Sign In

Remember Me

רפובליקת בננות

רפובליקת בננות

אני בדרך כלל לא כותבת כאן כשאני כועסת, אבל אני חושבת שהיום, אפילו הם הצליחו להתעלות על עצמם. לא יאומן.

אז היום נודע לכולנו שנשיא הונדורס, ישתבח שמו, יבוא לטקס הדלקת המשואות ואפילו ידליק משואה. אני לא מאלו המייחסים חשיבות יתירה לטקס הזה, ולמען האמת הטקס תמיד הצליח לעצבן אותי כשראיתי יחד עם ההורים שלי, אבל כבודו במקומו מונח, ויש הרבה מאוד אנשים שכן מעוניינים בהמשכיות הטקס הזה. אותם אני מכבדת. אותם, ראש הממשלה ועושי דברו לא מכבדים.
למה לטקס ממלכתי, שאמור לייצג את כל העם, צריך לבוא ביבי עם נאומי אירן שלו וההתמסכנות התמידית של החקירות?! הרי הוא לא מסוגל לדבר על שום דבר אחר, בטח שלא לתפארת מדינת ישראל. יש משהו אחד לתפארת המדינה, וזה הוא. ושרה. ויאיר. מזל שיש את אבנר להגן על כבוד המשפחה. רגע, לא – הוא בכלל שינה את שם משפחתו ושומר בקנאות על פרטיותו כדי שלא יידבק בו רבב מהכתמים המשפחתיים.

נשיא שעלה כנראה עם הרבה זיופי קולות, משליט טרור במדינתו ואין שום חופש לאף אחד להביע דעתו. תכל'ס? יש מצב שישראל תהיה ככה בעוד כמה שנים. ולא הרבה שנים.

למה איכפת לי? כי אנשים שאני אוהבת סובלים מכל ההתנהלות הזו. כי המדינה שפעם חייתי בה הפכה לצל של עצמה, תרתי משמע. כי לדאוג לזכויות אדם, ולא משנה אם הוא יהודי או לא, הפך לפשע במדינת ישראל. כי מאשימים את "הקרן החדשה לישראל" בכל דבר, ולא משנה אם אמיתי או מומצא. כי אם לא מסכימים לדעה של מישהו, הוא ישר שולח אותך להיאנס על ידי סודנים, להחזיר את הדרכון הישראלי או ללכת לעזה. או שהיטלר לא גמר את העבודה, תלוי עם מי לא מסכימים. אין התנהלות נאותה, אין שיח ושיג נורמלים, יש רק שנאה ורוע, התלהמות וכוחניות.

ולתפארת מדינת ישראל.

ברלינאית ברמ"ח איברים ומגשימת חלומות

Subscribe
Notify of

10 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
רחל
Guest
6 years ago

אני משערת ומקווה שלא צפית בטקס אבל התחושה קשה. בסוף הבנתי שהמסר הוא שונה מאוד ממה שמדברים עליו, שחיתות, אלא נוגע למעבר ממדינת לאום לשיטה ערבית שיבטית. מאוד קל להדחיק את זה אבל כל הסימנים מצביעים על כך. למילים של רגב ושאר כנופיית הממשלה יש השפעה שלא ניתנת לשיעור ואני כבר רואה בחיי היום יום את ההשפעה של המילים שלה ודומיה. אני יכולה להעיד אישית שבבנקים שאני עובדת איתם בגלל נפוטיזם שבטי כמעט כולם מרוקאים ואין אף אשכנזי צעיר שמקבל עבודה ולא רק זאת אלא שיש פקידים שמחבלים בתיקים של לקוחות אשכנזיים, כמו מנהל השקעות מסויים שבגלל שהוא קצת לפני… Read more »

משה זיו
Guest
Reply to  רחל
6 years ago

אני נגד כל גזענות.אבל פה יש גזענות הפוכה.התלמיד קם על רבו.העבד על האדון.בתחילה האשכנזים התנהגו בגזענות נוראה על המזרחיים.גם כיום החרדים והשמאלנים עדיין מתנהגים בגזענות כלפי המזרחיים.אז כלום לא השתנה.אז טענת האשכנזים מגסענות ממרוקאים היא כקוזאק הנגזל.איני מקנא באשכנזים הסובלים מכך.אבל איני יכול להזיל דמעה.
גם אין לי אהדה למרוקאים שהם גזענים על כולם אז לדעתי שני הגזענים הללו מוטב שיכתשו זה את זה.והשאר יצאו ברווח.
המרוקאים והאשכנזים תאומים זהים בגזענותם הידועה לשימצה.אצל מרוקאי זה יותר וולגרי אצל אשכנזי זה יותר בפנטומימה וברמיזה…. אבל שניהם מגעילים ודוחים.כמובן שאני מוציא מהכלל את אלה שאינם גזענים.ובכל עם ועדה יש גזענים.לבנים.שחורים.אדומים.צהובים.ללא יוצא מהכלל.

נתי
Guest
6 years ago

מה הקטע נגד ביבי?
זו הממשלה… הוא לא באמת הממשלה בכלל

ארז
Guest
6 years ago

צודקת בהחלט ואני מסכים עם כל מילה.
הבעיה שהיום ההגירה קשה פי כמה ממה שהיתה לפני 20 שנה ויש הרבה שתקועים בישראל ההזויה בעל כורחם.חבל שלא התאמצתי להגר מישראל לפני 25 שנים כי היום זה כבר כמעט בלתי אפשרי.

Bar
Reply to  ארז
6 years ago

בהקשרי ההגירה – למה אתה חושב שההגירה היום קשה יותר? אני לא מרגיש ככה. עם מספיק רצון, התמדה והשקעה, מי שממש ירצה יצליח להגר.

ברלינאית
Guest
Reply to  ארז
6 years ago

אני עם בר לגמרי. מי שרוצה- מוצא את הדרך. הכל עניין של רצון.

ארז
Guest
Reply to  ברלינאית
6 years ago

בטח ברור לגמרי,עם הרצון אפשר גם להכנס לתוך קבוצה של אריות שלא אכלו שבועיים וגם לרכב על אחד מהם,את יכולה לדבר רק בשם נתוני הפתיחה שלך,לא של אחרים.

יוס
Guest
Reply to  ארז
6 years ago

אכן להגר יותר קל לצעירים.אבל לקנדה אתה עוד יכול

Admin
6 years ago

לא היה לי מושג מהמדינה הזאת "הונדורס" עד שקראתי את המאמר שלך.
אילו תושביה היו יכולים להגר לארה"ב סביר להניח שהיו עושים זאת בהמוניהם.

קצת פרטים (ויקיפדיה): הונדורס נקראת "רפובליקת הבננות": שכן רוב אזרחיה הם חקלאים המגדלים בננות. כלכלת הונדורס היא בין החלשות במרכז אמריקה: 28% מאזרחיה הם מובטלים. זוהי גם אחת מהמדינות בעלות החוב הגבוה ביותר. אוכלוסיה: 9 מיליון איש. תמ"ג לנפש: $4,480 (מקום 169 בעולם. ישראל מקום 50).

"תראה לי מהם החברים שלך ואגיד לך מי אתה" ואם החבר הוא הנדורס, מה זה אומר עלינו?