Sign In

Remember Me

ערב יום הכיפורים 2013

86% מהציבור החילוני מקפידים על שמירה כלשהי של המסורת. שני שליש מהציבור היהודי צמים ביום כיפור, מהם רבע מהחילונים. אלו הנתונים המעודכנים לשנים האחרונות ואני מתבייש. ימים נוראים עוברים עלינו. כשישראל "מתחזקת" היא מתרחקת מהעולם הליברלי והנאור. אם יותר אנשים מאמינים בניסים ונפלאות אז פחות אנשים מאמינים במדע ובשכל הישר. אם יותר אנשים מאמינים בקדושת יום הכיפורים אז פחות אנשים מאמינים בקדושת בני האדם.

כי למען אלוהי השואה, ראוי להקריב את זכויות האדם. מהזכות לחופש התנועה המדינה מתעלמת ואוסרת נסיעה במכונית ביום כיפור, על כך אתה עלול להישפט על עבירה של החוק המגוחך "פגיעה ברגשות הדת" שדינה מאסר עד שלוש שנים.

וגם הזכות לחופש העיסוק נפגע הודות לכפייה של המדינה על בעלי עסקים לסגור את חנויותיהם, היא פוגעת בפרנסתם וברווחת הלקוחות. אך גולת הכותרת היא שהיום המדינה משתמשת בנשק יום הדין; כל העיתונות מלאה בכתבות, תחקירים וראיונות מעיקים על מלחמת יום הכיפורים, אותם סיפורי גבורה דרמטיים שחוזרים על עצמם כל שנה, אותם מאמרי פסיכולוגיה בגרוש שמזכירים לנו לסלוח, אותם רעיונות שחוקים על איך לעבור את הצום בשלום.

זהו היום בו אזרחיה היהודים אמורים לסבול, להיות כלואים בבית, לקרוא על המלחמה ולצום. מסיבה כלשהי, זה עובד, ההמון מריע למדינה, סוגד לשליטיה וחש גאווה יהודית. הייתכן שהלאומנות פורחת ומשגשגת כשההמון סובל?

בעיניי, יום כיפור מסמל את הצורך הקיומי להגר לחו"ל. אם תשאל אותי "איך?", אשיב לך בהרבה אמונה בעצמך.

lamb-burger
המבורגר טלה בגריל עם גבינה מעושנת, ריבת תאנים ובצל מקורמל. בתיאבון!

נ.ב: בדיחות על דת ואמונה (נפתח בחלון חדש)

אני מקווה שהפוסטים שלי יעודדו אותכם ויעניקו לכם השראה להגר וגם למצוא את האושר האישי שלכם :) קריאה נעימה.

Subscribe
Notify of

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments