשראי בקלות יחסית.
שימו לב שבאתר לבעל הדירה יש זכות לסרב לקבל את הזמנתך, וכך קרה שקיבלתי 2 סירובים – הראשונה מסיבה טכנית בגלל שהדירה לא היתה זמינה לתאריכים שרציתי. בעל הדירה התנצל ואולי ניפגש בהזדמנות הבאה. לסירוב השני לא התקבל הסבר. כנראה שלא מצאתי חן בעיניו מסיבות ששמורות לו.
אגב, באתר airbnb כדאי לאמת את החשבון (באמצעות דרכון), להוסיף תמונות ולכתוב על עצמך. זה משדר אמינות. בעלי הדירות רוצים לדעת למי הם משכירים את הנכס שלהם.

בסוף, מצאתי דירה במרחק נסיעה של שעה מלונדון במחיר של 12 פאונד ללילה, לשבוע ב- 84 פאונד שזה 500 ש"ח לשבוע. 

מי שמעדיף למצוא דירה עם ישראלים, יכול להיעזר בפייסבוק, יש את קבוצת הישראלים בלונדון ולחלקכם זו האפשרות המומלצת להתחיל לחפש דירה. זה גם יצא יותר זול מ- airbnb. (נסו גם את אתר עלונדון)
ומי שמחפש מיטה לילה אחד בלבד, כדי לחפש מלונות sleepbox, כמו מלון
yotel.

עבודה

אני רוצה למצוא עבודה כשכיר או אולי כפרילנסר.
ישנם אתרים רבים לחיפוש עבודה, אחדים מהם:
cv-library, reed, trovit, adzuna. רצוי להתחיל לחפש עבודה מישראל וליצור קשר עם מעסיקים רלוונטים. בנוסף, שמעתי שניתן לחפש עבודה גם בלשכת התעסוקה בלונדון ששמה Jobcenter. למד עוד איך לחפש עבודה בחו"ל.

עסקים

מתישהו אקים עסק, אבל מוקדם לדבר על זה. בלונדון בטח אחשף להזדמנויות עיסקיות שלא עולים לי לראש בזמן כתיבת הפוסט הזה. זה יהיה מאתגר ומלהיב!

לימודים

אני עובר ללונדון בין השאר כדי לשפר את האנגלית משום משאני דיסלקטי ולצערי לא ממש השקעתי בלימוד השפה. עצם האינטראקציה עם אנשים במדינה דוברת אנגלית בהכרח ישפר את יכולת השיחה שלי, אך במקביל ארשם לקורס אנגלית. ישנם הרבה בתי ספר בלונדון. עדיף להגיע אליהם פיזית ולהתרשם מהמקום ומהאנשים שמנהלים אותו פנים מול פנים. אני אבדוק שם אם יש תוכנית לימודים מסובסדת ללימוד אנגלית למבוגרים לתושבים מקומים (או לאזרחי האיחוד) מטעם הממשלה הבריטית ואשתף אותכם בפוסטים הבאים.

חיי חברה

סביר להניח שארגיש קצת בודד. החיים בארץ חדשה כשאתה מתחיל כמעט מאפס, בלי משפחה וחברים, בלי להכיר את השפה והתרבות המקומית, בלי קשרים מדכאת למדיי. אתה צריך המון כוח לצאת מאיזור הנוחות ואחד הדברים החיונים כדי להתגבר על הבדידות הוא ליצור לעצמך מסגרת ולהכיר חברים חדשים דרך ארגונים, קורסים, מסיבות, אירועים ופעילויות חברתיות. בעבר, לכל מדינה שהיגרתי עשיתי מנוי חודשי לשיעורי יוגה. בנוסף ליוגה, אחפש קבוצות בעלי תחומי עניין דומים לשלי. קראתי שנפתח בית קפה חדש לחתולים בלונדון, בטח אבקר.

את הפוסט הזה אני כותב לפני המעבר ללונדון. אני אמשיך לנבור באינטרנט ובמידה ואמצא דברים ראויים אשתף אותכם.

בפוסטים הבאים, אכתוב על החוויות, האתגרים וסיפורים מעניינים מהממלכה המאוחדת בכלל ומלונדון בפרט. אני מקווה שהחוויה האישית שלי תעודד רבים מכם לרדת מהארץ ותגלו שזה אפשרי ומשתלם.
שלכם – Tany.

עבור לפרק ב': יום הטיסה ללונדון

אני מקווה שהפוסטים שלי יעודדו אותכם ויעניקו לכם השראה להגר וגם למצוא את האושר האישי שלכם :) קריאה נעימה.

Subscribe
Notify of

2 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אורית
Guest
2 years ago

היי הישראלי הנודד
אני מחכה לדרכון אירופאי ומתכננת כנראה לעבור ללונדון ( יש לי עדיין התלבטות בין ברלין ואולי אמסטרדם, אבל לונדון כרגע נראית הכי מתאימה 🙂 ). האם דרכון אירופאי עוזר בהגירה ללונדון, למרות שהיא לא באיחוד האירופי? אפשר לדעת איך למשל קיבלת אשרת שהייה בלונדון?
תודה מראש 🙂