Sign In

Remember Me

מעשה בביטוח לאומי

מעשה בביטוח לאומי

מעשה שהיה, כך היה:

חצי שנה לפני שעזבתי את ישראל, עזבתי את העבודה הנפלאה שהיתה לי והתחלתי לקבל דמי אבטלה. בתור 75% מהמשכורת זו היתה קצבה יפה מאוד, כך שלא דאגתי יותר מדי.
כשביטלתי את התושבות שלי וידאתי עם ביטוח לאומי שלא נשארו שום חובות ושום בעיות באופן סופי, ושני הצדדים יכולים לסגור את חשבון הבנק בישראל ולומר שלום לתמיד.
עברתי שלוש שנים נפלאות ללא ביטוח לאומי. לא שילמתי, לא הציקו לי. שתיקה.

ואז- לפני 3 חודשים בערך, אמא שלי מתקשרת אליי שהגיע מכתב מביטוח לאומי. מוזר. למה שביטוח לאומי ישלחו לי מכתב בכלל? מבחינתם אני לא אמורה להיות קיימת יותר, נכון? אז זהו, שלא.
מסתבר שלאחר ביקורת שנמתחה על המוסד לביטוח לאומי, החליטו שם לערוך חישוב מחדש של כל הקצבאות שקיבלו כ-ו-ל-ם ומסתבר שיש גם כאלו שהתברר שמגיע להם הפרשים. אני הייתי אחת מברי המזל שהפרשים בסך של 1,400 ש"ח הגיעו להם. אממה? כן, ניחשתם יפה. עכשיו יש בעיה איך להחזיר לי את הכסף כי בשביל ביטול תושבות הייתי צריכה לסגור את חשבון הבנק שלי בישראל.

שלחתי מכתב יפה ונחמד באתר האישי של ביטוח לאומי, בו הסברתי בדיוק את המצב ואמרתי שאני מבקשת לשלוח את הכסף לחשבון של אמא שלי. צירפתי צילומי תעודת זהות, פרטים – הכל.
תשובה הגיעה לא הרבה זמן אחרי, וכמובן, בקשתי נדחתה. אין חשבון על שמי בישראל – אין החזר כסף.
לי עלו הטורים מאפס למאה בחצי שניה. הרי זה כסף שמגיע לי, נכון? הרי אתם דרשתם שאסגור את חשבון הבנק שלי בשביל ביטוח תושבות, נכון? לאן יגיע הכסף אם לא חוזר אליי?
שאלות טובות.

אחרי שנרגעתי קצת, כתבתי שוב מכתב, פירטתי שוב את הנסיבות וביקשתי לשקול שוב את העניין כי יש לי רק חשבון בנק גרמני.
להפתעתי הרבה מאוד מאוד, קיבלתי אחרי שלושה ימים תשובה מביטוח לאומי: "אנא העבירי לנו את פרטי חשבונך בגרמניה ונעביר לשם את הכסף". חשבתם שכאן זה נגמר? ממש לא.
הורדתי את הטופס שביקשו מהאתר, מילאתי את הפרטים ובעודי קטנת אמונה (שהרי מדובר באחד הגופים הכי לא יעילים ושנואים במדינת ישראל) – שלחתי אליהם את הכל.
כמה ימים לאחר מכן קיבלתי מייל (לביטוח לאומי השארתי מייל ממזמן, אז הם משתמשים בו די יפה) ממנהלת מחלקת אבטלה ברחובות, שם הכתובת הרשמית שלי במרשם האוכלוסין. ראיתי מייל מביטוח לאומי וכבר התחלתי להתעצבן, כי בטח מצאו עוד איזה תירוץ להגיד לא ו/או לבקש עוד טפסים וניירות. אבל לא!

המייל מהמנהלת, שנקרא לה לצורך העניין מאיה (אני משאירה את שמה האמיתי חסוי למען פרטיותה) המם אותי.
היא כתבה שהיא עוקבת באופן אישי אחרי הטיפול בי, ושהם לא נתקלו מעולם (לפחות אצלה במחלקה) בצורך להעביר קצבאות או החזרים לחו"ל וזה לוקח קצת זמן אז היא מבקשת שאתאזר בסבלנות, אבל הכל מטופל על ידה.
זה מדהים כמה שדעתי השלילית על המוסד לביטוח הלאומי (ומי שקורא מתמיד של האתר יודע את זה יפה מאוד) השתנתה באותו הרגע (לפחות עד הפעם הבאה שיקרה משהו בעייתי, כמובן). המנהלת עקבה, שלחה מיילים עם בקשה לעדכון כשהכסף מגיע לחשבון שלי, הרגיעה אותי שבאמת הכל מטופל, והנה – הכסף הגיע לפני יומיים לחשבוני בגרמניה.

אז כל הכבוד למוסד לביטוח לאומי, שלמרות שבדרך כלל בא לנו להוריד למישהו שם כאפה, יש אנשים טובים שמנסים בכל כוחם למגר את הדעה הזו שלנו. והכי כל הכבוד למאיה, מנהלת המחלקה. עשתה לי את היום 🙂

לפעמים קורים ניסים 😉

ברלינאית ברמ"ח איברים ומגשימת חלומות

Subscribe
Notify of

16 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
שיר
Guest
3 years ago

נכון, יש לביטוח הלאומי אפשרות ענקית להשתפר, אבל בגרמניה לא תקבלי כלום מאף אחד.

בט"לן
Guest
4 years ago

אז קיבלת שילומים מישראל לגרמניה LOL

משה
Guest
4 years ago

שלום לך . הביטוח הלאומי הרבה פחות גרוע ממה ששחושבים . בתור אחד שהיה צריך להתנהל מולם הרבה למימוש זכויותיה של אימי הנכה אני יודע לספר שכאשר צריך הם יודעים לסייע . המשרדים הבאמת בעייתיים בישראל הם משרד הבינוי והשיכון שמתעלל בזכאי הדיור הציבורי והמשטרה שעושה הכל חוץ מלאכוף את החוק

Ariel
Guest
Reply to  משה
4 years ago

בוא ליוון אחי, תראה מה זה משטרה פח!
אנשים חוצים רמזורים באדום מול שוטר והוא? ממשיך להתעסק עם הסלולרי בפוזה של 'כאילו לא ראיתי'…

הישראלי המכוער
Guest
Reply to  Ariel
4 years ago

אם הפשע היחידי שהיה בעולם זה היה לחצות ברמזור אדום מצבנו היה מצוין.

Ariel
Guest
Reply to  הישראלי המכוער
4 years ago

לגביי פשעים אחרים זה תלוי: במרכז אתונה השוטרים יואילו בטובם להניח את הסובלקי בצד ולעשות משהו. בכל מקום אחר? רק אם תדקור מישהו יתחילו לעשות משהו

Flying Dutchman
Guest
4 years ago

לפעמים יש ניסים בחיים. לאנשים טובים קורים ניסים. ועם ביטוח לאומי, מי שמתעקש מספיק חזק והוא גם סבלני מספיק, בסוף מקבל את מה שמגיע לו. כיף לשמוע סיפור טוב ועוד ממך. אגב, איך בברלין באופן כללי? עדיין נשארה בטוחה?

Reply to  ברלינאית
4 years ago

תרשי לי לתקן אותך – ברלין בטוחה רוב הזמן *כל עוד* את לא קוראת פייק ניוז. אם את קוראת אתרי חדשות ישראלים שמוצאים פעם בשנה איזה מקרה אנטישמיות אחד בגרמניה ועושים עליו 50 כתבות בYnet, אז כן – גרמניה מסוכנת.

Flying Dutchman
Guest
Reply to  הישראלי המכוער
4 years ago

לא רק התקשורת הישראלית חוטאת בזה, אלא גם התקשורת העולמית, לרבות התקשורת הגרמנית. גם ארגונים יהודיים וישראליים כדוגמת ה-CFCA עושים את אותם דברים.

מיטל
Guest
4 years ago

נחמד מאד לקבל בונוס…
אבל נקודה קטנה – על מנת לבטל תושבות לא חייבים לסגור את חשבונות הבנק בישראל. לי יש חשבון ואפילו היה לי עסק בישראל לאחר שביטלתי את התושבות ולא הייתה שום בעיה עם זה (להפך, בכיף שלהם לבטל לי תושבות כי הזכויות, בהן גם קצבאות הילדים, מתבטלות מיד).

Admin
4 years ago

מאוד מפתיע לטובה 🙂 שמדינה מסכימה לשלוח כסף למדינה אחרת… לא מדינות רבות יעשו כך.

אולי ככל שיותר ישראלים ירדו מהארץ כך לא תיהיה למוסדות השלטון ברירה והם יצטרכו להתייעל!

Kek
Guest
Reply to  הישראלי הנודד
4 years ago

גם לך קרה מקרה דומה ?

אני
Guest
4 years ago

בסניף הירושלמי יש את אתי המקסימה שמאוד עוזרת.