Sign In

Remember Me

הגירה לחו"ל ללא דרכון זר

israel-emigration אילו כל ישראלי היה מקבל דרכון אירופי, אוסטרלי או אמריקאי, היינו רואים נהירה המונית של צעירים חילונים לחו"ל, אבל היות ואין לך דרכון זר, אתה, כמו רבים וטובים נשאר בארץ.

בפוסט הזה אנסה לעודד אותך להגר ללא דרכון זר.

הערכות מדברות על כ- 200,000 ישראלים שמחזיקים בדרכון שני, דרכון זר, רובם מחזיקים בדרכון אירופי. ייתכן שהמספר גדול יותר, אך אין אפשרות לדעת את המספר המדוייק. נתון מעניין נוסף מצביע על כ- 20,000 ישראלים שעוברים לחו"ל מידיי שנה, אחוז ניכר מהם מהגר ללא דרכון זר!

 

למרות המספר המרשים, רבים חוזרים לישראל. דע שהגירה אינה מתאימה לעצלנים. אם אתה רוצה להגר עליך להאמין בעצמך! עליך לכתוב תוכנית הגירה ברורה, לצאת מאיזור הנוחות, להיאבק עבור המטרות שלך, להתמיד לנוכח הכישלונות. אתה תיהיה בודד בארץ זרה ובלי אמצעים, אבל עם אמונה בעצמך, שאיפה והתמדה אתה תצליח. צא והילחם על העתיד שלך!

אז איך מהגרים ללא דרכון זר?

החוכמה היא לשחק "בשיטת הסלאמי". בנוסף, עליך להכיר את חוקי ההגירה של המדינה אליה תהגר.

אם אין לך תוכנית משלך, אני מציע להתחיל מהדרך הקלה ביותר של לימודי שפה.
ראשית, עליך להתקבל למוסד לימודים מוכר ללימודי השפה המקומית, לשם כך תזדקק לכסף מהבית ללימודים וגם למחייה לחודשים הראשונים. מדינות שמכבדות את עצמן ישמחו להעניק לך השראת לימודי שפה עד שנה (תלוי במדינה). עם השראת הלימודים, תוכל לעבור לחו"ל, למצוא דירה (עם חוזה שכירות), לעבוד במגבלת השעות המותרת לסטודנט, לחיות ובין השאר ללמוד כמה שעות ביום… הלימודים הם תירוץ 🙂

מבחינת המדינה, אתה סטודנט, לא מעניין אותה מה התוכניות שלך לעתיד. מבחינתך, קבלתך ללימודי השפה הם צעד ראשון בתוכנית ההגירה הכוללת.

השלב השני מתרחש בזמן הלימודים. עליך לחפש הזדמנויות, למשל; חפש עבודה אצל מעסיק מקומי שיבקש להעסיק אותך בסיום הלימודים. אם זה מצליח קיבלת השראת עבודה לשנה.
אם לא מצאת מעסיק, תבקש להמשיך את הלימודים, ואולי ללמוד לתואר (קיבלת עוד שנתיים-שלוש).

כמו במלחמה, האסטרטגיה שלך היא להגר לחו"ל. הטקטיקה שלך תשתנה בהתאם לנסיבות כדי להשיג את המטרה. ההתחלה ברורה: לימודי שפה במקרה זה (או כל הזדמנות אחרת שתפגוש), לאחר מכן, אתה מחפש אפשרויות חוקיות להאריך את השהות שלך. זה במסגרת לימודי המשך, עבודה או אפילו בת/בן זוג.

המערכת לא בנוייה להתמודד עם האדם הבודד, הנחוש שמעיז, שעומד על דעתו, שנאבק. כדי להצליח אתה חייב לפעול בדרך חוקית לאורך כל הדרך. תילחם ואם צריך תתחנן, אין בזה בושה. אם אתה לא בטוח, גש לעורך דין מומחה להגירה ושלם לו במיטב כספך עבור ייעוץ מקצועי. (קרא על החבילות שאנחנו מציעים לישראלים ללא דרכון זר)

לאחר כמה שנים בחו"ל, תגלה חוק חביב שיבוא לעזרתך והוא קובע שמי שהתגורר במדינה מעל ל- X שנים (תלוי במדינה) יכול להגיש בקשה לתושבות קבע… ולאחר תושבות קבע תוכל לבקש להתאזרח…

חלק מהפונים אליי מהאתר היגרו לחו"ל ללא דרכון זר, הם "הסתדרו" בתקופה הראשונה שהיא הקשה מכולם ולאחר חמש שנים (בממוצע) קיבלו את תושבות הקבע. מה שמאחד את כולם זה שהם דאגו להישאר בסטטוס חוקי מבחינת שלטונות ההגירה עד קבלת התושבות קבע/אזרחות.

בהצלחה! 😀

גילוי נאות: אני מחזיק בדרכון איטלקי.

אני מקווה שהפוסטים שלי יעודדו אותכם ויעניקו לכם השראה להגר וגם למצוא את האושר האישי שלכם :) קריאה נעימה.

Subscribe
Notify of

29 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments